Pc gaat willekeurig aan...

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
zie topic.... asus a7v133 1,1 ghz t-bird.. 350 W voeding

tis niet de WOL!! die staat uitgeschakeld... verder zit er wel een realtek kaartje in

https://wren.co/join/Devian

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hangt er een modem aan ?
Wake In Ring

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zit de hond/kat niet steeds aan de powerknop ? :P

Maar ff serieus, hangtie in een netwerk ofnie ?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Zo'n optie aanstaan dat ie op toetsenbord op moet starten :? En dat ie dan een verkeerd signaaltje doorgeeft of zo :?

Eeuwige n00b

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

misschien staat 'wake on interupt' wel aan

en zet eens APM ffies uit om te testen

/dev/null

Verwijderd

Is meestal een optie in je BIOS...

Wake-on-lan, wake-on-modem, wake-on-whatever...

• Devian
hij zit achter een netwerk.. en alle wake on zooi staat uitgeschakeld.... is ook niet het toetstenbord of muis.

ZOdra ik hem dan weer uit zet gaat tie meestal net zo hard weer aan... dat is heel irritant.. vooral snachts om 12 uur.. ( en hij maakt veel kabaal.. )

• Devian
oja... geen modem

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
heb ik ook al eens een topic over geopend.........ik heb dat ook constant en nog meer tweakers met mij.........laatst zet ik m uit loop weg nog geen 5 sec later springt ie weer aan..............in mijn topic werd er gezegd dat het misschien aan de stekkerdood kon liggen.......ik heb namelijk een stekkerdoos met zo'n knop.......en als ik die knop dus aanlaat en ik ga weg en kom terug staat ie bijna altijd aan............vandaar dat ik steeds die knop uitdoe.......

heb jij toevallig ook zo'n stekkerdoos????

PIII 800@804 Mhz

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Computer van norrod?
Ze hebben een hele serie kasten verkocht waar een brakke voeding inzit ....

• Noedelsupke
Op zaterdag 14 juli 2001 21:56 schreef Carloz het volgende:
Computer van norrod?
Ze hebben een hele serie kasten verkocht waar een brakke voeding inzit ....
die van mij niet i.e.g.

PIII 800@804 Mhz

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

volgens mij moet je toch je bios gaan flashen, het ligt wel aan wake-on-lan.
Maar....dat kan je heeel sim-pel testen door je computer uit te zetten en je UTP kabel eruit te doen natuurlijk.

probeer dat eens!

/dev/null

• Devian
is geen compu van norrod.. en zeker geen brakke voeding ( enermax ) ik heb er wel een stekkerdoos achterhangen..

En de utp kabel loshalen kan ik wel doen.. maar de pc gaat beetje random vanzelf aan.. dan paar dagen niet... dan in 1x wel... dat betekend dat ik dus dat ik 1 week lang elke keer dat ik de pc uit doe die kabel eruit zou moeten halen.... en 1 week kabel erin laten.... en dat is het probleem... mijn pc'tje staat zo fucking shit dat ik daar echt niet 1-2-3 bij kan komen :( er zit wel het nieuwste bios op.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Dan hang je er toch zo'n box met een aan/uit knoptje erachter? Als je je pc uitzet, druk je knop in, en dan zal die zeker niet aangaan, tsja... het is een optie... Maar daar is het probleem niet mee opgelost...

Verwijderd

Heb je niet in je bios aan staan dat ie na een powerloss of zo weer aan moet gaan. Want als je dan verkeerd afsluit en gewoon met de knop uit doet gaat ie even later weer aan volgens mij.

• Noedelsupke
Op zondag 15 juli 2001 10:51 schreef skinhead het volgende:
is geen compu van norrod.. en zeker geen brakke voeding ( enermax ) ik heb er wel een stekkerdoos achterhangen..

En de utp kabel loshalen kan ik wel doen.. maar de pc gaat beetje random vanzelf aan.. dan paar dagen niet... dan in 1x wel... dat betekend dat ik dus dat ik 1 week lang elke keer dat ik de pc uit doe die kabel eruit zou moeten halen.... en 1 week kabel erin laten.... en dat is het probleem... mijn pc'tje staat zo fucking shit dat ik daar echt niet 1-2-3 bij kan komen :( er zit wel het nieuwste bios op.
das dus precies mijn probleem.....maar ik heb stekkerdoos met knop dus voor mij is t niet echt een probleem.....maar als ik die knop aanlaat kan ik er 90% zeker van zijn dat ie aanspringt binnen een uur

PIII 800@804 Mhz

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Is het niet gewoon per ongeluk een breukje in het kabeltje van de powerknop naar je mobo? dat ie contact maakt en aanspringt... of de connector die op je mobo zit is misschien niet goed, zet er s n nieuwe aan. Of probeer een tijdje je pc een kickstart te geven, ik bedoel met een schroevedraaier die connectortjes van je mobo verbinden zodat ie aangaat zonder de powerknop te gebruiken

Mother, will they like this song?

