Kan niet in mijn Gmail komen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn vraag
...
Ik kan niet in mijn Gmail komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Samsung S5 mini duos met Android 6.
Ik heb voor mijn hobbies aparte Gmail adressen. Die benader ik al lange tijd enkel via webmail.
Nu heb ik een probleem met een account. Het lukt me niet meer om in mijn Gmail te komen. Ik gebruik Opera als webbrowser.
Ik gebruik voor deze accounts geen tweetrapsauthorisatie met mobiele nummers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb al het gekoppelde email adres opgegeven. Daar heb ik ook een verificatie code op gekregen en dat ingevoerd. En nog steeds blijf ik een scherm zien met:
"Kan u niet inloggen

Hartelijk dank voor het verifiëren van uw e-mailadres

Google kan niet bevestigen dat 'voorbeeld'@gmail.com van u is."

Wat kan ik doen om in te loggen?

[ Voor 5% gewijzigd door marnix.moed op 21-03-2018 13:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 08:00

SpamLame

niks

Erhm contact opnemen met support?
https://support.google.com/mail/troubleshooter/2402620
De optie die het beste je situatie omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Daar inderdaad ook op gekeken, en de oplossing met het versturen van een verificatie code naar gekoppelde email adres geprobeerd. Maar dat had dus niet geholpen. Ik kan de andere stappen niet proberen, omdat ik onderweg ben en daardoor niet op een laptop kan proberen in te loggen.
Niet dat dit waarschijnlijk veel helpt, omdat ik normaal ook met mijn mobieltje inlog. Ik doe dat gewoonlijk met een incognito tabblad en met een vpn aan.

Erg frustrerend dat Gmail al deze blokkades optrekt. Voorheen ook problemen met tweetrapsauthorisatie met mn privé gmail account. Op vakantie telefoonkaart thuis gelaten en kon dus ook weken niet bij mn email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 08:00

SpamLame

niks

Snap je frustratie. Beste wacht je even af tot je op eindbestemming bent en beschikking hebt over een 2de of 3de apparaat of dingen uit te sluiten.

Houd er wel rekening mee dat deze dienst onbetaalt is.
In die zin betaal je nu niets en heb je ook niets.

Probleem van tweetrapsauthorisatie op vakantie is natuurlijk niet door Gmail gekomen.
Je koos er zelf voor die sim thuis te laten. Vervelend maar was voorkombaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Ik weet dat het een gratis dienst is. Maar dat je alle emails en documenten kwijt bent wanneer ze nu ineens de toegang ontzeggen. Dat vind ik wel wrang en ergens niet kunnen. Zelfs als ze een dienst zouden opzeggen, moeten ze imho nog de gelegenheid geven om je spullen over te zetten.

En dat gedoe met tweetrapsauthorisatie probeer ik juist te voorkomen om het niet te gebruiken en dan krijg ik met dit probleem te maken.

Frustrerend inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Uiteindelijk heeft het thuis inloggen gelukkig geholpen. Maar ik verwacht straks problemen als ik in het buitenland ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom verwacht je die problemen? En als je die verwacht, waarom dan niet overstappen op een andere (betaalde) dienst die dit beter afdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
TERW_DAN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:06:
Waarom verwacht je die problemen? En als je die verwacht, waarom dan niet overstappen op een andere (betaalde) dienst die dit beter afdekt?
Enerzijds omdat bestemming mogelijk Google diensten blokkeert. Anderzijds omdat ik de problemen van vandaag waarschijnlijk heb door gebruik van een VPN.

De reden dat ik Gmail gebruik is omdat Gmail niet geregeld hoef in te loggen voor behoud en functionaliteit van Gmail icm Drive vrij uitgebreid is.
Aangezien het een hobby is, welke bovendien op een laag pitje staat, wil ik de kosten laag houden en heb daarom voor een gratis email account gekozen. Ik overweeg om een Outlook account ernaast te houden als backup van de berichten en bestanden. Ik weet alleen niet of Outlook zoals Hotmail vereist dat er minimaal 1x per zoveel tijd ingelogd moet worden. Anders zouden ze alle content wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 13:28

P_Tingen

omdat het KAN

Was je toevallig in het buitenland? Gmail is redelijk beveiligd tegen ongeautoriseerd inloggen en beschouwt een inlogpoging vanuit het buitenland als potentieel gevaarlijk. Zelf ook al eens last van gehad in Duitsland

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Ik was afgelopen weekenden in het buitenland, maar meestal met een vpn in Nederland verbonden. Toen echter niet wezen inloggen en dus ook geen problemen. In Duitsland had ik wel eens hetzelfde probleem gehad.

Ditmaals ontstond het probleen echter gisteren toen ik wel in Nederland Was, maar op een locatie waar ik normaal niet ben. Ik weet niet meer of mijn vpn aan stond, maar al zou ie aan staan, dan heb ik em meestal op Nederland staan.

Enfin, het is nu opgelost. Ik kan weer bij de berichten en documenten. Alleen helaas toen ik voor een klus behoorlijk wat down time had om wat dingen bij te werken. Dat Was niet gelukt. Maar ben al lang blij weer in te kunnen loggen.

[ Voor 21% gewijzigd door marnix.moed op 22-03-2018 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 16:24
Draai desnoods zelf thuis een vpn server, dan lijkt het alsof je gewoon thuis bent. Dat kan - bijvoorbeeld - heel makkelijk op een Asus wrt router met OpenVPN.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Bedankt, momenteel hebben we een modem Telfort en ik weet niet hoe de Asus router zou moeten werken, maar ik hou uw suggestie in mn achterhoofd.
Pagina: 1