Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 16:18
Ik heb een ps4 met daarop mijn creditcard geconfigureerd waarbij alle aankopen een wachtwoord nodig hebben.

Nu kwam ik erachten dat er ineens 110 euro afgeschreven was van mijn creditcard door PSN en zag ik dat er 110 euro op mijn portemonnee bijgeschreven was.

Wat blijkt nou, mijn kinderen zaten achter de playstation fortnite te spelen en als je daar naar de store gaat en een aankoop doet dan gaat die door zonder een wachtwoord check. (Heb ik getest)

Nu heb ik gelijk contact opgenomen met PSN support en wat krijg ik te horen? dat geld kan niet meer terug omdat je zelf een minderjarige achter je playstation hebt gezet en ik had daar een kinder account voor aan moeten maken.

Dus zeg ik, ok maar als daar nu geld op had gestaan dan was ik dat ook kwijt ivm een probleem in Fortnite wat dat toelaat. Maar ik kreeg hem niet omgepraat.

Als ik het geld terug laat storten door de bank dan zegt ie dat ik een schuld overhoud op mijn psn account en dat die geblokkeerd wordt. Daar zit 10 jaar historie en aankopen in.

Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:30
Betalen en je kind op een kinderaccount laten spelen. Of überhaupt geen fortnite laten spelen als ze hierover nog niet kunnen nadenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Een kinderaccount aanmaken.

Klagen op twitter.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sony heeft wel gelijk; je kan een account aanmaken met beperkte rechten en dus geen aankopen, 18+ films huren en overige meuk.

Was jezelf bij toen jeje Playstation configureerde.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Klopt echter als je op dit account met beperkte rechten geld zet dan was ik het nu ook kwijt geweest. Het probleem is niet het beperkte account maar een gat in fortnite en waarschijnlijk ook andere spellen waarmee je geld overzet naar je portemonnee zonder authenticatie.

[ Voor 81% gewijzigd door GranCanaria op 23-03-2018 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Nee dat ligt aan de instellingen van het account lijkt mij toch eerder. Normaal kun je alles inperken, maar ook in jouw fictieve voorbeeld geef je dus geld aan kinderen die daar niet mee om kunnen gaan.

Als je ze een portemonnee meegeeft met 100 cash en ze maken het op aan snoep en spelletjes ga je dan ook klagen bij de winkeliers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:25

P_Tingen

omdat het KAN

Op de blaren zitten en je kinderen toespreken dat dit niet de bedoeling is / ander account aanmaken. Lijkt me de enige oplossing, die €110 ben je kwijt.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Het geld laat ik terugstorten aangezien mijn aankopen een veel kleinere waarden hebben. Ze zullen dan mijn account blokkeren en dat maakt niet zoveel uit. Als het bedrag minder was geweest dan had hem me niet uitgemaakt maar 110 euro ga ik nooit uitgeven op psn.

Ik begrijp dat ik zelf ook fout ben maar ik blijf ook volhouden dat het komt door een fout in hun systeem. Het had mij ook kunnen gebeuren

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:29
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:43:
Nee dat ligt aan de instellingen van het account lijkt mij toch eerder. Normaal kun je alles inperken, maar ook in jouw fictieve voorbeeld geef je dus geld aan kinderen die daar niet mee om kunnen gaan.

Als je ze een portemonnee meegeeft met 100 cash en ze maken het op aan snoep en spelletjes ga je dan ook klagen bij de winkeliers?
Als ik mijn kinderen (hoewel we die niet kunnen krijgen) mijn pinpas zou geven ZONDER pincode, dan kunnen ze er niet veel mee behalve 3x een foute pin intikken.

Hier zou schijnbaar bij de topicstarter een wachtwoord ingevoerd moeten worden (althans, ik lees een paar keer: authenticatie), en hier werd bij Fortnite niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Eindelijk iemand die het begrijpt. Dit is inderdaad het geval echter lijken de mensen die gereageerd hebben er net zo over te denken als psn support. Ik heb meerdere malen aangegeven dat er een wachtwoord zit op elke transactie echter dat deze niet gevraagd wordt als je via Fortnite een aankoop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Nou als je je kinderen nu op een ander account laat spelen, zijn die 110 euro aan aankopen dan niet voor niets geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LopendeVogel schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Als ik mijn kinderen (hoewel we die niet kunnen krijgen) mijn pinpas zou geven ZONDER pincode, dan kunnen ze er niet veel mee behalve 3x een foute pin intikken.

