Toon posts:

the linux elk project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik las vandaag op tweakers dat er mensen bezig zijn met een project waar je gnu/linux op een 286 kan laten draaien ik heb hier voor gezocht maar kan eigenlijk niet veel vinden heeft iemand hier meer informatie over en misschien een website van die mensen die het ontwikkelen
alvast bedankt

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Als je hier kijkt, dan zie je staan dat het een halve port is, die o.a. geen netwerk heeft. Ook staat daar dat ALLE programma's die daarop zouden moeten werken geport moeten worden met de hand. Al met al een hele klus dus. Ik heb een heel klein vermoeden dat het gewoon geen doen is. Te meer omdat je aan een 286 toch niets heb. Je struikelt op straat nu al over de weggegooide 486's en pentiums, dus die kun je dan toch veel beter gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een paar 486 / 386s van school en als ik daar nou iets leuks mee kan doen beetje internettten en mp3s mee kan afluisteren ben ik tevreden verder hoeft het niks te kunnen

Verwijderd

Topicstarter
is dit al af????
hoe groot is het os???
als ie al klaar is is er al een mp3 player voor? of zou dit nooit kunnen op een 286?
graag antwoordt
bedankt

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 14 juli 2001 20:39 schreef tomazzz het volgende:
ik las vandaag op tweakers dat er mensen bezig zijn met een project waar je gnu/linux op een 286 kan laten draaien ik heb hier voor gezocht maar kan eigenlijk niet veel vinden heeft iemand hier meer informatie over en misschien een website van die mensen die het ontwikkelen
alvast bedankt
Het project heet Elks, en is (tenminste, volgens freshmeat.net), te vinden op :

http://www.elks.ecs.soton.ac.uk/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
harstikke bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat je standaard een grafische interface krijgt maar dat is dus niet zo of wel>? sorry voor misschien domme vragen maar ik ben geen linux expert en ik ben 15.

Verwijderd

Topicstarter
zelfs een newbie

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Als je een grafische interface wilt, zul je XFree moeten gebruiken (framebuffer, svgalib en vrienden even buiten beschouwing gelaten).
Aangezien XFree al traag is op een 386, is dit waarschijnlijk niet erg werkbaar op een 286, vooropgesteld dat het uberhaupt al aan de gang te krijgen is, en dat lijkt me gezien de beta-status (het was nog beta-er dan ik dacht) van ELKS zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt me iets dat zo, zonder X al moeilijk zat aan de gang te krijgen is. Op de page die moto-moi noemde staat ook een FAQ. Ik zou die eens lezen als ik jou was.

Wat betreft mp3s spelen: een 486dx266 kan dit al niet (op full-bitrate tenminste), dus op een 286 is dat helemaal niet reëel. Onthoudt dat niet alleen de mhz verschillen - ik schat een 486 tussen de 3 en de 6 keer zo snel als een 286 per mhz.
Pagina: 1