Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:48
Hallo,

Voor onze DS citroen old timer club maak ik met enige regelmaat instructie video,s (op amateur niveau).

Ik had een al wat oudere video camera Canon HF200 maar deze begint problemen te krijgen.

Twijfel nu of ik weer een video camera zal kopen (geen nieuwe +/- 2 jaar oud) of een compacte foto camera met goede video kwaliteiten , camera moet FHD kunnen filmen ,dit zal geen probleem zijn bij alle camrea,s 4k is leuk maar niet noodzakelijk .

Mijn grootste twijfel zit hem in het geluid , de Canon HF200 had prima microfoons en het geluid was dan ook voor ons goed genoeg , ik heb het idee dat het geluid bij de compacte foto camera,s een stuk minder is , heb een Sony RX100 gehad en dat geluid was een stuk minder dan van de HF200 .

Wat zou jullie advies zijn FHD video camera +/- 2 jaar oud max €200/€300 of een compacte foto camera deze mag wat meer kosten die neem ik als back up camera nog wel eens mee dan , de video camera zal alleen worden gebruikt voor het maken van Instructie films .

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als geluid belangrijk is, kan je het best een externe microfoon gebruiken (bijvoorbeeld van Rode).
Je hebt dan wel een camera met microfoon-ingang nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:48
Begrijp ik maar het geluid van de oude Canon voldeed zonder microfoon prima .