Hier zou schijnbaar bij de topicstarter een wachtwoord ingevoerd moeten worden (althans, ik lees een paar keer: authenticatie), en hier werd bij Fortnite niet om gevraagd.
Afhankelijk van je instellingen kunnen ze met je pinpas gewoon draadloos 25 euro pinnen......en daar draait het hier om. Als jij je kinderen toegang geeft tot een spel (12+) op een account die aan jouw creditcard gekoppeld is, moet je zelf je zaken goed regelen en niet de schuld bij anderen leggen....dat heet opvoeden en daar heeft iedereen een andere mening over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Nee want als ik hun geld had gegeven voor aankopen, met ww of zonder dan waren ze het geld in beide gevallen ook kwijt geweest. Ook terecht of onterecht.

Het probleem hier is dat er nu onterecht geld is overgemaakt terwijl er eerst om een ww gevraagd had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
GranCanaria schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:08:
Nee want als ik hun geld had gegeven voor aankopen, met ww of zonder dan waren ze het geld in beide gevallen ook kwijt geweest. Ook terecht of onterecht.

Het probleem hier is dat er nu onterecht geld is overgemaakt terwijl er eerst om een ww gevraagd had moeten worden.
Ik denk eerder dat het probleem is dat PSN geen geld wil terugstorten, ongeacht hoe het geld ooit bij PSN terecht gekomen is.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 12:47
De zomer komt eraan, klinkt alsof jouw kinderen veel achtertuinen gaan maaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel

Contact opnemen met het team achter Fortnite?

Hoe dan ook vind ik dat Sony/PSN je hiermee zouden moeten helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
LopendeVogel schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Nee, daarom moet je een account voor kinderen aanmaken. *snip*. Het niet hoeven invoeren van een wachtwoord is juist een feature voor mensen die volwassen zijn en weten wat ze doen. Er zit geen 'gat' in Fortnite en nee het geld was niet overgeschreven met een kinderaccount.

[ Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 00:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 03:15
Ik begrijp van de TS dat hij bij aankopen wel een wachtwoord in moet geven maar dat hier bij de store van fornite niet om gevraagd word maar gewoon gelijk doorgaat met de aankoop. Wat moet hij nog meer doen dan een wachtwoord op een account zetten voor aankopen? Of ik begrijp het niet of de rest die zegt dat het zijn fout was begrijpt het niet. Hij zegt duidelijk dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden voor aankopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

NotSoSteady schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:40:
[...]
Nee, daarom moet je een account voor kinderen aanmaken. *snip*. Het niet hoeven invoeren van een wachtwoord is juist een feature voor mensen die volwassen zijn en weten wat ze doen. Er zit geen 'gat' in Fortnite en nee het geld was niet overgeschreven met een kinderaccount.
Lees jij de berichten van de topic starter niet? Op elke transactie is een wachtwoord vereisdt, ja dat kun je zo instellen. Alleen Fortnite negeert dit geheel... waar ligt dan de fout: Juist, bij Fortnite. Sony/PSN zou hier best wat behulpzamer mogen zijn. :/

Voor TS, zoals eerder aangegeven, neem eens contact op met het team achter Fortnite.
mike30 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 02:28:
Ik begrijp van de TS dat hij bij aankopen wel een wachtwoord in moet geven maar dat hier bij de store van fornite niet om gevraagd word maar gewoon gelijk doorgaat met de aankoop. Wat moet hij nog meer doen dan een wachtwoord op een account zetten voor aankopen? Of ik begrijp het niet of de rest die zegt dat het zijn fout was begrijpt het niet. Hij zegt duidelijk dat er een wachtwoord ingevoerd moet worden voor aankopen.
Precies dit.

Ik krijg het idee dat PSN support als eerste reactie moet geven, dat er niet terug betaald wordt. Schrikt dit af en gaat men niet verder... kassa. Je wilt niet weten hoe vaak dergelijke procedures standard zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 01:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
[quote]_Dune_ schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 02:39:
[...]

Lees jij de berichten van de topic starter niet? Op elke transactie is een wachtwoord vereisd, ja dat kun je zo instellen. Alleen Fortnite negeert dit geheel... waar ligt dan de fout: Juist, bij Fortnite. Sony/PSN zou hier best wat behulpzamer mogen zijn. :/

Voor TS, zoals eerder aangegeven, neem eens contact op met het team achter Fortnite.

*snip* taalfoutjes verbeteren hoeft niet...
If your child has an adult account (previously known as master account) this is a breach of the SEN Terms of Service. This is because a new account cannot be created without agreeing to provide accurate information, including date of birth. If your child is under 18 and has an adult account they could have only created it by providing an incorrect date of birth.

