Nieuwe generatie 2K, 27", 144Hz, IPS, G-sync schermen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:51
Momenteel heb ik een dual monitor set-up een 24" 144Hz Full HD monitor voor competitive gaming en een 4K 60Hz 28" G-sync scherm voor casual gamen en browsing/films. Omdat ik enige tijd geleden mijn PC heb geupgrade met o.a. een GTX 1080 wil ik graag de overstap maken naar een nieuw scherm voor gamen. Ik wil mijn FHD scherm inwisselen voor een 144 (of meer) Hz, 27" 2K monitor. Liefst met IPS en G-Sync.

Het probleem bij deze monitoren is echter dat er maar 4 modellen zijn die aan deze wens voldoen:
- Asus ROG Swift PG279Q
- Acer Predator XB271HU (IPS)
- AOC AG271QG
- ViewSonic XG2703-GS

Al deze monitoren zijn echter al meer dan 2 jaar uit. Daarnaast blijven ze 700+ euro in prijs. Heeft de markt in de tussentijd geen ontwikkeling meer meegemaakt? Zolang 4K+144Hz nog(steeds) niet uit is zou je toch verwachten dat hier ook een nieuw model van uitgebracht gaat worden. Zeker gezien de grote vraag aangezien het momenteel toch het hoogst haalbare is.

Mijn vragen:
- Is het de moeite om te wachten op een nieuwe ontwikkeling in de markt? (heb geen haast maar wil ook geen jaar wachten) En zo ja, welke ontwikkeling is dit? Ik weet dat ACER en ASUS al heel lang geleden schermen met 4K, IPS, G-Sync en 144+ hz aangekondigd hebben maar die worden steeds maar uitgesteld, en wat voor invloed heeft dat op de prijs van de monitoren die aan mijn wensen voldoen?
- Is er een verwachting dat bovengenoemde modellen op relatief korte termijn in prijs gaan dalen?
- Gezien het aantal beperkte reviews ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen met AOC en Viewsonic, ik heb hier om een bepaalde reden nog geen goed beeld van
- Aangezien ik recht achter mijn scherm zit en ook nog eens licht kleurenblind ben vraag ik me af hoe belangrijk IPS is t.o.v. TN
- Hoe belangrijk is G-sync? Ik speel met name shooters als PUBG en CS:GO

Ik hoor graag van jullie!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Dat zal me wel een fortuin gaan kosten zeg.
Overigens zit ik naar een soortgelijk scherm te kijken maar dan bij voorkeur met Freesync, maar de keuze valt me een beetje tegen. Dit topic ga ik dus even volgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Wekko306 op 23-03-2018 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
@Jorissie87

Ik heb zelf die Acer en geen spijt van de aanschaf. Ik had een pricealert van 689 euro ingesteld voor die monitor hier op Tweakers en kreeg een bericht dat er eentje voor 40 euro minder dan mijn alert te koop was, deze heb ik dan ook besteld. Als je geduld hebt kan je aardig wat besparen op de aanschaf. Ik verwacht niet dat de prijzen van de door jouw genoemde monitoren op korte termijn structureel zullen gaan dalen, die prijzen zitten al bijna 2 jaar op dit niveau. Als er dan nog 4K@144hz displays worden uitgebracht zullen deze volgens mij gewoon duurder zijn dan vergelijkbare 2K displays die nu erg populair zijn.

Mijn idee is dat een 4K, zelfs met 144hz (voor mij dan) niet echt zinnig was daar maar weinig gpu's daarvoor genoeg power heeft om veel meer dan 60 fps op 4K te leveren. Ik heb dan ook bewust gekozen voor een 27 inch 2K scherm met een hoge refreshrate. Als je veel shooters speelt wil je een zo hoog mogelijke framerate met een zo laag mogelijke inputlag, dan is een 2K display icm met jouw GPU aan te raden. Je kan wel wachten op nieuwe ontwikkelingen maar de kans is groot dat met name de eerste versies geplaagd wordt door uiteenlopende problemen, dat was ook het geval met de huidige 2K monitoren. De kans is dan groot dat voordat de techniek volwassen genoeg is, men zeker een jaar verder is.

Ik heb zelf voor IPS gekozen omdat ik meer doe op mijn PC dan alleen gamen en dan zit ik er niet altijd recht voor mijn scherm. Of het zin heeft voor jouw specifieke wensen of verwachtingen kan ik niet beantwoorden, dat zou je zelf moeten uittesten.

Ik heb zelf dus geen ervaring met AOC of Viewsonig maar de kans is groot dat het scherm (indien de specificaties overeen komen) door dezelfde fabrikant is gemaakt, namelijk AU optronics. Er zal dan weinig verschil zijn in beeldkwaliteit maar meer in bouwkwaliteit en bedieningsgemak.

G-sync voorkomt primair tearing en stuttering door de refreshrate van het scherm aan te passen aan het aantal fps dat op dat moment gehaald wordt. Dat is met name belangrijk voor shooters waar er veel en snel wordt gemanoeuvreerd of gericht.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
@Beowulf65 Hoe is de input lag en respons van het scherm? Ik zit in dezelfde situatie als OP alleen heb ik een RX Vega GPU dus ik zou dan voor de Freesync varianten van bovengenoemde monitoren gaan. Hiervan heb ik er al 2 getest, een MSI Optix VA monitor en een AOC TN monitor. Ik heb mijn ogen nu op de Acer XF270HU gericht- volgens mij hetzelfde paneel als de Gsync variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
@Lord_Dain

Ik merk zelf eigenlijk niks van input lag en tegenvallende respons times op mijn scherme, toegegeven.... ik speel dan ook geen online first person shooters. Het paneel is volgens mij inderdaad dezelfde als de G-sync variant, het is gemaakt door AU optronics. Je hebt eigenlijk dan 2 keuzes voor 27 inch freesync IPS:

categorie: Monitoren

Beeldkwaliteit en performance is naar verwachting dus hetzelfde, dan is het aan jou wat of welk merk jouw voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De asus heeft een zeer beperkte freesync range en is een loterij schijnbaar. De acer kan 144hz en wordt over het algemeen iets minder als een loterij gezien.. grotere kans op in 1 keer een goed scherm. Helaas erg slecht leverbaar ik heb hierover een vraag bij Acer uitstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:38
Deze dan? pricewatch: Dell S2716DG Zwart
  • 1ms
  • 144hz
  • G-Sync
  • TN ( maar goed, je zit recht voor je scherm en dit paneel is erg goed, komt vrij dicht in de buurt van IPS qua kleurwaarde
Review; https://nl.hardware.info/...w-gaming-monitor-van-dell

Heb zelf de 24" variant hiervan, bevalt erg goed en wordt erg positief beschreven in reviews.

Zelf gebruik deze instellingen http://www.tomshardware.c...aming-monitor,4788-2.html, kleuren zijn echt heel erg goed, en binnen nvidia kan je ook nog het e.a.a instellen.

O ja, rond de 600 euro te verkrijgen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door steffeh op 27-03-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Als je bereid bent om wat buiten Europa te kopen zou ik eens kijken naar een Koreaans IPS scherm. Er hangen wel wat haken en ogen aan zo'n scherm maar de prijs is vaak de helft tot 2/3 goedkoper.
Tweakers topic (helaas wat dood):
Koreaanse IPS monitors

Voorbeeld van zo'n scherm:
http://www.overclock.net/...277-good-wqhd-gaming.html

De prijzen zijn wel wat gestegen maar mijn scherm (IPS, 120Hz, 1440p) heb ik 4 jaar geleden voor 260 euro gekocht.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat Koreaanse model is niet meer leverbaar en had veel last van banding. De dell is inmiddels bijna 3 jaar geleden uitgekomen.

Komt er überhaupt nog een nieuw 1440p 144hz ips panel uit vraag ik me af? Aan VA panels geen gebrek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55

WCA

Er is maar een fabrikant die op dit formaat zo'n paneel bouwt: AUO. Alle monitoren maken dan ook gebruik van dat paneel. Het probleem: zelfs na 2 jaar nog veel last van extreme backlight bleed problemen. Het lijkt alsof er meer panelen mèt extreme backlight bleed uit die fabriek rollen dan panelen met acceptabele/geen backlight bleed.

Ik heb de AOC versie gehad, en de Acer en de Asus versie bij iemand anders bekeken, allemaal behoorijk aanwezige en storende backlight bleed. Ik heb de mijne onder WKOA teruggestuurd, vanwege (geel gekleurde) backlight bleed. Het is echt belachelijk dat een monitor van bijna rond de 700 euro zo'n structureel probleem heeft.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

GreNade schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:21:
Er is maar een fabrikant die op dit formaat zo'n paneel bouwt: AUO. Alle monitoren maken dan ook gebruik van dat paneel. Het probleem: zelfs na 2 jaar nog veel last van extreme backlight bleed problemen. Het lijkt alsof er meer panelen mèt extreme backlight bleed uit die fabriek rollen dan panelen met acceptabele/geen backlight bleed.

Ik heb de AOC versie gehad, en de Acer en de Asus versie bij iemand anders bekeken, allemaal behoorijk aanwezige en storende backlight bleed. Ik heb de mijne onder WKOA teruggestuurd, vanwege (geel gekleurde) backlight bleed. Het is echt belachelijk dat een monitor van bijna rond de 700 euro zo'n structureel probleem heeft.
Met alle respect, maar de inhoud van je post maakt dat je behoorlijk ongeïnformeerd overkomt.

AU Optronics kan er niks aan doen dat deze panelen monitoren last hebben van bleed. Dit wordt namelijk veroorzaakt door minieme variaties in de aangebrachte spanning van het paneelarmatuur. Een tiende slag verschil in 1 van de schroefjes die het paneel vasthouden ten opzichte van de rest en je hebt een gele vlek waar je U tegen zegt.

Je kan je dus voorstellen dat tijdens assemblage van de schermen de boel onder invloed van temperatuur nog gaat zetten (met name aan de randen) dus zelfs als de monitor perfect geassembleerd is ga je na een week met wat transport alsnog bleeding zien.

Maak zelf je monitor open, ga spelen met de schroefjes en met voldoende geduld en tijd krijg je alle bleeding helemaal weg. Niemand wil dit natuurlijk want garantie, maar zo simpel is het wel.

Je kan de schuld daarvan dan weer bij de monitorfabrikant leggen, maar de toleranties op de spanningen sluiten zo vreselijk nauw dat het onmogelijk is dat voor elk exemplaar perfect te krijgen zonder de kosten te laten exploderen (zie mijn verhaal over dat de boel zich gaat zetten, je kan je voorstellen dat geen enkele fabrikant die tijd er in kan stoppen).

Neem van mij aan, ook de duurdere Eizo IPS monitoren lijden onder dit probleem. Dit is een zwakheid die inherent aan de technologie is. Wil je dit niet? Geen IPS kopen, van geen enkel formaat. Punt.

Dan kan je dat wel onacceptabel vinden voor een scherm van 700,- en dat is je goed recht, maar dan ben je domweg naar het verkeerde product aan het kijken. Wederom, geen enkele technologie is compromisloos.

TN: Drama kijkhoeken, drama kleuren en zichtbare dithering
IPS: Bleeding en IPS glow
VA: Ghosting, smearing, black crush en color clipping

Meer is er niet. Take your pick.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Blaat schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Met alle respect, maar de inhoud van je post maakt dat je behoorlijk ongeïnformeerd overkomt.

AU Optronics kan er niks aan doen dat deze panelen monitoren last hebben van bleed. Dit wordt namelijk veroorzaakt door minieme variaties in de aangebrachte spanning van het paneelarmatuur. Een tiende slag verschil in 1 van de schroefjes die het paneel vasthouden ten opzichte van de rest en je hebt een gele vlek waar je U tegen zegt.

Je kan je dus voorstellen dat tijdens assemblage van de schermen de boel onder invloed van temperatuur nog gaat zetten (met name aan de randen) dus zelfs als de monitor perfect geassembleerd is ga je na een week met wat transport alsnog bleeding zien.

Maak zelf je monitor open, ga spelen met de schroefjes en met voldoende geduld en tijd krijg je alle bleeding helemaal weg. Niemand wil dit natuurlijk want garantie, maar zo simpel is het wel.

Je kan de schuld daarvan dan weer bij de monitorfabrikant leggen, maar de toleranties op de spanningen sluiten zo vreselijk nauw dat het onmogelijk is dat voor elk exemplaar perfect te krijgen zonder de kosten te laten exploderen (zie mijn verhaal over dat de boel zich gaat zetten, je kan je voorstellen dat geen enkele fabrikant die tijd er in kan stoppen).

Neem van mij aan, ook de duurdere Eizo IPS monitoren lijden onder dit probleem. Dit is een zwakheid die inherent aan de technologie is. Wil je dit niet? Geen IPS kopen, van geen enkel formaat. Punt.

Dan kan je dat wel onacceptabel vinden voor een scherm van 700,- en dat is je goed recht, maar dan ben je domweg naar het verkeerde product aan het kijken. Wederom, geen enkele technologie is compromisloos.

Leuk verhaal, maar er zijn tientallen goedkopere monitoren die dit probleem niet hebben. Het is een behoorlijk structureel probleem voor alle monitoren met dit specifieke paneel lijkt het. Voor 700 euro verwacht ik een verdomd goed scherm, dat weinig tot geen backlight bleed bevat. Dat kan ook in andere prijsklassen, maar schijnbaar in deze niet.

Zou jij gele (!!) vlekken accepteren in een monitor die 700-800 euro kost?
Blb

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Lord_Dain schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:52:
Dat Koreaanse model is niet meer leverbaar en had veel last van banding. De dell is inmiddels bijna 3 jaar geleden uitgekomen.

Komt er überhaupt nog een nieuw 1440p 144hz ips panel uit vraag ik me af? Aan VA panels geen gebrek...
En daarom was het ook een voorbeeld. ;) Het is de bedoeling dat TS zelf opzoek gaat. Deze schermen ga je niet in de pricewatch vinden.
[...]

Enerzijds klinkt dit aannemelijk. Maar in de praktijk heb ik meerdere fixes uitgevoerd (creditcard fix, dubbelzijdig tape fix, etc) en dat ging er best lomp aan toe. Die lompheid staat haaks op jou uitspraak dat dit zeer nauwkeurig is afgesteld.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

GreNade schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Leuk verhaal, maar er zijn tientallen goedkopere monitoren die dit probleem niet hebben.
Simpelweg onwaar. Het feit dat daar geen massahysterie op online forums over is ontstaan heeft de volgende redenen:
- Mensen die minder geld uit geven zijn minder kritisch.
- Absoluut gezien komt het bij kleinere panelen minder snel zo extreem voor dan bij grotere panelen omdat die makkelijker goed te krijgen zijn. Formaat en curve zijn factoren die daar invloed op uitoefenen.

Ik laat maandelijks tientallen monitors door mijn handen gaan (varierend van 150,- tot 2000,-) en als je met een kritisch oog gaat kijken zijn er maar weinig echt perfecte IPS schermen die compleet verschoont blijven van bleeding. En daarin is de prijsklasse volstrekt irrelevant.

Wel is het zo dat het zich wat extremer manifesteert in dit specifieke AUO paneel, maar daar krijg je een hoge refresh rate voor terug. Het is of het een of het ander. Het perfecte paneel bestaat niet.
Het is een behoorlijk structureel probleem voor alle monitoren met dit specifieke paneel lijkt het. Voor 700 euro verwacht ik een verdomd goed scherm, dat weinig tot geen backlight bleed bevat. Dat kan ook in andere prijsklassen, maar schijnbaar in deze niet.

Zou jij gele (!!) vlekken accepteren in een monitor die 700-800 euro kost?
[afbeelding]
Dus als jij een Ferrari van 100k koopt vindt je het ook onacceptabel dat deze minder betrouwbaar is dan een Toyota Yaris? Een gechargeerd voorbeeld misschien, maar dat is wel waar dit principe op neerkomt.

Feit is, de perfecte monitor bestaat niet. Dat moet je tot je door laten dringen. Het zal altijd een trade off blijven. Net zoals dat er geen auto bestaat die max 400km/u rijdt en die ook 400.000km bij je blijft zonder onderhoudskosten.

Overigens zijn die foto's ook altijd enorm misleidend. Op de een of andere manier krijgt niemand het voor elkaar een foto te maken waarop geen IPS glow te zien is en dat wordt altijd als bleeding bestempeld.

Stop met mensen bang te maken!

Dat dit in andere prijsklassen niet gebeurt is onwaar. Daar wordt alleen een stuk minder over gezeken.
ChojinZ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Enerzijds klinkt dit aannemelijk. Maar in de praktijk heb ik meerdere fixes uitgevoerd (creditcard fix, dubbelzijdig tape fix, etc) en dat ging er best lomp aan toe. Die lompheid staat haaks op jou uitspraak dat dit zeer nauwkeurig is afgesteld.
Dat komt doordat kleine verschillen in aandraaimoment al enorme verschillen in spankracht opleveren. Een schroefje handvast aandraaien levert een spankracht van vele tientallen, misschien wel honderden newtons op. Logisch dat je dan lomp moet doen om het goed te krijgen...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Blaat schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Simpelweg onwaar. Het feit dat daar geen massahysterie op online forums over is ontstaan heeft de volgende redenen:
- Mensen die minder geld uit geven zijn minder kritisch.
- Absoluut gezien komt het bij kleinere panelen minder snel zo extreem voor dan bij grotere panelen omdat die makkelijker goed te krijgen zijn. Formaat en curve zijn factoren die daar invloed op uitoefenen.

Ik laat maandelijks tientallen monitors door mijn handen gaan (varierend van 150,- tot 2000,-) en als je met een kritisch oog gaat kijken zijn er maar weinig echt perfecte IPS schermen die compleet verschoont blijven van bleeding. En daarin is de prijsklasse volstrekt irrelevant.

Wel is het zo dat het zich wat extremer manifesteert in dit specifieke AUO paneel, maar daar krijg je een hoge refresh rate voor terug. Het is of het een of het ander. Het perfecte paneel bestaat niet.

[...]

Dus als jij een Ferrari van 100k koopt vindt je het ook onacceptabel dat deze minder betrouwbaar is dan een Toyota Yaris? Een gechargeerd voorbeeld misschien, maar dat is wel waar dit principe op neerkomt.

Feit is, de perfecte monitor bestaat niet. Dat moet je tot je door laten dringen. Het zal altijd een trade off blijven. Net zoals dat er geen auto bestaat die max 400km/u rijdt en die ook 400.000km bij je blijft zonder onderhoudskosten.

Overigens zijn die foto's ook altijd enorm misleidend. Op de een of andere manier krijgt niemand het voor elkaar een foto te maken waarop geen IPS glow te zien is en dat wordt altijd als bleeding bestempeld.

Stop met mensen bang te maken!

Dat dit in andere prijsklassen niet gebeurt is onwaar. Daar wordt alleen een stuk minder over gezeken.

[...]

Dat komt doordat kleine verschillen in aandraaimoment al enorme verschillen in spankracht opleveren. Een schroefje handvast aandraaien levert een spankracht van vele tientallen, misschien wel honderden newtons op. Logisch dat je dan lomp moet doen om het goed te krijgen...
Ik bedoel niet dat goedkopere monitoren geen backlight bleed hebben, daar was ik onduidelijk in.

Ik bedoel dat er heel veel goedkopere monitoren bestaan, die veel minder (vaak) backlight bleed hebben, of de backlight bleed niet in het geel hebben (witte bleed komt wel vaker voor).

Ik heb bij de aanschaf van mijn monitor destijds een gok genomen, na tientallen verschillende monitoren bekeken te hebben. Reviews gekeken, en alles, maar bij deze panelen komt het ècht veel meer voor dan bij anderen. Ik kan het uit eigen ervaring simpelweg niet aanraden, tot er een andere fabrikant komt die wèl een fatsoenlijk paneel kan maken. Dat hoeft niet een fantastisch backlightbleedloos paneel te zijn, maar wel een waar het acceptabele niveaus heeft.

Mijn tien jaar oude dell ips monitoren hebben ook geen last van het probleem, en zelfs mijn LG monitor van 130 euro die ik een tijd terug had, had niet zozeer last van bleed (gewoon waardeloze zwartwaarden over het algemeen)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb met Acer contact gehad over hun model de XF270HUA. Dit is de freesync variant van bovengenoemde Acer model en die geven heel teleurstellend bericht;
Het gaat om de laatste units die op de Nederlandse markt zijn. Vandaar dat het aanbod summier is.

Dit toestel heeft niet echt een specifieke opvolger op de markt.
Dat is wel balen. Dat zou kunnen betekenen dat het te veel een niche markt is (geweest?) en dus niet interessant, het lijkt er dus op dat als je een 27" 1440p IPS scherm wil hebben je niet te lang moet wachten, wellicht dat de panelen er ook niet meer voor worden gemaakt?

Toch raar, je ziet nog steeds veel nieuwe 1080p monitoren komen en ook veel VA 27" panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 19:36
Zelf zou ik voor quad HD (1440p) gaan op 24", AA kan uit vanwege de hoge pixeldichtheid. Bij 27"worden de pixels weer zichtbaar en zou ik wachten op 4k 144hz, als je perse dat formaat wilt. Voor shooters is een groter scherm niet perse wenselijk. IPS zou ik niet doen vanwege het feit dat alles wat donker is, in het zwart verdwijnt.

Zelf heb ik dit scherm (en na een aantal keer omruilen een dode-pixelloze ontvangen, je moet wat gedult hebben of ik had pech): pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart

Staat ook mijn beknopte review bij!

[ Voor 7% gewijzigd door no_way_today op 03-04-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben toch voor de Acer XF270HUA monitor gegaan, besteld bij onze oosterburen !
Zal een review schrijven zodra ik hem een dag of 2 heb gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
steffeh schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:26:
• TN ( maar goed, je zit recht voor je scherm en dit paneel is erg goed, komt vrij dicht in de buurt van IPS qua kleurwaarde
Volgens welke tests komt het in de buurt van IPS?

CRT? :D

[ Voor 33% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-04-2018 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier sinds gisteren de trotse bezitter van een Acer XF270HUA monitor (IPS,27",1440p,144hz,freesync) en ik heb blijkbaar geluk met de loterij - bijna geen BLB te herkennen alleen een heeeel klein beetje onder in het midden boven het Acer logo (stout logo!)!

Als ik dan de vele slechte berichten lees op intrawebz over de Asus IPS variant dan is mijn paneel / monitor tot de perfectie naderend. De BLB is namelijk bijna niet te zien, uniformiteit van het scherm is goed, geen dode pixels (klopt af) en de IPS glow is heel egaal over het hele scherm en alleen te zien bij volledig donker scherm- iets wat bij mij amper tot niet voorkomt.

Ik zou dus zeker de Acer 27" 1440p aanbevelen voor het geval iemand nog twijfelt!

Happy hier, 3x is dit keer wel scheepsrecht blijkbaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 11-04-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 12:37
Mijn monitor had bij het net uitpakken na transport ook last van backlight bleed. Echter een paar dagen later was dit zo goed als compleet weg. De Asus schermen worden volledig gemonteerd in doos geleverd waarbij het volledige gewicht op het paneel ligt. Door de druk en de spanning? Krijg je backlight bleed. Laat je dit even tot rust komen trekt het bij veel exemplaren goed weg. Ik heb zelf de Asus PG279Q en nog een aantal vrienden van mij ook die hetzelfde hebben ervaren. Ik zou niet anders meer willen dan dit scherm.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk niet dat het veel met de verpakking te maken heeft maar meer met het productie en assemblage proces. Anyways, ik heb besloten mijn monitor te retourneren. Na een aantal testen en instellingen ben ik er toch acther gekomen dat er aanzienlijk IPS glow/BLB of combinatie van die 2 te zien was in de rechter onderhoek. Dit was ook te zien tijdens games en demos van games en helderheid nivo instellingen hielpen helaas niet. Dus toch niet het perfecte paneel zoals gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:21:

En de 100 Hz 1440p ultrawide?
Dat zou een goed alternatief kunnen zijn als die dat probleem niet hebben? Liever een lagere refreshrate en goed beeld dan dat, maar niet zo laag als 60 of 75, 100 lijkt me nog wel te doen.
Alleen in mijn geval FreeSync maar dat maakt toch geen verschil?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:14:
[...]
En de 100 Hz 1440p ultrawide?
Dat zou een goed alternatief kunnen zijn als die dat probleem niet hebben? Liever een lagere refreshrate en goed beeld dan dat, maar niet zo laag als 60 of 75, 100 lijkt me nog wel te doen.
Ultrawide is mooi, maar past niet op mijn bureau.

Heb nu 2x24inch 16:10 en dat gaat
Wil eigenlijk naar 1x27 en 1x24 en dat past echt precies, maar meer ook niet.

Met een ultrawide geen ruimte meer voor mijn (minstens zo belangrijke) speakers

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:15:
[...]

Ultrawide is mooi, maar past niet op mijn bureau.
Voor mij geen probleem. Voor een tafel bij de computer is de IKEA handig: grote en ook goede (als je iets meer betaalt, niet de goekope nemen, dat is duurkoop!) houten tafel bladen die handig zijn.
Hier een headhpone en de computerkast naast de tafel maar speakers zouden er nog gemakkelijk op kunnen.
Maar goed, jij hebt dus geen ervaring met ultrawide 1440p?
Ik zou graag 144-160 Hz. hebben (ik heb een zeer snel reactievermogen) maar dan moet de beeldkwaliteit wel goed genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-10 09:44
De eerste 27" 2160p144hz IPS G-sync monitor is verschenen in de Pricewatch :9~

pricewatch: Asus ROG Swift PG27UQ Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mehmeeeh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:02:

Geef mij deze maar, maar dan voor films en series.
pricewatch: Asus ProArt PA32UC-K Grijs (4k, 10-bit, HDR met 384 zones, 99,5% Adobe RGB).
Als ik het zou kunnen betalen. :/

Aangezien Asus altijd 1 FreeSync en 1 G-Sync variant had, net als Acer, heb ik even gekeken of dat de FreeSync-variant er ook in staat.
categorie: Monitoren , met filter voor prijs aflopend
Voor de zekerheid ook even gegoogled.
Nog niet. Dat is erg teleurstellend, ik weet dat AMD momenteel geen grafische kaart heeft die dit kan benutten maar dat geldt eveneens voor Nvidia, die 1080 Ti haalt ook niet meer dan 100 FPS met zeer hoge instellingen. Nu ja, niet bij zogenaamde AAA-spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Mehmeeeh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:02:

Ik was heel enthousiast toen ik je bericht zag, tot ik de prijs zag..

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorissie87 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:21:
[...]

Ik was heel enthousiast toen ik je bericht zag, tot ik de prijs zag..
Wat had jij verwacht? :)
Je betaalt voor een goede 4k monitor met 75 Hz. al €1000. Beneden de €1500 was niet realistisch, al moet ik zeggen dat dit een zot bedrag is. Maar mensen die een 1080 Ti kopen kunnen het blijkbaar betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:24:
[...]

Wat had jij verwacht? :)
Je betaalt voor een goede 4k monitor met 75 Hz. al €1000. Beneden de €1500 was niet realistisch, al moet ik zeggen dat dit een zot bedrag is. Maar mensen die een 1080 Ti kopen kunnen het blijkbaar betalen.
Had natuurlijk nooit verwacht dat het een goedkoop scherm zou zijn. Hoopte op 1800-2000. Dit nog eens 600 euro daarboven! Voor dit geld kun je 3x een 1440P Gsync IPS 165Hz monitor kopen en zelfs dan houdt je geld over :(

Pagina: 1