Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1054791

Topicstarter
wie o wie kan ons helpen? Ik hoop dat er iemand is met deze opzet. ik hoor graag de exacte opzet, welke apparaten, welke software en instellingen van alle apparaten en software. Ik hoop dat iemand deze set up al voor elkaar heeft en ons erbij kan helpen.
...

De opzet zoals hij nu is: een playstation4 met hdmi naar elgato hd60s met hdmi naar tv. elgato aangesloten met usb 3.0/thunderbolt aan macbookpro (2017). chatlink van elgato aan hd60s, ps controller en headset van trust met microfoon. we hebben obs en game capture HD van elgato zelf.
...

we stranden bij de software Game capture van elgato. We gebruiken de webcam van de macbookpro. maar krijgen niet het geluid van de gameplay binnen. De enige manier was door op de ps4, de setting van de het audio apparaat te veranderen in chat audio. Dan komt het geluid van de ps game wel binnen via HDMI (zonder het analoog vinkje aan) en horen we het op de tv. Maar het komt dan niet meer binnen op de headset.
Komt het op de headset binnen dan helaas niet meer via tv en dus op de stream.

Het doel is om live de gameplay op de ps te streamen, samen met webcam en liefst uiteindelijk ook met followers etc (maar OBS nu een stapte ingewikkeld). Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Waarom die extra capture stap, je kunt toch gewoon via de PS streamen, eventueel samen met een PlayStation camera?

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1054791

Topicstarter
Hoi Foxl, dank voor je reactie en dat je meedenkt. Je kunt inderdaad via de playstation streamen. Dat werkt nu ook prima. Maar of dat met de camera kan weet ik niet. Waar we de capture card voor namen was inderdaad het camera beeld maar vooral ook de grafische overlay (knopjes, randjes) die je niet via PS kan maken/gebruiken. Tenminste dat is wat ik tot nu to heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058825

*snip*
Zowel cross-posten als een topic kapen is ongewenst...

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2018 23:45 ]