If your child has an adult account they will be able to add card details to the account and make purchases by using the card to add wallet funds. They will also be able to access all PlayStation Network services and interact with other PlayStation Network users without restriction.

What to do if your child is using an adult account.

We will not refund any purchases that were made on the adult account, in line with the Store Cancellation Policy but a new child account (previously known as sub account) can be linked to a new local user on the same PS4 and PS3 systems as the adult account's local user. This means that downloaded content can be shared across both accounts (subject to any PEGI/BBFC ratings or parental controls on the PlayStation systems). This option is not available on PS Vita, PS TV or PSP as these systems only allow one local user account.
Bovendien lopen de aankopen van Fortnite gewoon via de PSN Store en waarschijnlijk heeft hij een instelling niet gewijzigd. Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in een game die al maanden beschikbaar is, dan een zure Tweaker die 100 euro heeft verloren. Online is er ook helemaal niets te vinden over dit zogenaamde gat in de beveiliging.

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
NotSoSteady schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:40:
[...]

Nee, daarom moet je een account voor kinderen aanmaken. *knip* Het niet hoeven invoeren van een wachtwoord is juist een feature voor mensen die volwassen zijn en weten wat ze doen. Er zit geen 'gat' in Fortnite en nee het geld was niet overgeschreven met een kinderaccount.
De TS geeft aan dat dit wel vereist is op zijn account *knip*

Dat jij tevreden bent over Sony is mooi, deze tweaker is dat niet en vraagt om hulp.. Om hem af te doen met huilen en niet volwassen zijn (dat zeg jij indirect), nah niet netjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:45
Maar als je in-game een aankoop doet wordt toch alleen het benodigde bedrag afgeschreven of mis ik nu iets? Er zit nogal een verschil tussen een aankoop doen of je psn tegoed verhogen met €110.

Ik heb het gisteren nagevraagd bij een maat van me aangezien zijn zoon ook Fortnite speelt en die appte me vanmorgen dat hij "gewoon" een code in moest voeren ivm tweetraps authenticatie.

Als er alleen €110 is bijgeschreven op je account en er is verder geen aankoop gedaan zou Sony in mijn ogen wel wat coulanter mogen zijn.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Los van het wachtwoord en ik ken de dialogen ook niet, maar als de kinderen konden zien/lezen dat ze een aankoop deden en toch doorgegaan zijn dan lijkt het me verstandig om eens een goed gesprek met ze te hebben...

Mijn zoon heeft ook een playstation maar als we daar een aankoop op doen verwijder ik na afloop meteen de gegevens van de creditcard/paypal. Ze bewaren maar al te graag betaalgegevens en een foutje (onterechte aankoop) is zo gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik ga vandaag contact opnemen met het team achter fortnite. Als zij me niet verder willen helpen dan hoef ik de komende jaren geen creditcard meer te gebruiken op psn :)

Bedankt allemaal voor de reacties, positief en negatief.

Het topic mag gesloten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30
Achteraf is het makkelijk klagen van tevoren controleer je niet genoeg. Als je kinderen hebt dan koppel je (mijns inziens) sowieso geen creditcard aan je account maar gebruik je van die PS-store vouchers. Vanaf 10 euro volgens mij al te krijgen dus 90% minder risico.

Negatieve reacties zijn overigens niet altijd negatief maar positief kritisch. Puur omdat ze niet in jouw straatje passen maakt het ze nog niet negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Even los van hoe PSN hier mee om gaat.
Wat is de leeftijd voor een normaal account op psn en zijn je kinderen hier oud genoeg voor? Zo nee, kind account.

Mag ik vragen waarom je je cc standaard gekoppeld hebt als je aangeeft dat de totale waarde van die aankopen niet die 110 euro overstijgt?
Ik heb wel een hogere waarde op mijn account staan, maar mijn cc moet ik invullen zodra ik wat wil kopen. Idem bij Nintendo.

Heb je ps plus of een online abo? Dan kun je dat geldt daar ook nog voor gebruiken. Blijft het niet ongebruikt op je account.

Ben het verder eens dat coulance Sony wel zou sieren. En hoop dat je er met de devs van Fortnite uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:19
GranCanaria schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:51:
Het geld laat ik terugstorten aangezien mijn aankopen een veel kleinere waarden hebben. Ze zullen dan mijn account blokkeren en dat maakt niet zoveel uit. Als het bedrag minder was geweest dan had hem me niet uitgemaakt maar 110 euro ga ik nooit uitgeven op psn.

Ik begrijp dat ik zelf ook fout ben maar ik blijf ook volhouden dat het komt door een fout in hun systeem. Het had mij ook kunnen gebeuren
Ja het is een fout in het systeem, een grotere fout?

