Eerste auto kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Vanwege veranderingen in mijn baan heb ik een auto nodig. Leaseauto is niet mogelijk. Daar is al over gesproken, dus zal ik zelf een auto aan moeten schaffen. Openbaarvervoer is ook geen optie er zit tussen de enkele reis ongeveer 1 uur verschil ten voordele aan reizen met de auto.

Zelf zou ik graag een japanse auto willen, mede door de betrouwbaarheid. De auto hoeft niet heel luxe te zijn. Zolang ik er maar makkelijk elke dag 1 uur achtereengesloten in kan rijden, radio heb en een airco aan kan zetten vind ik het op zich al prima. Liefst met een niet al te hoge kilometer stand denk aan onder de 175.000. Kwa kosten denk ik zelf ongeveer aanschaf ong. €3000. Weten julie iets wat meer kost zal ik er zeker over nadenken.

Waar denk ik zelf aan kwa merk en model:
Honda Civic
Mazda 6
Subaru Impreza

Mochten julie suggesties hebben hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Raverty schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:31:

Waar denk ik zelf aan kwa merk en model:
Honda Civic
Mazda 6
Subaru Impreza
Wil je een betrouwbare auto of een racebak sportieve auto? Die twee gaan soms wel hand in hand maar lang niet altijd

Verder:

Mazda 2 ('09 - '14)
Opel Corsa
Colt

[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 21-03-2018 14:41 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03

Releases

Ja maar!

Volvo V40 diesel?
Zijn goed te krijgen, oerdegelijk.
Prima stoelen en zithouding voor lange stukken rijden.

[ Voor 73% gewijzigd door Releases op 21-03-2018 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 15:50
Toyota Prius 2
Technisch bulletproof, ruim, comfortabel en van alle gemakken voorzien.

Hier nu bijna 255.000 km op de teller in een Prius 2 uit 2005 en op een defect relais na nog geen problemen mee gehad (zelf 9 jaar en 100.000 km in gereden).

Ondergewaarde auto.

[ Voor 123% gewijzigd door Leader98 op 21-03-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:59

ralpje

Deugpopje

Raverty schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:31:
Openbaarvervoer is ook geen optie er zit tussen de enkele reis ongeveer 1 uur verschil ten voordele aan reizen met de auto.
Heb je daar eventuele files in meegenomen? Zeker als je op een route rijdt waar veel 'standaard'vertragingen zijn. Ook kun je, afhankelijk van je functie, reistijd in een trein als effectieve productieve tijd zien (mail wegwerken, documenten reviewen, etc.), waar dat bij reistijd per auto niet het geval is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:21
Hoe oud wil je dat de auto maximaal is? Want als je interesse hebt in de opgegeven modellen dan zul je voor €3000,- al zo rond de 12 jaar en ouder zitten met een dergelijke kilometerstand en dan heb je wss ook nog niet het best onderhouden model.

In ieder geval gezien ik zelf Honda rij en daar heel tevreden over ben, zou ik je sowieso richting een Honda willen laten kijken. Mazda's die al wat meer op leeftijd zijn is een minder goed plan, Mazda's zijn best roestgevoelig... Subaru ben ik eigenlijk niet echt bekend mee.

Als je betrouwbaar en goedkoop wil rijden en het moet Japans zijn: een Honda Jazz of een Toyota Yaris... kleinere klasse als de drie auto's in je topicstart, maar in principe heel pijnloze auto's en rijden bovengemiddeld goed voor de klasse... ze zien er alleen niet zo sportief uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget

Kijk anders ook eens in dat topic ;)

Overigens is een Impreza ook weer niet zo betrouwbaar hoor, en onderdelen zijn vaak erg prijzig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
Leader98 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:39:
Toyota Prius 2
Technisch bulletproof, ruim, comfortabel en van alle gemakken voorzien.
Daar staan er voor dit budget welgeteld 3 van op gaspedaal.nl. Alle drie met ruim meer dan 2 ton op de klok. Voor de Prius in principe geen probleem want ze zijn erg betrouwbaar.

