• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zijn er voordelen om voor een 4K blurayspeler te gaan buiten de discinvoer ? ik zie bij de displayweergave dat je meerdere/betere opties hebt voor beeldinstellingen zoals deepcolor/hmdi colorformat. je kan ook hdr content in sdr weergeven. Valt er hier winst uit te halen met het beeld vergeleken met een 4K mediaplayer die op kodi draait ? of kan je net zo goed de usb uitgang van je tv pakken ?

ik wil voor een Samsung UBD-M7500 gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 21-03-2018 12:35 ]

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12 06:43
Gewoon voor een 4K mediaplayer gaan, mijn LG UP970 UHD blu ray speler staat stof te happen sinds alle 4K content gewoon te downloaden is. Shield + Kodi die alle content van mijn NAS afspeelt is een heerlijke combinatie

Movies: letterboxd

• Farabi
  • Niet online
desjaak909 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:20:
Gewoon voor een 4K mediaplayer gaan, mijn LG UP970 UHD blu ray speler staat stof te happen sinds alle 4K content gewoon te downloaden is. Shield + Kodi die alle content van mijn NAS afspeelt is een heerlijke combinatie
merk je een verschil met het beeld door de geavanceerde instellingen te gebruiken op je 4k blurayspeler ? zoals hdmi deep color/hdmi colorformat enz ? of geven ze beide exact dezelfde beeldkwaliteit ?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 21-03-2018 13:24 ]

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12 06:43
Het enige wat ik mis is Dolby Vision aangezien dat nog niet in een remux kan (zit trouwens ook niet op die Samsung speler die je linkte), verder heeft die LG echt heel weinig instellingen, maar ik heb verder ook geen kwaliteitsverschil gezien tussen het afspelen van HDR10 content op de LG en Shield. Enige waar ik de LG nog wel eens voor gebruik is de youtube HDR aangezien mijn b6 tv geen hdr in youtube heeft

Movies: letterboxd

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-12 15:00
Koop op het moment alsjeblieft geen Shield!! Veel problemen met color banding/HDR afspelen. Dit is al meer dan een jaar het geval en zal misschien opgelost zijn met de update naar Oreo. Nougat kan dit simpelweg niet oplossen door colorspace restricties, of je moet graag naar 24p materiaal op 60hz kijken, maar dan nog heb je vaak last van banding of andere issues. Upscalen werkt ook erg slecht en is niet op 24p native door te sturen zonder upscaling, maar ook is er geen HDR>SDR conversie die acceptabel is.

Ik gebruik zelf de Vero 4K, daar heb ik persoonlijk nu geen banding issues mee, maar anderen wel, is al een workaround voor en wordt binnenkort opgelost in de officiële update ervoor. Goedkoper en veel prettiger in gebruik als mediaspeler.
Ga je nooit Atmos/DTS:X gebruiken, zou je ook de Apple TV kunnen kopen, die is qua beeld kwaliteit op het moment het beste.

Als NVIDIA dit bij de Shield oplost (wat al meer dan een jaar niet zo is dus) dan is het wel een erg mooi apparaat, maar zo lang moeten wachten op een oplossing is mij wat tè voor zo'n duur apparaat.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik zelf heb een Shield en alle problemen die jij hierboven aangeeft ervaar ik zelf totaal niet. Ik heb al heel wat 4K HDR films gezien en het is echt genieten.

Zelf kan ik de Shield alleen maar aanraden icm Plex.

• dvgemerden80
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05-2019
Koldur schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:27:
Koop op het moment alsjeblieft geen Shield!! Veel problemen met color banding/HDR afspelen. Dit is al meer dan een jaar het geval en zal misschien opgelost zijn met de update naar Oreo. Nougat kan dit simpelweg niet oplossen door colorspace restricties, of je moet graag naar 24p materiaal op 60hz kijken, maar dan nog heb je vaak last van banding of andere issues. Upscalen werkt ook erg slecht en is niet op 24p native door te sturen zonder upscaling, maar ook is er geen HDR>SDR conversie die acceptabel is.

Ik gebruik zelf de Vero 4K, daar heb ik persoonlijk nu geen banding issues mee, maar anderen wel, is al een workaround voor en wordt binnenkort opgelost in de officiële update ervoor. Goedkoper en veel prettiger in gebruik als mediaspeler.
Ga je nooit Atmos/DTS:X gebruiken, zou je ook de Apple TV kunnen kopen, die is qua beeld kwaliteit op het moment het beste.

