Advies voor samenstellen mini gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 17:50
Hallo allemaal,

Ongetwijfeld is dit het zoveelste verzoek voor advies van een "mini PC" in dit forum. Ik heb het forum doorzocht en uit de verschillende topics de ervaringen en adviezen bij elkaar geraapt en toch besloten een apart topic aan te maken.

Op dit moment heb ik een iMac 27" (mid 2011) die in de loop van de tijd wat geüpgraded is (1TB Seagate 5400rpm naar 1TB Samsung EVO SSD, van 8 naar 24GB DDR3) die ik gebruik om thuis, maar vooral bij vrienden thuis en op LAN-parties.

Ik ben het een beetje zat om zo'n onhandig grote doos met toebehoren mee te slepen en heel eerlijk is de iMac dusdanig verouderd (met name videokaart en processor (i5)) dat ik besloten heb een extra pc te kopen die in principe voor gaming gebruikt wordt. Het is voor kantoorwerk (ik werk regelmatig thuis) niet perse de vervanging van de iMac.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een makkelijk te vervoeren PC (gewicht, grootte) waarmee ik zowel thuis als ook op een andere locatie kan gamen. Games zijn dan bijvoorbeeld PUBG, Cities: Skylines en Fortnite. Het moet ook een beetje op de toekomst voorbereid zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet perse een echte maximumprijs, maar omdat het een extra PC is en ik thuis voornamelijk op mijn PS4 game hoeft het ook niet de hoofdprijs te kosten. Rond de €1200/1300 zou mooi zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, eigenlijk niet. De Seagate HDD uit mijn iMac is overleden en de overige randapparatuur (met name de monitor) moet ik nog over nadenken. Dat is voor nu even buiten scope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben op hardware gebied een dusdanige leek dat ik het niet precies overzie. Ik heb nog nooit zelf een PC samengesteld vanaf 0. Wel losse componenten vervangen in mijn iMac en vroeger in oude PC's die ik had. Maar dat ging meestal niet verder dan wat HDD's of RAM vervangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merken. Maar als ik op de pricewatch iets opzoek kijk ik vooral naar producten met veel en hoge ratings. Hieronder het wensenlijstje dat ik samengesteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 188,55€ 188,55
1Gigabyte AB350N-Gaming WiFi€ 113,-€ 113,-
1Asus Turbo GeForce GTX 1060€ 415,50€ 415,50
1WD Black SATA 6Gb/s WD10JPLX, 1TB€ 65,03€ 65,03
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 62,80€ 62,80
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.223,27

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou een zo klein en licht mogelijk systeem willen. Het geluidsniveau en energieverbruik is niet iets waar ik specifieke eisen aan heb, maar het moet in ieder geval niet klinken alsof er een vliegtuig opstijgt :-).

Het belangrijkste waar ik zelf ook wat advies in zou willen is of de door mij samengestelde build wel verstandig is, qua afmetingen (past alles wel fatsoenlijk in de kast) en is het qua temperatuurvorming wel voldoende gekoeld bijvoorbeeld.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaande wensenlijst samengesteld en ik zou willen weten of jullie dit een goede samenstelling vinden in de zin:
- fysieke eigenschappen (past het allemaal/sluit het allemaal op elkaar aan);
- zijn alle componenten nodig (over de processor koeler twijfel ik bijvoorbeeld);
- is de combinatie videokaart, RAM, moederbord een goede keuze;
- kan het kosten efficiënter (is bijvoorbeeld een kleinere SSD ook goed of kun je beter een grotere nemen, omdat dit qua euro/GB verhouding verstandiger is.

Het hoeft niet perse een systeem te zijn dat de allerbeste en allernieuwste componenten bevat.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest en dat het duidelijk is welke hulp ik zoek. Zo niet, dan beantwoord ik de vragen natuurlijk graag.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 23:12

OverloadOfRed

Bla, blabla

Als je niet of een klein beetje gaat overklokken schijnt de wraith stealth koeler die bij de Ryzen processors inbegrepen is prima te zijn. Scheelt weer een paar tientjes.