@FabianGTI was me voor.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 21-03-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Misschien het budget iets oprekken... Linksom of rechtsom moet je voor je auto toch betalen. Bij een goedkope auto heb je vaak meer reparatiekosten en bij een duurdere betaal je die kosten als het ware vooraf bij de aanschaf (er vanuitgaande dat je vergelijkbare modellen koopt).

Voorbeeld:
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Geen kennis van verkoper, het gaat om de auto.

[ Voor 27% gewijzigd door Leader98 op 21-03-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:05
Hoeveel km ga je gemiddeld per dag rijden? En hoeveel tijd per dag besteed je in de file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wil je stadsautootje, of voor iets op de snelweg? Volgens mijn zijn Opel`s altijd wel in je prijsklasse te vinden. (Zijn ook altijd wel onderdelen voor te vinden.) Is alleen niet Japans :).

Diesel lijkt mij niet zo`n goed idee, of je moet veel (gaan) rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-03-2018 15:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Niet online
Bedankt voor de vele reacties zo snel. Ik heb nog geen tijd gehad om de autos die genoemd zijn te bekijken, dat ga ik nog doen.
Imnoa schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Wil je een betrouwbare auto of een racebak sportieve auto? Die twee gaan soms wel hand in hand maar lang niet altijd
Betrouwbaar staat voorop. Sportief is een bijzaak.
ralpje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Heb je daar eventuele files in meegenomen? Zeker als je op een route rijdt waar veel 'standaard'vertragingen zijn. Ook kun je, afhankelijk van je functie, reistijd in een trein als effectieve productieve tijd zien (mail wegwerken, documenten reviewen, etc.), waar dat bij reistijd per auto niet het geval is.
Gedeeltelijk zijn er files in mee genomen. Zonder Files is het 50 min rijden enkele rijs. Met file kan het soms oplopen to 1,5 uur, maar dat is uitzonderlijk.
MicGlou schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:41:
Hoe oud wil je dat de auto maximaal is? Want als je interesse hebt in de opgegeven modellen dan zul je voor €3000,- al zo rond de 12 jaar en ouder zitten met een dergelijke kilometerstand en dan heb je wss ook nog niet het best onderhouden model.
De leeftijd maakt mij niet zoveel uit. Ik zat zelf rond 2005 / 2006 te kijken, maar misschien is nieuwer ook wel beter.
FabianGTI schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:44:
[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget

Kijk anders ook eens in dat topic ;)

Overigens is een Impreza ook weer niet zo betrouwbaar hoor, en onderdelen zijn vaak erg prijzig
Dank voor de link naar het andere topic, daar ga ik zeker kijken.
Leader98 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:00:
Misschien het budget iets oprekken... Linksom of rechtsom moet je voor je auto toch betalen. Bij een goedkope auto heb je vaak meer reparatiekosten en bij een duurdere betaal je die kosten als het ware vooraf bij de aanschaf (er vanuitgaande dat je vergelijkbare modellen koopt).

Voorbeeld:
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Geen kennis van verkoper, het gaat om de auto.
Zoals te lezen is dat wel verstandig. Ik heb zelf geen mogelijkheid om electrisch op te laden, dus dat word hem niet.
jeroen3 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:03:
Hoeveel km ga je gemiddeld per dag rijden? En hoeveel tijd per dag besteed je in de file?
Ongeveer 140 km per dag. En dan komen de ritten er in het weekend ook nog bij, maar dat zijn prive aangelegenheden ongeveer 60 km per weekend gemiddeld.
Illegal_Alien schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:08:
Wil je stadsautootje, of voor iets op de snelweg? Volgens mijn zijn Opel`s altijd wel in je prijsklasse te vinden. (Zijn ook altijd wel onderdelen voor te vinden.) Is alleen niet Japans :).

Diesel lijkt mij niet zo`n goed idee, of je moet veel (gaan) rijden.
Ik rijd vooral op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Wat betreft de genoemde Prius 2: Dit is een gewone hybride, dus opladen met een stekker is niet nodig (en niet eens mogelijk).

Gewoon benzine erin en zuinig rijden doet ie vanzelf!

