UK stekker/adapter omzetten naar NL stekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:57
Beste tweakers,

Ik ben in het bezit van een Xiaomi Yeelight ledstrip, deze komt met een engelse adapter waar je standaard bij de china webshops een converter bij krijgt.

Nu ben ik alleen een beetje huiverig om deze converters en vraag ik me af of dit geen extra brandgevaar oplevert (zit hier nog enig kwaliteit verschil in?)

Ik zat zelf te denken om de stekker door te knippen van de UK adapter en hier gewoon een standaard NL stekker op te zetten, ik vraag me alleen af of dit wel zomaar kan? Adapter geeft aan 240volt bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/3ycqx.jpg

Is er iemand die advies kan geven of ik beter een "veilige" converter stekker kan kopen of toch de stekker kan vervangen voor een NL stekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Is het niet eenvoudiger om gewoon een vervangende 12V 1A te zoeken? Bij de kringloopwinkel liggen die dingen bij bosjes, van oude routers/modems e.d.

Geen idee wat voor plug er aan de huidige adapter zit, maar vaak is het gewoon een 'DC barrel connector' in een standaardmaat. En anders afknippen en overzetten op andere adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Ik zou niet de draad er af knippen en er een EU steker aanzetten. Dit ding is idd niet alleen een steker maar ook een adapter naar 12V.
(Overigens is dit een US/Japan steker en geen UK)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Tegenwoordig zijn de meeste adapters geschikt voor zowel 110V-60Hz(US) als 230V-50hz(EU) de echte range ligt wat breder en word dan ook vaak als 100-240(250) aangegeven.

De stekker eraf knippen gaat hem niet worden, je zou een verloopstekker of reisstekker kunnen kopen. Of gewoon een andere adapter (12V DC 1A) aan de stekker te zien zit er een standaard barrel plug aan wel even meenemen om te kijken of je de goede maat pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
SambalBij schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:29:
Ik zou niet de draad er af knippen en er een EU steker aanzetten. Dit ding is idd niet alleen een steker maar ook een adapter naar 12V.
(Overigens is dit een US/Japan steker en geen UK)
Of een UK zonder randaarde. Mag eigenlijk niet, maar daar hebben we de deathdapters toch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

alex3305 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Of een UK zonder randaarde. Mag eigenlijk niet, maar daar hebben we de deathdapters toch voor.
UK plug heeft horizontale pinnen, en geen verticale pinnen zoals deze plug. Daarnaast krijg je een UK plug met een missende randaarde pin niet in 99% van de stopcontacten vanwege de (kind)beveiliging (zie Wikipedia: AC power plugs and sockets: British and related types).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Daedalus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:32:
[...]
UK plug heeft horizontale pinnen, en geen verticale pinnen zoals deze plug. Daarnaast krijg je een UK plug met een missende randaarde pin niet in 99% van de stopcontacten vanwege de (kind)beveiliging (zie Wikipedia: AC power plugs and sockets: British and related types).
Ook goedemorgen. Je hebt inderdaad helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:57
ThinkPadd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:26:
Is het niet eenvoudiger om gewoon een vervangende 12V 1A te zoeken? Bij de kringloopwinkel liggen die dingen bij bosjes, van oude routers/modems e.d.

Geen idee wat voor plug er aan de huidige adapter zit, maar vaak is het gewoon een 'DC barrel connector' in een standaardmaat. En anders afknippen en overzetten op andere adapter.
Bedankt voor de reactie, dit lijkt me inderdaad de beste oplossing. _/-\o_
Pagina: 1