Je laat kinderen die zelf (blijkbaar) nog niet over geld kunnen nadenken een spel spelen waarin je voor veel gled virtuele items (pixels) kan kopen. Als kinderen nog niet het besef hebben van geld, zijn ze blijkbaar nog vrij jong.
Het feit dat ze dan Fortnite spelen (12+ volgens PSN, de leeftijd waarbij kinderen toch meer weten wat ze doen) laat ik maar even buiten beschouwing, dat is een eindeloze discussie.

*snip* Off-topic, we hoeven de TS niet te gaan vertellen hoe hij zijn kinderen moet opvoeden

[ Voor 13% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 00:56 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik ga hier niet over verder discussiëren helaas aangezien het niet uitmaakt of mijn kinderen het waren of een vriend van mijn leeftijd, het resultaat zou hetzelfde zijn geweest voor mij.

Wat trouwens apart is is dat zonder dat ik aangegeven heb hoe oud mijn kinderen zijn, veel mensen al bepalen dat mijn kinderen onder de 12 zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door GranCanaria op 24-03-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Vriendelijke reacties zeg, niet dus.
Kan gebeuren imho.
Sony mag heus wat coulanter zijn.

Ga ik nu ff mijn PS account bekijken.
Cc gekoppeld, account voor zoon van negen maar heb het nooit goed werkende gekregen waardoor zoonlief nu mijn account gebruikt.
Ja ja, i know.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:20
*snip* Off-topic

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:19
GranCanaria schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:02:
Ik ga hier niet over verder discussiëren helaas aangezien het niet uitmaakt of mijn kinderen het waren of een vriend van mijn leeftijd, het resultaat zou hetzelfde zijn geweest voor mij.

Wat trouwens apart is is dat zonder dat ik aangegeven heb hoe oud mijn kinderen zijn, veel mensen al bepalen dat mijn kinderen onder de 12 zijn.
Kan je even aanwijzen waar mensen dat zeggen? Het is voor de meeste een simpele conclusie;

1.) 12+ (eis om Fortnite te mogen spelen) weten hoe een CC werkt, hoe geld werkt.
2.) Jou kinderen weten dit blijkbaar niet, dus je hebt 2 opties. Ze zijn onder de 12, of het boeit ze niet.
3.) Ze zijn ouder dan 12 maar hebben geen idee hoe geld werkt. Lijkt me ook niet de situatie die je zoekt.

Je kan verwachten dat als je een topic opent met 0 informatie dat mensen eigen aannames maken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 20:20
P_Tingen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:46:
Op de blaren zitten en je kinderen toespreken dat dit niet de bedoeling is / ander account aanmaken. Lijkt me de enige oplossing, die €110 ben je kwijt.
Maar gelukkig niet echt kwijt, je kunt er spellen van kopen!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

NVM makelaars...

De waarheid ligt vermoedelijk in het midden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:48

Waar had er om een wachtwoord gevraagd moeten worden? Als je je CC koppelt dan doe je dat toch voor het gemak lijkt mij. Bij mij vraagt PSN ook niet om een wachtwoord als ik een aankoop wil doen, hij schrijft het gewoon af van het PSN tegoed of hoogt het PSN tegoed automatisch op via CC / Paypal.

Je had gewoon een kinderaccount moeten aanmaken, of als je dat niet wilt had je je kinderen moeten informeren over wat ze wel en niet mogen doen. Het is makkelijk om te zeggen dat dit de schuld van PSN is als jij de enigste bent met dit probleem.

Je had je kinderen gewoon beter moet informeren en op bepaalde dingen wijzen die ze niet mogen doen, of je had de rechten moeten beperken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

SgtElPotato schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Waar had er om een wachtwoord gevraagd moeten worden? Als je je CC koppelt dan doe je dat toch voor het gemak lijkt mij. Bij mij vraagt PSN ook niet om een wachtwoord als ik een aankoop wil doen, hij schrijft het gewoon af van het PSN tegoed of hoogt het PSN tegoed automatisch op via CC / Paypal.

Je had gewoon een kinderaccount moeten aanmaken, of als je dat niet wilt had je je kinderen moeten informeren over wat ze wel en niet mogen doen. Het is makkelijk om te zeggen dat dit de schuld van PSN is als jij de enigste bent met dit probleem.

