Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Kan ik dit oplossen? Wat is het probleem nu juist?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn grafische kaart is de Inno3d iChill 1080 Ti. Na ongeveer een halfuur-uur spelen crasht Battlefield 1 en dit is enkel bij Battlefield 1 dat dit gebeurt. Dit is de error: Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/jbfCnx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Via het programma Geforce Experience heb ik alle stuurprogramma's upgedate.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 20:04 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-03-2018 13:37)

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Kom je helemaal niet in het game menu, z0 ja dx11 aanvinken en de game opnieuw opstarten. Welke games draaien wel goed?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:35
Spel al opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Lijkt mij een driver issue of voeding issue. Zitten de voedingsstekkers goed vast? Welke voeding gebruik je? Geen overclocks draaien? Even met D.D.U tool de driver geheel weg halen, opnieuw opstarten, en de nieuwe nvidia driver installeren.

Nvidia experience vind ik echt een zooitje overigens. Alleen de driver installeren, en instellingen in Battlefield zelf instellen is het advies.

[ Voor 23% gewijzigd door millman op 22-03-2018 20:23 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel in het verleden artifacts gehad, alleen in battlefield 1. Andere videokaart was de oplossing. Maar of dat ook hier aan is gerelateerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
Driver of overclock failure denk ik, ik zou DDU er even overheen halen en de laatste driver versie handmatig installeren.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:21:
Lijkt mij een driver issue of voeding issue. Zitten de voedingsstekkers goed vast? Welke voeding gebruik je? Geen overclocks draaien? Even met D.D.U tool de driver geheel weg halen, opnieuw opstarten, en de nieuwe nvidia driver installeren.

Nvidia experience vind ik echt een zooitje overigens. Alleen de driver installeren, en instellingen in Battlefield zelf instellen is het advies.
Ik overclock niet. Voeding is een gold van corsair 750 W. Ik zal morgen eens alles opnieuw installeren en zien of het probleem er nog steeds is!

Andere videokaart zou maar raar zijn aangezien ik deze pc nog maar net samengesteld heb en die grafische kaart toch wel een van de betere is. Ik speel alles op ultra zonder fps lag dus denk niet het probleem hieraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd en experience niet aangevinkt, nu heb ik wel geen overzicht? Of is dat net de Experience, dat je overzicht hebt van al je games en updates?

Het spel zelf crashte alweer, jammer genoeg. Ik heb het nu uninstalled en zal het opnieuw installeren (moet weer 70 GB downloaden). Ook zal ik terwijl nog eens de driver opnieuw installeren. Hopelijk zal het daarmee opgelost zijn, maar ik vrees ervoor...

Iemand die nog andere ideeën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:23

Eren

Boss of this gym

Zet maar eens Furmark en CPU-Z benchmark tegelijk tijd aan kijk wat er gebeurt. Als er gewoon niks gebeurt dan ligt het aan het spel in plaats van je kaart of voeding.

4HEad

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Kom je helemaal niet in het game menu, z0 ja dx11 aanvinken en de game opnieuw opstarten. Welke games draaien wel goed?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eren schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:45:
Zet maar eens Furmark en CPU-Z benchmark tegelijk tijd aan kijk wat er gebeurt. Als er gewoon niks gebeurt dan ligt het aan het spel in plaats van je kaart of voeding.
Er gebeurt niet speciaals denk ik, ik weet niet echt wat ik daarin kan afleiden: https://imgur.com/a/whuss
Furmark was preset test op 1080 (FHD), aangezien ik bf1 speel in 1080p 144hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekke Jantje schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:17:
Ik kon online spelen voor ongeveer een halfuur-uur en dan freezede mijn scherm plots. Dit is al meerdere keren gebeurd ENKEL bij Battlefield. Wel staan alle settings op ultra (wat makkelijk zou moeten zijn met 1080 ti?), ik ervaar geen lage fps of andere rare dingen het spel draait zeer vlot dat halfuur-uurtje. Total Warhammer 2 draaide zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 15:43
Ik heb dit probleem ook gehad in BF1. Ik had mijn GTX 1070 Gaming X van MSI heel licht overgeclocked. Deze heb ik uitgezet. Vervolgens bleef het probleem zich in mindere mate voordoen.

Voor mij was de oplossing van DX12 naar DX11 switchen (dit kan ingame bij geavanceerde opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SebasRe schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:26:
Ik heb dit probleem ook gehad in BF1. Ik had mijn GTX 1070 Gaming X van MSI heel licht overgeclocked. Deze heb ik uitgezet. Vervolgens bleef het probleem zich in mindere mate voordoen.