[ Voor 21% gewijzigd door Leader98 op 21-03-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44

-tom-562

Oliesjeik

Hoe goed is je KM-vergoeding? Voor 3000 euro en met zulke KM-standen zou het voor mij een no-brainer zijn: Volvo S80 :) Mits je alle werk kilometers vergoed krijgt met minimaal 19ct./km

[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 21-03-2018 15:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Laat de kilometerstand gewoon lekker varen als eis. 175.000km klinkt als "kan nog wel even mee", maar als jij elke dag 50 minuten in de auto zit rijd je redelijk wat kilometers, je zit zo over de 2 ton en bijbehorende kosten. Komt bij dat een auto met 175.000km op de teller waarbij de eigenaar het onderhoud heeft nagelaten direct na aanschaf al kosten komen.

Als ik kijk naar mijn huidige auto... vorige ingeleverd met 355.000km op de teller. Deze gekocht (4 jaar jonger dan vorige) met 165.000km op de teller, staat nu op 235.000. Van het geld dat ik in deze auto heb mogen stoppen de afgelopen 3 jaar aan achterstallig onderhoud zou ik die andere voorbij de half miljoen kilometers kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:13
-tom-562 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:37:
Hoe goed is je KM-vergoeding? Voor 3000 euro en met zulke KM-standen zou het voor mij een no-brainer zijn: Volvo S80 :) Mits je alle werk kilometers vergoed krijgt met minimaal 19ct./km
Heb niet de indruk dat dat gaat lukken voor 3.000 euro?
https://www.gaspedaal.nl/...180000&pmax=3000&srt=df-a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maximale KM-stand eis moet je ook laten varen, is niet realistisch IMO
https://www.gaspedaal.nl/...enzine?pmax=3000&srt=df-a
VB van een fris exemplaar met een erg lage KM-stand:
https://www.nederlandmobi.../s80-24-exclusive/7537385

Nog een mooie:
https://www.autowereld.nl...-kw-22337160/details.html
De keuze is reuze :)

[ Voor 33% gewijzigd door -tom-562 op 21-03-2018 15:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
Voor 3000 euro kun je een prima betrouwbare Impreza kopen. Echter sta je met 140 kilometer per dag wel 3 keer in de week bij de pomp. Met dat soort afstanden zou ik verbruik zwaarder mee laten wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Sowieso een LPG als je zoveel km's gaat maken.

Je lacht je ballen uit je broek bij de pomp :D

Even goed checken of de auto er geschikt voor is is en de motor ook goed voorbereid is (harde kleppen etc) en goed onderhouden.

(En nooit een Opel, Renault of Peugeot kopen, dan zit je altijd goed :> )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pyramiden schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:48:
Voor 3000 euro kun je een prima betrouwbare Impreza kopen. Echter sta je met 140 kilometer per dag wel 3 keer in de week bij de pomp. Met dat soort afstanden zou ik verbruik zwaarder mee laten wegen.
Met dat soort kilometers zou comfort boven kosten moeten gaan IMO (nouja, niet overdreven veel natuurlijk). Maar als je 19 ct./km zou krijgen, kan je best een knappe auto rijden.
Ik zie hier suggesties zoals Corsa's of Mitsubishi Colts voorbij komen. Elke werkweek daar 700 km mee rijden valt bij mij onder zelfkastijding

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-05 12:57
Toyota Yaris of Prius.
Zuinig. Weinig onderhoud. Betrouwbaar.

Als je sportief wilt is er van de yaris een 1.5 Sport versie. De "verso" uitvoering moet je bij wegblijven.
En zo'n prius met veel km is geen ramp. Die kunnen makkelijk >300.000km halen.