Als NVIDIA dit bij de Shield oplost (wat al meer dan een jaar niet zo is dus) dan is het wel een erg mooi apparaat, maar zo lang moeten wachten op een oplossing is mij wat tè voor zo'n duur apparaat.
Gewoon een himedia q10 pro kopen of een egreat a10. Zijn de beste players die er zijn. Ondersteunen alles ook.

• Koldur
Grudgie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:27:
Ik zelf heb een Shield en alle problemen die jij hierboven aangeeft ervaar ik zelf totaal niet. Ik heb al heel wat 4K HDR films gezien en het is echt genieten.

Goed te horen, maar de meeste mensen ervaren deze problemen helaas wel. Ik ook dus, heb hem terug gestuurd. Hoop dat het opgelost wordt, want het is voor de rest echt een heel fijn apparaat!
dvgemerden80 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:43:
[...]

Gewoon een himedia q10 pro kopen of een egreat a10. Zijn de beste players die er zijn. Ondersteunen alles ook.
Deze draait ook op Android, zou dus dezelfde problemen hebben als de Shield. De Vero 4K geeft voor mij geen problemen en de banding die er was, lijkt al in een test opgelost. Daarom voor mij dus de speler om te kopen. Maar hoop dat er in de toekomst nog een echte alleskunner komt of dat de Shield helemaal goed werkt m.b.t. color space en banding.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• dvgemerden80
Koldur schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:58:
[...]

Goed te horen, maar de meeste mensen ervaren deze problemen helaas wel. Ik ook dus, heb hem terug gestuurd. Hoop dat het opgelost wordt, want het is voor de rest echt een heel fijn apparaat!

[...]

Deze draait ook op Android, zou dus dezelfde problemen hebben als de Shield. De Vero 4K geeft voor mij geen problemen en de banding die er was, lijkt al in een test opgelost. Daarom voor mij dus de speler om te kopen. Maar hoop dat er in de toekomst nog een echte alleskunner komt of dat de Shield helemaal goed werkt m.b.t. color space en banding.
Ik heb zelf de himedia q10 pro. Draait super en films zien er heerlijk uit, vooral in dolby vision en hdr. Wat een onzin zeg, omdat het ook een android is, zou het ook colorbanding moeten hebben? Totaal niet. Je hebt het over een alleskunner. Dat is de himedia q10 pro. Het support alles.

• Koldur
dvgemerden80 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:07:
[...]

Ik heb zelf de himedia q10 pro. Draait super en films zien er heerlijk uit, vooral in dolby vision en hdr. Wat een onzin zeg, omdat het ook een android is, zou het ook colorbanding moeten hebben? Totaal niet. Je hebt het over een alleskunner. Dat is de himedia q10 pro. Het support alles.
Het banding probleem is inherent aan Android N omdat het niet de juiste colorspace ondersteunt op 24p met 10 bit HDR. Ok 60hz werkt het op Android wel, maar daar zitten de meeste niet op te wachten. Veel mensen zien geen branding door goede oppoetsen technieken van TVs, maar op echt grote formaten zie je dit helaas dus wel (projectors e.d. wat ik dus ook heb) of wordt het door oppoets technieken weg gemoffeld wat uiteindelijk verre van ideaal is.

De Vero ondersteunt geen Dolby Vision wat op het moment ook zeer weinig ondersteunt wordt in tv's e.d., maar wordt zeer snel geüpdatet om problemen op te lossen, wat nu dus zo is. Niemand met banding e.d. en gewoon met de juiste colorspace en 24p

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 21-03-2018 23:52 ]

• dvgemerden80
Koldur schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:49:
[...]

Het banding probleem is inherent aan Android N omdat het niet de juiste colorspace ondersteunt op 24p met 10 bit HDR. Ok 60hz werkt het op Android wel, maar daar zitten de meeste niet op te wachten. Veel mensen zien geen branding door goede oppoetsen technieken van TVs, maar op echt grote formaten zie je dit helaas dus wel (projectors e.d. wat ik dus ook heb) of wordt het door oppoets technieken weg gemoffeld wat uiteindelijk verre van ideaal is.

