grote vondst aan CLASSIC games en consoles -- hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 6.175 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tk-hergebruik
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-04-2019
deze post is voor liefhebbers van KLASSIEKE games en game consoles

We hebben een klein bedrijfje in hergebruik. Behalve onze gebruikelijke handel komen we regelmatig boeiende andere zaken tegen. Zo hebben we onlangs deze vondst gedaan:

- enige 10tallen vuilniszakken gevuld met classic games voor een breed scala aan platforms;
- enige 10tallen dozen en verpakkingen met originele consoles en toebehoren;
- een enorme berg met randapparatuur (monitoren, floppy disk drives, controllers, memory packs, etc)

alle games zijn flink gebruikt, MAAR wel in originele verpakkingen met handleidingen, etc
voor de consoles geldt hetzelfde: gebruikt, maar met orig. verpakkingen en handleidingen.

naar schatting betreft het hier zo'n 1000 games en zo'n 12-20 complete consoles.
we hebben expres niet alle zakken en dozen opengescheurd, want we willen de soep niet bederven voor eventuele amateur-archeologen. Want we zouden graag in contact komen met een paar echte liefhebbers om dit eens te bekijken, en er een bestemming voor te vinden.

Zoals de (willekeurige) foto's laten zien is het best wel een vondst en alhoewel we een firma zijn is het voor ons persoonlijk (ik heb zo'n VIC20 zèlf ooit gehad, hehehe) best belangrijk dat deze spullen terugvloeien naar mensen die hier om geven.

Wij zijn gevestigd in Amstelveen.

https://imgur.com/a/q6GF8

https://imgur.com/a/C95Js

[edit: de 2e link geeft slechts een beeld van 15% van alle inhoud]

[ Voor 2% gewijzigd door tk-hergebruik op 22-03-2018 22:14 . Reden: verduidelijking ]

hergebruik is TOPspul voor BODEMprijs, eeehh... en iets met mileu, natuurlijk!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mooi initiatief en onbegrijpelijk dat mensen dit "zomaar" weg doen. Ik hoop dat er een goede bestemming voor gevonden kan worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tk-hergebruik
ooit van een bedrijfje geweest wat een game omgeving leverde aan hun klanten, ergens in de jaren '90 en de jaren '00. Verdienmodel werkte niet meer, maar alles nog gesorteerd en met liefde ingepakt in verhuisdozen, en toen de dozen op waren in vuilniszakken. Lag nu al 15-20 jaar in een kelder, droog(!) en veilig.

en toch, in computertermen is dit antiek. veilig opgeslagen, onuitgepakt, totdat er iemand zegt:

With trembling hands, I made a tiny breach in the upper left hand corner... widening the hole a little, I inserted the candle and peered in... at first I could see nothing, the hot air escaping from the chamber causing the candle to flicker. Presently, details of the room emerged slowly from the mist, strange animals, statues and gold – everywhere the glint of gold. For the moment – an eternity it must have seemed to the others standing by – I was struck dumb with amazement, and when Lord Carnarvon, unable to stand in suspense any longer, inquired anxiously "Can you see anything?", it was all I could do to get out the words "Yes, wonderful things".

/s

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ja, ik wil het graag plaatsen in het HomeComputerMuseum :)

Stuur maar een privé bericht of bart @ HomeComputerMuseum.nl , dan maken we verdere afspraken er over.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tk-hergebruik
consoles en randapparatuur zouden in een museum horen, maar 1e indruk: daar hebben jullie best al veel van.wat GAMES betreft: die horen gespeeld te worden. En niet tentoon gesteld, dus ik begrijp (nog) niet goed hoe dat vorm zou moeten krijgen. verder ben ik niet zo van de PM's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je houd altijd wel een bepaald risico dat een flink gedeelte van zo'n vondst in een of andere vorm van collectie komt om te showen/ten toon te stellen in plaats van mee gespeeld worden; vooral met de meer zeldzame exemplaren.

Ik hoop echt van harte dat de spullen terecht komen bij mensen die er daadwerkelijk iets mee doen. Al is het maar voor de lol om even dat specifiek liedje of gevoel te krijgen.

In die paar plaatjes zie ik al genoeg dingen wat echt weer leuk is om weer te hebben/op te spelen. lekker retro-gamen! :D

C:\>_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:26

Felyrion

goodgoan!

