[Ziggo] "ERROR The requested URL could not be retrieved"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:43

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb onlangs de PC van een kennis geüpgrade middels een nieuw moederbord, CPU en RAM. Werkte allemaal prima met een frisse Windows 10 installatie.

Maar eenmaal ter plekke bij haar thuis merkte ik rare problemen op met het bezoeken van websites. Zo wil bv. de Ziggo website op www.ziggo.nl niet laden... na een tijdje wachten komt de volgende melding in beeld:
ERROR

The requested URL could not be retrieved

While trying to retrieve the requested URL the following error was encountered:

Connection Lifetime Expired

Footprint has terminated the request because it has exceeded the maximum connection lifetime.

Footprint 4.11/FPMCP

Generated Wed, 21 Mar 2018 17:51:28 GMT by 8.247.8.202 (Footprint 4.11/FPMCP)
De PC is verbonden met het Ziggo EVW321B modem via WiFi (Ralink RT5572). Andere drivers, 2.4 of 5ghz, andere kanalen, modem reboot, dat maakt allemaal geen verschil. IE, Chrome, Firefox, allemaal hetzelfde gedrag...

Het rare is, andere apparaten op hetzelfde netwerk (bv. een Samsung tablet) hebben geen enkel probleem. En als ik de computer koppel aan de hotspot van mijn telefoon, dan werkt die Ziggo website opeens probleemloos...

Ik snap er even echt niets meer van...

--- Edit: ter info, natuurlijk heb ik die foutmelding door Google heen gegooid maar zoveel resultaten krijg ik niet en de meesten zijn anderen die ook vragen wat deze melding inhoudt... En ook belangrijk: het oude systeem werkte met dezelfde modem en WiFi-verbinding prima....

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 21-03-2018 22:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Beste antwoord (via Wildfire op 22-03-2018 19:18)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 11:13

Zorian

What the fox?

Wat voor merk netwerkkaart is het?
Die Killer NIC dingen willen nog wel eens de meest vage fouten/problemen hebben, mocht je die erin hebben zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FootPrint/FPMCP (FootPrint Managed Cache Protocol) is a cache server. CDN server o.i.d.
(waarschijnlijk)

Is idd een bijzondere melding. Naar het schijnt heeft het te maken met een al dan niet ingestelde (of sneaky gebruikte) proxy/cache?

IPCONFIG /FLUSHDNS al geprobeerd?
Zeker weten dat je geen proxy ingesteld hebt bij je netwerkparameters?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
ehtweak schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:27:
FootPrint/FPMCP (FootPrint Managed Cache Protocol) is a cache server. CDN server o.i.d.
(waarschijnlijk)

Is idd een bijzondere melding. Naar het schijnt heeft het te maken met een al dan niet ingestelde (of sneaky gebruikte) proxy/cache?

IPCONFIG /FLUSHDNS al geprobeerd?
Zeker weten dat je geen proxy ingesteld hebt bij je netwerkparameters?
Nope, geen proxy, geen cache, verschillende DNS-servers geprobeerd (Ziggo, Google en OpenDNS; ook geflushed), geen effect...

Zoals ik al zei, het rare is ook dat andere apparaten op hetzelfde WiFi-netwerk dus gèèn problemen hebben. Zo lukt op de PC zelf inloggen bij de Rabobank niet, maar op de Samsung tablet kan mijn kennis prima internetbankieren via de Rabo website. En ook de Ziggo site laad op de tablet probleemloos in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:09
Je geeft zelf aan dat het oude systeem prima werkte.
Alle andere apparaten werken ook prima in het netwerk geef je aan.
Dan kan er toch maar 1 probleem zijn? Je drivers of windows10.....

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dracoz schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 02:21:
Je geeft zelf aan dat het oude systeem prima werkte.
Alle andere apparaten werken ook prima in het netwerk geef je aan.
Dan kan er toch maar 1 probleem zijn? Je drivers of windows10.....
Waarom werkt dezelfde WiFi ontvanger dan wel prima als ik 'm met de hotspot van m'n GSM verbind? Waarom werken praktisch alle andere websites wel gewoon? Daarnaast draaide het oude systeem op dezelfde driver die door Windows 10 zelf werd aangeboden.

Verder is het een compleet nieuwe Windows 10 installatie en toen ik het systeem hier thuis had heb ik nergens last van gehad.

Belangrijke info die ik niet had vermeld (sorry!): ik heb hier een Realtek USB ontvangertje waar ik zelf *nooit* problemen mee heb gehad. Ook daar zijn er issues.

Ook heb ik veilige modus met netwerk geprobeerd, dus zo kaal mogelijk opgestart. Ook dan hetzelfde probleem.

En de foutmelding komt blijkbaar van een webserver dus ergens moet er toch iets fout gaan. Maar wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:00
Datum en tijd staan correct ingesteld op de pc ? (Moet haast wel aangezien over de wifi het wel werkt)
Wellicht kan je in de router kijken of je daar wat kan vinden, iets van een firewall / poort instelling.
De Pc zelf heb je al zo goed als uitgesloten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Wat voor merk netwerkkaart is het?
Die Killer NIC dingen willen nog wel eens de meest vage fouten/problemen hebben, mocht je die erin hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, zoals aangegeven in mijn TS (De PC is verbonden met het Ziggo EVW321B modem via WiFi (Ralink RT5572): er is hier enkel sprake van WiFi, géén LAN-verbinding dus. Verbonden met een Eminent adapter met de Ralink RT5572 chipset. Voorheen, met het oude moederbord/CPU en ook Windows 10, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Wildfire schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:20:
Voor de duidelijkheid, zoals aangegeven in mijn TS (De PC is verbonden met het Ziggo EVW321B modem via WiFi (Ralink RT5572): er is hier enkel sprake van WiFi, géén LAN-verbinding dus! Verbonden met een Eminent adapter met de Ralink RT5572 chipset. Voorheen, met het oude moederbord/CPU en ook Windows 10, geen problemen.
Naja Killer heeft ook Wifi NICs... :+
Even overheen gelezen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Kleine update, ik heb er een cheap ASUS routertje tussen gegooid en alles werkte opeens prima -- met andere woorden, het was idd iets in het modem dat de problemen veroorzaakte. :P

Pagina: 1