Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Randapparatuur niet zichtbaar in netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Volgende doet zich voor:

Op mijn laptop zijn geen apparaten zichtbaar die aan/in het netwerk hangen. Diezelfde apparaten zijn wel zichtbaar op de desktop.

De laptop hangt aan het netwerk via wifi. De desktop via utp. Alle apparaten hangen ook aan de utp-kabel

Modem van Ziggo gebridged, daarachter mijn spin in het web de Asus AC88. Laptop zit net zoals de desktop op de Asus.

Nu werk ik op de desktop en dan gaat die uit. Als ik dan even wat wil doen gebruik ik de laptop en dan is het lastig dat ik niet bij de randapparatuur kan.

Nu vermoed ik dat dat komt omdat de laptop in het wifi netwerk van de Asus hangt. Kan dat vermoeden kloppen? Zo ja, is het mogelijk om de randapparatuur dan wel zichtbaar te krijgen op de laptop en #hoedan. Zo nee, heb ik dan gewoon pech.. :)

Netwerk instellingen voor het delen etc zijn op de desktop en laptop gelijk....

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-03-2018 13:10)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

Edd

Controleer even of SMB/CIFS 1.0 nog ingeschakeld is. Dit kun je zien in Windows-onderdelen in- of uitschakelen.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit was voor mij de oplossing. Ik dacht eerst dat het lag aan de overstap naar een nieuwe router, maar bleek het niet te zijn.
Microsoft schakelt dit nu standaard uit (alhoewel ik niet precies weet wat de voorwaarden zijn) ivm veiligheid. Maar als je randapparatuur nieuwere versies van CIFS/SMB niet ondersteunt, zie je ze niet.

-

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Kan het zijn dat je mult- / broadcast tussen WLAN-LAN hebt uitstaan op de Asus?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klinkt alsof je wifi adapter is ingesteld als "public network"; zet 'm op private

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Edd

Edd

Welke Windows-versies draaien je laptop en desktop? Zijn er updates geïnstalleerd?

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer even wat te beantwoorden

@RobinF Help miij even. Waar vindt ik die? Heb Merlin er op staan

inmiddels gevonden. Geen effect na reboot.

@Brahiewahiewa Hij staat op 'Secure'/Private

@Edd Op alle bij Windows 10 pro 64bits allerlaatste updates verwerkt

Voor de goede orde. Als ik op de laptop een ipscanner loslaat, dan zie ik wel de ipadressen van de randapparatuur

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 12:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Edd

Edd

Controleer even of SMB/CIFS 1.0 nog ingeschakeld is. Dit kun je zien in Windows-onderdelen in- of uitschakelen.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit was voor mij de oplossing. Ik dacht eerst dat het lag aan de overstap naar een nieuwe router, maar bleek het niet te zijn.
Microsoft schakelt dit nu standaard uit (alhoewel ik niet precies weet wat de voorwaarden zijn) ivm veiligheid. Maar als je randapparatuur nieuwere versies van CIFS/SMB niet ondersteunt, zie je ze niet.

-

Verwijderd

Topicstarter
Edd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:03:
Heb het in geschakeld en alles is nu zichtbaar. Dat was m dus.. _/-\o_

Aan de anderen. Dank voor het meedenken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 13:11 ]

Pagina: 1