Bijzonder gave vondst :) Top dat je er op deze manier mee om gaat ook!

Ik hoop dat het op goede plekken terecht komt.

Ik hoop ook dat er uitgebreid foto's gemaakt worden als het verder uitgezocht wordt. Dan kunnen we hier nog een beetje meegenieten :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tk-hergebruik
ik beloof te updaten met foto's, zodra alles wordt uitgepakt.

maar dat 'ermee omgaan' is omdat we dit al een paar jaar doen. en 1000 games voor een 10'tje per stuk levert meestal méér op dan alles-in-1-koop aan een hufter. De consoles zijn misschien een ander verhaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

tk-hergebruik schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:23:
consoles en randapparatuur zouden in een museum horen, maar 1e indruk: daar hebben jullie best al veel van.wat GAMES betreft: die horen gespeeld te worden. En niet tentoon gesteld, dus ik begrijp (nog) niet goed hoe dat vorm zou moeten krijgen. verder ben ik niet zo van de PM's...
Het HomeComputerMuseum is volledig interactief. Spellen die we hebben liggen ook bij de machines waarvoor ze gemaakt zijn in een omgeving die ook tijdscorrect is.

Ik weet uiteraard niet wat de bedoeling is, of jullie het willen verkopen of weggeven/doneren. Ik kan je alleen beloven dat het een fantastische plek krijgt in het HomeComputerMuseum zodat iedereen van de spellen kan genieten zoals ze ooit bedoelt zijn.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
tk-hergebruik schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:38:
ik beloof te updaten met foto's, zodra alles wordt uitgepakt.

maar dat 'ermee omgaan' is omdat we dit al een paar jaar doen. en 1000 games voor een 10'tje per stuk levert meestal méér op dan alles-in-1-koop aan een hufter. De consoles zijn misschien een ander verhaal.
Ja als je de tijd hebt dan losse eBay advertenties maken. Dat gaat gegarandeerd veel meer opleveren maar dan heeft dit topic weer niet zoveel zin natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tk-hergebruik
eerst moet het een beetje uitgezocht en gecatalogiseerd worden.maar ook tweakers heeft vraag-en-aanbod en vanuit dit forum en deze site komt men relatief snel in contact met mensen die de waarde van iets kennen, in tegenstelling tot slechts de prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48
Hm, het forum is niet bedoeld voor prijsindicaties of V&A... en daar gaat het toch nu naartoe. Voor ik er een slotje op zet: wat is de bedoeling? Dat er zoveel mogelijk aan wordt verdiend, of dat het wordt weggegeven aan een museum of liefhebbers die er plezier aan beleven?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tk-hergebruik
liefhebbers die er plezier aan beleven, te beginnen met mensen die kennis van zaken hebben om deze (enorme) berg met spullen eens te willen bekijken en uitzoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door tk-hergebruik op 26-03-2018 20:40 . Reden: grammaica ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Stuur een mail naar het (spel)computer museum in Zwolle. Anders op ebay om internationale kopers aan te spreken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als @tk-hergebruik twijfelt aan de intenties van @WHiZZi, is het wellicht een idee als @tk-hergebruik of één van zijn collega's eens langs gaat in @WHiZZi's museum om de sfeer te proeven en met @WHiZZi te overleggen over prijzen, voorwaarden, en dat soort ongein. Wellicht de boel eigendom laten van @tk-hergebruik en door @WHiZZi tentoon laten stellen/in bruikleen geven zoals vaak gebeurt in musea?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

TommyboyNL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:41:
Als @tk-hergebruik twijfelt aan de intenties van @WHiZZi, is het wellicht een idee als @tk-hergebruik of één van zijn collega's eens langs gaat in @WHiZZi's museum om de sfeer te proeven en met @WHiZZi te overleggen over prijzen, voorwaarden, en dat soort ongein. Wellicht de boel eigendom laten van @tk-hergebruik en door @WHiZZi tentoon laten stellen/in bruikleen geven zoals vaak gebeurt in musea?
Sterker nog, dat is 1 van de pijlers van het HomeComputerMuseum. De stichting zelf heeft weinig in eigendom, het wordt allemaal geleend.