De videokaart is zoals alle kaarten momenteel verschrikkelijk duur. Als het om een paar games gaat zou ik een 3gb 1060 of 1050 ti aanraden. Veel goedkoper. Je games zijn niet extreem zwaar (op pubg na maar die is gewoon extreem slecht geoptimaliseerd en wil een 1060 6g en 16gb ram of beter) en kunnen prima op hoge kwaliteit 1080p 60fps gespeeld worden met 1 van die 2 kaarten. Als de mining gekte vervolgens voorbij is kan je altijd een nieuwe kaart er in prikken.
Je overige vragen heb ik weinig verstand van dus zal ik me niet aan wagen :P

[ Voor 7% gewijzigd door OverloadOfRed op 21-03-2018 12:45 ]

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
1600X is totaal niet interessant. Dat is een 1600 met lichte overklok. Kies dus gewoon de 1600, stock koeler erop is prima. Die krijg je bij de 1600X er ook niet bij. De kast is qua koeling matig, aangezien de GPU tegen de voeding aan zit. Goed dat je dus een blower koeler kiest.
Moederbordje wil je pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac ASROCK heeft zeer goede B350 borden.
HDD black is niet bedoelt voor consumenten, kies pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Voeding kan betere kwaliteit: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W
SSD kan naar pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Ik zou zelf opten voor een grote SSD, lijkt me voor een LAN PC stukje verstandiger.

Edit: pricewatch: Corsair SF450 is ook een optie, dan heeft je videokaart meer ademruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door untflanked op 21-03-2018 12:46 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:03
Voor een PC die je veel meesleept is een Nano S misschien nog vrij groot. Om even bij Fractal Design te blijven lijkt een Node202 me dan interessanter. Wel even letten op de CPU cooler hoogte, volgens mij past de stock cooler van de 1600 niet omdat die te hoog is.
Anders is bijvoorbeeld een Ncase of DANcase wel leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Wekko306 op 21-03-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
OverloadOfRed schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:42:
Als je niet of een klein beetje gaat overklokken schijnt de wraith stealth koeler die bij de Ryzen processors inbegrepen is prima te zijn. Scheelt weer een paar tientjes.

De videokaart is zoals alle kaarten momenteel verschrikkelijk duur. Als het om een paar games gaat zou ik een 3gb 1060 of 1050 ti aanraden. Veel goedkoper. Je games zijn niet extreem zwaar (op pubg na maar die is gewoon extreem slecht geoptimaliseerd en wil een 1060 6g en 16gb ram of beter) en kunnen prima op hoge kwaliteit 1080p 60fps gespeeld worden met 1 van die 2 kaarten. Als de mining gekte vervolgens voorbij is kan je altijd een nieuwe kaart er in prikken.
Je overige vragen heb ik weinig verstand van dus zal ik me niet aan wagen :P
Ok. Dat scheelt dan weer. Wellicht kies ik inderdaad zoals Untflanked al aangeeft voor de 1600 ipv de 1600X.
Die videokaart vind ik een lastige. Zolang de mining gekte inderdaad aanhoudt (en ik verwacht dat dit nog wel even zo blijft) zullen de kaarten niet echt goedkoper worden. Op zich is het verschil in prijs ook niet heel groot als je het naast elkaar zet. In ieder geval vind ik het wel de moeite waard.

Echter wat Wekko306 aangeeft vind ik ook wel heel interessant. Die behuizing Fractal Design Node 202 had ik gemist en vind ik bovendien ook erg goed eruit zien. Ik neig hiervoor te kiezen, maar dan moet ik mijn build natuurlijk wel herzien. Ik zal een nieuw wensenlijstje hiervoor maken.
untflanked schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:46:
1600X is totaal niet interessant. Dat is een 1600 met lichte overklok. Kies dus gewoon de 1600, stock koeler erop is prima. Die krijg je bij de 1600X er ook niet bij. De kast is qua koeling matig, aangezien de GPU tegen de voeding aan zit. Goed dat je dus een blower koeler kiest.
Moederbordje wil je pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac ASROCK heeft zeer goede B350 borden.
HDD black is niet bedoelt voor consumenten, kies pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Voeding kan betere kwaliteit: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W
SSD kan naar pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Ik zou zelf opten voor een grote SSD, lijkt me voor een LAN PC stukje verstandiger.