Je had je kinderen gewoon beter moet informeren en op bepaalde dingen wijzen die ze niet mogen doen, of je had de rechten moeten beperken.
Ja. Nuance, heel goed.
Kinderen instrueren hierover idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Nee joh. Hier vraagt die om het account ww voordat je uiteindelijk de betaling moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Alhoewel ik nooit een cc ergens aan zou willen koppelen. Als het verhaal klopt dat de TS een wachtwoord erop heeft gezet, maar deze hoeft te worden gebruikt voor Fortnite. Vind ik dit knap lullig dag Sony niet wil helpen.

Daarnaast denk ik dat TS wat over het hoofd heeft gezien bij het instellen van z’n cc. Aangezien van al die miljoenen spelers is dit de eerste keer dat iemand dit probleem heeft en het op het internet zet.

[ Voor 32% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-03-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
GranCanaria schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:38:
Nee joh. Hier vraagt die om het account ww voordat je uiteindelijk de betaling moet doen.
Blijkbaar niet. En dat is geen gat in Fortnite als je dat denkt, maar in PSN.
Maar ook daar is het geen gat, want het is zo gemaakt voor je gemak.

Om je kinderen te beschermen heb je een kinderaccount waar je alles kan afschermen en de ouderwetse manier waarbij je je kinderen leert met geld omgaan en waarschuwt voor de gevolgen :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Nee dat is niet voor het gemak. Ik kan me namelijk herinneren dat als ik geld moet sturen naar mijn psn portemonnee ik ook het ww in moet geven omdat daar een transactie tussen zit.

Het maakt allemaal niet uit. Ik ga daarlijk de stappen even beschrijven en dan rapporteren bij Sony via een andere weg.

[ Voor 25% gewijzigd door GranCanaria op 24-03-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
GranCanaria schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:44:
Nee dat is niet voor het gemak. Ik kan me namelijk herinneren dat als ik geld moet sturen naar mijn psn portemonnee ik ook het ww in moet geven omdat daar een transactie tussen zit.
Dat meen je je te herinneren? Dus je weet het niet zeker.
Ik hoef namelijk geen wachtwoord in te voeren als ik mijn PSN wil opwaarderen met een gekoppelde betaalmethode hoor.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Heb jij een cc als betaalmiddel of iets anders?
SgtElPotato schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Dat meen je je te herinneren? Dus je weet het niet zeker.
Ik hoef namelijk geen wachtwoord in te voeren als ik mijn PSN wil opwaarderen met een gekoppelde betaalmethode hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
GranCanaria schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:48:
Heb jij een cc als betaalmiddel of iets anders?

[...]
Zowel CC als PayPal.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik ga het even allemaal nabouwen.

Het lijkt wel alsof de optie "wachtwoord vereist bij betalen" in het accountbeheer -> portemonnee -> aankoopinstellingen het niet meer doet.

Die staat bij mij aan maar als ik een aankoop doe dan wordt er niet meer om een wachtwoord gevraagd .

Ik weet zeker dat ik dit voorheen wel heb moeten doen.

[ Voor 82% gewijzigd door GranCanaria op 24-03-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:01
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:43:
Nee, Als kleine kinderen voor 100 euro aan snoep gaan uitgeven zou je wel degelijk kunnen klagen. Kinderen zijn niet handelingsbekwaam en het uitgeven van dergelijke bedragen zijn geen handelingen waar ouders hun kinderen normaalgesproken toestemming voor geven.

Ik denk dat dit in eerste instantie niet een kwestie is van gelijk hebben, maar van gelijk krijgen. Voor wat het waard is, denk ik dat de TS juridisch wel een punt heeft:

Uit het Burgerlijk Wetboek:
1:233:
Minderjarigen zijn zij die de leeftijd van achttien jaren niet hebben bereikt ...
1:234:
1 Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.
3 De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.
3:32, lid 2:
Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. ...
Samengevat: Als een minderjarige geld uitgeeft aan iets waarvoor hij/zij normaalgesproken toestemming nodig heeft van z'n ouders, kunnen de ouders dat altijd terugdraaien.

Sony zit hier juridisch fout, maar ik wens je veel succes om je gelijk te krijgen. Als Sony weigert heb je zo goed als geen middelen om daar iets tegen te doen en bovendien zou Sony kunnen beweren dat je het gewoon zelf hebt gekocht, het is tenslotte jouw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doeternietoe schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Nee, Als kleine kinderen voor 100 euro aan snoep gaan uitgeven zou je wel degelijk kunnen klagen. Kinderen zijn niet handelingsbekwaam en het uitgeven van dergelijke bedragen zijn geen handelingen waar ouders hun kinderen normaalgesproken toestemming voor geven.

Ik denk dat dit in eerste instantie niet een kwestie is van gelijk hebben, maar van gelijk krijgen. Voor wat het waard is, denk ik dat de TS juridisch wel een punt heeft:

Uit het Burgerlijk Wetboek:
1:233:

[...]