Pas sowieso op met oude auto's met een lage km-stand (<10k/jaar). Van stil staan worden ze niet per definitie beter.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Bij deze afstanden zou ik zeker op zoek gaan naar een auto met goede stoelen. Ik rij zakelijk nog wel eens een Polo Bluemotion en daar krijg ik regelmatig last van mijn rug in. Privé ben ik wat verwend met Volvo V70n en nu BMW E61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
-tom-562 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Met dat soort kilometers zou comfort boven kosten moeten gaan IMO (nouja, niet overdreven veel natuurlijk). Maar als je 19 ct./km zou krijgen, kan je best een knappe auto rijden.
Ik zie hier suggesties zoals Corsa's of Mitsubishi Colts voorbij komen. Elke werkweek daar 700 km mee rijden valt bij mij onder zelfkastijding
Zekerweten. Maar met zo'n Subaru ga je denk ik wel tussen de 400 en 500 euro aan benzine verstoken per maand. Dan heb je in een half jaar evenveel uitgegeven aan brandstof als aan de auto zelf. Daarom snap ik het budget ook niet helemaal. Voor dat soort afstanden zou ik een wat duurdere auto nemen, en ik zou zeker de berekening voor diesel of LPG maken. Een Subaru op LPG kan dan best een uitstekende keus zijn.

Edit: Aanrader van mijzelf is om bij een tweedehands Subaru de stoelen te upgraden. Een setje WRX of STI stoelen kun je voor 100-200 euro wel vinden, en die zitten aanzienlijk beter dan wat er standaard in zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Pyramiden op 21-03-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pyramiden schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Zekerweten. Maar met zo'n Subaru ga je denk ik wel tussen de 400 en 500 euro aan benzine verstoken per maand. Dan heb je in een half jaar evenveel uitgegeven aan brandstof als aan de auto zelf. Daarom snap ik het budget ook niet helemaal. Voor dat soort afstanden zou ik een wat duurdere auto nemen, en ik zou zeker de berekening voor diesel of LPG maken. Een Subaru op LPG kan dan best een uitstekende keus zijn.

Edit: Aanrader van mijzelf is om bij een tweedehands Subaru de stoelen te upgraden. Een setje WRX of STI stoelen kun je voor 100-200 euro wel vinden, en die zitten aanzienlijk beter dan wat er standaard in zit.
Ligt er aan welk type (i.v.m. kleppen stellen/uitbouw motor :P). Dan denk ik eerder een Volvo :P Maar LPG is het overwegen waard!
Diesel zou ik met dat budget niet overwegen, te veel kans dat je iemand anders zijn ellende koopt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pyramiden schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:48:
Een Impreza bestaat er ook gewoon non-turbo, die zijn een stukje zuiniger dat z'n broertjes (of oudere GTT) WRX en STI ;)

Ik kan rustig snelweg al tegen de 1:11 gaan als ik rustig rij, de non turbo kan dat nog een stukje zuiniger.

Goed, blijft allemaal niet vergelijkbaar met echte zuinige auto's, 3x in de week zal het niet zijn, al is 2x niet ver weg :P

Wil je recenter? Civic of Fiesta (of Focus), niet supersnel maar rijden voor lange afstanden best netjes en gaan aardig lang mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

mijn 2 tips:
onderschat onderhouds kosten niet. Beter bij aanschaf wat meer uitgeven.Anders heb je best kans dat je bij de APK net zoveel aan onderhoud kwijt. Je zou evt ook wat minder op merk/model kunnen focussen en kijken wat er in je omgeving (met bekende geschiedenis) te koop is.

Koop iets waar er veel van rondrijden. Daar zullen altijd veel goedkope onderdelen en kennis van zijn. Op geen enkel lijstje is bv een Opel corsa of astra de beste wagen maar is vanwege de aantallen dus vaak wel een goede keuze. Veel japanners trouwens ook maar Subaru (en in mindere mate ook Mazda) zijn in mijn ogen toch wat meer liefhebbers auto's waarvan onderdelen en onderhoud wat duurder uit kan vallen.

[ Voor 39% gewijzigd door -36- op 21-03-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb zelf jarenlang een Peugeot 206 1.4HDI gereden, niet een dure auto in aanschaf, niet een dure auto in verbruik en ook niet in onderhoud. Daar reed ik dagelijks 65km mee naar m'n werk en weer terug. 1x per week tanken, zo'n 900km per week incl prive ritten. Nooit klachten gehad over comfort, ook niet toen ik in 1 dag mee van Haugesund via Oslo naar Friesland reed (1700km, 21 uur rijden).