Je kunt het ook nog naar het Arcademuseum in Zoetermeer brengen. Die zijn, net als het HomeComputerMuseum, vooral gericht op interactie en dus het gebruiken van de spullen in het museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tk-hergebruik
IMHO musea zijn een beetje stoffig; ze plaatsen dingen in vitrines ter bezichtiging.

We hebben hier 1000+ games; voor een berg aan oude platforms: sega, amiga, c64, c128
en er zijn slechts een klein aantal zakken en dozen geopend.
Ik weet ook dat er een grote groep liefhebbers is die graag deze games in bezit zouden willen
hebben. (ik heb reeds iemand heel blij gemaakt met een Zac McKracken voor de verzendkosten)
Ook die Amiga controller die je al tijden zoekt. Of die Commodore 5 1/4" floppy disk drive (die vrij eenvoudig naar PC te poorten valt!) met een doos met game disks.

Wat consoles betreft zijn alle opties open, Wat randapparatuur aangaat, en in het bijzonder alle games, is het onze bedoeling dat eenieder zich elke game, elke controller of randapparatuur, kan verwerven voor porto en een 10'tje (of zo)

De hulpvraag is voor amateur archeologen die willen bijstaan met uitzoeken. De enige reden dat ik het hier op Tweakers post is omdat ik weet dat ergens hier, wellicht via-via, mensen heel blij kunnen worden.
Luister, ik heb niks tegen musea (en ook niet tegen handel) maar het zijn bergen en dozen met games, die moeten toch gewoon GESPEELD kunnen worden?

“...as my eyes grew accustomed to the light, details of the room within emerged slowly from the mist, strange animals, statues, and gold - everywhere the glint of gold. For the moment - an eternity it must have seemed to the others standing by - I was struck dumb with amazement, and when Lord Carnarvon, unable to stand the suspense any longer, inquired anxiously, 'Can you see anything?' it was all I could do to get out the words, 'Yes, wonderful things.”

― Howard Carter, The Tomb of Tutankhamen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
tk-hergebruik schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:19:
IMHO musea zijn een beetje stoffig; ze plaatsen dingen in vitrines ter bezichtiging.
Heb je uberhaupt gelezen wat het idee is achter @WHiZZi's museum? Dat is meer arcadehal zonder muntjes dan museum. Een plek waar iedereen de spellen kan spelen, in plaats van de enkele verzamelaar die toevallig één van de games heeft weten te verwerven.

Je schiet IMO te ver door in je ideologie zonder naar andere voorstellen te luisteren. Dat is echter wel jouw goed recht, want de spullen zijn van jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tk-hergebruik schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:19:

We hebben hier 1000+ games; voor een berg aan oude platforms: sega, amiga, c64, c128
en er zijn slechts een klein aantal zakken en dozen geopend.
Ik weet ook dat er een grote groep liefhebbers is die graag deze games in bezit zouden willen
hebben. (ik heb reeds iemand heel blij gemaakt met een Zac McKracken voor de verzendkosten)
Ook die Amiga controller die je al tijden zoekt. Of die Commodore 5 1/4" floppy disk drive (die vrij eenvoudig naar PC te poorten valt!) met een doos met game disks.

Wat consoles betreft zijn alle opties open, Wat randapparatuur aangaat, en in het bijzonder alle games, is het onze bedoeling dat eenieder zich elke game, elke controller of randapparatuur, kan verwerven voor porto en een 10'tje (of zo)

De hulpvraag is voor amateur archeologen die willen bijstaan met uitzoeken. De enige reden dat ik het hier op Tweakers post is omdat ik weet dat ergens hier, wellicht via-via, mensen heel blij kunnen worden.
Luister, ik heb niks tegen musea (en ook niet tegen handel) maar het zijn bergen en dozen met games, die moeten toch gewoon GESPEELD kunnen worden?
Wil je dat 1 iemand enkele malen het speelt (en daarna een en ander later verkoopt), of dat iedere week verschillenden mensen het spelen? In dat tweede geval lijkt WHiZZi (of de “concurrent”) me een betere optie :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Het lijkt inderdaad dat tk-hergebruik een wat stoffig idee heeft over musea :P
Tegenwoordig draait ook veel om interactie, en dan juist vooral bij dit onderwerp. Het is niet langer dat saaie grote gebouw met hoge plafonds en mensen die doen alsof ze er verstand van hebben terwijl er hele kuddes met kinderen gapend de andere kant op kijken.

