Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-06 13:33
Ik wil de uitgang van een EasyCap (video grabber) aansluiten op een tablet met OTG aansluiting. Dat werkt uitstekend. Het tablet heeft geen NFC optie. Toch wil ik het tablet tegelijk op stroom zetten. Hoe doe ik dit?

Ik gebruik een Video grabber die 5,2Ghz signalen omzet in digitale video. En ook een Samsung T713 Galaxy Tab S2.

Ik heb geprobeerd om een gesplitste kabel te gebruiken: male USB (voeding) + female USB (video grabber) + male micro USB (tablet). Dat werkte niet in zoverre dat het tablet geen stroom kreeg. In plaats van tablet ook Samsung J5 smartphone geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ook geprobeerd met een Nokia (Windows) smartphone en die kreeg wel stroom!? Ik heb dus het vermoeden dat het aan de hardware (Samsung) of software (Androïd) ligt.

Beste antwoord (via rens-br op 09-04-2018 21:00)

• geedoubleyou
En het is uiteindelijk gelukt dankzij jouw hints. Ik heb de LAVA TL-002 aangeschaft en dat kostte wel wat euro's, maar ja voor niks gaat de zon op! Het dingetje (kleiner dan een klein luciferdoosje) doet wel zijn werk. Het tablet ontvangt nu stroom vanaf een 12V contactdoos via de micro-usb aansluiting van het tablet terwijl een extra aansluiting op de TL-002 er ook voor zorgt dat de video grabber stroom ontvangt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@geedoubleyou welkom op Tweakers.

Vaak zijn die Y-split kabels bedoeld om het apparaat wat je eraan hangt te voeden, niet het host apparaat. Welke kabel heb je precies al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
Bedankt voor je welkom. Overigens bezoek ik Tweakers al jaren maar heb nog nooit zelf een vraag gesteld. Prima forum!

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.UwJTYd en deze splitter: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.UwJTYd geprobeerd, maar beiden werkten niet: wel data maar geen stroom op de micro USB.

Ik moet trouwens toegeven dat ik niet weet naar welke splitter ik moet vragen. Ik blijf met het probleem zitten dat de Y-kabel wel stroom levert aan een Nokia smartphone!

[ Voor 6% gewijzigd door geedoubleyou op 23-03-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
geedoubleyou schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:20:
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.UwJTYd en deze splitter: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.UwJTYd geprobeerd, maar beiden werkten niet: wel data maar geen stroom op de micro USB.
Ik zie nu jou reactie pas. Ik heb voor mijn tablet (Asus Transformer) ook een aantal kabels geprobeerd destijds en kreeg dit ook niet werkend. Je kan eventueel nog deze proberen, daar staat het echt specifiek bij vermeld.

Overigens kwam ik net deze thread op XDA tegen, daar heeft iemand hetzelfde idee en staan er wat oplossingen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
Er gloort weer wat hoop aan de horizon, dankzij jouw info. Ik begon al steeds meer het idee te krijgen dat Samsung de mogelijkheid voor het gebruik van de ingang voor zowel data als stroom bewust heeft afgesloten. Dit in het achterhoofd, heb ik net mijn y kabel nog eens getest maar dan niet een Samsung telefoon of tablet aan de micro-usb maar een willekeurig ander apparaat, in casu een solar charger. En ja hoor, die wordt via de micro-usb van de y-kabel wel gevoed. De Y-kabel lijkt dus in orde want die is dubbel powered. Dus moet ik naar een officiële maar erg dure adapter van LAVA of de knutseloplossing in jouw thread van XDA. Daar ga ik nog even over peinzen. Tot zo ver: bedankt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• geedoubleyou
En het is uiteindelijk gelukt dankzij jouw hints. Ik heb de LAVA TL-002 aangeschaft en dat kostte wel wat euro's, maar ja voor niks gaat de zon op! Het dingetje (kleiner dan een klein luciferdoosje) doet wel zijn werk. Het tablet ontvangt nu stroom vanaf een 12V contactdoos via de micro-usb aansluiting van het tablet terwijl een extra aansluiting op de TL-002 er ook voor zorgt dat de video grabber stroom ontvangt.
Pagina: 1