De vergoeding echter... 450 euro per maand aan kilometervergoeding... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
-tom-562 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Ligt er aan welk type (i.v.m. kleppen stellen/uitbouw motor :P). Dan denk ik eerder een Volvo :P Maar LPG is het overwegen waard!
Diesel zou ik met dat budget niet overwegen, te veel kans dat je iemand anders zijn ellende koopt.
Dat klopt. Met een goede installatie hoef je ze niet zo vaak te stellen, maar is inderdaad een stuk duurder. De motoren lopen dan wel weer prima op LPG.

Diesel heb ik tweedehands geen verstand van. Kan me inderdaad voorstellen dat je bij deze prijs niet aan de diesel wilt.
SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:03:
[...]

Een Impreza bestaat er ook gewoon non-turbo, die zijn een stukje zuiniger dat z'n broertjes (of oudere GTT) WRX en STI ;)

Ik kan rustig snelweg al tegen de 1:11 gaan als ik rustig rij, de non turbo kan dat nog een stukje zuiniger.
Ik heb zelf een N/A Impreza. Het verschil tussen N/A en turbo is qua verbruik nihil. Ik doe 1:11.5. Ook het verbruik van de 1.6 en 2.0 is vergelijkbaar met elkaar. Pas zodra je geen EJ meer hebt, maar een modernere met een FB motor wordt het verbruik gunstiger, maar niet op het niveau van de concurrentie.

Als je de 450km die je in een Subaru haalt vergelijkt met de 900km van de Peugeot hierboven dan is het moeilijk om voor dit budget een Subaru te kiezen. Blijven natuurlijk wel geweldige auto's :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 21-03-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 13:50
Blijft altijd lastig een auto voor die prijs. Bij elk merk model heb je slechte auto's er tussen.
Mijn eerste auto was een Corsa daar 5 jaar mee gereden zonder ook maar 1 probleem.
Een vriend had een even oude Suzuki Swift die was altijd kapot.

Toyota Corolla wellicht, totaal geen spannende auto maar ja.

Ik zou nooit een Franse auto kopen. Ik rij 30k per jaar, als er auto naast de snelweg staat is het vaak een Renault of Peugeot.

[ Voor 17% gewijzigd door kr4t0s op 21-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
Pyramiden schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:08:
[...]

Ik heb zelf een N/A Impreza. Het verschil tussen N/A en turbo is qua verbruik nihil. Ik doe 1:11.5. Ook het verbruik van de 1.6 en 2.0 is vergelijkbaar met elkaar. Pas zodra je geen EJ meer hebt, maar een modernere met een FB motor wordt het verbruik gunstiger, maar niet op het niveau van de concurrentie.
Die 1:11,5 ga je niet redden met een turbo Impreza, die rijden eerder 1:7 of 1:8 :P
Verder is een turboloze Impreza, net als een Prius of Yaris, natuurlijk wel dodelijk saai te noemen :Z

Auto op LPG lijkt me inderdaad handiger, met een diesel moet je wat meer gaan opletten met die debiele millieuzones, voor dat budget heb je immers al snel een wat oudere diesel die niet overal meer mag komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
kr4t0s schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:14:
Blijft altijd lastig een auto voor die prijs. Bij elk merk model heb je slechte auto's er tussen.
Mijn eerste auto was een Corsa daar 5 jaar mee gereden zonder ook maar 1 probleem.
Een vriend had een even oude Suzuki Swift die was altijd kapot.

Toyota Corolla wellicht, totaal geen spannende auto maar ja.

Ik zou nooit een Franse auto kopen. Ik rij 30k per jaar, als er auto naast de snelweg staat is het vaak een Renault of Peugeot.
Generalisaties zijn nooit handig. Sinds Renault de kwaliteitscontroles van Nissan heeft toegepast is de kwaliteit van Renault met sprongen vooruit gegaan. Het is niet voor niks dat Mercedes tegenwoordig Renault motoren gebruikt of gewoon een mercedes ster op een Kangoo plakt als je een Sprinter bestelt.