De Vero ondersteunt geen Dolby Vision wat op het moment ook zeer weinig ondersteunt wordt in tv's e.d., maar wordt zeer snel geüpdatet om problemen op te lossen, wat nu dus zo is. Niemand met banding e.d. en gewoon met de juiste colorspace en 24p
dit is al lang verholpen in een firmwareupdate joh!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14
De nieuwe Intel NUC's zijn ook interessant, als de drivers nu tenminste wel goed zijn. Het is alleen jammer dat DDR4 RAM op het moment aardig aan de prijs is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Koldur
dvgemerden80 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:57:
[...]

dit is al lang verholpen in een firmwareupdate joh!
Dan loopt NVIDIA uit zijn nek te lullen met het feit dat Android N het probleem is, een Shield kopen is daarom nu echt af te raden dus als je het mij vraagt om 4K UHD HDR af te spelen.
Als je Dolby Vision ondersteuning zoekt dan is het wel een erg goede speler inderdaad voor €80 meer dan de Vero 4K.

[ Voor 12% gewijzigd door Koldur op 22-03-2018 07:59 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12 21:44

Same here, beste mediaspeler die ik ooit heb gehad.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb de shield ook teruggebracht.
Geen automatische switch tussen kleurdiepte. Dus als je eerst een 4k hdr film hebt gekeken op rec 2020 kleurdiepte en je gaat vervolgens een HD film kijken dan blijft de shield de rec 2020 kleurdiepte aanhouden.
Het gevolg is verzadigde kleuren.
Dit moet je dan telkens handmatig aanpassen op de shield.
Geen automatische refresh rate switch in o.a netflix.
Dus als je het beeld vloeiend wilt hebben moet je zelf maar gokken op welke refresh rate je de shield moet zetten. Heel vervelend.

Heb nu een apple tv 4k. Bevalt een stuk beter.

• Theodor
  • Laatst online: 17-10 22:13

krijg je de android ap plex aan het werken met de nvidea shield,ik op mijn android tv box niet alleen geluid maar geen beeld.
Is al maanden zo,en er zijn er een hoop meer met dit probleem..

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12 05:42
Weet niet of het mag, maar zet het hier ook nog een keer:
Ik heb een Shield TV met 16Gb. Als ik de bekende UHD content probeer af te spelen van mijn NAS (1 gigabit verbinding, haal zonder problemen 100mb) dan start het niet. Ik selecteer in KODI het bestand waar de film op de NAS staat en dan gebeurt er verder niets. Ik heb al een ISO geprobeerd, uitgepakt naar map, laatste firmware Shield (Android) erop inclusief laatste KODI versie. Heb een UHD TV. De films komen uit gangbare sources, dus wat gaat er bij mij mis? HDMI is het niet, want ik pak wel het UHD-beeld van Netflix over de Shield TV.
Kan hier wel wat tips voor gebruiken Tweaker vrienden... :-)

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

R.Rebergen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:39:
Weet niet of het mag, maar zet het hier ook nog een keer:
Ik heb een Shield TV met 16Gb. Als ik de bekende UHD content probeer af te spelen van mijn NAS (1 gigabit verbinding, haal zonder problemen 100mb) dan start het niet. Ik selecteer in KODI het bestand waar de film op de NAS staat en dan gebeurt er verder niets. Ik heb al een ISO geprobeerd, uitgepakt naar map, laatste firmware Shield (Android) erop inclusief laatste KODI versie. Heb een UHD TV. De films komen uit gangbare sources, dus wat gaat er bij mij mis? HDMI is het niet, want ik pak wel het UHD-beeld van Netflix over de Shield TV.
Kan hier wel wat tips voor gebruiken Tweaker vrienden... :-)
Heb je Plex media server op de NAS of op de Shield geinstalleerd? Als je hem op de NAS hebt geinstalleerd kan het misschien wel kloppen dat het niet goed pakt. Weet niet zeker wat voor NAS je hebt maar denk dat de CPU van je NAS het niet goed kan streamen. Je kan dan beter de Plex Media Server op de Shield installeren, dan moet het gewoon werken.
Theodor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:12:
[...]

krijg je de android ap plex aan het werken met de nvidea shield,ik op mijn android tv box niet alleen geluid maar geen beeld.
Is al maanden zo,en er zijn er een hoop meer met dit probleem..
Bij mij werkt Plex uitstekend. Wat je eventueel kan doen is de app opnieuw installeren. Heb je ook de Plex server geinstalleerd op de Shield?

