Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Niet zeker of dit het juiste subforum hier voor is, maar sinds vandaag hoor ik telkens geluid uit mijn telefoonspeakers komen. Het begon in de middag met een vrouwelijke (Japanse?) stem die ik hoorde. Ik dacht dat het een popup was van een webpagina en dit geluid leek ook te verdwijnen na het sluiten van de webpagina. Ook al leek het alsof ik met iemand aan het bellen was en ik iemand aan de andere kant van de lijn hoorde. Verder heb ik er niets mee gedaan en was ik het al snel weer vergeten.

Tot zojuist, een aantal uren later. Het is stil in mijn kamer en opeens hoor ik gerommel uit de speakers van mijn telefoon komen. Toen ik de telefoon dichterbij mijn oor hield hoorde ik iemand ademen, kuchen en dergelijke, alsof er iemand met een telefoon in zijn handen zat en ik mee kon luisteren met wat die persoon aan het doen was. Wordt ik afgeluisterd of ik kan op één of andere manier met iemand meeluisteren? Wat is dit?

En nee, ik ben niet schizofreen. :P

Erg vreemd dit. Het is alsof ik met iemand anders meeluister via mijn telefoonspeakers. Verder stonden er ook geen apps open (althans, niet op de voorgrond)

Ik ben wel benieuwd of iemand anders dit wel eens ervaren heeft en wat het kan zijn. Voor de zekerheid zojuist mijn telefoon maar hersteld naar de fabrieksinstellingen.

Het gaat overigens om een Xiaomi Mi5 met EU-rom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
Insidious 5 - The Phone.

Sorry geen oplossing, maar net The Key gekeken (Insidious 4)

Edit: weet iemand die schizofreen is dat hij niet schizofreen is?

[ Voor 28% gewijzigd door Bad Brains op 23-03-2018 01:53 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bah wat creepy! Doet me een beetje denken aan de analoge telefonie van vroeger. Daar kon je ook wel eens heel zacht in de verte het gesprek van iemand anders horen.

Ik zou m'n telefoon direct factory resetten, maar ik lees nu dat je dat ook al gedaan hebt.
Wat een naar idee, dit :D

Overigens heb ik geen hoge pet van goed gevoel bij Xiaomi op, wat privacy betreft :X
Bad Brains schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 01:52:
Edit: weet iemand die schizofreen is dat hij niet schizofreen is?
Dat zei die stem.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 23-03-2018 01:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Een schizofreen is nooit allen!

Ook geen oplossing denk ik maar misschien een andere ROM er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 01:57:
[...]

Ook geen oplossing denk ik maar misschien een andere ROM er op zetten?
Dat lijkt me inderdaad wel slim. Misschien LineageOS.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik kan mij (serieus) vaag een topic herinneren waarin een soortgelijke situatie werd beschreven. Bleek iets uit de buurt te zijn dat de telefoon (of was het een speakerset) oppikte. Kan het topic niet zo snel vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 23-03-2018 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:00:
[...]

Als dat beschikbaar is voor zijn telefoon zou ik dat er sowieso op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:09:
[...]

Als dat beschikbaar is voor zijn telefoon zou ik dat er sowieso op zetten.
Zie mijn linkje :P

edit:
@Anoniem: 235591 Het was geen verwijt, het is onoverzichtelijk dat je de linkerkolom moet scrollen om te zien welk toestel geselecteerd is. Slecht design 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 23-03-2018 02:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is nacht, bier op en dan gaat die grijze massa van mij niet hard meer. Sorry :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Van iedere 100 mensen zijn er 116 schizofreen. Niet iets om grapjes over te maken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Ik zou eens gaan monitoren wat voor processen er op de achtergrond draaien als het nog een keer voorkomt. Zag je verder nog iets op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 18:18

OmeJoyo

This is me

Ik moest gelijk aan The X-files denken :D Mulder heeft daar ook een probleempje mee gehad, toen stonden er een paar uur later gewapende Russen op de stoep. Anyways, ik zou beginnen met monitoren nu na die factory reset en dan zo min mogelijk apps installeren. Verder goed blijven bijhouden welke apps je er wel op hebt gezetm zodat je wellicht een verband kan vinden.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:10

snmght

imho dan he

S_Chief schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:05:
Ik kan mij (serieus) vaag een topic herinneren waarin een soortgelijke situatie werd beschreven. Bleek iets uit de buurt te zijn dat de telefoon (of was het een speakerset) oppikte. Kan het topic niet zo snel vinden...
Ja wellicht pikt de antenne somehow iets op, misschien wel een babyfoon?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Dit doet me zo denken aan Acda en de Munnik. Moet je eens luisteren naar een spannend verhaal. Gaat over dat ze aan het oefenen zijn maar ook de babyfoon bij zich hebben. En daar een afrekening horen in het criminele circuit