1:234:

[...]

3:32, lid 2:

[...]

Samengevat: Als een minderjarige geld uitgeeft aan iets waarvoor hij/zij normaalgesproken toestemming nodig heeft van z'n ouders, kunnen de ouders dat altijd terugdraaien.

Sony zit hier juridisch fout, maar ik wens je veel succes om je gelijk te krijgen. Als Sony weigert heb je zo goed als geen middelen om daar iets tegen te doen en bovendien zou Sony kunnen beweren dat je het gewoon zelf hebt gekocht, het is tenslotte jouw account.
Joh dat wist ik niet na een afgeronde rechtenstudie en een sloot werkervaring......maar gelukkig beschreef ik ook de situatie waar je willens en wetens een portemonnee met centen meegeeft aan je kind en vervolgens je beklag komt doen. Dat heeft weinig te maken met recht halen of recht hebben, maar gewoon met opvoeding. Overigens schrijf je nee als antwoord op de vraag of je gaat klagen, daarna schrijf je dat je toch kunt klagen. Wel consistent zijn.
En als je dan toch juridisch sterk wilt doen, let ook nog even op de details. Ik schreef snoep en spelletjes. Afhankelijk van de leeftijd van het kind, maar het gaat hier om tieners, is geen enkele winkelier bij snoep en spellen voor een bedrag van 100 euro fout bezig. Je ging er blijkbaar vanuit dat die 100 euro in 1 keer uitgegeven werden aan snoep. Dat schreef ik nergens....en zelfs dat zou geen eenduidig antwoord opleveren zoals jij het presenteert.
Zomaar roepen dat Sony juridisch fout zit sterkt de ts in zijn eigen denken, maar is gewoon niet waar. Is het woord nuance hier al langsgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Admin dit topic mag gesloten worden. Ik wilde geen oorlog beginnen op tweakers en wist niet dat mensen zich door mijn actie zo op konden naaien.

Jongens ik ben het geld kwijt door mijn fout, jammer. Ik accepteer het echter vind ik dat Sony wel erg makkelijk zegt dat het allemaal maar mijn schuld is.

Allemaal een fijn weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:01
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:51:
[...]

Joh dat wist ik niet na een afgeronde rechtenstudie en een sloot werkervaring......maar gelukkig beschreef ik ook de situatie waar je willens en wetens een portemonnee met centen meegeeft aan je kind en vervolgens je beklag komt doen. Dat heeft weinig te maken met recht halen of recht hebben, maar gewoon met opvoeding. Overigens schrijf je nee als antwoord op de vraag of je gaat klagen, daarna schrijf je dat je toch kunt klagen. Wel consistent zijn.
En als je dan toch juridisch sterk wilt doen, let ook nog even op de details. Ik schreef snoep en spelletjes. Afhankelijk van de leeftijd van het kind, maar het gaat hier om tieners, is geen enkele winkelier bij snoep en spellen voor een bedrag van 100 euro fout bezig. Je ging er blijkbaar vanuit dat die 100 euro in 1 keer uitgegeven werden aan snoep. Dat schreef ik nergens....en zelfs dat zou geen eenduidig antwoord opleveren zoals jij het presenteert.
Zomaar roepen dat Sony juridisch fout zit sterkt de ts in zijn eigen denken, maar is gewoon niet waar. Is het woord nuance hier al langsgekomen?
Ik zal de toon van je bericht maar even negeren. Het lijkt wel of je mijn bericht als een soort persoonlijke aanval ziet, maar dat was zeker niet mijn bedoeling.

Ik reageerde inderdaad op jouw post over snoep en spelletjes, maar ik heb me verder zoveel mogelijk gericht op het probleem van de TS. In het geval van de TS heeft zijn kind in één maal meer dan 100 euro uitgegeven. Het is inderdaad niet handig om kinderen de beschikking te geven over zulke bedragen en ik neem aan dat de TS zijn kinderen ook op hun gedrag heeft aangesproken. Ik denk alleen niet dat TS een topic geopend heeft voor een opvoedkundig advies of advies over accountsharing met je eigen kinderen. Na anderhalve pagina met reacties en een post van de TS waarin hij zelf ook zegt dat hij fouten heeft gemaakt hoefde ik daar volgens mij ook niets meer over te melden. De TS wil weten wat hij richting Sony kan doen. Hij verkeerde in de veronderstelling dat zijn kinderen geen aankopen zouden kúnnnen doen, omdat er dan eerst een wachtwoord nodig zou zijn. Vervolgens heeft hij ontdekt dat er wel degelijk iets is gekocht en wil hij graag zijn geld terug. Ik heb hem verteld dat hij volgens mij juridisch wel een punt heeft, maar daar in de praktijk waarschijnlijk weinig mee kan (hint: zoek de nuance).

