Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk: Snelheid m.b.t. online gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11 18:57
L.S,

I.v.m. omstandigheden moet ik mijn huidige game pc verplaatsen naar een andere ruimte (zolder).
Op deze zolder heb ik op dit moment een slecht bereik via de Wifi.

Nu wil ik graag blijven gamen op mijn pc en heb ik eigenlijk drie opties.
Op de zolder heb ik al een powerline adapter voor de zonnepanelen, dit is een pricewatch: TP-Link TL-PA4010P KIT-AV500 Powerline adapter met geïntegreerd s... .
Nu zit ik eraan te denken om een extra powerline adapter in de kamer te plaatsen waar de pc komt alleen vraa ik me af of het uberhaubt mogelijk is om meerdere powerline adapters te gebruiken en of de snelheid van 100 mbps wel voldoende is.

De andere opties zou zijn om een snellere powerline aan te schaffen, echter moet ik daar vervolgens meerdere van hebben en kan de oude in de prullenbak.

De laatste optie zou zijn om een accesspoint te maken op de plek waar nu de aansluiting zit en vervolgens via wifi te verbinden.

Iemand tips/advies?

Beste antwoord (via hansvanochten op 28-03-2018 21:47)

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

hansvanochten schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:21:
[...]

De kabel kan helaas niet van de zonnepanelen naar de pc getrokken worden.
Als 100Mbps genoeg is lijkt me de beste optie om een derde powerline adapter aan te schaffen?
Je hebt al een powerline adapter stel je in je openings post, je huidige situatie is nu:

Powerline -> Zonnepanelen.

Wat ik voorstel is:

Powerline -> Switch -> Zonnepanelen
----------------------------> Computer

[ Voor 5% gewijzigd door Lawwie op 22-03-2018 11:24 ]

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

lier

MikroTik nerd

Bij dit soort vragen (je bent echt niet de enige, daarvoor is de zoekfunctie beschikbaar ;)) is de enige echte oplossing om een kabel te trekken. Alternatief kan zijn om moca in te zetten (als er wel coax ligt). Is een van deze twee een optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Lawwie

Lawwie

hansvanochten schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:27:
Op de zolder heb ik al een powerline adapter voor de zonnepanelen.
Waarom geen switch achter de powerline adapter hangen en dan vanuit switch naar pc en zonnepanelen? Voor gamen heb je geen 100 mbps nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Lawwie op 22-03-2018 10:49 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:18
Ja. Trek een kabel.

• hansvanochten
lier schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:43:
Bij dit soort vragen (je bent echt niet de enige, daarvoor is de zoekfunctie beschikbaar ;)) is de enige echte oplossing om een kabel te trekken. Alternatief kan zijn om moca in te zetten (als er wel coax ligt). Is een van deze twee een optie?
Helaas een kabeltrekken is geen optie.
Vandaar de keuze voor een powerline adapter.

• hansvanochten
Lawwie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Waarom geen switch achter de powerline adapter hangen en dan vanuit switch naar pc en zonnepanelen? Voor gamen heb je geen 100 mbps nodig.
Als 100Mbps genoeg is lijkt me de beste optie om een derde powerline adapter aan te schaffen?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 22-03-2018 16:19 ]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Meerdere powerlines is geen probleem, althans, bij de Devolo niet.
Heb er zelf meerdere in huis, ook in dezelfde kamer / meterkast groep.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • Beste antwoord

• Lawwie

Lawwie

hansvanochten schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:21:
[...]

Je hebt al een powerline adapter stel je in je openings post, je huidige situatie is nu:

Wat ik voorstel is:

[ Voor 5% gewijzigd door Lawwie op 22-03-2018 11:24 ]

• hansvanochten
Lawwie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Wat ik voorstel is:

Snap ik, dit was ook mijn eerste optie, alleen Powerline -> Switch -> Computer kan niet omdat er geen ruimte is voor een kabel

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je kan gewoon een extra powerline adapter gebruiken, houd er alleen rekening mee dat als de andere powerline adapters op een andere groep zitten de afstand die het signaal moet overbruggen groter wordt, dit gaat ten koste van de snelheid. 100Mbps zal je niet halen aangezien dat de theoretische snelheid is, maar zelfs al houd je 20Mbit over dan is dat meer dan zat voor gaming. Gamen is meer afhankelijk van een lage latency dan hoge doorvoersnelheid. Je kan eventueel de powerline adapter van je zonnepanelen even bij je pc inpluggen en kijken of het goed werkt, zo ja dan kan je een extra adapter aanschaffen. Een kabel werkt altijd het beste, maar powerline kan ook een prima oplossing zijn.

Verwijderd

Op volgorde van snelheid, betrouwbaarheid etc....

1. Kabel trekken. Ook al "HET KAN NIET!!!" ... toch doen. Dan maar in bochten en lakker lang maken (max. 100 meter)

2. MoCa Twee kastjes die UTP signaal omzetten in een coax signaal en weer terug. Werkt akelig betrouwbaar en goed.

3. Poweline. Kan goed gaan, kan fout gaan. Het is net de loterij.
Pagina: 1