Situatie
Een tijdje geleden heb ik een PC op de kop kunnen tikken en heb ik enkel upgrades gedaan (nieuwe videokaart, geheugen en een SSD erin). Deze draait nu goed, maar nog niet optimaal.
Ik gebruik de computer voornamelijk om te gamen (rFactor2 en CS:GO). Op beide spellen lukt het wel om dit + 60FPS te spelen, maar allebei op de laagste graphics. Dit had ik graag dus wat hoger gezien. Gezien mijn huidige setup denk ik dat het nu aan te raden is om een nieuwe CPU toe te voegen. Ik zit ook met warmteproblemen, tijdens het spelen is m’n CPU warmer dan 80°C, terwijl Intel zelf 72°C aanbeveelt volgens de datafiche.
Dus mijn concrete vraag/vragen is of ik voor een ‘oude’ socket (LGA1156) een CPU kan vinden of ik meteen een nieuw moederbord moet kopen? En zoja, wat is aanbevolen? En zal ik dan nog een voldoende voeding hebben?
Wat is je budget?
Hangt natuurlijk af of moederbord ook vervangen moet worden. Graag < €200.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: Foxconn P55MX Series
CPU: Intel Core i5-750, 2.66GHz
Geheugen: 2 x 4GB DDR3 1866MHz
Grafische kaart: Asus RX550-4G
Harde schijf: WD 1.5TB 7200rpm 3.0GB/s
Voeding: Weet niet precies welk type, haalt 400W
Alvast bedankt!
Een tijdje geleden heb ik een PC op de kop kunnen tikken en heb ik enkel upgrades gedaan (nieuwe videokaart, geheugen en een SSD erin). Deze draait nu goed, maar nog niet optimaal.
Ik gebruik de computer voornamelijk om te gamen (rFactor2 en CS:GO). Op beide spellen lukt het wel om dit + 60FPS te spelen, maar allebei op de laagste graphics. Dit had ik graag dus wat hoger gezien. Gezien mijn huidige setup denk ik dat het nu aan te raden is om een nieuwe CPU toe te voegen. Ik zit ook met warmteproblemen, tijdens het spelen is m’n CPU warmer dan 80°C, terwijl Intel zelf 72°C aanbeveelt volgens de datafiche.
Dus mijn concrete vraag/vragen is of ik voor een ‘oude’ socket (LGA1156) een CPU kan vinden of ik meteen een nieuw moederbord moet kopen? En zoja, wat is aanbevolen? En zal ik dan nog een voldoende voeding hebben?
Wat is je budget?
Hangt natuurlijk af of moederbord ook vervangen moet worden. Graag < €200.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: Foxconn P55MX Series
CPU: Intel Core i5-750, 2.66GHz
Geheugen: 2 x 4GB DDR3 1866MHz
Grafische kaart: Asus RX550-4G
Harde schijf: WD 1.5TB 7200rpm 3.0GB/s
Voeding: Weet niet precies welk type, haalt 400W
Alvast bedankt!