2e monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Het lijkt mij wel leuk om een 2e monitor bij m'n computer te zetten. Ik heb nog wel een pci-slotje over, en ik draai win98 en win2k. Is het makkelijk om zomaar ff een goedkoop pci kaartje erbij te zetten zodat je een leuk beeld krijgt op 2 monitoren?
In photoshop lijkt me het namelijk wel handig om de venstertjes met alle dingen op het andere scherm te hebben, daar lijkt me m'n oude 14 inch scherm wel geschikt voor (dat ding staat te verstoffen, ik wil hem dus een 2e leven geven..)

maar kortom m'n vraag dus: Is het makkelijk om een 2e monitor+videokaart erbij te zetten en te gebruiken, of is het een hoop geklooi wat misschien uitkomt op nix?

• Red devil
  • Laatst online: 20:32
Is a piece of cake, althans onder win98,
Win2k draai ik (nog) niet dus dat zou ik niet weten.

• RdB_IA
  • Niet online
he red devil, thanx...
heb jij toevallig nog ergens een pci kaartje liggen dan?
(ps...back soon on icq :))

• RdB_IA
  • Niet online
is win2k net zo makkelijk, iemand? das namelijk toch wel mijn voornaamste os. win98 staat er nog op voor sommige dingen die niet werken onder win2k (m'n scanner bijvoorbeeld..k*t scsi ding) en games.
En games speel ik ...uhh...nooit, dus vooral win2k is voor mij belangerijk

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

ALs je een spel opstart. Welke videokaart wordt er dan gepakt...

Lijkt wel luk om UT te spelen en op de tweede monitor de recource te zien

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Bij gamez wordt alleen je primaire videokaart gebruikt (en welke dat is kun je instellen in je bios).
Of het moet een game zijn dat meerdere schermen ondersteund zoals flightsim.

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt het beste een S3 kaartje nemen of een Matrox, die geven de minste probs.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Onder Win2k is het ook een koekje. S3 kaarten werken alleen _niet_ onder Win2k. Matrox kaarten doen het wel. Zelf gebruik ik een Voodoo3 2000 PCI naast een GeForce.

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
argh zit me nou niet lekker te maken! :)
trouwens, onder win98se is de resolutie niet onafhankelijk per monitor in te stellen?? [dat zou erg )@*^*@^ zijn

• RdB_IA
  • Niet online
Ja..das ook nog een hele goeie vraag ja..de resolutie apart instellen! Kan dat? (onder win98 en win2k)

aangezien ik een pyama 17inch heb en een brak 14 inch ding (als het me goed bevalt komt er denk ik een goeie 2e monitor..maar eerst ff proberen) en die 14inch haalt geen 1152*864 lijkt me :)

• Red devil
  • Laatst online: 20:32
Volgens mij kun je *graaf graaf* wel je resolutie onafhankelijk instellen
en yepz Ruurd, ik heb nog wel een kaartje liggen :)
Een Stealth kaartje, het type ben ik ff kwijt, maar die werkten bij mij (onder win98 althans) perfect.
Ook zal ik nog ff checken of er een S3 chipset op zit zoals Femme al zei.

Verwijderd

Ik heb onder win98 en win2k een AGP TNT1 draaien en een S3Virge als 2e kaart.

Onder win98 stel je die AGP kaart in als primary.
Onder win2k moet je de S3virge instellen als primary, anders werkt ie niet. Op het moment dat je de desktop van win2k te zien krijgt schakelt ie automatisch over dat je AGP kaart primary display is geworden. Ook spellen speel je dan via je AGP kaart.

In allebei de gevallen kun je de resolutie apart instellen per monitor/kaart.

• RdB_IA
  • Niet online
Ik heb vandaag ff het isa videokaartje uit m'n ouwe 386 gesloopt en erin gedrukt om te kijken wat er gebeurd.
Ik kreeg er beeld op, maar niet tegelijk op beide monitoren. Onder windows2000 alleen beeld op m'n agp kaart en onder win98 alleen beeld op die isa kaart.
Doe ik iets fout of komt dit gewoon door de isa kaart (dat hij isa is zeg maar..)

ik heb trouwens nix veranderd ofzo, alleen kaart erin gedaan en opgestart.

Verwijderd

volgorde is een instelling,

waarschijnlijk wordt die kart niet ondersteund zie c:\windows\monitor.txt of display.exe voor de ondersteunde exemplaren

• RdB_IA
  • