Firmware controle

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GErrie86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 22:09
Goedemiddag, ik weet niet of dit het juiste forum voor mijn probleem is, maar dit is toch software gerelateerd.

Mijn vraag
Hoe kan ik nou erachter komen welke firmware er op hardware staat alvorens ik het bestel bij een webshop?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Op mijn werk zijn er via de webshop centralpoint: yealink SIP-T46S toestellen besteld. Nu moesten wij de toestellen retour sturen omdat er de verkeerde firmware op staat. Deze firmware wordt niet ondersteund door het broadsoft platform. (Interoperability lijst) Nu hebben wij ze besteld via lydis, de enige leverancier (van ons) die de juiste, voor ons werkende toestellen levert.

Hoe kan ik dit nu in de toekomst voorkomen? Dit kan ons als bedrijf geld kosten mochten wij er pas later, bij de klant achter komen....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met diverse webshops gepraat en gebeld. Veel gegoogled. Gemaild met de fabrikant van de toestellen: Yealink.

Wie kan mij meer informatie geven hierover? Alvast veel dank Roberto Verdugo

[ Voor 7% gewijzigd door GErrie86 op 23-03-2018 15:38 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

Beste antwoord (via GErrie86 op 26-03-2018 13:31)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Even terug naar de initiele vraag:
Hoe kan ik nou erachter komen welke firmware er op hardware staat alvorens ik het bestel bij een webshop?
Niet... net als je bij een webshop niet een shirt kan passen voordat het wordt verstuurd. Om de firmware te controleren, heb je fysieke toegang nodig tot de hardware.
Je zou de webshop kunnen vragen of zij daar een steekproef voor kunnen doen. Jij zult (als inkoper) ook wel inzien dat het geen doen is om ieder exemplaar dat jullie willen kopen te controleren.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom de toestellen retour gestuurd worden vanwege verkeerde firmware. Zoals al in meerdere posts hierboven aangegeven: het aanpassen van de firmware is een fluitje van een cent.
Wat jullie nu doen is PC's bestellen die specifiek moeten draaien op Windows 10 - Fall Creators Update, en de PC's terugsturen omdat er een update op ontbreekt.
Veel tijd kwijt al moet je bv handmatig 20 toestellen updaten.
;) Welkom in de wereld van handel drijven. Wat je nu probeert te doen is zien of die kosten bij de webshop neergelegd kunnen worden.
Vroeger, lang geleden werkte ik voor een bedrijf dat de hele PC-inboedel in een keer liet opknappen. Dat ging om 2500+ machines. Daarvoor heeft *bedrijf* toen een deal gesloten met *leverancier*. Best handiig... de PC's werden bij de leverancier voorzien van de bedrijfs-image die wij bij het bedrijf nodig hadden en vervolgens direct op pallets verscheept aan ons.
Wat bedoel ik daarmee te zeggen: klap al die verschillende tussenhandelaren eruit en zie of de leverancier bereid is om jullie te voorzien van toestellen met jullie voorkeur firmware erop. Als dat geen optie is, hou dan rekening met extra werk en de daarbij komende kosten. Goedkoop = duurkoop.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik snap je probleem niet helemaal:
Je hebt al een leverancier welke ze kan leveren. De fabrikant kan je niet verder helpen en webshops ook niet als je hen belt.

Tja dan heb je maar een paar opties:
1. Blijf bij de huidige leverancier
2. Onderzoek of je de firmware kan downgraden / customizen of whatever er precies nodig is
3. Zoek een shop waar je langs mag komen om het product op te starten zodat je weet welke firmware er op zit. Ik neem aan dat je dit inmiddels wel ergens kan valideren in het product?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 17:46
Allicht via een type/serie nummer als ze dat hebben. Je zou hopen dat de nieuwe apparaten uit de fabriek met de meest recente firmware geflashed worden maar dat zou de fabrikant moeten weten. (Mag ik hopen tenminste)

Mijn vraag: Is de firmware niet zelf te flashen, of kan je dat de verkoper niet laten doen als service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GErrie86
Het gaat eigenlijk meer om het totaal plaatje. Meerdere merken en produkten verkopen wij aan onze klanten. Telecom en ICT gerelateerd.

Dit kopen we dan in bij diverse leveranciers. Een product kan de ene keer besteld zijn bij Lydis andere keer bij techdata bv. hangt af van prijs en beschikbaarheid. Ik probeer het zo te krijgen dat je niet enkel het product besteld/ ziet op de webshop maar ook weet welke firmware er exact inzit.

De webshops hanteren niet allemaal dezelfde inkoopkanalen, daardoor ook verschillende bouwdata van het product. Verschil in firmware kan dat dan ook opleveren.

De webshops hebben enkel dezelfde EAN nummers op de site staan. Dus dat schiet niet op. Veel tijd kwijt al moet je bv handmatig 20 toestellen updaten. Het mooiste zou zijn als alles cloud verbonden zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Euhm Broadsoft brengt de firmware gewoon naar de juiste versie. Als daarvoor een downgrade nodig is, dan gebeurt dat ook gewoon. Dat gaat helemaal automagisch :)

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 23-03-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GErrie86
Dit is wat onze technische dienst over dit schreef:

Binnen de IRMA Kennisdatabase is een document aangelegd voor Broadsoft ondersteunde toestellen: Interoperability lijst. Daarop staat de Yealink in vele modellen maar NIET met de ondersteunde firmware (bij de andere merken is dat wel zo). Dit komt omdat de Yealink zeer veel verschillende firmwares kent, zodoende geeft RoutIT niet de gewenste firmware op. Ook RoutIT verwijst naar Lydis als leverancier.

Ik ben inkoper,dan niet heel veel kaas gegeten van het broadsoft platform ed... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Met zowel KPN1, HIP en HIPXO hebben wij echt nooit firmware issues gehad, omdat toestellen altijd naar de juiste firmware worden bijgewerkt. Het kost je alleen een extra reboot, maar is die extra twee minuten echt een issue? Het gaat geheel automagisch. Niemand hoeft er iets voor te doen.

Wel klopt het dat als je afwijkt van IRMA, dat je dan hele rare issues kunt ervaren. Daarom wordt de firmware altijd correct bijgewerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 23-03-2018 16:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Even terug naar de initiele vraag:
Niet... net als je bij een webshop niet een shirt kan passen voordat het wordt verstuurd. Om de firmware te controleren, heb je fysieke toegang nodig tot de hardware.
Je zou de webshop kunnen vragen of zij daar een steekproef voor kunnen doen. Jij zult (als inkoper) ook wel inzien dat het geen doen is om ieder exemplaar dat jullie willen kopen te controleren.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom de toestellen retour gestuurd worden vanwege verkeerde firmware. Zoals al in meerdere posts hierboven aangegeven: het aanpassen van de firmware is een fluitje van een cent.
Wat jullie nu doen is PC's bestellen die specifiek moeten draaien op Windows 10 - Fall Creators Update, en de PC's terugsturen omdat er een update op ontbreekt.
Veel tijd kwijt al moet je bv handmatig 20 toestellen updaten.
;) Welkom in de wereld van handel drijven. Wat je nu probeert te doen is zien of die kosten bij de webshop neergelegd kunnen worden.
Vroeger, lang geleden werkte ik voor een bedrijf dat de hele PC-inboedel in een keer liet opknappen. Dat ging om 2500+ machines. Daarvoor heeft *bedrijf* toen een deal gesloten met *leverancier*. Best handiig... de PC's werden bij de leverancier voorzien van de bedrijfs-image die wij bij het bedrijf nodig hadden en vervolgens direct op pallets verscheept aan ons.
Wat bedoel ik daarmee te zeggen: klap al die verschillende tussenhandelaren eruit en zie of de leverancier bereid is om jullie te voorzien van toestellen met jullie voorkeur firmware erop. Als dat geen optie is, hou dan rekening met extra werk en de daarbij komende kosten. Goedkoop = duurkoop.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GErrie86
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik denk niet dat het inderdaad te realiseren is om te weten welk firmware op een device staat voordat je het zelf binnen hebt/ besteld hebt.

Wij zijn geen groot bedrijf dus bij fabrikant bestellen kan niet :) De issue die we hebben komt ook bijna nooit voor dus het is zoals het is.
Pagina: 1