Toon posts:

6x GPU + 6x 008C Risers aansluiten op Corsair HX1000?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Advies over welke kabels te kopen, om alle 6 de GPU's en risers aan te sluiten met PCI-E

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
In nieuw te bouwen mining rig, met de volgende items:

1x ASRock H81 Pro
1x Corsair HX1000
1x Corsair 4GB
6x Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
6x 008C risers met 6-pin ingang (+meegeleverde SATA to 6-pin adaptors)
1x Intel Celeron G3900

Mijn vraag is:
Hoe krijg ik alle zes de GPU's + 6 risers (met 6-pin) aangesloten op mijn Corsair HX1000?
Afbeeldingslocatie: https://hexus.net/media/uploaded/2017/6/f46bbf71-fa67-40c7-94c1-e09f18e0ac98.jpg

Deze kabels worden meegeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://hexus.net/media/uploaded/2017/6/e17ba937-652e-4b35-abbc-9662107dbf62.jpg

Het aansluiten van 4 GPU's + 4 risers is dus geen probleem. Waarmee alle PCI-E kabels (2 GPU/Risers per PSU slot) meteen in gebruik zijn. Je zou denken; koop nog twee PCI-E kabels, en je kunt ze alle 6 aansluiten zonder SATA adapters etc.

Echter.. de CPU neemt al 1 van de twee overgebleven poorten :/

Opties:
1) Alle risers via SATA naar PCI-e adaptors aansluiten, en de Corsair PCI-E kabels gebruiken voor de GPU's?
2) De CPU via een vrije Peripheral poort voeden? (kan dat uberhaupt, en welke kabel zou je dan moeten gebruiken?)
3) Andere mogelijkheden?

Benieuwd naar jullie ideeën!

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-03-2018 23:32)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Thanks voor de waarschuwing!

Je zou dus nog een extra PCI-e kabel met twee uiteinden kopen, zoals deze: https://www.corsair.com/u...ion-3-config/p/CP-8920179
Ja alleen zou ik dan geen één nemen met Premium Individual Sleeving omdat dat een stukje duurder is.
Alleen begrijp ik niet wat je met Molex verloopje wilt, icm met SATA kabel. Is het niet logischer om de meegeleverde SATA naar 6-pin converters te gebruiken. En deze individueel aan te sluiten op twee SATA kabels vanuit de PSU?
Een molex connector kan meer stroom aan dan een sata connector en omdat het niet precies duidelijk is hoeveel stroom jouw videokaart door het PCI Express slot trekt is dat slimmer. SATA naar 6 pins PEG verloopje gebruik je dus niet, maar in plaats daarvan gebruik je een molex naar 6 pins PEG verloopje.

Alle reacties

• ATomBoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb dezelfde powersuply maar met de Molex connector risers met molex connectors (van die oude hdd power kabels), en bijgeleverd molex->sata kabels.

Van wat ik gelezen heb is sata gebruiken als connector naar je risers risicovol aangezien het maximaal vermogen van de sata connector lager is dan dat van een pci-e x16 slot.

Is het niet het best om te kijken voor jouw naar meer pci-e->2 keer pcie kabels?
Vergeet ook niet te kijken of de kabels kloppen aan de PSU kant, zo ver ik weet zijn de psu kant van modulaire kabels namelijk niet gelijk.
Zo kan je dus volgens mij met pech hardware opblazen omdat de pinout dan dus fout is.

Zelf ga ik denk ik kijken of corsair zelf losse kabels verkoopt om ellende te voorkomen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik zal het wel niet snappen, maar, het moederbordbord heeft maar 1 PCI-e slot. Ga je alle data van die 6 kaarten zonder bottleneck door een enkel PCI-e slot krijgen?

Wat betreft je je PSU vraag: meerdere PSU's.

• Axewi
  • Laatst online: 05-02 16:57
FastFred schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:07:
Ik zal het wel niet snappen, maar, het moederbordbord heeft maar 1 PCI-e slot. Ga je alle data van die 6 kaarten zonder bottleneck door een enkel PCI-e slot krijgen?

Wat betreft je je PSU vraag: meerdere PSU's.
Ik tel toch echt 6 pci-e sloten op dat moederbord.

Verder gewoon de overige cpu's aansluiten via molex -> pci-e power adapters en of sata -> pci-e power adapters.

Wel even opletten dat je de load zoveel mogelijk verdeeld over de verschillende 12v rails.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• FastFred
@Axewi Ja, PCI-e x1, knap als je daar een GTX1060 in propt.

