Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 10:08
Mijn Asus Laptop N551JB-CN083T beschikt over een wireless Intel AC 7260 adpater.
Als ik een groot bestand van mijn NAS aftrek dan gaat dat draadloos via de 5Ghz band met een gemiddelde snelheid van 30MB/s. Zeg een snelheid van 240mbps.
Als ik omgekeerd een groot bestand naar mijn NAS wegschrijf - Laptop beschikt over een SSD schijf - dan gaat dit met een snelheid van 15MB/s. Met andere woorden de upload gaat 50% trager dan het downloaden.
Geen halszaak voor mij, maar ik ben toch benieuwd hoe dit zit.
Mijn router is een ASUS RT-A68U model.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via rens-br op 03-04-2018 21:25)

• playon1955
Ik constateerde dat het Windows Surface Book Pro 3 veel sneller via de WiFi Ac adepter communiceert dan mijn Asus Laptop. Dit keer op de Microsoft Surface Book Pro draadloos een up- en download gedaan.
Nu blijkt het verschil in up- en download snelheid van/naar de NAS verwaarloosbaar,
De Microsoft is signifiant sneller 40MB/s t.o.v.30MB/s. Mijn veronderstelling dat de NAS minder snel leest dan schrijft is die de hoofdreden waarom mijn ASUS laptop minder snel kan uploaden dan downloaden.
Ogenschijnlijk heeft het Microsoft Surface Book Pro hier nauwlijks last van.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer het eens met een draadje, zou ik zeggen. Ligt de traagheid niet gewoon bij de NAS?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Verrek je hebt gelijk. De leessnelheid van de schijf van mijn NAS ligt veel hoger dan de schrijfsnelheid.
Okay topic afgesloten. Ben vroeger blond geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Bij NAS is dat meestal het geval. Kijk maar in de specs sheet van de NAS. Daar staat het meestal wel op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Ik constateerde dat het Windows Surface Book Pro 3 veel sneller via de WiFi Ac adepter communiceert dan mijn Asus Laptop. Dit keer op de Microsoft Surface Book Pro draadloos een up- en download gedaan.
Nu blijkt het verschil in up- en download snelheid van/naar de NAS verwaarloosbaar,
De Microsoft is signifiant sneller 40MB/s t.o.v.30MB/s. Mijn veronderstelling dat de NAS minder snel leest dan schrijft is die de hoofdreden waarom mijn ASUS laptop minder snel kan uploaden dan downloaden.
Ogenschijnlijk heeft het Microsoft Surface Book Pro hier nauwlijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gensnet7
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-05-2021
Bij mij gaat dit met- meestal- de 866.7 Mbps snelheid maar niet altijd. Valt dan meestal terug naar een lagere snelheid 702 Mbps. Je moet even met de bandbreedte (20, 40 of 80 MHz) in de router gaan stoeien. Een kanaal veranderen wil ook nog wel eens helpen. 2,4 GHz heb ik op kanaal 11 zitten en 5 GHz op kanaal 40. Bij mij staat 2,4 GHz met een bandbreedte van 40 MHz en met de 5 GHz op 80 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
40 MHz gaf op mijn Asus RT-N66U veel storing en uitval. In het verleden geen probleem. Het wordt de druk om mij heen. De Asus RT-AC68U heb ik om auto staan. Ik denk dat het WiFi adaptertje in de Asus minder goed is ingebouwd. Hij komt op dezelfde afstand van de router minder goed uit de voeten als de Surface Pro. Op papier had de Asus vanaf fabriek betere specificatie op het scherm na, maar ik heb heel wat moeten stoeien om hem net. Zo snel te krijgen als de Surface Boom pro. Heb het gevoel dat de ontwikkelaars bij Asus veel minder gevoel hebben om de componenten van een unit goed bij elkaar te laten passen.
Pagina: 1