Mijn angst van het verkopen aan een liefhebber is juist dat het in een kast verdwijnt naast andere pareltjes tot de liefhebber de boel doorverkoopt met winst. Ik ben zelf verzamelaar geweest en voor mij was het naast nostalgie vooral een investering. Sommige games wou ik echt perse hebben omdat ze goed waren en ik er goede herinneringen aan had, andere games kocht ik omdat ik alles compleet wou hebben, de games zelf interesseerde me geen zak. Uiteindelijk de dure dingen verkocht, de rest ligt ergens te verstoffen in een opslag box.
Als een van die 'hufters' zou ik dus zeggen, leen het a.u.b. uit aan een Interactief Museum, dan hebben veel meer mensen er wat aan. Als hufter is het heel makkelijk jou een lulverhaal aan de mouw te spelden waardoor jij je game toch aan mij verkoopt omdat ik klink als een echte liefhebber.
Maak dan ook meteen reclame voor dat museum in jullie winkel (als jullie die hebben) waar de verzamelaars jagen op goedkope games.

Het retro console topic op dit forum heeft ook veel mensen met wat kennis, of ze kunnen je nog verder doorverwijzen, naar button-bashers bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door mercapto op 28-03-2018 23:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit heeft echt alle schijn van poging tot (weder)verkoop met (flink wat) winst in het achterhoofd. Prima doel maar niet om het zo te verbloemen. Leuk, al die zakken met games. Zet het te koop voor de "liefhebber" en vraag of te weinig, of marktconform, of te veel; dit is meer als waardebepaling en/of lokker geïnitieerd dunkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
Nou wat de intentie ook is, ik heb enige tijd geleden een comodore64 eten te bemachtigen uit een kringloopwinkel met een cassette speler en daarbij via MP rainbow man gekocht. Super leuk om zulke spellen weer eens te spelen van vroegere game jaren.

Als er in die spullen attributen (bijv. floppy drive) voor de C64 zit en games games heb ik zeker wel interesse om daar naar rond te snuffelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Exorcist schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:58:
Dit heeft echt alle schijn van poging tot (weder)verkoop met (flink wat) winst in het achterhoofd. Prima doel maar niet om het zo te verbloemen. Leuk, al die zakken met games. Zet het te koop voor de "liefhebber" en vraag of te weinig, of marktconform, of te veel; dit is meer als waardebepaling en/of lokker geïnitieerd dunkt me.
offtopic:
Als verkoop-voor-winst de bedoeling is, dan is er iig geen plaats voor hier op het forum. Er zijn andere plaatsen voor reclame.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tk-hergebruik
wauw mensen, dat is een fikse dosis achterdocht.

Dit zijn geen collector games, fraai in verpakking; alles is intensief gebruikt,
maar WEL nog steeds met orig handleidingen, "niet-fotokopieerbare"-code sheats
enzovoort. Het is gebruikt (maar klassiek) speelgoed.

Als ons oogmerk commercie zou zijn dan rippen we alle dozen open, verwijderen alle
vuilniszakken, fotograferen we de inhoud en gooien we het online. DAT IS NIET DE BEDOELING

maar al deze negativiteit stelt me we een beetje teleur. Ik ben 57 jaar oud en opgegroeid met dit
soort ouwe meuk. Voordat ik een VIC20 kocht had ik al een PET van Commodore aangeschaft.
Ik zou het persoonlijk al leuk vinden om met peeps deze berg uit te zoeken en te bestemmen.
Ooit worden mensen heel blij met deze vintage haul, maar de suggestie van een VERDIENmodel via tweakers lijkt me iets te ver gezocht, amigo's /s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien moet je meer openstellen voor de adviezen die worden gegeven @tk-hergebruik. Dan lijk je een stuk authentieker dan dat je nu overkomt en hoef je je niet aangevallen te voelen omdat jij denkt dat men je niet vertrouwt.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 29-03-2018 02:27 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@tk-hergebruik : stuur dan een PM naar @WHiZZi en doneer het spul (wellicht heeft hij wel iets in zijn stichting te vergoeding). Of gooit het op V&A. Het doel van het topic is voor mij (en volgens mij een paar anderen) niet heel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:01
Dit wordt al door diverse mensen geroepen, dus ik vraag mij af of er in die week tijd al überhaupt met een expert contact is opgenomen aangezien ik dat uit geen enkele reactie kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

markvt

Peppi Cola

Als je Sega Master System games/oudere sega apparatuur hebt kan het wellicht een aanvulling zijn op het archief van sms power http://www.smspower.org/