Maar, ik heb die 008C ricer even gegoogled. Bij een ricer denk ik aan een plank die in 1 PCI-e slot zit, die plank heeft vervolgens een x-aantal PCI-e sloten.

Maar het gaat hier om zo'n ding.

Afbeeldingslocatie: https://image.dhgate.com/0x0/f2/albu/g5/M01/3D/27/rBVaJFm47AGAOgH1AAW8u7J8Dp8249.jpg

Dus zo'n PCI-e X1 met USB geval in het slot en met een usb-kabeltje naar een volwaardig x16 slot.

• FastFred
Ontopic dan maar

Mooiste oplossing is die H81 Pro laten vallen (figuurlijk) en dit bord kopen: pricewatch: Biostar Z270GT8

Gewoon volwaardige PCI-e x16 sloten, scheelt je 6 PCI-e 6-pins stekkers voor die USB converts van x1 naar x16.

En dit bord is maar 8 euro duurder dan die H81 Pro + 6 van die ricers.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Hij gaat minen, dan heb je maar 1x nodig. In dat moederbord krijg je alsnog geen 6 kaarten zonder risers te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Meer PCI-e kabels zou inderdaad een oplossing zijn. Alleen zijn alle slots hiervoor, op één na al bezet door de vier GPU’s + risers die ik al heb aangesloten. Plus de CPU.

De SATA adapters die worden meegeleverd zou ik kunnen gebruiken om alle risers mee te voeden, eventueel gespreid over meerdere kabels. Maar dit wordt inderdaad vaak afgeraden ivm de capaciteit en kwaliteit van de SATA adapters.

Zou ik de CPU niet kunnen voeden vanaf een ander punt / op een andere manier dan direct vanaf de PSU? Dan heb ik de twee vrije poorten die ik nodig heb..

Of deze in de vrije SATA / Peripheral steken?

https://miningwholesale.e...e-pci-express-wire-18awg/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 15:37 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:26
FastFred schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:29:
Ontopic dan maar

Mooiste oplossing is die H81 Pro laten vallen (figuurlijk) en dit bord kopen: pricewatch: Biostar Z270GT8

Gewoon volwaardige PCI-e x16 sloten, scheelt je 6 PCI-e 6-pins stekkers voor die USB converts van x1 naar x16.

En dit bord is maar 8 euro duurder dan die H81 Pro + 6 van die ricers.
Die slots zijn allemaal vlak naast elkaar, daar krijg je geen videokaarten met dubbelslots koeler in kwijt (tenzij je maar de helft gebruikt), en heb je dus alsnog risers nodig om de videokaarten aan te sluiten. En zoals gezegd, voor mining heb je aan één PCIe lane genoeg.

@Verwijderd : Ik zou een tweede PSU gebruiken voor die andere videokaarten, de CPU voeding zou ik niet van ergens anders halen. Je kunt bij de tweede PSU de juiste pinnen kortsluiten wanneer je de rig wilt starten, of je koopt ergens een koppelstuk zoals deze https://www.benl.ebay.be/...m:mGwys8XU0Ve5xFkjzsxUk5Q (of je maakt zelf zoiets).

• FastFred
legendareN schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:44:
Hij gaat minen, dan heb je maar 1x nodig. In dat moederbord krijg je alsnog geen 6 kaarten zonder risers te gebruiken.
ombouwen naar singleslot en alle 6 voorzien van waterkoeling? :+

Ik hou m'n mond wel :P

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd : Ik zou een tweede PSU gebruiken voor die andere videokaarten, de CPU voeding zou ik niet van ergens anders halen. Je kunt bij de tweede PSU de juiste pinnen kortsluiten wanneer je de rig wilt starten, of je koopt ergens een koppelstuk zoals deze https://www.benl.ebay.be/...m:mGwys8XU0Ve5xFkjzsxUk5Q (of je maakt zelf zoiets).
Bedankt voor je suggestie! Een tweede PSU lijkt me wat heftig qua investering, om daarmee maar twee kaarten te voeden..

Verwijderd

Lijkt mij verstandig, 3,3V, 5V, 12V en ground zit in zo'n modulaire socket. Terwijl een PEG connector alleen maar 12V en ground heeft. Kortsluiting gegarandeerd.

