Ik zoek een?
Advies over welke kabels te kopen, om alle 6 de GPU's en risers aan te sluiten met PCI-E
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
In nieuw te bouwen mining rig, met de volgende items:
1x ASRock H81 Pro
1x Corsair HX1000
1x Corsair 4GB
6x Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
6x 008C risers met 6-pin ingang (+meegeleverde SATA to 6-pin adaptors)
1x Intel Celeron G3900
Mijn vraag is:
Hoe krijg ik alle zes de GPU's + 6 risers (met 6-pin) aangesloten op mijn Corsair HX1000?

Deze kabels worden meegeleverd:

Het aansluiten van 4 GPU's + 4 risers is dus geen probleem. Waarmee alle PCI-E kabels (2 GPU/Risers per PSU slot) meteen in gebruik zijn. Je zou denken; koop nog twee PCI-E kabels, en je kunt ze alle 6 aansluiten zonder SATA adapters etc.
Echter.. de CPU neemt al 1 van de twee overgebleven poorten
Opties:
1) Alle risers via SATA naar PCI-e adaptors aansluiten, en de Corsair PCI-E kabels gebruiken voor de GPU's?
2) De CPU via een vrije Peripheral poort voeden? (kan dat uberhaupt, en welke kabel zou je dan moeten gebruiken?)
3) Andere mogelijkheden?
Benieuwd naar jullie ideeën!
Advies over welke kabels te kopen, om alle 6 de GPU's en risers aan te sluiten met PCI-E
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
In nieuw te bouwen mining rig, met de volgende items:
1x ASRock H81 Pro
1x Corsair HX1000
1x Corsair 4GB
6x Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
6x 008C risers met 6-pin ingang (+meegeleverde SATA to 6-pin adaptors)
1x Intel Celeron G3900
Mijn vraag is:
Hoe krijg ik alle zes de GPU's + 6 risers (met 6-pin) aangesloten op mijn Corsair HX1000?

Deze kabels worden meegeleverd:

Het aansluiten van 4 GPU's + 4 risers is dus geen probleem. Waarmee alle PCI-E kabels (2 GPU/Risers per PSU slot) meteen in gebruik zijn. Je zou denken; koop nog twee PCI-E kabels, en je kunt ze alle 6 aansluiten zonder SATA adapters etc.
Echter.. de CPU neemt al 1 van de twee overgebleven poorten
Opties:
1) Alle risers via SATA naar PCI-e adaptors aansluiten, en de Corsair PCI-E kabels gebruiken voor de GPU's?
2) De CPU via een vrije Peripheral poort voeden? (kan dat uberhaupt, en welke kabel zou je dan moeten gebruiken?)
3) Andere mogelijkheden?
Benieuwd naar jullie ideeën!