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Misschien is je powerknoppie een beetje brak.
Misschien dat ie daarom soms stiekem contact maakt>> zet er eens een andere knop in of haal de draadjes eens los en zet hem dan gewoon uit. Als ie dan niet meer aan gaat>> nieuwe knop erin.

Wel de goede knop kopen hé>> contact knop en geen aan/uit ofzo

• Noedelsupke
nee dat is het dus echt niet.......dan zouden ze wel erg veel fouten maken met die powerknop want wij 2en zijn heus niet de enigen met die problemen, in een topic dat verloren is gegaan met de crash hadden minstens 10 tweakers gepost dat ze dit probleem hadden

PIII 800@804 Mhz

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn systeempje bootte eerst ook heel raar, maar dat lag aan een brakke powerknop.

misschien staat je bios vaag ingestelt (dat ie op moet starten op een bepaalde tijd :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Iemand What Lies Beneath gezien... daar ging de pc ook vanzelf aan.

Misschien heb je wel een dode vrouw in je huis die af en toe patience wil spelen :)

Oplossing: Verwijder patience ;)

Coïtus ergo sum

• Devian
ik heb net patience en voor de zekerheid ook even spider eraf gedonderd maar het heeft niet geholpen :( brakke knop denk ik niet dat het is ( dat verw8 je niet bij een antec kast )... maar de laatse 2 dagen is tie niet meer vanzelf aangegaan :? eigenlijk zins ik mijn c schijf heb gefdiskd ( had wat problemen.. loopt ook wel een topic over rond ) hopen dat het nu zo blijst

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Misschien vind je dit een dom antwoord, maar het is niet lullig bedoeld... :)

Zet je hem wel echt "uit"? Het kan namelijk ook zo zijn dat ie op stand-by springt en daarna door de taskmanager wakker wordt gemaakt voor een scheduled task. Dit omdat je zei dat het vaak om 12 uur `s nachts gebeurt...

Anders zou je ook gewoon de power helemaal kunnen uitschakelen door de knop achter je voeding om te zetten. :)

Verwijderd

Heb ik ook is gehad: Bij mij waren het kaboutertjes!!!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zondag 15 juli 2001 23:48 schreef rAvers het volgende:
Full tower kopen, dan zit de power knop wat hoger! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 23:48 schreef rAvers het volgende:
je moet ze gewoon neerschieten of niet zoveel blowen >:)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

volgens mij ligt het probleem niet bij utp kabel hoewel dit wel kan broadcast over de utp kabel nic pikt een signaal op en computer gaat aan

ik zit meer hier aan te denken :
gezien je dus via het toetsenbord of wat dan ook je pc kunt aanzetten kan door middel van een piek-spanning natuurlijk ook je pc opstarten en jij had het over random dus zou het dat bijna moeten zijn

1 probleem piek spanning is heel moeilijk weg te werken moet je je wisselspanning gaan afvlakken met elco's enz.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
MS heeft voor w98 ook een of andere shutdown fix. ik weet niet wat i doed maar mischien helpt het hier tegen.

kun je neer halen met windows update.

• Devian
hij ziet de pc wel echt uit hoor :) geen standby.... ( dat vreet te veel stroom... krijgen nu al een energierekening waar je u tegen zegt )

Ik kan de knop op de verdeeldoos niet uitzetten omdat daar ook mijn wekker en nachtlamp aan zitten :( en we verder geen stekkerdosen meer hebben....

Verwijderd

zet in windows de taakplanner maar eens uit... wil met atx wel eens een wakeup event in de cmos gooien

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Op maandag 16 juli 2001 22:09 schreef skinhead het volgende:
Ik kan de knop op de verdeeldoos niet uitzetten omdat daar ook mijn wekker en nachtlamp aan zitten :( en we verder geen stekkerdosen meer hebben....
Die knop is niet de enige waar je hem helemaal mee uit kan zetten hoor. Volgens mij vergeet je door al deze probleempjes dat er ook nog een knop zit op je PC-voeding. :) Je weet wel, uitzetten op de ouderwetse manier. :) Je hand achter die kast, beetje voelen en.. aha... klik... uit. Ietwat vervelend, maar dan kan je gewoon stroom laten staan op de stekkerdoos. :)

• Devian
euhm... ik heb geen knop op de achterkant :) en gebruik ook geen taakplanner.. maar zins het opnieuw fdisken van mijn hd is het niet opnieug gebeurd :?

• RalphMalph
  • Laatst online: 29-03-2024
Willekeurig aan is toch niet zo'n probleem. Als ie maar niet willekeurig uit gaat :)
Pagina: 1