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 20:57
Zelfs moest de antenne zomaar iets oppikken, als dit niet het juiste verbindings-protocol volgt moet je telefoon dit toch straal negeren? (Pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je dit alleen thuis, of ook op een kilometer weg? Om uit te sluiten dat het interferentie van een zendamateur is oid.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vergelijkbare films ophalen ook is, is het wel een beetje offtopic. Zullen we de TS helpen met zijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:48

Mickey77

Allround ICT-er

Ik zou je telefoonverbruik eens controleren. Misschien is er op duistere wijze een telefoongesprek gestart op jouw rekening en dat je veel geld kost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Laatst online: 14:54
Worst case scenario: een backdoor in je Xiaomi die wordt gebruikt om je af te luisteren.
Meer waarschijnlijk: een interferentiesignaal wat wordt opgepikt.

Jaren geleden hoorde ik uit mijn luidsprekers thuis ineens heel zachtjes een gesprek tussen twee mensen, in het Pools. Radio stond uit, maar ik hoorde het wel. Het duurde een minuut of 10, daarna nooit meer waargenomen.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:45

LankHoar

Langharig tuig

Have you tried turning it off and on again?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
snamgaah schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Ja wellicht pikt de antenne somehow iets op, misschien wel een babyfoon?
Wij hebben in de buurt ook zoiets wat voor door onze speakerset wordt opgepakt, ja. Kan ook gewoon een vrachtwagenbakkie zijn of een zendamateur in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:36
Is er niet in je direcrie omgeving iemand met een antenne in zijn tuin, of aan zijn balkon?

Zoals @Kars zei, heb ik ook is gehad dat ik gesprek via mijn speakers kon volgen van iemand.
Deze had toen een o.a. antenne waarmee hij communiceerde met een vrachtwagenchauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 20:10

Mitchell

Ondertitel

Wat enorm apart. Heb zelf een Xiaomi Mi5 met de laatste Xiaomi.eu ROM erop (MIUI 9.6 - 8.3.22), maar nog nooit zoiets meegemaakt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Je zou zoiets kunnen proberen:
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2471272

Maar, wat heb je gestemd op de sleepwet :+ ?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:02
Ga naar een andere stille ruimte (kilometertje verderop) en dubbel check of je nog steeds wat hoort. Zo niet: interferentie (ik heb schiphol nog wel is over de gitaar versterker). Anders, goed in het aluminiumfolie wikkelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 16:13
Je zou even een simpel draadloos netwerkje kunnen aanmaken alleen voor deze telefoon, die er mee verbinden en daarna alle data monitoren welke over de lijn gaat.

Edit: En mogelijk daarna bv tweakers eens op de hoogte stellen, mogelijk is dit het begin van een mooi onderzoekje.

[ Voor 28% gewijzigd door Martijn.C.V op 23-03-2018 13:05 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Ik heb de telefoon afgelopen nacht reset en sindsdien is er niets meer te horen. Wel een ruis als ik net een video afgespeeld heb, wat verdwijnt na een aantal seconden. Dat lijkt mij overigens vrij normaal omdat de speaker dan in een soort standby modus gaat.

Ik heb alleen de benodigde apps erop gezet die overigens ook echt betrouwbaar zijn. Ik let in de toekomst wel op met wat ik installeer. :P

Overigens heb ik het alleen gisteren gehoord en kan ik na de reset niet meer controleren of ik het een kilometer verderop ook hoor. Mocht het geluid terugkomen dan zal ik dat proberen en misschien eens controleren wat er allemaal op de achtergrond van mijn telefoon draait.

Het was in ieder geval heel apart. Ik had zelfs mijn koptelefoon in mijn telefoon geplugd zodat ik het hele gebeuren beter kon horen. Ik heb gewoon een kwartier naar een persoon zitten luisteren die niets zei, behalve ademen en af en toe een kuchje, alsof de persoon in zijn bed lag en met zijn telefoon bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je rekening al eens bekeken ?
Misschien heb je wel naar Japan gebeld ... ?
kwartiertje Japan lijkt me niet voordelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:11:
Je rekening al eens bekeken ?
Misschien heb je wel naar Japan gebeld ... ?
kwartiertje Japan lijkt me niet voordelig
Zojuist naar gekeken en niets bijzonders te zien. Ik heb zelfs nog erg veel minuten over omdat ik niet tot nauwelijks bel. Ook geen kosten buiten de bundel (bijvoorbeeld bellen naar het buitenland)

Overigens kwam het geluid uit de media speaker (onderaan) en niet uit de belspeaker (bovenaan), dus dat zal het ook niet zijn. Ik denk zelf dat het een app of een eventueel ontvangen signaal geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:00:
[...]

