als ik een ./configure van een of ander programma uitvoer krijg ik een fout van 'your compiler cannot generate executables' dus ik neem aan dat niet alle rpmz geinstalleerd zijn. weet iemand welke er kan ontbreken
Verwijderd
Uhm, je hebt het over Linux neem ik aan? Check even of je wel schrijfrechten e.d. in die dir hebt.
gewoon custom installatie en al die compiler shit geselecteerd.
Verkeerde forum? -> Non-Windows Operating Systems ?
Configure voert een aantal checks uit om te controleren of alles aanwezig is om de applicatie te kunnen compileren. Kennelijk wordt in jouw geval de compiler niet gevonden, of lukt het niet een test-progje te compileren.Op zaterdag 14 juli 2001 20:38 schreef Deruud het volgende:
als ik een ./configure van een of ander programma uitvoer krijg ik een fout van 'your compiler cannot generate executables' dus ik neem aan dat niet alle rpmz geinstalleerd zijn. weet iemand welke er kan ontbreken
Om te kunnen zeggen wat er eventueel ontbreekt, moet je toch wat gedetaileerdere informatie geven. Configure maakt altijd een logfile aan (config.log of configure.log). Zoek daarin eens de foutmelding op samen met de meldingen over wat configure precies probeerde op dat moment. En post die info in deze thread. Hopelijk worden we daaruit wat wijzer.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Je mist glibc-develals ik een ./configure van een of ander programma uitvoer krijg ik een fout van 'your compiler cannot generate executables' dus ik neem aan dat niet alle rpmz geinstalleerd zijn. weet iemand welke er kan ontbreken
Pagina: 1