Afhalen bestelde games door kinderen onder de 16

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:47

Locke_

Iron within, Iron Without!

Topicstarter
Zojuist kreeg ik bericht dat een game (WWE 2K18) welke ik besteld had klaar ligt in de winkel. Aangezien mijn jongste (14) dagelijks langs de winkel naar school fietst leek het mij handig om hem even te vragen deze op te halen.

Ik uit gemak de winkel nog even gebeld zodat ze een notitie kunnen maken dat mijn zoon de game haalt uit mijn naam, maar tot mijn verbazing krijg ik te horen dat hij de game niet mag afhalen, omdat er een Amerikaanse leeftijdsgrens van 16 jaar (PEGI16) op zit.

De winkelier zelf gaf aan dat het voor hem problemen kan opleveren als ie gecontroleerd zou worden.

Hebben de Amerikaanse leeftijdsgrenzen hier ook al zoveel draagkracht tegenwoordig en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 16:04
Zoek eens op waar PEGI voor staat. En dan met name de E..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:14
PEGI is een europees leeftijdsclassificatiesysteem ( Pan European Game Information )

Als de verkoper jouw 14 jarige zoon een 16+ spel meegeeft is hij in overtreding met artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/240a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:47

Locke_

Iron within, Iron Without!

Topicstarter
Ah dank, ik heb er idd eigenlijk niet aan gedacht om PEGI even door Google te halen. Ben er vanuit gegaan dat dat een Amerikaanse rating was.

I stand corrected.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"