Kinect for Windows Speech verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
In de apps en onderdelen staan 13 onderdelen van Kinect, allemaal voor verschillende talen.

Ik ben niet van plan ooit een Kinect te hebben, kan ik ze dan veilig verwijderen zonder dat er iets niets meer gaat werken? Ik heb graag een propere pc en dit stoort me dus enorm.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Hoe kom je aan die app? Deze worden niet standaard mee geinstalleerd met windows 10. (dacht ik)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
No freaking idea, misschien geïnstalleerd met een bepaald spel ofzo, maar zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
RestUnknown schreef op Thursday 22 March 2018 @ 16:08:
No freaking idea, misschien geïnstalleerd met een bepaald spel ofzo, maar zou het niet weten.
Eh...die wordt ook niet met een bepaald spel mee geinstalleerd, aangezien er geen Windows games zijn die Kinect ondersteuning hebben volgens mij.

Maar jij installeert dingen en hebt vervolgens geen idee wat je installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
Ik let normaal altijd op wat ik installeer, hoe dit op mijn pc gekomen is, heb ik totaal geen idee van. Daarmee dat ik deze thread start om te vragen of het nodig is voor het 1 of andere proces.

Bon ik leid hier wel uit af dat het dus voor nergens voor nodig is.Zal eerst maar een back-up maken, want op een simpele vraag antwoorden zonder rond de pot te draaien is moeilijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpele vraag? Jij draait spul wat niet in Windows hoort/kan... En dan mogen wij een oorzaak en/ of oplossing bedenken?

Oke, maar waarom een backup? Neem aan dat je ergens een uninstaller vindt op je PC of desnoods kan aangeven of Kinect in AppX geinstalleerd staat (want dan is PowerShell to the rescue)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MAX3400 schreef op Thursday 22 March 2018 @ 19:38:
Simpele vraag? Jij draait spul wat niet in Windows hoort/kan... En dan mogen wij een oorzaak en/ of oplossing bedenken?

Oke, maar waarom een backup? Neem aan dat je ergens een uninstaller vindt op je PC of desnoods kan aangeven of Kinect in AppX geinstalleerd staat (want dan is PowerShell to the rescue)?
Dat is exact de reden dat ik het ook vroeg. Stel je voor dat TS het verwijdert, zijn computer gaat over de zeik (omdat het blijkbaar bij een of andere App hoort die hij zelf geinstalleerd heeft), dan hebben wij het gedaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JackSparrow schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Dat is exact de reden dat ik het ook vroeg. Stel je voor dat TS het verwijdert, zijn computer gaat over de zeik (omdat het blijkbaar bij een of andere App hoort die hij zelf geinstalleerd heeft), dan hebben wij het gedaan |:(
Ben ik helemaal met je eens; het lastige is wel dat we ongeveer al duidelijk hebben dat Kinect niet op Windows 10 hoort, dus misschien is er ergens iets terug te vinden op disk of registry waaruit blijkt hoe misschien het erop is gekomen. En ik denk dat er ook wel een aardige kans is dat als het wel van Microsoft blijkt te zijn, dat de uninstall vrij vlekkeloos moet verlopen.

/edit: ah, het hoort bij "Kinect for Windows SDK or Kinect for Windows Runtime v1.5". Volgens mij zijn hier ooit proof of concept / tech-demos van geweest die je kon downloaden. Is dat het misschien geweest, @RestUnknown ?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 22-03-2018 20:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiliankappert
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-07 08:54
Battlefield 2042 installeert dit mee. Ik was net aan het zoeken hoe ik dit kan verwijderen zonder alle 13 apart te verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Niet nodig om een topic van 4 jaar te kicken, toch? Maak eventueel even een eigen topic aan.

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 05-08-2022 12:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.