Grohe Rainshower lekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:12
Beste Tweakers,

Verleden jaar hebben wij in onze nieuwbouwwoning een regendouche laten plaatsen van Grohe (Grohe Rainshower Smartcontrol Duo).

Sinds enkele weken blijft de grote douchekop druppels water lekken na een douche (wanneer savonds wordt gedoucht, lekt deze de morgen erna nog).

Door het lekken zijn er ook vlekken ontstaan in onze vloertegels, welke nagenoeg niet meer te verwijderen zijn.

Valt dit onder garantie of dien ik hier zelf de onderdelen te vervangen? De douche is nog geen jaar oud.

Volgens aannemer kan dit geregeld worden met de leverancier, echter leverancier wijst mij weer terug naar de aannemer...

Wie heeft gelijk en hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door rkvvkevin op 22-03-2018 10:44 ]

Beste antwoord (via rkvvkevin op 23-03-2018 18:42)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Dat moet je even nakijken in je stukken. Als het onder Woningborg valt, dan gelden de volgende termijnen:
https://www.woningborggro...deling/garantietermijnen/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Alle reacties

• Señor Sjon
Bij wie heb je dit gekocht? De aannemer is in principe je contractpartij, danwel de badkamerleverancier. De vlekken zijn vaak gewoon kalk, dat moet wel weg te halen zijn.

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:12
Señor Sjon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:47:
Bij wie heb je dit gekocht? De aannemer is in principe je contractpartij, danwel de badkamerleverancier. De vlekken zijn vaak gewoon kalk, dat moet wel weg te halen zijn.
De douche is via het nieuwbouwproject aangeschaft. Het leek mij inderdaad ook al logisch dat de aannemer hiervoor contactpersoon is. Behoort dit dan tevens onder garantie?

Acties:
  • Beste antwoord

• Señor Sjon
Dat moet je even nakijken in je stukken. Als het onder Woningborg valt, dan gelden de volgende termijnen:
https://www.woningborggro...deling/garantietermijnen/

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 08:15

Barrycade

Through the...

Klinkt eerder dat de kraan niet goed afsluit dan dat het aan de douchekop ligt.
En als ik er op google zie ook wel waarom men de bal naar elkaar toeschuift: duur ingewikkelde bedienings unit.

maar zoals Sjon aangeeft je Woningborg voorwaarden er op naslaan.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Eventueel gelijk via Grohe, die hebben een eigen serviceding en zijn vaak erg coulant hierin.
Kan via http://www.grohe.nl/nl_nl/onze-service/service-verzoek.html

edit: dit is alleen stukje kraan natuurlijk, lijkt me niet dat je hier voor de schade aan je tegels moet zijn

[ Voor 25% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 22-03-2018 11:41 ]

Pagina: 1