Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 08:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een Game PC, voor zowel wat lichtere games (Fortnite, Rocket League, WoW) als zo nu en dan wat heavier spul (Far Cry 5)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag tussen de €1000-1500 uit komen. Het mag wat meer zijn als er argumenten zijn voor de juiste onderdelen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 desktop met 1 display (1080p 144 hz) met 1 videokaart is in mijn beleving voldoende

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet zo veel met alle kleurige hardware (LED licht) dus voor mij liever strak en netjes, zoals de behuizing die ik voorstel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo stil mogelijk, en graag een computer voor de lange termijn. Daar mee bedoel ik;
- Dat ik liever een wat ruimere behuizing neem, als dat over 3-4 jaar de mogelijkheid biedt eenvoudig 8 of 16 GB RAM bij te prikken dus niet nu al uitsluiten dat dat nooit meer kan.
- Dat een andere (evt grotere) videokaart, ook makkelijk zou moeten kunnen over 3-4 jaar zonder naar een andere behuizing over te moeten.
- Dat er liever genoeg koeling in zit voor eventuele toekomstige upgrades dan dat het krap aan is.

- Dat deze configuratie ook al klaar is voor een 4k display over ~3 jaar, mits er dan geupgrade wordt qua videokaart.

Ga je overklokken?
Ik zou zo'n duur systeem het liefst niet overbelasten. Mocht ik 'overklokken' niet juist interpreteren, dan laat ik me graag adviseren over hoe je kan overklokken zonder je hardware sneller aan gort te helpen, maar in principe ben ik tevrede met de standaard instellingen.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral op zoek naar advies over
1. de grootte van de behuizing (past dit er allemaal in)?
2. of deze voeding het juiste wattage heeft voor wat er in zit
3. of er op deze manier voldoende koeling in zit? Ik kreeg namelijk ook het advies dat dit moederbord een koeler nodig heeft, Scythe of Noctua (geen tower die haaks op het moederbord staat) of is die Cooler Master Hyper 212 voldoende?
4. En of alle onderdelen uberhaupt allemaal passen bij elkaar.
Over de technische specs ben ik verder al tevreden

Wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 188,55€ 188,55
1MSI B350 PC Mate€ 79,90€ 79,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 364,02€ 364,02
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte WB867D-I€ 28,40€ 28,40
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Samsung 860 EVO 500GB€ 145,15€ 145,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,78

[ Voor 53% gewijzigd door warlorcp op 22-03-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
(Edit)

[ Voor 99% gewijzigd door warlorcp op 21-03-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak eens een lijstje met Handleiding Pricewatch
En doe dan meteen wat aan het moederbord want ITX in een mATX behuizing met raam is niet mooi. Hetzelfde geldt voor de voeding, de Masterwatt Lite is belabberde kwaliteit en 150 - 200w te zwaar.
De CM 212 EVO is oud. Inmiddels is er voor minder geld beter te krijgen. Freezer 33 of Tranquillo 4 bijvoorbeeld.
Geheugen kan je beter een kit van 2 nemen zodat het in dualchannel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:47
De 850 EVO heeft een opvolger: 860 EVO, anders is Crucial MX500 ook een goede keuze.
De Gigabyte 1060 Windforce OC 6G is bij Max ICT het goedkoopst, maar die heeft wel erg slechte rescensies.
Je ITX moederbord heeft maar 2 RAM slots, als je dus dual-channel RAM neemt, kan je niets bijprikken, alleen herprikken (dus oude RAM weggooien). Neem een micro-ATX moederbord met 4 RAM slots.
Hoeveel haast heb je om een nieuw systeem te kopen? GPUs zijn erg duur, tweedehands kaarten hebben een veel betere prijs/prestatie verhouding, je kan ook wachten op de nieuwe generatie, maar ik weet niet wanneer die komt en of de prijzen dan omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Uszka schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:38:
Maak eens een lijstje met Handleiding Pricewatch
En doe dan meteen wat aan het moederbord want ITX in een mATX behuizing met raam is niet mooi. Hetzelfde geldt voor de voeding, de Masterwatt Lite is belabberde kwaliteit en 150 - 200w te zwaar.
De CM 212 EVO is oud. Inmiddels is er voor minder geld beter te krijgen. Freezer 33 of Tranquillo 4 bijvoorbeeld.
Geheugen kan je beter een kit van 2 nemen zodat het in dualchannel werkt.
Beste Uszka,

Bedankt, de wenslijst embedden is wat ik zocht, dat is nu gelukt.

1.
Van mij hoeft de behuizing niet open te zijn, in principe zou ik deze ook mooi vinden; pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart
Maar is die groot genoeg? Ook met het oog op de toekomst?

2.
Zou deze qua voeding voldoen? pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W Deze werd aangeraden in een configuratie van de maand artikel op Tweakers.