Edit: pricewatch: Corsair SF450 is ook een optie, dan heeft je videokaart meer ademruimte.
Thanks. De 1600 lijkt mij dan inderdaad een goede keuze. Waarom zou je de asrock-fatal1ty-ab350 kiezen boven de Gigabyte? Wat zijn de voordelen?
Ik ben het met je eens dat ik misschien beter een grote SSD kan kopen. Misschien niet qua prijs, maar wellicht wel voor de eenvoud. Ik hoef ook geen complexe RAID inrichting. Wellicht is dan de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB een goede keus. 2TB is nou ook weer niet nodig.

Ik denk inderdaad dat ik voor de Corsair SF450 ga. Dit is bovendien een SFX type. Dat is ook in het licht van de suggestie van Wekko306 geen gekke gedachte. Ik neig naar die kast, maar dan moet ik wel de build aanpassen.
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:28:
Voor een PC die je veel meesleept is een Nano S misschien nog vrij groot. Om even bij Fractal Design te blijven lijkt een Node202 me dan interessanter. Wel even letten op de CPU cooler hoogte, volgens mij past de stock cooler van de 1600 niet omdat die te hoog is.
Anders is bijvoorbeeld een Ncase of DANcase wel leuk.
Dank je wel. Die kast heb ik helemaal over het hoofd gezien. Mooi ding. Doet mij een beetje denken aan Xbox-one / PS4 design. Qua cooler zou ik dan denk ik kiezen voor de Noctua NH-L9i. Ik ga even een nieuw wensenlijstje maken gebaseerd op deze case.

Ik ben dan wederom benieuwd naar jullie advies. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slim_eminem
Misschien zou deze build dan gelden voor de Fractal Design Node 202. Wat denken jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 169,-€ 169,-
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 111,01€ 111,01
1Asus Turbo GeForce GTX 1060€ 379,-€ 379,-
1Fractal Design Node 202€ 70,95€ 70,95
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
1Corsair SF450€ 81,95€ 81,95
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 228,15€ 228,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.269,72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Koelert past niet. Je hebt pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4 nodig.
Verder een net systeem.

Heb je gecheckt of het geheugen op de QVL staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
Uszka schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:59:
Verder een net systeem.

Hi. Thanks voor je tip. Op de Pricewatch zijn deze beide even hoog. Klopt dat niet? De diameters zijn ook nagenoeg gelijk. Kun je aangeven waarom het niet zou passen?

Nee, dat is een goede. Zal ik nog even doen. Als het op de QVL staat, is het dan ook garantie dat het werkt, of is het indicatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Slim_eminem schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:52:
[...]

Hi. Thanks voor je tip. Op de Pricewatch zijn deze beide even hoog. Klopt dat niet? De diameters zijn ook nagenoeg gelijk. Kun je aangeven waarom het niet zou passen?

Nee, dat is een goede. Zal ik nog even doen. Als het op de QVL staat, is het dan ook garantie dat het werkt, of is het indicatief?
Die je in de lijst had gezet was de versie met intel mounting, de gelinkte heeft AM4 support, en die moet je hebben.
Als het RAM op de QVL staat is het getest en zou het op de hoogst mogelijke frequentie moeten kunnen draaien. Als het niet op de QVL staat kán het werken maar is het niet gegarandeerd dat je ook de prestatie eruit haalt die er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
De L9i is voor Intel systemen, zie de i in het typenummer. De L9a-AM4 is voor AMD AM4 socket. De afmetingen van de koeler zijn verder identiek. Het verschil zit in de mounting van het socket.