Ik ben trouwens ook niet meer van plan hier nog verder op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Fortnite heeft een Pegi 12 rating. Aannemende dat je kinderen 12+ zijn zou ik ze hier op aanspreken. Gaan ze nog een keer de fout in zullen ze hun zakgeld op moeten offeren of klusjes moeten doen zodat ze weten dat geld niet uit de lucht komt vallen.

Edit:
Tevens zou ik lekker m'n CC verwijderen van het account en betalen met iDeal in het vervolg.

[ Voor 17% gewijzigd door NeHoX op 24-03-2018 14:32 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doeternietoe schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Ik zal de toon van je bericht maar even negeren. Het lijkt wel of je mijn bericht als een soort persoonlijke aanval ziet, maar dat was zeker niet mijn bedoeling.

Ik reageerde inderdaad op jouw post over snoep en spelletjes, maar ik heb me verder zoveel mogelijk gericht op het probleem van de TS. In het geval van de TS heeft zijn kind in één maal meer dan 100 euro uitgegeven. Het is inderdaad niet handig om kinderen de beschikking te geven over zulke bedragen en ik neem aan dat de TS zijn kinderen ook op hun gedrag heeft aangesproken. Ik denk alleen niet dat TS een topic geopend heeft voor een opvoedkundig advies of advies over accountsharing met je eigen kinderen. Na anderhalve pagina met reacties en een post van de TS waarin hij zelf ook zegt dat hij fouten heeft gemaakt hoefde ik daar volgens mij ook niets meer over te melden. De TS wil weten wat hij richting Sony kan doen. Hij verkeerde in de veronderstelling dat zijn kinderen geen aankopen zouden kúnnnen doen, omdat er dan eerst een wachtwoord nodig zou zijn. Vervolgens heeft hij ontdekt dat er wel degelijk iets is gekocht en wil hij graag zijn geld terug. Ik heb hem verteld dat hij volgens mij juridisch wel een punt heeft, maar daar in de praktijk waarschijnlijk weinig mee kan (hint: zoek de nuance).

Ik ben trouwens ook niet meer van plan hier nog verder op te reageren.
Haha je moet de toon juist niet negeren, die is bewust gebruikt.
Als je uitleg is dat je een algemeen statement voor ts wilde maken en toevallig mijn post quote lees ik; slap excuus.
Je quote mij en spreekt mij dus aan. Daar reageer ik op.
De reden waarom iemand een topic opent is verder ook niet zo interessant als er discussie over andere zaken ontstaat, dat gebeurt doorgaans met reden.
Je schrijft overigens letterlijk dat Sony fout zit en noemt dat nuance?
Dat je niet meer wilt reageren zegt genoeg, maar reageer dan helemaal niet in eerste instantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 22:33
Mijn god, waarom wordt TS hier zo aangevallen? Normaal mag je hier niets van Mods, en dit is allemaal prima? Laten we aub niet iemand gaan vertellen hoe hij zijn kinderen op moet voeden. Het probleem lijkt te zijn dat er aankopen zijn gedaan terwijl hier een password voor ingevoerd zou moeten zijn. Dat dit niet gebeurd is lijkt het issue te zijn in den beginne. Al het andere is echt niet relevant.

Dien je dan een topicreport in voortaan? Dan kunnen we er naar kijken. Dank :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grotman op 25-03-2018 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Brammos85 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:51:
Mijn god, waarom wordt TS hier zo aangevallen? Normaal mag je hier niets van Mods, en dit is allemaal prima? Laten we aub niet iemand gaan vertellen hoe hij zijn kinderen op moet voeden. Het probleem lijkt te zijn dat er aankopen zijn gedaan terwijl hier een password voor ingevoerd zou moeten zijn. Dat dit niet gebeurd is lijkt het issue te zijn in den beginne. Al het andere is echt niet relevant.
Omdat dit niet alleen de schuld is van Sony maar ook zeker de schuld is van de ouder die er vanuit gaat dat het niet werkt en dus geen grenzen stelt en dus ook zijn kids niet informeert over de gevolgen etc.

