Toon posts:

de 2e ADSL computer wil niet inloggen ! <-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

als eerste ik heb 4 IP adressen gekregenvan hccnet en als ik een 2e pc erop aanwil sluiten wil hij geen verbinding maken .Met de kabels is niks mis want die zijn bekeken. Ook de inlog gegevens zijn ok , we hebben alle 4 geprobeert. Ook een directe aansluiting op het modem heeft geen nut. De netwerk kaarten zijn gode geinstalleert en werken perfect met de nieuwste drivers.

Als we een andere (NT) server laten inbellen werkt het wel..Wat zou er mis kunnen zijn???

PS :neen ik heb geen zin in een NT server.

Alvast bedankt

Peter Bosma
}:O

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmm firewall uitgezet?

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

10.0.0.138 pc2 gedaan?

Bij VPN:

login: [jouloginnaam%2] (%3 achter pc3 etc..)
pass: [joupass]

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie,

hij komt niet eens aan username etc. toe
hij stopt bij 'kiezen'

P.E.N.F.B
}:O

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
kan je wel mappen met elkaar delen via de netwerk??, en probeer eens wingate om internet te delen..ene als client, andere als host..

Verwijderd

Heb je het goed aangesloten?

Je adsl ethernet-modem in de hub (uplink) en ook je pc's aansluiten op de hub. Vervolgens de pc's configureren (waarbij er één pc1 is en één pc2).

Heb je via IE je modem geconfigureerd voor meerdere pc's? (in je handleiding staat hoe dit moet).

Zo moet het werken, dus niet een pc op modem en dan met een intern netwerkje verder gaan. Dat werkt niet.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Hmmz ik krijg binnenkort ook adsl, en er moeten 2 pc's standaard op inet en af en toe een laptop.

Dus als ik het goed begrijp sluit ik dan m'n hub aan op m'n adsl modem (via uplink) en de rest van de pc's op de hub. En moet ik dan bij beide pc's gewoon obtain ip adress doen? Of staat dat in de handleiding?

[edit]
En als we toch bezig zijn nog wat :P

Als dit bij je adsl registratie status staat (van planet), duurt het dan niet lang meer of kan het nog wel lang duren:
De status van uw ADSL order is:

Uw wijkcentrale is vanaf 13 juli 2001 gereed voor ADSL. Vanaf deze datum zal uw aanvraag verder in behandeling worden genomen door KPN.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op maandag 16 juli 2001 17:20 schreef morgoth het volgende:
Hmmz ik krijg binnenkort ook adsl, en er moeten 2 pc's standaard op inet en af en toe een laptop.

Dus als ik het goed begrijp sluit ik dan m'n hub aan op m'n adsl modem (via uplink) en de rest van de pc's op de hub. En moet ik dan bij beide pc's gewoon obtain ip adress doen? Of staat dat in de handleiding?

[edit]

Als dit bij je adsl registratie status staat (van planet), duurt het dan niet lang meer of kan het nog wel lang duren:
[..]
Dat was vrijdag de dertiende hè? >:)

Maar reken vanaf deze datum op nog minimaal een maand.

Je krijgt een handleiding die stap voor tergende stap uitlegt hoe je alles moet aansluiten. Bij een comfort abbo, kan maar 1 pc tegelijk verbinding maken, maar daar is wel weer software voor. Hier vandaan bijv.: http://www.analogx.com/

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 17:20 schreef morgoth het volgende:
[edit]

[..]
hou vooral niet te veel vast aan die datum, ze verschuiven het zonder pardon een maandje verder. Wil je niet ontmoedigen, maar is echt waar.

• Morgoth
Hmmz, we zullen zien wanneer de ptt zo lief is de rotzooi bij ons te dumpen :)

Maaruh kan je bij basic abbo niet 2 pc's eraan gooien :?

Je kan toch sowieso een pc als server laten dienen? Dus 1 pc aansluiten op adsl modem, en andere pc via de eerste pc op inet laten gaan?

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dat zeg ik. Ik geef zelfs een link waar een makkelijk en gratis proxy te downloaden is.

Mijn familie zit nu lekker op zolder ipv bij mij op de kamer :)

• Morgoth
Ok ik snap :)

Je kan niet lekker makkelijk die adsl verbinding op deze win2k bak sharen (zoals je heel makkelijk hier een dial-up account kan sharen door naar properties van je account te gaan en sharing aanvinken bij sharing)? Of wel...

Ik ben iemand van liever lui dan moe snap je ;)
Pagina: 1