Als het geheugen op de QVL staat dan werkt het gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
Uszka schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:55:
De L9i is voor Intel systemen, zie de i in het typenummer. De L9a-AM4 is voor AMD AM4 socket. De afmetingen van de koeler zijn verder identiek. Het verschil zit in de mounting van het socket.

Als het geheugen op de QVL staat dan werkt het gegarandeerd.
Ahhh.. ik snap het. Thanks ;-)
OverloadOfRed schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Die je in de lijst had gezet was de versie met intel mounting, de gelinkte heeft AM4 support, en die moet je hebben.
Als het RAM op de QVL staat is het getest en zou het op de hoogst mogelijke frequentie moeten kunnen draaien. Als het niet op de QVL staat kán het werken maar is het niet gegarandeerd dat je ook de prestatie eruit haalt die er in zit.
Duidelijk. Super bedankt voor je advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 11:42
Klein aandachtspuntje: zelf heb ik geen ervaring met dergelijk kleine builds maar ik zie dat je een blower fan videokaart hebt gekozen. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat de open fan coolers zoals pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G vaak veel stiller zijn en ook cooler blijven. Misschien heeft een andere tweaker hier meer ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
kanvua schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:11:
Klein aandachtspuntje: zelf heb ik geen ervaring met dergelijk kleine builds maar ik zie dat je een blower fan videokaart hebt gekozen. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat de open fan coolers zoals pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G vaak veel stiller zijn en ook cooler blijven. Misschien heeft een andere tweaker hier meer ervaring mee.
Dat is in principe waar maar in zo'n kleine cast als een Node 202 is een blower koeler best goed omdat je de warme lucht zo snel mogelijk kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
untflanked schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:46:
1600X is totaal niet interessant. Dat is een 1600 met lichte overklok. Kies dus gewoon de 1600, stock koeler erop is prima. Die krijg je bij de 1600X er ook niet bij.
Aangezien de koeler wordt vervangen is de Ryzen 5 1600X juist een prima keus, omdat je daarbij een CPU krijgt met een hogere kloksnelheid, welke dus sneller is. En ook beter zou moeten overklokken omdat die normaal gesproken uit het betere stukje silicon is vervaardigd.

Voor die twee tientjes dus een prima overweging, maakt niet uit of je wel of niet gaat overklokken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
kanvua schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:11:
Dank je wel voor je tip, maar ik ga met Wekko306 mee. Ik heb in veel filmpjes gezien dat het juist goed is om een blower fan te hebben en dat het juist averechts kan werken om een open fan cooler te hebben die kan zorgen dat juist de warme lucht verkeerd de kast in geblazen wordt.
Wekko306 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Dat is in principe waar maar in zo'n kleine cast als een Node 202 is een blower koeler best goed omdat je de warme lucht zo snel mogelijk kwijt bent.
Klopt, heb ik regelmatig gezien in filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:12:
[...]

Aangezien de koeler wordt vervangen is de Ryzen 5 1600X juist een prima keus, omdat je daarbij een CPU krijgt met een hogere kloksnelheid, welke dus sneller is. En ook beter zou moeten overklokken omdat die normaal gesproken uit het betere stukje silicon is vervaardigd.

Voor die twee tientjes dus een prima overweging, maakt niet uit of je wel of niet gaat overklokken.
Dat is waar. Die 2 tientjes is het geld niet. Maar wordt er nog meer verwacht qua warmte of zal dat verschil niet zo merkbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Slim_eminem schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Dank je wel voor je tip, maar ik ga met Wekko306 mee. Ik heb in veel filmpjes gezien dat het juist goed is om een blower fan te hebben en dat het juist averechts kan werken om een open fan cooler te hebben die kan zorgen dat juist de warme lucht verkeerd de kast in geblazen wordt.
De meeste dual fan videokaarten zijn stiller en koeler, echter ben je afhankelijk van de airflow in de behuizing om de warmte van de videokaart uit de kast te krijgen. Een blower blaast zelf de warmte eruit en is daarmee niet afhankelijk van de airflow. Over een wat langere tijd, als de temperatuur in de behuizing op loopt bij de videokaart met twee fans. Zul je dus zien dat de blower een vrij vergelijkbare geluidsproductie heeft, omdat de temperatuur daar in de behuizing vergelijkbaar blijft, terwijl de dual fan continue luider zal worden door de oplopende temperatuur.
Slim_eminem schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:59:
[...]

