Toon posts:

vreemd advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst bij Mycom voor een koeler voor m'n Tbird1333,het werd uiteindelijk een Coolermaster EP5 6I11 maar het gaat om het volgende:de verkoper zei mij dat als ik mijn proc op een ander bord zou zetten,ik de koeler beter kon weggooien en niet zou moeten klooien met koelpasta,want het contact zou toch nooit meer optimaal zijn:het beste was gewoon een nieuwe koeler en die strip eronder kon maar een keer optimaal contact maken.

Nou ga ik niet af op wat een verkoper zegt,maar hij had deze wijsheid opgepikt tijdens een workshop van AMD.Wat zijn jullie meningen?Een beetje onderbouwd graag

Verwijderd

Het eerste wat ik doe ik die strip er afhalen. Ik heb met strip geprobeerd en zonder met koelpasta. Met koelpasta was hij 5C koeler.
Wou hij niet gewoon koelers verkopen?

Verwijderd

Topicstarter
Vast wel,maar zoals ik zei,hij hoorde het tijdens een officiele AMD-workshop

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ahhh wil AMD niet gewoon meer koelers verkopen? >:)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
ja,misschien hebben ze aandelen van Coolermaster...

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Dit ligt er maar net aan. Als je met het eraf halen van de Koeler alle koelpasta aan je CPU blijft hangen. Heb je er nix aan op een andere CPU (of toch minder). Als je de CPU mee verhuist, zit er toch zoveel koelpaste tussen CPU en Koeler dat het echt niet veel uitmaakt.

De koelpaste is bedoeld om oneffenheden in CPU-core en Koeler weg te halen (nee, dat zie je niet met het blote oog :) ) Hoe minder je hebt, hoe slechter dit werkt natuurlijk. Maar veel heb je echt niet nodig (Koeler en CPU moeten natuurlijk wel zo dicht mogelijk op elkaar blijven zitten). Bij mij scheelde het een graad of 3 of ik wel of geen koelpaste gebruikte, En dat was maar HEEEEEL weinig.

Happy Blessings <3

Verwijderd

Het is natuurlijk duidelijk dat je die standaard koelstrip maar 1 keer kunt gebruiken, als je de koelrer loshaalt zul je voor een optimaal resultaat alle oude prut moeten verwijderen en nieuwe "verse" prut zal moeten aanbrengen.
Pagina: 1