Wachtwoord werkt opeens niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jiriw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi Tweakers devs,

Ik zag zojuist dat ik op m'n machine op het werk was uitgelogd (23-03-2018 ong. 17:30) en niet meer kon inloggen met mijn gebruikelijke wachtwoord.
Voor de zekerheid had ik m'n wachtwoordkluis nog geraadpleegd om te kijken of ik echt het goede wachtwoord gebruikte en dit was het geval (kwam overeen met het wachtwoord wat ik in m'n standaard gebruikte webbrowser, Firefox, had ingesteld.) Ook in een andere webbrowser (chrome) werkte mijn oude wachtwoord niet meer.

Ik heb vervolgens mijn wachtwoord gereset via de 'wachtwoord vergeten' optie en kreeg keurig een mailtje naar m'n mailbox gestuurd. Wachtwoord vervolgens aangepast en nu werkt alles weer. Zover ik zo vlug kan zien zijn er geen 'vreemde' posts met mijn account gemaakt en m'n profiel ziet er ook nog goed uit.

Een ding weet ik zeker; ik heb niet even eerder zelf mijn wachtwoord aangepast dus het wachtwoord wat ik gebruikte had moeten werken. Het bestond uit acht karakters gekozen uit twee typen (typen kunnen zijn: kleine letters, grote letters, cijfers, leestekens).
Is er misschien iets aan het wachtwoordalgoritme gewijzigd waardoor mijn wachtwoord ongeldig is geworden? Of heeft iemand mijn wachtwoord geraden en heeft deze wel een wachtwoordsverandering gedaan maar niet mijn e-mail aangepast?
In dat geval zou ik het graag willen weten of er inlogpogingen zijn geweest vanuit andere ip-addressen dan mijn thuis- en werkadressen.
Of is er misschien iets anders aan de hand?

Beste antwoord (via jiriw op 23-03-2018 18:38)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@jiriw er is een nieuws bericht over geweest + je hebt een e-mail ontvangen :) kort, ze zijn de wachtwoorden tegen gekomen in een uitgelekt hack bestand dus uit voorzorg wachtwoord reset.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Alle reacties

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56

Rhapsody

In Metal We Trust

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • Beste antwoord

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@jiriw er is een nieuws bericht over geweest + je hebt een e-mail ontvangen :) kort, ze zijn de wachtwoorden tegen gekomen in een uitgelekt hack bestand dus uit voorzorg wachtwoord reset.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• jiriw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
ahh ... ik zie de eerdere mail van jullie nu ook. Dat was het dus. Ik kan overigens niet de bron vinden waar mijn mail-wachtwoordcombinatie te vinden zou zijn. Ook via haveibeenpwned kom ik niet aan meer informatie. Er is een nieuwe leak toegevoegd sinds de laatste keer dat ik daar m'n e-mail adres gecheckt heb maar ik verwacht eigenlijk niet dat het daar vandaan komt...

<edit> Ik zie net dat haveibeenpwned ook een 'reverse lookup' heeft waarmee je dus kan kijken of jouw wachtwoord bekend is als een 'bekend' wachtwoord. handig ;) </edit>

[ Voor 18% gewijzigd door jiriw op 23-03-2018 18:41 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
jiriw schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:26:
ahh ... ik zie de eerdere mail van jullie nu ook. Dat was het dus. Ik kan overigens niet de bron vinden waar mijn mail-wachtwoordcombinatie te vinden zou zijn. Ook via haveibeenpwned kom ik niet aan meer informatie. Er is een nieuwe leak toegevoegd sinds de laatste keer dat ik daar m'n e-mail adres gecheckt heb maar ik verwacht eigenlijk niet dat het daar vandaan komt...

<edit> Ik zie net dat haveibeenpwned ook een 'reverse lookup' heeft waarmee je dus kan kijken of jouw wachtwoord bekend is als een 'bekend' wachtwoord. handig ;) </edit>
Jouw wachtwoord zit in de lek van 'NexMods.com'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt me duidelijk dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1