Toon posts:

Problemen met IBM 60GB, installatie 2k/XP no go.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eén partitie aangemaakt van 10GB. Kopieren van files gaat verder wel goed alleen wanneer ik bv in 2k de partitie laat formateren komt hij erna met een fout dat hij de schijf niet kan benaderen. Het probleem kan aldus de setup zijn dat ik niet voldoende mem heb. (Heb 512MB)

Bij XP soort gelijke troubles, wanneer deze wil gaan kopieren in de grafische omgeving komt deze ook met fouten met het parse'en van files of regels. Na drie keer proberen, vanaf HDD of direct van CD steeds bij andere files.

De schijf hangt aan een A7V133 op de "gewone" poort met RAID [UIT]. Ondersteund die "gewone" IDE poort eigenlijk wel ATA100?

Nou ja anyways, andere (oude) HDD van 20 GB doet het ok.

Heb de jumpers op de IBM gewoon op de standaard values laten staan, damn wat een keuzes :)

Ok wat doe ik vaud?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Misschien last van wat bad sectors :?

Al een surface scan gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet gechecked. Gloedje nieuw namelijk, die schijf dan.

Verwijderd

Had zelfde fout, gewoon naar NTFS geformateerd en toen was het ok

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:25

Dark

who tweaked the light?

Als je de jumpers op standaard hebt staan beteknt dat volgens mij dat ie als SINGLE-MASTER functioneert, dat betekent dat er dan dus geen slave bij kan.

Nou weet ik niet of je die 20g als slave had hangen, maar als dat het geval was, zou je kunnen proberen de primaire schijf op DEVICE1 PRESENT te jumperen, en de 2e schijf natuurlijk op slave, misschien dat dat helpt...

edit:
Zorg ook dat de master aan het einde van de ato100 kabel zit, en de slave in het midden, dat schijnt oook nodig te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb er niks naast hangen.

/Edit

Heb hem nu eens op de RAID-port gehangen. Nu eens ff kijken wat hij doet.

Verwijderd

btw, was ie bijna bij 100% toen die begon te zeuren en stond alle data er nog op?

(dat had ik namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op de RAID-port werkt het wel naar behoren, raar maar waar. Nou ja ik ga in ieder geval ff verder met de installatie.

thanks every1

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:24
normale ide poorten ondersteunen ook ata 100

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1