Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wake On Lan, remote subnets relay/proxy tool ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Oke situatie meerdere locaties en uiteraard verschillende subnets en dus werkt WOL niet.

Nu gebruiken we hier pdqdeploy voor uitrollen packages etc en deze wil ik ’s-Nachts kunnen schedule maar dan moet wel WOL gebruikt kunnen worden om computers aan te zetten.

Nu weet ik dat je op de routers/switches WOL relay/broadcast kan inrichten maar dat wil ik niet, dat is een klote klus om goed te krijgen plus ik heb niet de volledige controle over alle tussen liggende routers.

Nu had ik het volgende idee, dacht eigenlijk dat zo iets vast wel zou bestaan....

Op de hoofd locatie een tooltje runnen die alle WOL packets met destination MAC opvangt en vervolgens met een powershell script(of ander tool) in de remote subnets via een remote computer de daadwerkelijke WOL packet daar weer uit stuurt
.
Weet iemand hier een andere oplossing voor of bestaande tools.
Na flink spitten op google heb ik nog niet echt iets gevonden.

Alle reacties

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst / oplossingen hiervoor. Heb er ook wel eens mee lopen worstelen maar de hoop op gegevens.

Ook PDQ in gebruik hier. Vandaar

Maar doen het nu gewoon een medewerker op bellen voor dat die weg gaat alle PCS aanzetten een rammelen maar.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:47
Wat je dus eigenlijk wilt is een software vervanger voor de 'subnet directed broadcast' functionaliteit die in een router kan zitten?

Ik weet alleen hoe de HP device manager (Thinclient management software) dit doet: in elk subnet een stukje software installeren die verbinding maakt met de centrale node, en die broadcast dan de WoL commando's in de andere subnets.
Maar ik heb nog nooit iets klein en simpels gevonden wat dit kan doen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt gewoon een powershell scriptje schrijven: eventnotification op een folder, als jij daar wol.txt in zet gaat-ie de ip-adressen in die file wakker maken. Desnoods bouw je d'r in dat-ie alleen de ip-adressen op z'n eigen subnet d'r uit pikt; kun je dezelfde file naar al je servers sturen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:15:
Je kunt gewoon een powershell scriptje schrijven: eventnotification op een folder, als jij daar wol.txt in zet gaat-ie de ip-adressen in die file wakker maken. Desnoods bouw je d'r in dat-ie alleen de ip-adressen op z'n eigen subnet d'r uit pikt; kun je dezelfde file naar al je servers sturen
Het versturen van de WOL is eigenlijk de 2e stap eventueel met powershell dat is het probleem niet daar staat google vol mee met diverse oplossingen.

Het probleem is hoe vang je op de hoofd locatie een wol pakket op om deze vervolgens weer uit te sturen op een andere locatie/subnet.

Dus op de hoofd locatie draait een tool in dit geval pdqdeploy die stuurt WOL packets om computers aan te schakelen, echter die WOL packets wil ik via een agent/proxy/relay doorsturen naar de diverse locaties/subnets. (zonder aanpassing op de routers/switches)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
KoeKk schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:59:
Wat je dus eigenlijk wilt is een software vervanger voor de 'subnet directed broadcast' functionaliteit die in een router kan zitten?

Ik weet alleen hoe de HP device manager (Thinclient management software) dit doet: in elk subnet een stukje software installeren die verbinding maakt met de centrale node, en die broadcast dan de WoL commando's in de andere subnets.
Maar ik heb nog nooit iets klein en simpels gevonden wat dit kan doen.
Niet in een makkelijke schaalbare vorm, wel in de vorm van de Wake on LAN gateway voor Synology NASsen

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Thijs B schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:22:
[...]
... draait een tool in dit geval pdqdeploy die stuurt WOL packets om computers aan te schakelen, echter die WOL packets wil ik via een agent/proxy/relay doorsturen naar de diverse locaties/subnets. (zonder aanpassing op de routers/switches)
Je kunt toch zelf opdrachten aanmaken? Dan deploy je voorafgaand aan het deployen van iets anders eerst een WOL-opdracht. Dus als je iets op \\123.45.67.89 wilt deployen, dan maak je eerst een opdracht "wol.exe ab.cd.ef.12.34.56" en die stuur je naar \\123.45.67.2 (de WOL server voor dat subnet) en 30 seconden later stuur je de job naar \\123.45.67.89. Die begint met nog een wol pakket, maar dat die niet aankomt boeit nie, want de machine is al wakker. Dat moet te automatiseren zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

Muggie

8 pm

Configmanager lost het op met guard computers in elk subnet die het mac adres van uitgeschakelde pc's overnemen omdat anders de ARP tabel van je switches wordt schoongemaakt na verloop van tijd en WOL niet meer werkt. Geen idee of PDQ zoiets kent. Al zitten er aan het Configmanager model ook wel een aantal limitaties.

Afhankelijk van hardware en bios, je kunt systemen vaak een BIOS boot laten doen op een bepaalde dag en een bepaalde tijd. Heb je niet echt controle maar wel een vaste periode voor deployment.

PSN: mug_8pm

Pagina: 1