Misschien toch maar eens een andere ROM overwegen inderdaad. MIUI werkt fijn, maar bevat een aantal vervelende bugs en lijkt mij daardoor ook niet heel erg veilig.

LineageOS heb ik eerder gehad op mijn vorige toestel, maar dat betreft veelal Nightlies, waar ik ook niet zo'n fan van ben vanwege de bugs die daar nog in zitten. Voor mijn model zijn nog geen stable versies beschikbaar.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 23-03-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Infection schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:20:
[...]

Misschien toch maar eens een andere ROM overwegen inderdaad. MIUI werkt fijn, maar bevat een aantal vervelende bugs en lijkt mij daardoor ook niet heel erg veilig.

LineageOS heb ik eerder gehad op mijn vorige toestel, maar dat betreft veelal Nightlies, waar ik ook niet zo'n fan van ben vanwege de bugs die daar nog in zitten. Voor mijn model zijn nog geen stable versies beschikbaar.
Ik heb ook een Mi5 en draai LineageOS, loopt prima, nog geen problemen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:07
Dit klinkt mij meer in de oren :D als dat de speaker van je telefoon radiosignalen opvangt.
Ik heb dit ook heel lang gehad met mijn 5.1 speaker installatie voor de pc.
Zo af en toe hoorde ik een of andere radio zender ofzo in het duits maar ook waarschijnlijk andere talen.
Wat bleek, er was waarschijnlijk een piratenzender in de buurt, wellicht is dat bij jou ook zo?
Heb/had je ook last van jouw probleem op meerdere locaties?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:01:
Dit klinkt mij meer in de oren :D als dat de speaker van je telefoon radiosignalen opvangt.
Ik heb dit ook heel lang gehad met mijn 5.1 speaker installatie voor de pc.
Zo af en toe hoorde ik een of andere radio zender ofzo in het duits maar ook waarschijnlijk andere talen.
Wat bleek, er was waarschijnlijk een piratenzender in de buurt, wellicht is dat bij jou ook zo?
Heb/had je ook last van jouw probleem op meerdere locaties?
Het klonk niet als een radiozender of iets dergelijks. Ik hoorde alleen een persoon ademen, kuchen en dergelijke. Alsof iemand mij aan het bellen was zonder dat zelf door te hebben. Ook al ging het niet om een telefoongesprek, want het geluid kwam uit de media-speaker.

En nee, zoals ik eerder al zei; Ik heb alleen gisteren het geluid een aantal keren gehoord en toen mijn telefoon reset.

Ik weet hoe het klinkt als je een signaal of iets dergelijks oppikt, daar leek dit niet op. Er was zelfs geen verstoring te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Ik heb plots een idee'tje. Je zou een pringles-bus o.i.d. kunnen pakken en je mobieltje er in proppen als je er weer 'last' van hebt. Richt de opening dan in de rondte tot je weet vanuit welke richting het komt. Probeer dit op meerdere locaties en zo kom je er achter waar je 'stoorzender' zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 22:12
Mocht het weer gebeuren:

Zou het stoppen als je wifi/mobiele data afsluit?
Zou het stoppen als je opnieuw opstart en niet je sim unlockt?

Een zendamateur in de buurt hoor je dan nog steeds, (die kun je zelfs uit een strijkijzer horen -zonder sim-) maar met één van de stappen hierboven zou je toch terug moeten kunnen vinden via welk kanaal het binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vind het nogal raar, een telefoon luistert continue naar verkeer (Bluetooth, WiFi, FM, ..), maar zonder een akkoord van de gebruiker kan een apparaat geen verbinding maken en de speaker gebruiken.

Het lijkt mij op een OS bug, niet erg fijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 22:11
Ik zou vooral eens onderzoeken of het op andere plekken ook voorkomt.

Ik denk dat het instraling is. Dat kan niet zomaar via de antenne of de software, maar het kan wel dat er zulke sterke signalen in de lucht zitteen met een zeer eenvoudige modulatie zoals AM dat het gewone draadwerk in de luidspreker het oppikt.
Dat is geen tweerichtingseffect.
Je zou dan hetzelfde met bijv een oude wekkerradio kunnen ondervinden.
Ik denk dat menwen dicht in de buurt een illegale babyfoon of intercom of een legale maar lamentabele 27mc gebruiken.
Als t slecht en sterk genoeg is kan je stemmen op allerlei luidsprekers krijgen. Wel is t zo dat goedkopere apperaten hier veel gevoeliger voor zijn, goede apperaten hebben belangrijke onderdelen in metalen onhuizinkjes die dit instralen beperkt.
Pagina: 1