Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busser
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-06 09:04
Mijn vraag
Bij mijn P smart kan ik de geavanceerde geluidsinstellingen niet bedienen/gebruiken bij het gebruik van de Bluetooth headset Am61 die tijdelijk gratis werd bijgeleverd. Als de oortjes met draad worden aangekoppeld kan het geluid wel ingesteld worden.
Hoe kan ik het geluid van de headset nu minder schel instellen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Huawei P Smart in combinatie met Huawei AM61
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handleiding doorgelezen, wordt niet behandeld.
Groet, Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 22:57
Bedoel je een equalizer gebruiken?
Ik gebruik AudioFX, ik heb een hoop apps geprobeerd maar dit was bij mij de enige die wekt met mijn Bluetooth headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busser
Ga ik proberen. Maar het lijkt me makkelijker dat het via de equalizer in de instellingen van mijn telefoon geregeld kan worden. Als ik de headset koppel aan mijn Sony Xperia Z5, kan ik de geluidsinstellingen van de telefoon gewoon aanpassen zonder gebruik te maken van externe Apps. Overigens klinkt via de Sony de muziek door deze headset veel gebalanceerder dan dezelfde muziek die via de Huawei Psmart wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-05 09:52
hoi,
het is gewoon erbarmelijk hoe die gratis set van 59 euro klinkt, een setje van 2euro bij de Action klinkt nog beter, zo kan ik ook kadotjes weggeven.
totaal geen bas en wel hartstikke schel.
ik dit bij jou ook zo?

inderdaad eq is grijs en niet in te stellen
:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplesimon112
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-05 09:52
hoe koppel jij ze trouwens met draad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busser
Met de oortjes met draad bedoelde ik de standaard bij de telefoon geleverde oortjes. De Bluetooth headset is samen met de P smart erg schel. Als deze oortjes aan mijn Sony Xperia gekoppeld zijn klinken ze veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:24
Het kan best zijn dat ook de P Smart last heeft van de BT audio problemen die de Mate 10 ook heeft.

https://forum.xda-develop...audio-unbearable-t3751932 hier een topic er over, met paar emails die ik zelf van Huawei ontvangen heb.

Over je originele vraag, nee, de Histen Sound Effects werken niet op BT.

In principe zou je telefoon de muziek zonder enkele verkleuring moeten encoden en naar je BT headset streamen. Maar ja, iets gaat fout tijdens de encoding blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busser
Het probleem lijkt inderdaad heel vergelijkbaar. Omdat de headset aan een andere telefoon best aardig klinkt en aan de Huawei niet. Daarnaast vervormd de muziek in de hoge tonen en zijn er krakende storinkjes te horen op de stillere momenten in de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Busser schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:09:
Het probleem lijkt inderdaad heel vergelijkbaar. Omdat de headset aan een andere telefoon best aardig klinkt en aan de Huawei niet. Daarnaast vervormd de muziek in de hoge tonen en zijn er krakende storinkjes te horen op de stillere momenten in de muziek.
Inderdaad, vooral aan de hoge tonen merkte Ik in het begin, met vrouwen stemmen was de vervorming erg merkbaar.

In de laatste updates is het wel beter geworden, maar nog niet helemaal goed.

Ik zag dat jou oortje wel Aptx ondersteunt, je kunt proberen om handmatig het bluetooth codec op aptx te zetten binnen ontwikkelaars opties, en kijken als dat helpt, mijn oordopjes ondersteunen alleen SBC en AAC, en AAC is 100% kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busser
Als ik de A2dp codec verander van "gebruik systeemselectie" in "aptX" blijft het na het inschakelen van de Bluetooth even stil, waarna de codec automatisch op Sbc springt.
Bij de Sony telefoon staan deze Bleutooth keuzes niet in de ontwikkelaars opties. Hierdoor heb ik hierbij niet kunnen kijken of dit hier ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Busser schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:12:
Als ik de A2dp codec verander van "gebruik systeemselectie" in "aptX" blijft het na het inschakelen van de Bluetooth even stil, waarna de codec automatisch op Sbc springt.
Bij de Sony telefoon staan deze Bleutooth keuzes niet in de ontwikkelaars opties. Hierdoor heb ik hierbij niet kunnen kijken of dit hier ook gebeurd.
Oké, ik kon geen informatie vinden dat de P smart Aptx ondersteunt, misschien ligt daar aan ook.

Het is dus wachten tot dat Huawei de SBC codec fixt voor jou, en de AAC voor mij.
Pagina: 1