Zelfde als dat ik een kind in mijn auto met keyless entry zet, maar de sleutel alvast in de auto leg. Vervolgens drukt dat kind op de start/stop knop en rijdt weg. Is het mijn fout? Of is het dan de fout van de autoleverancier?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het overigens niet heel vreemd dat Sony hier niet thuis geeft, als ze dit doen dan is het hek van de dam en begint iedereen met het terug vragen van zo genaamd verkeerde uitgave.
GranCanaria schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:02:
Dit is natuurlijk onzin, een volwassene koopt niet zomaar even 110,- aan PSN credit, zeker niet op het account van een vriend. Dat doen alleen kinderen en daarmee maakt het dus wel degelijk een verschil dat het kinderen waren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brammos85 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:51:
Aanvallen? Wat zijn we lichtgeraakt.

Niemand vertelt hoe hij z'n kinderen moet opvoeden. Enkel dat het geen zuivere juridische kwestie of probleem van Sony is maar een kwestie van opvoeden en hand in eigen boezem steken (vooral dat laatste). En daar zijn de meningen nog een beetje over verdeeld.

Als dat aanvallen is kan er nog weinig gezegd worden denk ik.

Hoe jij het probleem formuleert is ook eenzijdig. Als die situatie al klopt. Voorafgaand aan jouw beschrijving van het probleem gaat immers de situatie op dat je een account gekoppeld aan je creditcard beschikbaar maakt aan kinderen. En dat mag niet. Dus welke rechten en plichten hebben dan voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:52
Ze moeten niet zo moeilijk doen bij Sony. Bij de appstore van Apple krijg je ook netjes je geld terug als de app niet bevalt of iets anders. Geen gezeur gewoon geld terug binnen afzienbare tijd. Sony kan dit ook maar zijn op je geld uit. Apple op je geld en je prettige ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
Jongens ga nou alstublieft genieten van deze mooie zaterdag.

Het is goed, het is 110 euro maarjah daar koop ik wel wat voor. Misschien hebben ze binnenkort nog een leuke hardware aanbieding ofzo. Komt goed.

Bedankt allemaal en geniet van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
*snip* Voegt helemaal niets toe

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:26
Ik lees ook even mee, maar waarom een CC koppelen als je nooit 110,- uit zou geven op PSN?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 10:57

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Op de man en totaal nergens voor nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door Grotman op 25-03-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even naar de basis voordat er een slotje op komt: zover ik weet is het zo dat de optie om om een wachtwoord te vragen alleen geldt bij aankopen vanuit je wallet, en niet bij het vullen van je wallet. Daar ligt denk ik het probleem van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 11:46
Zonde om vanwege zo iets je 10 jaar oude account te laten opheffen en dat geld komt de komende 10 jaar toch wel op aan een nieuwe spel voor de kids?

Wel jammer dat het zo gegaan is maar zie het als een kans je kinderen het nemen van verantwoordelijkheid te leren. Zij hebben het geld in je online portemonnee geladen, het is van hun om er iets mee te doen maar ze moeten je wel terug betalen.

Toen ik jong was (13 a 14) ontdekte ik een inbelnummer zodat ik kon internetten. Lang verhaal kort kregen m'n ouders een telefoonrekening van 900 gulden. Ik heb lang niet alles hoeven terug te betalen maar ik ben nooit vergeten dat niks gratis is en dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je daden. Was een goede levensles om jong te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:33
GranCanaria schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:13:
Ik ga vandaag contact opnemen met het team achter fortnite. Als zij me niet verder willen helpen dan hoef ik de komende jaren geen creditcard meer te gebruiken op psn :)

Bedankt allemaal voor de reacties, positief en negatief.

Het topic mag gesloten worden.
Hey, mijn kindjes spelen ook een schietspelletjes van epic games, en ja de
zijn ook te jong volgens sommige van de betuttelaars in dit topic (no offence).
Maar goed, dat is off topic en verder ook niet van belang..

Maar.

Ik heb zelf iets gelijkwaardigs meegemaakt, met ingame aankopen voor fortnite.

Ik kan je mee geven, dat epic games support niet snel reageert op dit soort problemen.
Maar bij mij twee keer perfect hebben geholpen uiteindelijk, en beide keren een oplossing hebben geboden.

1e keer was: PSN aankoop op verkeerd account (primair account ipv sub) :: geld terug gekregen.
2e keer was: PC - Vbucks aankoop op account waar wij van buitengesloten waren :: aankoop overgezet.

Beide keren zijn opgelost door epic. Dus probeer het daar!

En tja, het blijven kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik heb zelf even geen tijd en totdat iemand hier even goed naar kan kijken gaat dit topic dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Laten we dit topic maar dicht houden. De topicstarter weet wel meer dan genoeg inmiddels. Iets minder moralistisch mag wel voortaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Grotman op 25-03-2018 12:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.