Hallo tweakenaars,
Ik ben bezig met het schrijven van een code waarbij de knop steeds op een 'random' locatie verschijnt.
Tot op heden heb ik het niet voor elkaar kunnen krijgen om deze code werkend te krijgen, wel krijg ik de
'random locatie' in de button te zien, maar kan ik de button niet naar een random locatie binnen de form verplaatsen. Het idee is in principe dat als de muis eroverheen gaat, dat de button dan automatisch naar een random locatie wordt verplaatst.
Programma:
Visual Studio 2017
Applicatie:
WPF
using System list:
Code: Oud
Error:
Severity Code Description Project File Line Suppression State
Error CS1061 'Button' does not contain a definition for 'Location' and no extension method 'Location' accepting a first argument of type 'Button' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Wat werkt wel?
In de button werkt de random locatie naar behoren:

Ik dank u alvast
.
Werkende Code Update 22-03-2018 13:10 uur:
Ik ben bezig met het schrijven van een code waarbij de knop steeds op een 'random' locatie verschijnt.
Tot op heden heb ik het niet voor elkaar kunnen krijgen om deze code werkend te krijgen, wel krijg ik de
'random locatie' in de button te zien, maar kan ik de button niet naar een random locatie binnen de form verplaatsen. Het idee is in principe dat als de muis eroverheen gaat, dat de button dan automatisch naar een random locatie wordt verplaatst.
Programma:
Visual Studio 2017
Applicatie:
WPF
using System list:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows; using System.Windows.Controls; using System.Windows.Data; using System.Windows.Documents; using System.Windows.Input; using System.Windows.Media; using System.Windows.Media.Imaging; using System.Windows.Navigation; using System.Windows.Shapes; |
Code: Oud
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| private void buttonRandomLoc_MouseEnter(object sender, MouseEventArgs e) { Random x = new Random(); Point pt = new Point(int.Parse(x.Next(200).ToString()), int.Parse(x.Next(250).ToString())); buttonRandomLoc.Content = pt; // Zo iets als de onderstaande code heb ik nodig, // maar dan krijg ik de error die ik aangegeven heb buttonRandomLoc.Location = pt; // <== die '.Location' werkt niet en krijg ik // de onderstaande error } |
Error:
Severity Code Description Project File Line Suppression State
Error CS1061 'Button' does not contain a definition for 'Location' and no extension method 'Location' accepting a first argument of type 'Button' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Wat werkt wel?
In de button werkt de random locatie naar behoren:

Ik dank u alvast
Werkende Code Update 22-03-2018 13:10 uur:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| private void buttonRandomLoc_MouseEnter(object sender, MouseEventArgs e) { Random x = new Random(); // Button kan in de hoek van de grid max op ca. 412, 280, 0, 0 // geplaatst worden, vandaar deze afmetingen (Left, Top, Right, Bottom) Thickness NewLocation = new Thickness((x.Next(412)), (x.Next(280)), (x.Next(0)), (x.Next(0))); buttonRandomLoc.Margin = NewLocation; } |
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 13:14 ]