Casio XJ-V110W als home cinema?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdecolve
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 16:08
Hallo

Momenteel heb ik een HD-beamer hangen (kwalitatief, maar al wat ouder en aan vervanging toe). Wat ons best stoort is de lage lumen, waardoor kijken overdag ofwel moeilijk is, ofwel met zonsverduistering moet gebeuren.

Toen ik op mijn werk even een Casio XJ-V110W (https://www.casio-projectors.eu/nl/producten/core/xj-v110w/) kon gebruiken, vond ik het beeld, ondanks de WXGA, erg helder en duidelijk.

Bijkomend voordeel is de verwachte levensduur van 20000 uren van de lamp!

Heeft er iemand ervaring of tips?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via kdecolve op 23-03-2018 10:24)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41

Major_ton

Shoot!

Die beamer die je aanhaalt is een data-beamer met een 16:10 HD-Ready resolutie. Voor films en games is die niet echt een geschikte beamer om heel veel redenen en dat voor nog een behoorlijk bedrag ook! Als je in de woonkamer (waar je niet de ultieme controle over het licht hebt) een leuke beamer wilt hebben, dan kan ik je van harte de 1080p beamers van Epson aanraden.

Als je bereid bent om iets meer uit te geven is de Epson EH-TW6700 echt een waanzinnige beamer voor jouw kijkomgeving (ik spreek uit eigen ervaring). De helderheid is ongekend, ook in 3D en deze beamer zet tevens een behoorlijk bioscoop-achtig plaatje neer.

https://tweakers.net/pricewatch/641653/epson-eh-tw6700.html

Voor ongeveer dezelfde prijs van de gestelde Casio beamer, heeft Epson de EH-TW5600 in het pakket die ook al mijlen beter is in vergelijk met de Casio.

pricewatch: Epson EH-TW5600

De lampduur van de Epson's is weliswaar korter, maar je krijgt er zoveel voor terug! En tevens kosten nieuwe lampen voor deze beamers niet eens zo heel veel en ze gaan nog steeds behoorlijk lang mee.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41

Major_ton

Shoot!

Die beamer die je aanhaalt is een data-beamer met een 16:10 HD-Ready resolutie. Voor films en games is die niet echt een geschikte beamer om heel veel redenen en dat voor nog een behoorlijk bedrag ook! Als je in de woonkamer (waar je niet de ultieme controle over het licht hebt) een leuke beamer wilt hebben, dan kan ik je van harte de 1080p beamers van Epson aanraden.

Als je bereid bent om iets meer uit te geven is de Epson EH-TW6700 echt een waanzinnige beamer voor jouw kijkomgeving (ik spreek uit eigen ervaring). De helderheid is ongekend, ook in 3D en deze beamer zet tevens een behoorlijk bioscoop-achtig plaatje neer.

https://tweakers.net/pricewatch/641653/epson-eh-tw6700.html

Voor ongeveer dezelfde prijs van de gestelde Casio beamer, heeft Epson de EH-TW5600 in het pakket die ook al mijlen beter is in vergelijk met de Casio.

pricewatch: Epson EH-TW5600

De lampduur van de Epson's is weliswaar korter, maar je krijgt er zoveel voor terug! En tevens kosten nieuwe lampen voor deze beamers niet eens zo heel veel en ze gaan nog steeds behoorlijk lang mee.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@kdecolve Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is die kant op verhuisd.