Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

1.
Ik heb het KPN V8 modem met 40mbps internet download snelheid.
Meerdere apparaten zijn via wifi verbonden, wanneer ik een kabel van mijn modem naar mijn PC trek dan heb ik geen netwerk, ook andere laptops geprobeerd. (iemand???)...

2.
Daarnaast vraag 2:
Is het met een verbinding van 40mbps goed te doen om 1 beveiligingscamera via een UTP (CAT6) kabel aan te sluiten?

Groetjes! :) :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:15
1. al een andere kabel geprobeerd?
2. ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
Als je die camera op je interne netwerk wilt bekijken kan dat prima, je bent dan namelijk ook niet aan de snelheid uit je abonnement gebonden. Buitenshuis de beelden bekijken hangt natuurlijk van meerdere factoren af:
- In welke resolutie je de beelden gaat bekijken
- Snelheid aan de andere kant van de lijn
- Nog veel belangrijker: JOUW uploadsnelheid. 40Mbps download kan wel zo zijn, maar wat is je uploadsnelheid? Als je buitenshuis de beelden wilt bekijken, moet het geupload worden vanaf jouw netwerk en is de uploadsnelheid dus heel erg van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uploadsnelheid 4mbps.

Het gaat hierom het goedkoopste internetpakket van KPN.
Zie link: https://www.kpn.com/internet-tv/
Rik. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:47:
Als je die camera op je interne netwerk wilt bekijken kan dat prima, je bent dan namelijk ook niet aan de snelheid uit je abonnement gebonden. Buitenshuis de beelden bekijken hangt natuurlijk van meerdere factoren af:
- In welke resolutie je de beelden gaat bekijken
- Snelheid aan de andere kant van de lijn
- Nog veel belangrijker: JOUW uploadsnelheid. 40Mbps download kan wel zo zijn, maar wat is je uploadsnelheid? Als je buitenshuis de beelden wilt bekijken, moet het geupload worden vanaf jouw netwerk en is de uploadsnelheid dus heel erg van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet het lukken. Meestal is de snelheid niet het probleem (want die snelheid gaat alleen maar tot de centrale, verder heeft KPN geen invloed op "het internet").

Ik denk dat je moet zoeken in port forward.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 16:46 ]