Externe harde schijf (1TB) beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn externe harde schijf (1TB) beveiligen met een wachtwoord. Ik moet mijn externe harde schijf beveiligen, omdat er data van onderzoek op te komt te staan dat anoniem moet blijven.

Het gaat om een Seagate Expansion Drive (1TB)

Het zou voor mij ook een oplossing zijn om bepaalde mappen te kunnen beveiligen met een wachtwoord, maar ik beveilig liever de hele externe harde schijf.

Mijn grote probleem is dat ik de externe harde schijf moet gebruiken op computers van de universiteit waar ik geen programma's op kan downloaden. Op mijn laptop thuis staat Windows 10.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 17:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:32

TommieW

Numa numa.

Windows Bitlocker?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat was ook mijn eerste gedachte. Als die PC's windows 10 draaien moet dat kunnen.
Check het ff met de helpdesk van ej school, die kunnen zo zeggen of dat gaat werken. Zullen de vraag vermoedelijk wel vaker krijgen ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over processors, moederborden of geheugen. Waarom open je het topic dan daar?

Hardeschijven zijn opslagmedia, die worden in Opslagtechnologie besproken.

Move PMG -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Nog een stem voor Bitlocker. Eenmalig instellen en dan werkt het op alle Windows PCs.
Voor het instellen heb je een andere Windows versie nodig dan Home.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leuk dat BitLocker maar ik lees nergens dat de machines op de uni dit kunnen uitlezen.

Geen idee wat voor data "anoniem" moet blijven maar is het niet een idee om direct de data te anonimiseren en daarna "gewoon" onbeveiligd op disk te zetten? Ja, ik zeg iets doms maar als je met honderden GB's aan niet anonieme data over straat gaat, vraag ik me af of dat wel correct is (binnen de guidelines van de uni of anderszins).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Veracrypt had mogelijk een alternatief geweest als je programma's had kunnen installeren.

" Ik moet mijn externe harde schijf beveiligen, omdat er data van onderzoek op te komt te staan dat anoniem moet blijven. "
Ik begrijp dit niet helemaal. Ik denk dat je bedoelt dat er persoonsgegevens op de schijf komen te staan, en dat je uitlekken.wilt voorkomen.
MAX3400 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:49:
...als je met honderden GB's aan niet anonieme data over straat gaat, vraag ik me af of dat wel correct is (binnen de guidelines van de uni of anderszins)....
Ja. Er moet, zeker met de nieuwe AVG, zeker niet lichtzinnig mer persoonsgegevens omgegaan worden. Ik denk dat het verstandig is om te overleggen met IT of een privacy officer (oid) hoe je de gegevens mag verwerken. Want ook het thuis houden van de gegevens vormt een potentieel risico. De laptop thuis, waar je mogelijk de gegevens ook gaat bewaren, die zal ook aan bepaalde beveiligingsrichtlijnen moeten voldoen.

[ Voor 49% gewijzigd door KopjeThee op 25-03-2018 17:02 ]

Pagina: 1