Dat is waar. Die 2 tientjes is het geld niet. Maar wordt er nog meer verwacht qua warmte of zal dat verschil niet zo merkbaar zijn?
Ja zal iets hoger liggen, al kun je dit eenvoudig ook weer lager krijgen, door een paar aanpassingen te doen in UEFI.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:00:
[...]

De meeste dual fan videokaarten zijn stiller en koeler, echter ben je afhankelijk van de airflow in de behuizing om de warmte van de videokaart uit de kast te krijgen. Een blower blaast zelf de warmte eruit en is daarmee niet afhankelijk van de airflow. Over een wat langere tijd, als de temperatuur in de behuizing op loopt bij de videokaart met twee fans. Zul je dus zien dat de blower een vrij vergelijkbare geluidsproductie heeft, omdat de temperatuur daar in de behuizing vergelijkbaar blijft, terwijl de dual fan continue luider zal worden door de oplopende temperatuur.

[...]

Ja zal iets hoger liggen, al kun je dit eenvoudig ook weer lager krijgen, door een paar aanpassingen te doen in UEFI.
Duidelijk. Dan zal ik denk ik toch voor de 1600X gaan. Die prijzen van die videokaarten zijn trouwens echt niet te volgen :) Gister was die Asus Turbo GeForce GTX 1060 nog 379 bij Azerty en nu alweer 419. Haha echt waanzin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
Slim_eminem schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:33:
[...]

Duidelijk. Dan zal ik denk ik toch voor de 1600X gaan. Die prijzen van die videokaarten zijn trouwens echt niet te volgen :) Gister was die Asus Turbo GeForce GTX 1060 nog 379 bij Azerty en nu alweer 419. Haha echt waanzin
De prijzen fluctueren flink inderdaad. Het is wel handig om in de Pricewatch een price instelt zodat je snel kan bestellen als de prijs omlaag is gegaan. Of zelf even de volgende link goed in de gaten houden:
https://nl.hardware.info/...en-uit-voorraad-leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
OverloadOfRed schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Uszka schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:59:
Verder een net systeem.

Ik heb nog wel wat moeite om te vinden wat nou de beste keus is qua hardware. Ik wil graag 16GB DDR4, maar wat is nou de beste keus voor de ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac. Op hun QVL wordt het mij niet helemaal duidelijk: https://www.asrock.com/mb...ng-ITXac/index.asp#Memory

Jullie nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
Wekko306 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:36:
[...]

De prijzen fluctueren flink inderdaad. Het is wel handig om in de Pricewatch een price instelt zodat je snel kan bestellen als de prijs omlaag is gegaan. Of zelf even de volgende link goed in de gaten houden:
https://nl.hardware.info/...en-uit-voorraad-leverbaar
Top. Dat is slim inderdaad! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Slim_eminem schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:39:
[...]

[...]

Ik heb nog wel wat moeite om te vinden wat nou de beste keus is qua hardware. Ik wil graag 16GB DDR4, maar wat is nou de beste keus voor de ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac. Op hun QVL wordt het mij niet helemaal duidelijk: https://www.asrock.com/mb...ng-ITXac/index.asp#Memory

Jullie nog wat tips?
Niet te veel naar de QVL kijken, daar staat misschien maar 1% op van het geheugen dat beschikbaar is. Onmogelijk dus om iets goeds te vinden.