Verder is PSA ook niet altijd kommer en kwel. Er zitten een aantal motoren met drama tussen (ik rijd er zelf eentje, VTi motor, maar gelukkig niet zo beroerd als een THP), maar er is ook genoeg spul dat wel foutloos vele kilometers maakt. Ik rijd zelf 25K per jaar, als er een auto naast de snelweg staat is het vaak eentje van VW/Audi/Seat/Skoda, soms ook met de nodige rook erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ohja, en als je vaak in de file staat: Een automaat :)

(Ook al is t niet zo leuk als manual)
_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Generalisaties zijn nooit handig. Sinds Renault de kwaliteitscontroles van Nissan heeft toegepast is de kwaliteit van Renault met sprongen vooruit gegaan. Het is niet voor niks dat Mercedes tegenwoordig Renault motoren gebruikt of gewoon een mercedes ster op een Kangoo plakt als je een Sprinter bestelt.

Verder is PSA ook niet altijd kommer en kwel. Er zitten een aantal motoren met drama tussen (ik rijd er zelf eentje, VTi motor, maar gelukkig niet zo beroerd als een THP), maar er is ook genoeg spul dat wel foutloos vele kilometers maakt. Ik rijd zelf 25K per jaar, als er een auto naast de snelweg staat is het vaak eentje van VW/Audi/Seat/Skoda, soms ook met de nodige rook erbij.
Nou dan weet ik niet waar jij rijdt :?

De keren dat ik een Audi langs de weg zie, is op een hand te tellen..

Ik (50K per jaar) zie vooral Renaults, Peugeots en vooral ook Opels :/

Misschien dat de allernieuwste goed zijn.. maar het spectrum waar OP uit gaat kiezen, zal daar niet bij horen..

[ Voor 85% gewijzigd door poor Leno op 21-03-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door poor Leno op 21-03-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dat je er veel ziet staan betekend niet dat ze slecht zijn, als er veel van op de weg rijden, zijn er ook meer die uitvallen, dan zeg maar een of ander exotisch model/merk :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pyramiden schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:08:

Als je de 450km die je in een Subaru haalt vergelijkt met de 900km van de Peugeot hierboven dan is het moeilijk om voor dit budget een Subaru te kiezen. Blijven natuurlijk wel geweldige auto's :9~
Waarom neem je dan een N/A? :+

Ik heb maand of 3 de 1.6 GL (1998) gereden, daar heb ik regelmatig 1:14 mee gereden op de snelweg.

De marges tussen stad en snelweg is helaas enorm groot bij die auto's, woon-werk rij ik rustig 1:7, maar weekend trip naar andere kant van Nederland doe ik dan weer 1:11.

Daarbij, 'km op een tank' vind ik soms wel scheef, mijn 306 haalde ik makkelijk 800km op een tank, 900 was zelfs mogelijk. Klein detail dat dat ding een 60 liter tank had, maar dat zei je vaak niet als het ging om 'km op een tank' :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Ik had een Citroen AX uit 1995 die 1:21 reed op benzine. Woog ook maar 690kg dus beide handjes aan het stuur bij >4 Bft en meetrappen als je met 5 man het Prins Clausplein omhoog moest.

Als ik dan moest tanken, terwijl er naast me een BMW X5 stond moest ik altijd wel een beetje lachen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 13:50
Tja, collega heeft nieuwe 3008 (lease) die heeft eerste 3 maanden meer in de garage gestaan dan rondgereden.

Laat ik het zo zeggen procentueel heb je minder kans op problemen met een Japanse auto zoals TS ook al aangaf. Maar ook hier kun je pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:49:
[...]

Waarom neem je dan een N/A? :+

Ik heb maand of 3 de 1.6 GL (1998) gereden, daar heb ik regelmatig 1:14 mee gereden op de snelweg.

De marges tussen stad en snelweg is helaas enorm groot bij die auto's, woon-werk rij ik rustig 1:7, maar weekend trip naar andere kant van Nederland doe ik dan weer 1:11.

