Ik heb onlangs de PC van een kennis geüpgrade middels een nieuw moederbord, CPU en RAM. Werkte allemaal prima met een frisse Windows 10 installatie.
Maar eenmaal ter plekke bij haar thuis merkte ik rare problemen op met het bezoeken van websites. Zo wil bv. de Ziggo website op www.ziggo.nl niet laden... na een tijdje wachten komt de volgende melding in beeld:
Het rare is, andere apparaten op hetzelfde netwerk (bv. een Samsung tablet) hebben geen enkel probleem. En als ik de computer koppel aan de hotspot van mijn telefoon, dan werkt die Ziggo website opeens probleemloos...
Ik snap er even echt niets meer van...
--- Edit: ter info, natuurlijk heb ik die foutmelding door Google heen gegooid maar zoveel resultaten krijg ik niet en de meesten zijn anderen die ook vragen wat deze melding inhoudt... En ook belangrijk: het oude systeem werkte met dezelfde modem en WiFi-verbinding prima....
Maar eenmaal ter plekke bij haar thuis merkte ik rare problemen op met het bezoeken van websites. Zo wil bv. de Ziggo website op www.ziggo.nl niet laden... na een tijdje wachten komt de volgende melding in beeld:
De PC is verbonden met het Ziggo EVW321B modem via WiFi (Ralink RT5572). Andere drivers, 2.4 of 5ghz, andere kanalen, modem reboot, dat maakt allemaal geen verschil. IE, Chrome, Firefox, allemaal hetzelfde gedrag...ERROR
The requested URL could not be retrieved
While trying to retrieve the requested URL the following error was encountered:
Connection Lifetime Expired
Footprint has terminated the request because it has exceeded the maximum connection lifetime.
Footprint 4.11/FPMCP
Generated Wed, 21 Mar 2018 17:51:28 GMT by 8.247.8.202 (Footprint 4.11/FPMCP)
Het rare is, andere apparaten op hetzelfde netwerk (bv. een Samsung tablet) hebben geen enkel probleem. En als ik de computer koppel aan de hotspot van mijn telefoon, dan werkt die Ziggo website opeens probleemloos...
Ik snap er even echt niets meer van...
--- Edit: ter info, natuurlijk heb ik die foutmelding door Google heen gegooid maar zoveel resultaten krijg ik niet en de meesten zijn anderen die ook vragen wat deze melding inhoudt... En ook belangrijk: het oude systeem werkte met dezelfde modem en WiFi-verbinding prima....
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 21-03-2018 22:20 ]