Als er Nederlandse handleidingen bij zitten is dat interessant. Stuur gerust een PM als je niet de intentie hebt om er veel geld mee te verdienen en het wilt bewaren voor het nageslacht.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat brengt idd die goede oude tijd terug, nu je eraan terug denkt, wat een tijd!
Jammer dat ik niet in de gelegenheid ben om het te zien, dat vind ik al heel wat waard, maar woon in het buitenland tegenwoordig. @WHiZZi Waar zit jouw computermuseum?

Urenlang spelen op een c64, als dan de stroom uitviel, bandje terugspoelen naar de juiste positie en weer inladen :-) later kocht ik een diskettestation, die geluiden, heerlijk!

ok, genoeg gedroomd, ik hoop er ooit nog een te bemachtigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 12:30

killercow

eth0

mocht je er niet uit komen met Whizzi dan kun je eventueel nog denken aan :

http://awesomeretro.org/
of

https://hack42.nl/wiki/GameBieb

Beide doen vooral aan spelen met de games, maar aan tentoonstellen ontkom je nergens, want men moet toch kunnen zien wat er te spelen valt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
@Smuggler misschien kunnen jullie iets met deze consoles en spellen? Lijkt me een mooie aanvullign op jullie verzameling (www.awesomeretro.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bijzonder mooie collectie, maar kijk ajb uit met consoles welke kleine batterijen hebben. Die gaan lekken en ruineren moederboarden etc. Haal die er asap uit.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
Wow, gave vondst zeg!

Space Crusade, dat afgebeelde personage lijkt wel heel erg op een Warhammer 40K Space Marine.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Jolly_Jumper schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Dit wordt al door diverse mensen geroepen, dus ik vraag mij af of er in die week tijd al überhaupt met een expert contact is opgenomen aangezien ik dat uit geen enkele reactie kan halen?
Hij heeft inmiddels een mail gestuurd naar mij, met dezelfde tekst als hier in het forum staat (over stoffig museum). Ik heb daarop geantwoord dat hij welkom is om eens met zijn eigen ogen te komen kijken, wij hebben niet eens vitrinekasten staan :P
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:11:
Dat brengt idd die goede oude tijd terug, nu je eraan terug denkt, wat een tijd!
Jammer dat ik niet in de gelegenheid ben om het te zien, dat vind ik al heel wat waard, maar woon in het buitenland tegenwoordig. @WHiZZi Waar zit jouw computermuseum?
Helmond, Kluisstraat 5. 3 Vliegvelden redelijk in de buurt (Eindhoven (20 min), Weeze (30 min) en Dusseldorf (40 min) ) en ik kan je in contact brengen met wat B&B's voor wat korting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

Daniel36

vernieuwde formule

Wauw, that's a trip on memorylane...te gek!

Ik ben een voorstander van een regeling met whizz en het museum dat niet stoffig is ;)
En verder "moet" ik naar Helmond en Zoetermeer heb ik inmiddels door.
Een poosje geleden was er ook een item in het nieuws (2 vandaag?) over het gebeuren in Zoetermeer als ik me niet vergis.

@tk-hergebruik Foto's van een en ander worden zeer gewaardeerd!
d:)b

edit:
Helmond is 2 uur en 33 minuten voor mij...
Zoetermeer 2 uur
En Amstelveen 1 uur en 16 minuten.

Verleidelijk, ik zal erover nadenken.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel36 op 29-03-2018 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
tk-hergebruik schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:35:

Dit zijn geen collector games, fraai in verpakking; alles is intensief gebruikt,

Als ons oogmerk commercie zou zijn dan rippen we alle dozen open, verwijderen alle
vuilniszakken, fotograferen we de inhoud en gooien we het online. DAT IS NIET DE BEDOELING

maar al deze negativiteit stelt me we een beetje teleur. Ik ben 57 jaar oud en opgegroeid met dit
soort ouwe meuk. Voordat ik een VIC20 kocht had ik al een PET van Commodore aangeschaft.
Ik zou het persoonlijk al leuk vinden om met peeps deze berg uit te zoeken en te bestemmen.
Ooit worden mensen heel blij met deze vintage haul, maar de suggestie van een VERDIENmodel via tweakers lijkt me iets te ver gezocht, amigo's /s
Maar je blijft steeds dingen herhalen ondanks dat sommige Tweakers met goede punten kwamen aanzetten, vooral het Museum idee is juist ideaal voor nostalgië zoals deze games en consoles.

