Macbook pro 2017 8gb 256ram nog de moeite om te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimetj
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:43
Beste Tweakers,

Ik twijfel al een half jaar of ik een macbook ga kopen. Nu is de situatie zo dat ik op dit moment op het punt sta de macbook pro 2017 8gb 256ram sta te kopen. Maar al enkele weken hoor dat er een aankonding is van nieuwe macbooks.

Mijn vraag dan ook is het, het wel waard om op dit moment een macbook pro aan te schaffen?

Ik wil de macbook gebruiken voor tekstbewerking en foto editing. Daarnaast nog soms video editing.

Ik ben benieuwd naar jullie mening,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Hoeveel gebruik je foto editing, waarmee en welk pakket video editing.
Het interne geheugen is wat beperkt, als ik heerlijk ben. Zeker als je veel photoshop gebruikt en met lagen werkt. Dat wil nog wel eens een aanslag zijn op het RAM van een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimetj
Gebruik af en toe eens photoshop om foto's te bewerken echt meer hobby. Qua video editing is het voornamelijk videos bewerken geschoten met een GoPro dus ook voornamelijk hobby.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
Voor tekstverwerking en fotobewerking is het prima om dit model aan te schaffen. 8GB RAM is hiervoor voldoende en ook de 2.3Ghz Intel Core i5 hiervan volstaan (NON TOUCH variant).

Of bedoel je dat je het 8GB RAM/ 256GB SSD model mét Touch Bar wilt aanschaffen? In dat geval heb je een sterkere 3.1Ghz i5 processor.

Wanneer je videobewerking wilt doen, komen er meer dingen die spelen. 16GB RAM wordt dan al sneller belangrijk om de programmatuur meer visueel geheugen aanspreekt bij bewegend beeld. Je kan ervoor kiezen om een 13 inch model met 16GB RAM aan te schaffen.

Zeker omdat het hobby mating is (en tekst en foto de main focus zijn), adviseer ik om geen 15 inch model te nemen. Die heeft weliswaar een betere videokaart, maar daar profiteer je niet van met jouw doeleinden.

Een 2017 model is een hartstikke goede Mac. Als je een goede deal kan vinden, zou ik daar absoluut voor gaan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
27 maart is er een Apple Event. Kans bestaat dat er dan een update komt.

Ik zou dat sowieso nog even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimetj
Bedankt voor jullie reacties. Heb de pro 8gb ram 256 gb ssd zonder touchbar gekocht. Door een fout in t kassasysteem zelfs nog 160 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Kimetj schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:37:
Bedankt voor jullie reacties. Heb de pro 8gb ram 256 gb ssd zonder touchbar gekocht. Door een fout in t kassasysteem zelfs nog 160 euro goedkoper.
Prima keuze voor een machine waar je nog jaren mee vooruit kan. En nog een betere prijs dus.
Het kan natuurlijk altijd sneller en beter, maar van deze machine ga je een hoop lol beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Kimetj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:35:
Gebruik af en toe eens photoshop om foto's te bewerken echt meer hobby. Qua video editing is het voornamelijk videos bewerken geschoten met een GoPro dus ook voornamelijk hobby.
Weet niet of je het fish-eye beeld van een go-pro nog op je mac recht moet trekken?
maar als dat zo is, zou ik zeker niet voor een instap model gaan.

Sowieso, zodra je ook maar iets doet met video wil je een zwaardere cpu/gpu.
en 8GB ram, het is en blijf 8gig, je kan er niet een latje bij prikken.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik even afwachten tot de nieuwe macbooks aangekondigd zijn, niet persee omdat ik verwacht dat er nieuwe powerhouses zullen komen, maar wel omdat er genoeg gebruikt spul online zal komen. En dat de Amacs en dergelijke van deze wereld hun "oude" voorraad met wat korting zullen gaan verkopen.

Ik begrijp dat het een hoop geld is hoor, maar je kan in mijn optiek beter wat meer hardware hebben dan nodig dan dat je het tekort komt. software wordt de komende jaren vast en zeker niet lichter, dus beetje futureproof moet kunnen.

Is het je 1e mac?
Pagina: 1