[ Voor 55% gewijzigd door Grudgie op 24-03-2018 16:14 ]

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12 05:42
Ik gebruik geen Plex, alleen KODI. Ik laat de QNAP TVS-871 niet recoden. Dat moet KODI en de Shield oppakken uit de TS van de file.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het voordeel van een uhd-blu-rayspeler t.o.v. een mediaspeler is natuurlijk dat je ook UHD-discs zonder problemen af kunt spelen. Het grote nadeel van élk apparaat dat geen mediaspeler is, is dat je vast zit aan 1 bepaalde manier van je digitale content afspelen. Je hebt immers geen keuze tussen Kodi, Plex, etc.

Als het alleen om gedigitaliseerde media zou gaan (vanaf HDD, usb-stick, NAS, enz) zou ik voor een mediaspeler gaan met Kodi. Als je ook schijfjes af wilt spelen, kies je allebei. ;) Ik heb dus thuis een LG UP970 staan voor de cd's, dvd's, blu-rays en uhd-blu-rays en een Minix Neo U9-H voor alle opgeslagen content. Streamen doe ik er niet mee. YouTube en Netflix gewoon via de LG OLED55C7V.

V.w.b. alle wisselende adviezen hierboven; is het vooral belangrijk om te weten wat je er zelf mee wilt gaan doen. NVidia heeft inderdaad problemen met het schakelen tussen colorspaces wanneer je wisselt tussen HDR / SDR content en FHD / UHD. Ondanks de problemen is het wel de - op dit moment - krachtigste mediaspeler op basis van Android TV. De sterkste mediaspeler op basis van normale Android is de Minix Neo U9-H. Koop in elk geval geen troep uit China zonder dat je weet of de SoC en firmware in staat zijn om af te spelen wat je wilt. Elke speler, ook de Apple TV, PopcornHour, Mede8er of HiMedia heeft zijn eigen voors en tegens. Zie ook dit topic: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
Al eens naar HDI Dune gekeken ? speelt alles af zonder issues.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Theodor
  • Laatst online: 17-10 22:13
Grudgie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Heb je Plex media server op de NAS of op de Shield geinstalleerd? Als je hem op de NAS hebt geinstalleerd kan het misschien wel kloppen dat het niet goed pakt. Weet niet zeker wat voor NAS je hebt maar denk dat de CPU van je NAS het niet goed kan streamen. Je kan dan beter de Plex Media Server op de Shield installeren, dan moet het gewoon werken.

[...]

Bij mij werkt Plex uitstekend. Wat je eventueel kan doen is de app opnieuw installeren. Heb je ook de Plex server geinstalleerd op de Shield?
Plex server op mijn qnap plex android ap op android tv box.
En opnieuw installen heeft geen zin ben er uren mee bezig geweest...

• Farabi
  • Niet online
Ik heb heel wat reviewtjes gelezen over 4K mediaplayers maar elk heeft een probleem met hdr/colorspace/refreshrate.

Het beste werkt net als bij iedereen (en zo ook bij mij)de usb ingangen van je tv. Alles wordt precies goed opgepikt en moeiteloos afgespeelt. Ik hou het daarom bij mijn tv-mediaplayer.

Ik heb niets met streamen of plex enz.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Koldur schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:27:

Ik herken dit totaal niet op mijn shield en 65inch C7.
Enigste wat ik mis op de Shield is DV, voor de rest is er imo geen betere mediaplayer op de markt.

• Koldur
Slux schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Ik herken dit totaal niet op mijn shield en 65inch C7.
Enigste wat ik mis op de Shield is DV, voor de rest is er imo geen betere mediaplayer op de markt.
Is dat een 4K of FHD scherm?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Is dat een 4K of FHD scherm?
4K OLED scherm, ik ben vrij kritisch op beeld en wat jij beschrijft was mij wel opgevallen.
Ik gebruik wel Emby ipv Kodi op de Shield misschien dat het daar aan ligt ?

[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 25-03-2018 11:31 ]

• Koldur
Slux schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:29:
[...]

4K OLED scherm, ik ben vrij kritisch op beeld en wat jij beschrijft was mij wel opgevallen.
Ik gebruik wel Emby ipv Kodi op de Shield misschien dat het daar aan ligt ?
Wie weet, kan het zelf niet meer testen, maar de reacties liegen er niet om en NVIDIA heeft ook al toegegeven dat het een probleem is en ze er (al meer dan een jaar) aan werken.
Ben blij dat het niet in alle gevallen een probleem is, maar het is een erg wijd verspreid probleem. De Shield is op het moment in ieder geval geen zekerheid voor plug and play en geen problemen.

Pagina: 1