Met de huidige prijzen is bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2L3000C15 voor 160 euro een goede koop.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2666C16
pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4A2666C15

2 van corsair die zover ik kan zien op de qvl staan. Wel allebei duurder en kitjes van 4 dimms dus alles direct vol

[ Voor 7% gewijzigd door OverloadOfRed op 23-03-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Je zou ook aan een el cheapo 2e hands videokaart kunnen denken, zodat je nu vooruit kan en indien nodig kan upgraden zonder nu heel veel geld te hebben weggegooid.

Bijvoorbeeld een R9 280x kan je vaak wel voor onder €100,- krijgen. Daar kan je alles wat je noemt prima op draaien, ook al zou je voor PUBG misschien de settings wat terug moeten schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
OverloadOfRed schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:49:

2 van corsair die zover ik kan zien op de qvl staan. Wel allebei duurder en kitjes van 4 dimms dus alles direct vol
Corsair gebruikt allemaal verschillende revisies onder dezelfde naam, terwijl ze totaal verschillend kunnen zijn. Dus versie 5.8 kan bijvoorbeeld geheugenchips van Samsung hebben, terwijl bijvoorbeeld 6.5 geheugenchips van Hynix heeft. En dan zijn er natuurlijk ook nog allemaal verschillende types van Hynix en Samsung.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 23-03-2018 12:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

-The_Mask- schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Corsair gebruikt allemaal verschillende revisies onder dezelfde naam, terwijl ze totaal verschillend kunnen zijn. Dus versie 5.8 kan bijvoorbeeld geheugenchips van Samsung hebben, terwijl bijvoorbeeld 6.5 geheugenchips van Hynix heeft. En dan zijn er natuurlijk ook nog allemaal verschillende types van Hynix en Samsung.
sheesh, dat is niet echt handig dan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
OverloadOfRed schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:49:

Gaat niet passen toch? Maar ruimte voor 2 Dimms dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Niet te veel naar de QVL kijken, daar staat misschien maar 1% op van het geheugen dat beschikbaar is. Onmogelijk dus om iets goeds te vinden.

Met de huidige prijzen is bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2L3000C15 voor 160 euro een goede koop.
Als je dit geheugen wil zou ik het trouwens nu wel bestellen, anders ben je te laat en kun je weer enkele tientjes meer betalen voor hetzelfde.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
-The_Mask- schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:42:
[...]

Als je dit geheugen wil zou ik het trouwens nu wel bestellen, anders ben je te laat en kun je weer enkele tientjes meer betalen voor hetzelfde.
Je had gelijk. Was niet meer voorradig. Ik wilde graag de komende week in elkaar zetten dus ik heb nu 3 tientjes meer moeten betalen. Het is niet anders.

Ik zet hieronder nog even een post met wat het nu in totaal geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
Nou het is gelukt. Met al jullie adviezen heb ik bestellingen geplaatst.
2 bestellingen. Ik weet niet of ik dat hier eigenlijk mag vernoemen. Zo niet dan moet dat maar ge-modereerd worden. 1 bij Alternate voor de videokaart en het moederbord.

De andere bestelling bij Megekko voor de rest. Moet allemaal morgen binnenkomen.

Dit is het uiteindelijk geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 188,55€ 188,55
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 111,01€ 111,01
1Asus Turbo GeForce GTX 1060€ 379,-€ 379,-
1Fractal Design Node 202€ 70,95€ 70,95
1Noctua NH-L9a-AM4€ 36,-€ 36,-
1Corsair SF450€ 81,95€ 81,95
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 224,65€ 224,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.282,06

Deze week ga ik het ook in elkaar zetten. Ik zal hier ook nog wat updates hiervan plaatsen en dan kan het topic daarna gesloten worden.

Heel veel dank allemaal voor de adviezen! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slim_eminem
-The_Mask- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Ja het stond er hè. :p Nog x aantal beschikbaar, op=op.
|:( |:( my bad.
Pagina: 1