Daarbij, 'km op een tank' vind ik soms wel scheef, mijn 306 haalde ik makkelijk 800km op een tank, 900 was zelfs mogelijk. Klein detail dat dat ding een 60 liter tank had, maar dat zei je vaak niet als het ging om 'km op een tank' :P
Omdat ik niet veel kilometers maak en de verzekering denkt dat ik 200% kans heb om de GT om een paal te vouwen :P

Klopt. 1:16 heb ik zelfs wel eens gedaan op verlaten 80 km/h wegen in Polen. Maar gemiddeld zitten een turbo en N/A nauwelijks van elkaar af qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Niet online
Als ik het zo lees zijn er een aantal dingen aangedragen.
De belangrijkste punten voor mij zijn:

- Budget omhoog. De vraag is alleen hoeveel, want ik kan nog best wat stijgen.
- LPG is een serieuze optie.
- Diesel is geen optie ivm milleu zones.
- OV is geen optie omdat sommige gebieden slecht te bereiken zijn met het ov waar ik heen moet.
-tom-562 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:37:
Ik krijg een km vergoeding tot €200 omdat dat het maximale kwa vergoeding is volgens de bedrijfspolicy, de rest van de km vergoedingen word riant in het loon verwerkt.
_JGC_ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:42:
Laat de kilometerstand gewoon lekker varen als eis. 175.000km klinkt als "kan nog wel even mee", maar als jij elke dag 50 minuten in de auto zit rijd je redelijk wat kilometers, je zit zo over de 2 ton en bijbehorende kosten. Komt bij dat een auto met 175.000km op de teller waarbij de eigenaar het onderhoud heeft nagelaten direct na aanschaf al kosten komen.
Dit was geen harde eis, maar het is inderdaad beter om dit te laten vallen.
poor Leno schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:51:
Sowieso een LPG als je zoveel km's gaat maken.

Je lacht je ballen uit je broek bij de pomp :D

Even goed checken of de auto er geschikt voor is is en de motor ook goed voorbereid is (harde kleppen etc) en goed onderhouden.

(En nooit een Opel, Renault of Peugeot kopen, dan zit je altijd goed :> )
Goed idee.
-tom-562 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Ik ben bereid om mijn budget te verhogen. Dat is geen enkel probleem. Alleen is de vraag hoeveel doe ik goed aan.
-36- schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:04:
mijn 2 tips:
onderschat onderhouds kosten niet. Beter bij aanschaf wat meer uitgeven.Anders heb je best kans dat je bij de APK net zoveel aan onderhoud kwijt. Je zou evt ook wat minder op merk/model kunnen focussen en kijken wat er in je omgeving (met bekende geschiedenis) te koop is.

Koop iets waar er veel van rondrijden.
Dat is inderdaad zo. Onderhoudskosten had ik nog even niet aan gedacht, maar is zeker een belangrijk iets waar ik rekening mee moet houden en in de aanschaf wat meer moet uitgeven.
poor Leno schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:33:
Ohja, en als je vaak in de file staat: Een automaat :)

(Ook al is t niet zo leuk als manual)
Ik sta nu ook regelmatig in de file en ik kan geloven dat een automaat soms prettiger is, maar toch blijft mijn voorkeur naar een handbak uit gaan.
kr4t0s schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:04:
[...]
Laat ik het zo zeggen procentueel heb je minder kans op problemen met een Japanse auto zoals TS ook al aangaf. Maar ook hier kun je pech hebben.
Dat is inderdaad waar. Ik houd er natuurlijk ook rekening mee dat een Japanse auto, ook veel problemen kan hebben als je pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
kr4t0s schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:04:
[...]

Tja, collega heeft nieuwe 3008 (lease) die heeft eerste 3 maanden meer in de garage gestaan dan rondgereden.

THP of VTi ding zeker? Hebben ze dat nog steeds niet af fabriek zoals het hoort? Als ik de NAP uitdraai van mijn eigen auto bekijk vermoed ik dat het destijds niet anders is geweest, om de 100-500km een stand geregistreerd.

Wat betreft dat langs de weg staan, ik heb sinds laatste onderhoud rondgereden met open vacuumslang en een gescheurde bobine. Dat leverde ook hele mooie storingen op, maar doorrijden deed het.
Pagina: 1