Kleine sterke build voor development

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Razor_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik wil graag een systeem die klein is en ik naast m'n MacBook Pro makkelijk tussen thuis en werk kan transporteren. Vooral voor Golang development en runnen van Golang performance tests en wss wat random Python/PHP dingetjes om te off-loaden van m'n MacBook. Grafisch is er totaal geen eis of noodzaak.

Ik heb momenteel het volgende samengesteld: https://tweakers.net/gallery/520129/wenslijst/

1.) Wat ik niet zo goed kan vinden is; past de PSU in die behuizing?
2.) Misschien kan de PSU nog een lager wattage? Beetje vaag wat de CPU's piek werkelijk is
2.) Past de koeler die met de CPU meekomt in de behuizing?
3.) Gaat ie herrie maken bij zware load? Zo ja; wat zou een beter behuizing/koeler alternatief zijn?
4.) Kan moederbord misschien goedkoper? Belangrijkste is echt de CPU <> RAM throughput en heb verder geen baat bij game-fancy dingetjes
5.) Het geheugen leek me een hele goede deal. Veel van m'n apps die in Go geschreven zijn hebben zelfs bij hoge throughput hele lage footprint dus 8GB is meer dan genoeg. Is er misschien nog een betere 6GB/8GB set die nog betere responsiveness heeft?

Het meeste werk van m'n apps gebeurd in-memory, dus de SSD speed is ook niet super belangrijk voor de apps zelf. Misschien meer voor tijdens development en het eventuele gebruik van virtual machines en Docker.

Kwam hier eigenlijk alleen om te vragen over de behuizing en PSU, maar toen schoot me de rest ook te binnen. Hopelijk is het niet te overkill O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Razor_ op 23-03-2018 00:48 ]

Beste antwoord (via Razor_ op 23-03-2018 18:46)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
De PSU past in de behuizing maar ligt dan wel los omdat er geen montageplaats voor is door de TFX vorm. De behuizing is gemaakt voor een ATX voeding als pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Een voeding met lager vermogen is niet aan te raden omdat er geen goede zijn die kwalitatief de moeite waard zijn ook al zit het maximale systeemverbruik iets boven de 100w.
Een K cpu krijgt sinds Sky Lake geen cpu koeler meer mee. Die zal je er nog bij moeten zoeken. De maximale hoogte van die koeler is 174mm dus bijna alles past. categorie: Processorkoeling
Geluidsniveau bij zware load is voor het grootste deel afhankelijk van de gekozen cpu koeler. Zoek dus een stille uit.
Moederbord kan zeker goedkoper want er passen ook mATX borden in de behuizing. categorie: Moederborden
Het geheugen vind ik geen goede deal want enorm duur. Snelheden boven de 3000/3200 MHz voegen nauwelijks iets toe categorie: Geheugen intern
In de praktijk heeft een NVMe ssd slechts in een paar situaties voordeel tov een sata ssd. Omdat je zegt dat de apps niet zo groot zijn lijkt mij een NVMe overkill en heb je aan een sata ssd voldoende categorie: Solid state drives

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
De PSU past in de behuizing maar ligt dan wel los omdat er geen montageplaats voor is door de TFX vorm. De behuizing is gemaakt voor een ATX voeding als pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Een voeding met lager vermogen is niet aan te raden omdat er geen goede zijn die kwalitatief de moeite waard zijn ook al zit het maximale systeemverbruik iets boven de 100w.
Een K cpu krijgt sinds Sky Lake geen cpu koeler meer mee. Die zal je er nog bij moeten zoeken. De maximale hoogte van die koeler is 174mm dus bijna alles past. categorie: Processorkoeling
Geluidsniveau bij zware load is voor het grootste deel afhankelijk van de gekozen cpu koeler. Zoek dus een stille uit.
Moederbord kan zeker goedkoper want er passen ook mATX borden in de behuizing. categorie: Moederborden
Het geheugen vind ik geen goede deal want enorm duur. Snelheden boven de 3000/3200 MHz voegen nauwelijks iets toe categorie: Geheugen intern
In de praktijk heeft een NVMe ssd slechts in een paar situaties voordeel tov een sata ssd. Omdat je zegt dat de apps niet zo groot zijn lijkt mij een NVMe overkill en heb je aan een sata ssd voldoende categorie: Solid state drives

• Razor_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05-2024
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb nu het volgende besteld: gallery: Razor_

Wou eerst de Gigabyte Z370M-DS3H bestellen, maar toch maar de Gigabyte Z370M-D3H, anders moest ik wss wachten tot eind volgende week.

De grootte van de SSD is ook niet echt belangrijk dus ik heb de 960 EVO 250GB er in gehouden :). Misschien nog wel eens handig als ik toch nog iets met meer meet-data ga doen.

Morgen komt alles binnen dus ik laat desnoods nog wel even weten hoe alles gegaan is met bouwen.

Neem aan dat de koeler met juiste thermal paste komt? :)