rpm

Pagina: 1
Acties:

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:21
als ik een ./configure van een of ander programma uitvoer krijg ik een fout van 'your compiler cannot generate executables' dus ik neem aan dat niet alle rpmz geinstalleerd zijn. weet iemand welke er kan ontbreken

Verwijderd

Uhm, je hebt het over Linux neem ik aan? Check even of je wel schrijfrechten e.d. in die dir hebt.

• ruuds
ik ben root

Verwijderd

Hmmm, heel vreemd. Misschien even een nieuwe/andere compiler installeren? (gcc)

Verwijderd

probeer ff niet een source RPM

ow en check of je wel de juiste compilers heb installed :)

• ruuds
gewoon custom installatie en al die compiler shit geselecteerd.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verkeerde forum? -> Non-Windows Operating Systems ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me idd, meer een NOS probleem, niet echt P&W

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 11:42

wiho

Certified Nerd

Op zaterdag 14 juli 2001 20:38 schreef Deruud het volgende:
als ik een ./configure van een of ander programma uitvoer krijg ik een fout van 'your compiler cannot generate executables' dus ik neem aan dat niet alle rpmz geinstalleerd zijn. weet iemand welke er kan ontbreken
Configure voert een aantal checks uit om te controleren of alles aanwezig is om de applicatie te kunnen compileren. Kennelijk wordt in jouw geval de compiler niet gevonden, of lukt het niet een test-progje te compileren.

Om te kunnen zeggen wat er eventueel ontbreekt, moet je toch wat gedetaileerdere informatie geven. Configure maakt altijd een logfile aan (config.log of configure.log). Zoek daarin eens de foutmelding op samen met de meldingen over wat configure precies probeerde op dat moment. En post die info in deze thread. Hopelijk worden we daaruit wat wijzer. :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Je mist glibc-devel
Pagina: 1