LoL! Dank je Flimovic

LV is, zoals eigenlijk voor de meeste plekken geldt, heel erg budget gedreven. Aaaaannnnyyyway, voor de eerste keer LV in de leeftijdscategorie rond de 25j:
* Helicoptervlucht over GC en de Strip. Kan je gelijk de Stratosphere tower skippen. Ligt toch al een eindje uit de weg van de andere properties. Alternatief is goedkope bus tour. Let wel dat je 4-6u onderweg bent. Enkele reis
* Bezoek een vd populairdere nachtclubs. Je slaat zo een paar honderd $ stuk maar imho de moeite waard op die leeftijd
* Auto huren van te voren regelen. Lees heeeel goed kleine lettertjes en let op de verzekering want aansprakelijkheidskosten kunnen in de VS enorm oplopen als je een ongeluk veroorzaakt
* Vol gas geven op het circuit van LV. Daar kan je voor een paar honderd $ een paar rondjes in een supercar rijden. Je kan deze auto's ook een paar uur huren en een beetje rondtoeren op de strip maar plankgas op het circuit is toch wel ff leuker (plus, op de Strip valt een supercar toch niet op)
* Drank bestellen terwijl je speelt, of dat nou een tafelspel, slotmachine of zelfs slotpoker aan de bar is, drank is gratis. Heel soms weigeren ze sterke drank te geven maar daar heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt. Wel word je geacht de dames te tippen. Tip minimaal $1 en als je ze sneller EN vaker terug wilt laten komen dan leg je gewoon stapeltje van $5 of $10 (en als je een baller wilt zijn briefjes van $100) neer op de bar, bestelt sterke drank en vraagt ze vriendelijk zelf een briefje te pakken bij iedere bezorging
* Stripclub. Gewoon omdat het kan. Als je een taxi instapt en vraagt om een stripclub dan brengen ze je naar die club waar ze een kickback van krijgen tenzij je heel specifiek om een bepaalde stripclub vraagt
* Bezoek een Circe de Soleil show. Wellicht kan je bij 1 van de Tix4Tonight boots (verspreid over de Strip) een goede deal scoren maar ik heb vernomen dat het de laatste jaren niet echt meer het geval is
* Kleding in de Outlets (Premium Outlet North/South, zijn twee verschillende) is vaak goedkoper dan in NL maar bedenk dat het vaak discontinued modellen zijn en niet alles in alle maten hebben. De taxi van/naar zo'n outlet is zo'n $15-$20 afhankelijk van je hotel
* Bestellen en laten bezorgen bij hotels kan maar check even of je hotel daarvoor een surcharge vraagt. Met name de high end hotels vragen $10 (ex tax) per doos (en dus niet per bestelling)
* Laat LA voor wat het is. Je kan je echt wel vermaken in LV
/edit
Hotels:
Je kan voor ieder budget wel een kamer scoren maar voor een eerste keer LV zou ik een kamer op de Strip proberen te scoren.
* De kamers voor zondag nacht t/m donderdag nacht zijn aanmerkelijk goedkoper dan de vrijdagnacht en zaterdag nacht vanwege de vele weekendtoeristen die de stad komen bezoeken. Je kan bv een duurdere hotel voor DDW dagen nemen en een goedkopere voor de zaterdag/vrijdag. Tijdens conventies en grote evenementen kan je een enorme sprong in kamerprijzen verwachten
* Vrijwel ieder hotel verplicht de resortkosten die per nacht doorbelast worden bovenop de kamerprijs. Daarvoor krijg je bv Wifi, toegang tot de spa etc. Bij een heel enkele hotel is het een keuze en geen verplichting
* Je kan evt de $20 truuk proberen.Vouw je een briefje van $20 onder je creditcard en geef je het samen bij het overhandigen als je incheckt en vraag je beleefd of er upgrades beschikbaar zijn. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik heb het nooit geprobeerd maar vrienden hebben er (wisselend) succes mee gehad
* Qua prijs zit je bij Flamingo en Bally's aan de onderkant van het spectrum maar kamers zijn niet vies of zo en kan je prima slapen. Je hebt ook de motels maar daar heb ik geen ervaring mee
* Qua normale kamers (dus non-suite) heeft de Encore mijn grootste voorkeur en dan een kamer zo hoog mogelijk met stripview. Encore ligt ook redelijk centraal. Aria is close 2nd maar dat komt omdat ik hun pokerroom als #1 rangschik in LV
* Bellagio heeft een goede naam als luxehotel maar imho geld niet waard, zelfs niet na hun vrij recente renovatie maar misschien is dat ook kwestie van smaak. Daarnaast was hun wifi bagger (was in 2015)
[
Voor 24% gewijzigd door
Chief op 23-03-2018 08:05
]