In zuid-oost azie kan ik de volgende electrische scooter kopen voor slechts 230 euro.
Ik heb al ervaring met de bike. De batterijen slijten snel, zo'n 6 maanden bij dagelijks gebruik, maar voor de rest rijdt ie prima.

Merk: Star8
Motor: 350w
Maximum speed: 20km/h
Range: 40km
Battery: 12V12Ah*4
Bron: http://www.star8.green/solar-transport/solar-tuk-tuk-4/
Weet iemand of deze bike in Nederland de weg op zou mogen?
Of zou een scooter als deze een typegoedkeuring nodig hebben?
Op raivereniging.nl lees ik:
Heeft iemand ervaring met het goed laten keuren van een electrische scooter bij de RDW?
- Wat zou het kosten
- Hoe lang zou het duren
- Zou deze bike door de keuring komen?
Ik heb al ervaring met de bike. De batterijen slijten snel, zo'n 6 maanden bij dagelijks gebruik, maar voor de rest rijdt ie prima.

Merk: Star8
Motor: 350w
Maximum speed: 20km/h
Range: 40km
Battery: 12V12Ah*4
Bron: http://www.star8.green/solar-transport/solar-tuk-tuk-4/
Weet iemand of deze bike in Nederland de weg op zou mogen?
Of zou een scooter als deze een typegoedkeuring nodig hebben?
Op raivereniging.nl lees ik:
Dus als ik het goed begrijp wordt deze bike gezien als een bromfiets om hij geen trapondersteuning heeft, en omdat de motor >0.25kW bedraagt.Fiets of bromfiets?
De fiets met elektrische trapondersteuning, ook bekend als EPAC (Electrically Power Assisted Cycle), wordt overeenkomstig de bepalingen in de Europese Kaderverordening 168/2013 (v.h. Richtlijn 2002/24) over bromfietsen voor de Wegenverkeerswet in Nederland beschouwd als een fiets mits het vermogen van de elektromotor niet meer bedraagt dan 0,25 kW en de maximumsnelheid niet meer is dan 25 km per uur.
Is dat niet het geval, dan wordt de EPAC gezien als een bromfiets (voertuigcategorie L1e), respectievelijk een gemotoriseerd rijwiel (voertuigsubcategorie L1e-A, mits het vermogen van de elektromotor niet meer bedraagt dan 1 kW en de maximumsnelheid niet meer is dan 25 km per uur), respectievelijk een speed-pedelec (een rijwielen met trapaandrijving van de voertuigsubcategorie L1e-B).
Heeft iemand ervaring met het goed laten keuren van een electrische scooter bij de RDW?
- Wat zou het kosten
- Hoe lang zou het duren
- Zou deze bike door de keuring komen?