Mensen kunnen dan de games gaan spelen, hoe je er bij komt dat het dan gaat verstoffen is mij een raadsel.

Je wilt dat zoveel mogelijk mensen die retrofan zijn dit gaan spelen en een Tweaker melde dat het Museum de perfecte plek zou zijn, what gives my friend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:26

LankHoar

Langharig tuig

tk-hergebruik schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:35:

Ik ben bang dat je doorschiet in je idee over "amateur-archeologen", en je lijkt niet echt begrijpend lezen toe te passen op meerdere posts over wat er in het computer museum zou gebeuren met deze spullen, en blijft dan steeds terugkomen op het laten onderzoeken en categoriseren. Dat is de reden dat je de schijn tegen hebt/op deze manier niet echt een stap verder komt.

Nogmaals, ga eens langs bij zo'n computermuseum en proef zelf de sfeer. Dan kun je zelf beslissen of dat in jouw ogen de juiste bestemming is, en kun je dan met @WHiZZi overleggen of er een volgende stap komt of niet :)

Of, wat wil je anders horen? ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@WHiZZi Eindhoven vliegveld wordt het dan, wanneer we in Nederland zijn komen we zeker langs, korting mag altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:46

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

twimj schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:21:
@Smuggler misschien kunnen jullie iets met deze consoles en spellen? Lijkt me een mooie aanvullign op jullie verzameling (www.awesomeretro.org)
Ja, daar kunnen we wel iets mee, dan wordt het ook weer gebruikt!.
Wel zitten er al een aantal dingen bij die bij awesomeRetro ook al 5(0) reserve consoles heeft.
Wellicht eens kijken met een groep genodigden om te kijken waar het spul het meest tot z'n recht komt.
Het lijkt sowieso te veel om naar 1 plaats te verhuizen.
Anders een rondrit door nederland doen, om alle plaatsen eens te bekijken waar het terrecht kan :).
Ik rij wel :)

edit:
Net contact opgenomen met de mensen die er vaker zijn,
Er is zeker nog ruimte om meer consoles beschikbaar te maken.
En er is een grote groep vrijwilligers beschikbaar om te verplaatsen, te sorteren, te tersten.
Je bent welkom om langs te komen. http://awesomeretro.org/
Eventueel meer details kan via mail: info@awesomeretro.org

[ Voor 33% gewijzigd door Smuggler op 29-03-2018 13:12 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
Het museum in Zoetermeer Stoffig? Ik denk het niet. Bijna alles is speelbaar. Een week na de opening wezen kijken. Het was echt superdruk. Ik ben er toen voor 3 uur in geweest. Die waren echt ZO voorbij.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertrooper
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-12-2022
Bonami (https://computermuseum.nl/) heeft hier ook wel belang bij. In hun museum kun je de meeste systemen ook bespelen. Ze staan ook stevast op beursen om gekochte spellen te kunnen testen en hebben een groot hart voor obscure oude spelcomputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
LankHoar schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Of, wat wil je anders horen? ;)
Ik geef er 1,5 miljoen voor en zet het dan bij WHiZZi in zijn wel-niet-wel-niet stoffige museum! 8).

Ben benieuwd wat de vervolg stappen worden, dit ziet er erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 05:47
Echt onbegrijpelijk als dat zomaar is weggegooid. Je moet eens kijken wat mensen weggooien bij een recyclepunt, het is echt te gek voor woorden gewoon, vaak 100% werkend. Vind het onzettend tof dat je deze post hebt geplaatst en dat het niet in de kliko beland. Zou wel interesse hebben in de Atari en de G7000, vooral voor de nostalgie ;-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 00:48
Er zijn inmiddels al meerdere non-profit oplossingen geboden die aan je verzoek voldoen, maar ook omdat de sfeer wat negatiever wordt gaat hier een slotje op.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.