3.
Cooler zou dan hier op uit komen;
https://azerty.nl/product...-tr-white-esport-amd--tr4

4.
O, ik had toevallig een 2x8 op reserve voor ongeveer dezelfde prijs;
https://azerty.nl/product...e-lpx-ddr4-16-gb-2-x-8-gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
SpeedQber schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:31:
De 850 EVO heeft een opvolger: 860 EVO, anders is Crucial MX500 ook een goede keuze.
De Gigabyte 1060 Windforce OC 6G is bij Max ICT het goedkoopst, maar die heeft wel erg slechte rescensies.
Je ITX moederbord heeft maar 2 RAM slots, als je dus dual-channel RAM neemt, kan je niets bijprikken, alleen herprikken (dus oude RAM weggooien). Neem een micro-ATX moederbord met 4 RAM slots.
Hoeveel haast heb je om een nieuw systeem te kopen? GPUs zijn erg duur, tweedehands kaarten hebben een veel betere prijs/prestatie verhouding, je kan ook wachten op de nieuwe generatie, maar ik weet niet wanneer die komt en of de prijzen dan omlaag gaan.
Beste SpeedQber,

1.
Qua SSD bedankt, ik wist niet dat er van beide nieuwere modellen zijn.

2.
Grafische kaart ben ik me van bewust (coin mine hype) maar ik heb vrede met deze kaart en wil over ~3 jaar upgraden naar iets wat een 4k scherm goed aan kan. Ik wil nu geen 1080 of 1080i kaart nemen, want dat vind ik het nog niet waard.

3.
Zou je qua moederbord deze aanraden?
pricewatch: MSI B350 PC Mate
Ik zou er alleen wel graag WIFI en Bluetooth in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
De PC Mate B350 biedt geen WiFi en Bluetooth geintegreerd maar met een PCI adapter is dat zo opgelost. Denk aan zoiets: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Verder is het een goed (budget) moederbord

Het geheugen kan je eventueel nog wisselen voor deze: pricewatch: Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/16

Die BeQuiet voeding is inderdaad een goede. Eventueel zou je deze nog kunnen kiezen: pricewatch: be quiet! System Power 9 400W maar het prijsverschil is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:20

Sweatleek

404: Member Not Found

warlorcp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:45:
[...]
Zou je qua moederbord deze aanraden?
pricewatch: MSI B350 PC Mate
Ik zou er alleen wel graag WIFI en Bluetooth in hebben.
Je neemt een ITX kast. Daar kan geen atx moederbord in.

(Je gaf namelijk aan een nano te willen van fractal)

* als het goed is heeft die EVO 212 die je nu in het lijstje heb staan niet standaard de mounting hardware in de doos van AM4

[ Voor 12% gewijzigd door Sweatleek op 21-03-2018 12:28 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pricewatch: Fractal Design Define Mini C is niet heel veel groter dan de Nano S maar je het meer keuze uit mATX moederborden en zijn goedkoper. Bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock AB350M Pro4. Voor Wifi kan je een pricewatch: TP-Link Archer T4UH V2.0 achterin het bord prikken.

De be quiet! PP10 400w is een prima voeding. De System 9 400w is kwalitatief redelijk vergelijkbaar. Alleen de fan is van iets mindere kwaliteit.

De Freezer 33 eSport is een dure oplossing in een gesloten behuizing. pricewatch: Arctic Freezer 33 is welk ik bedoel. Je kunt ook een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler nemen die al een heel redelijke koeler mee krijgt. Scheelt je totaal ruim €40,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:47
Voor Wifi en Bluetooth moet je hier zijn:
categorie: Netwerkadapters
Ik heb gelezen dat PCI adapters beter zijn dan USB adapters, maar dat moet je zelf nog even nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Oke dus, ik heb mijn wensenlijst even geupdated;
- Ik heb nu de juiste Artic Freezer
- Ik heb een moederbord wat 4 slots aan kan (MSI b350 PC MATE)
- Ik heb een adapter voor Bluetooth en WIFI
- Ik ben terug naar 2x8 ipv 1x 16 GB RAM van Crossair
- Ik heb een nieuwe model Samsung SSD (860 ipv 850)
- Ik heb de juiste voeding (Be Quiet)

Volgens mij is het enige wat nog niet klopt de behuizing (of wel?)

Zou deze zonder open zijde wel geschikt zijn voor de huidige opzet?
pricewatch: Fractal Design Define Mini C

Het hoeft echt niet persé zo'n fractal te zijn hoor, als het maar een strakke kast is die niet plastic over komt en ik hoef geen kleurtjes/LED te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door warlorcp op 21-03-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MSI B350 PC Mate is een ATX bord en past niet in een mATX behuizing als de Mini C. Het Asrock bord dat ik een paar posts terug genoemd heb past wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk of je budget vrij kunt maken voor een 1440p monitor.
1080p is leuk, maar als je 1x 1440p hebt gehad, wil je niet meer terug. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Ik heb de behuizing vergroot naar een ATX; pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Volgens mij ben ik er nu?

Qua screen; tnx! ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Besteld! Bedankt allemaal.
Pagina: 1