Voor mij was de oplossing van DX12 naar DX11 switchen (dit kan ingame bij geavanceerde opties).
Momenteel is de game terug aan het dl'en omdat ik het uninstalled heb. Ik zal dit eens uitproberen om naar DX11 te switchen. Moet ik daarvoor ergens eerst DX11 apart downloaden? Overclocken doe ik (nog) niet dus daaraan kan het niet liggen. Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stargamer112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-06-2020
Probeer een paar vorige driver versies uit. Als BF1 daarmee niet crasht, ligt het aan de drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Momenteel is de game terug aan het dl'en omdat ik het uninstalled heb. Ik zal dit eens uitproberen om naar DX11 te switchen. Moet ik daarvoor ergens eerst DX11 apart downloaden? Overclocken doe ik (nog) niet dus daaraan kan het niet liggen. Bedankt voor alle hulp!
Dit kan je gewoon in de instellingen van Bf1 omzetten.
Gewoon even door de menu's heen scrollen, het staat ergens onderop bij de grafische settings dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Dit kan je gewoon in de instellingen van Bf1 omzetten.
Gewoon even door de menu's heen scrollen, het staat ergens onderop bij de grafische settings dacht ik.
Oke, bedankt! Nog een uurtje en het spel is gedownload, dan zal ik alles eens uitproberen! Hopelijk crasht het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een uurtje geleden de 'enable DX12' aangevinkt en het spel is tot nu nog niet gecrasht. Ik denk en hoop dus dat het hiermee opgelost is. Bedankt voor al jullie hulp en antwoorden!

Wel heb ik nu dat het spel op ultra op een ietwat lagere FPS draait dan wanneer ik dit niet aangevinkt had. Nu haal ik tussen de 65-80 FPS. Ook is er soms ( niet veel) een moment dat deze FPS zakt tot 10 en mijn scherm eventjes freezede, waar hij normaal hier dus crashte denk ik? Is dit dan toch omdat de grafische niet ultra aankan? Zou maar raar zijn aangezien het toch een 1080 ti is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Welke CPU heb je>?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GPU draait nu op 99-100% en CPU maar aan 35%. Mijn CPU is 8700k intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Ok, op papier toch een gouden combi. Ik kan mij niet herinneren dat mijn 1070 ooit 99% haalde bij BF1.
Nog rare meldingen in je event viewer gevonden tijdens de freeze?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punkbuster schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:37:
Ok, op papier toch een gouden combi. Ik kan mij niet herinneren dat mijn 1070 ooit 99% haalde bij BF1.
Nog rare meldingen in je event viewer gevonden tijdens de freeze?
Nu krijg ik enkel nog een korte freeze, geen crash meer dus geen errors ofzo. Het spel draait nu wel vlot maar aan lagere FPS maar dit merk je niet zo zeer. Enkel nog raar dat hij soms een keer freezet maar zeer kort, maar dit kan misschien zijn omdat hij de mappen voor de eerste keer speelt.

En ja GPU nu aan 99%, alles staat op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
Misschien nog bepaalde overlay programma's, zoals een FPS-counter, die voor stutteringen kunnen zorgen? Heb ik ook nog wel eens meegemaakt dat de FPS-counter die bij Nvidia experience zit ingebakken voor problemen heeft gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SebasRe schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:54:
Misschien nog bepaalde overlay programma's, zoals een FPS-counter, die voor stutteringen kunnen zorgen? Heb ik ook nog wel eens meegemaakt dat de FPS-counter die bij Nvidia experience zit ingebakken voor problemen heeft gezorgd.
Hmm maar ik heb de Experience van Nvidia deze keer achterwege gelaten, misschien zal ik ze deze keer weer installeren en zullen zij het optimaliseren voor mij... Anders zal ik eens op zoek gaan naar ene overlay programma, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Hmm maar ik heb de Experience van Nvidia deze keer achterwege gelaten, misschien zal ik ze deze keer weer installeren en zullen zij het optimaliseren voor mij... Anders zal ik eens op zoek gaan naar ene overlay programma, bedankt!
Dat bedoel ik ook juist, zet alle overlayprogramma's uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SebasRe schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:07:
[...]

Dat bedoel ik ook juist, zet alle overlayprogramma's uit ;)
Heb het eens opgezocht en nog mensen hadden dit probleem. Blijkbaar zetten bepaalde programma's bij het optimaliseren van de game de resolutieschaal (resolution scale) boven de 100%. Die stond bij mij op 200%. Bij het zetten op 100% draai ik nu mooi aan 120-140 FPS!
Pagina: 1