Je kunt er voor kiezen om één modulaire PEG kabel met twee PEG connectors te kopen. Je hebt een Corsair Type 3 of 4 Gen 2 kabel nodig, Type 3 of 4 kan beide. Dan heb je een totaal van 10 PEG connectors, zes voor de videokaarten, vier voor de risers en voor de overige twee risers sluit je aan via een molex naar 6 pins verloopje welke je beide op een losse modulaire sata kabel aansluit. Dan heb je het het meest veilige aangesloten.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:16:
Meer PCI-e kabels zou inderdaad een oplossing zijn. Alleen zijn alle slots hiervoor, op één na al bezet door de vier GPU’s + risers die ik al heb aangesloten. Plus de CPU.
Je hebt 6 aansluitingen, waarvan 1 4-pins voor je cpu. Je hebt 2 aansluitingen gebruikt voor 4 kaarten. Je hebt nog 3 aansluitingen over. 2 daarvan zijn voor GPU's. Als je daar dezelfde kabel aan hangt als aan de rest van je GPU's heb je gewoon plek voor... 2x2 kaarten.

Bovendien kun je iedere 6+2 pins splitsen in 2x6 pins.

Volgens deze review zitten ze er gewoon bij: http://www.tomshardware.c...sair-hx1000-psu,5214.html

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:33:
[...]

Je hebt 6 aansluitingen, waarvan 1 4-pins voor je cpu. Je hebt 2 aansluitingen gebruikt voor 4 kaarten. Je hebt nog 3 aansluitingen over. 2 daarvan zijn voor GPU's. Als je daar dezelfde kabel aan hangt als aan de rest van je GPU's heb je gewoon plek voor... 2x2 kaarten.

Bovendien kun je iedere 6+2 pins splitsen in 2x6 pins.

Volgens deze review zitten ze er gewoon bij: http://www.tomshardware.c...sair-hx1000-psu,5214.html
Misschien heb ik het niet duidelijk omschreven.

Aan te sluiten:
6x GPU + 6x risers = 12

6 poorten - 1 voor de CPU = 5 resterend.
5 x splitsen met PCI-e kabel = 10

Oftewel, twee aansluitingen te weinig..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:30:
[...]

Lijkt mij verstandig, 3,3V, 5V, 12V en ground zit in zo'n modulaire socket. Terwijl een PEG connector alleen maar 12V en ground heeft. Kortsluiting gegarandeerd.

Je kunt er voor kiezen om één modulaire PEG kabel met twee PEG connectors te kopen. Je hebt een Corsair Type 3 of 4 Gen 2 kabel nodig, Type 3 of 4 kan beide. Dan heb je een totaal van 10 PEG connectors, zes voor de videokaarten, vier voor de risers en voor de overige twee risers sluit je aan via een molex naar 6 pins verloopje welke je beide op een losse modulaire sata kabel aansluit. Dan heb je het het meest veilige aangesloten.

Je zou dus nog een extra PCI-e kabel met twee uiteinden kopen, zoals deze: https://www.corsair.com/u...ion-3-config/p/CP-8920179

Alleen begrijp ik niet wat je met Molex verloopje wilt, icm met SATA kabel. Is het niet logischer om de meegeleverde SATA naar 6-pin converters te gebruiken. En deze individueel aan te sluiten op twee SATA kabels vanuit de PSU?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:31:
[...]

Misschien heb ik het niet duidelijk omschreven.

Aan te sluiten:
6x GPU + 6x risers = 12

6 poorten - 1 voor de CPU = 5 resterend.
5 x splitsen met PCI-e kabel = 10

Oftewel, twee aansluitingen te weinig..

Je hebt 2 kabels met 4 Sata-aansluitingen per stuk, dus 8 totaal. Je hebt 6 Sata naar 6 pin adapters.

Waarom die dan niet gebruiken, maar een 6+2-aansluiting?

[ Voor 8% gewijzigd door White Feather op 23-03-2018 23:27 ]

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Ja alleen zou ik dan geen één nemen met Premium Individual Sleeving omdat dat een stukje duurder is.
Een molex connector kan meer stroom aan dan een sata connector en omdat het niet precies duidelijk is hoeveel stroom jouw videokaart door het PCI Express slot trekt is dat slimmer. SATA naar 6 pins PEG verloopje gebruik je dus niet, maar in plaats daarvan gebruik je een molex naar 6 pins PEG verloopje.

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:24:
[...]

Je hebt 2 kabels met 4 Sata-aansluitingen per stuk, dus 8 totaal. Je hebt 6 Sata naar 6 pin adapters.

Waarom die dan niet gebruiken, maar een 6+2-aansluiting?
Omdat SATA niet geschikt schijnt te zijn voor 50 a 60W+. Misschien dat het voor mijn GPU’s niet meteen dramatisch uitpakt, omdat ze niet zo veel stroom gebruiken als bijv. vergelijkbare AMD’s. Maar better safe than sorry.
Pagina: 1