Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nu gamelaptop kopen of wachten op nieuwe generatie GTX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag deze laptop gebruiken om zware video's te renderen en een beetje te gamen, maar voornamelijk huiswerk. Dit moet een vervanging worden voor mijn desktop, dus hij moet redelijk wat aankunnen. Het liefst wil ik er ook nog een extra monitor aan toevoegen, maar dat kan ook op termijn, dat heeft geen haast.

Wat is je budget?
Ik heb nu een budget van ongeveer 2250 euro, maar rond de zomervakantie heb ik hoogstwaarschijnlijk 2600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet redelijk draagbaar zijn (niet dat ik er een rugaandoening van krijg :+ ) Hij wordt ongeveer 1 keer in de maand verplaatst, van het ene huis naar het andere huis. Grootte, tja, het liefst een 13 inch, want ik houd van kleine beeldschermen, maar een 15 inch kan ook. Een 17 inch, nee liever niet. Accu maakt niet zo heel veel aan, de laptop zal de meeste tijd aan de voeding liggen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst heb ik een Dell of ASUS (ROG Strix?). De laptop moet G-Sync aankunnen, dus dat is dan minimaal een GTX 1060 of 1070 of nieuwer. Het liefst ook 16+ gb RAM, voor de virtual machines. . Beeldschermresolutie maakt niet heel veel uit, zolang ik maar goed er op kan spelen :)

Maar wat is mijn vraag nu eigenlijk precies?
Ik wil graag weten of ik beter kan wachten tot de herfst, als er (misschien) een nieuwe generatie videokaarten uit is, of dat ik beter nu kan kopen? Het heeft geen haast, maar mijn desktop is redelijk aan vervanging toe, dus graag voor het einde van dit jaar 8)7

Wat heb ik zelf al gevonden?
Ik kwam uit bij de Dell Alienware 15 inch met een GTX 1070 of Alienware 13 inch met een GTX 1060, voor als mijn desktop het toch ineens mocht begeven... ASUS ROG Strix zijn genoeg laptops voor te vinden met dezelfde specs, dus daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik zou dan gaan voor een Alienware omdat je daarbij een Alienware Control Center krijgt, wat naar mijn weten niet is bij een ROG?
Over de volgende generatie GTX is nog niks bekend, alleen speculaties. Dus daar kan ik niet veel zelf over vinden.

Graag jullie advies of ik nu een laptop zou moeten kopen of moet wachten op een volgende generatie ;)

-Vliegenier04

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegenier04 op 23-03-2018 10:41 ]

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Beste antwoord (via Vliegenier04 op 29-03-2018 14:36)

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Een GTX 1070 kan nog wel een aantal jaartjes mee op Full HD, lijkt me. Als je dat prima vindt, is wachten op de volgende generatie niet nodig.

Dus zoek maar wat leuks uit van Pewpew's link ;)

Alle reacties

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb net de nieuwe Surface Book 2 15 '' gekocht bij Coolblue. GTX 1060 en ook 16 GB ram.
Misschien is die laptop wat voor je?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap je wensen niet helemaal. Je wil een game-laptop voor af en toe wat gamen. Je wil zware video's renderen, maar de beeldschermresolutie maakt je niks uit. En hij is vooral voor huiswerk. Lijkt mij een beetje tegenstrijdig. Daarnaast heb je een enorm bedrag beschikbaar waar je in principe elke normale laptop mee kunt kopen. Misschien handig voor de mensen die je gaan adviseren om wat duidelijker te omschrijven wat je precies doet en wil met je nieuwe laptop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Met dat budget kun je volgens mij wel een i7 + gtx1070 + ssd + goed scherm vinden. Pricewatch:
categorie: Laptops

Acties:
  • Beste antwoord

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Een GTX 1070 kan nog wel een aantal jaartjes mee op Full HD, lijkt me. Als je dat prima vindt, is wachten op de volgende generatie niet nodig.

Dus zoek maar wat leuks uit van Pewpew's link ;)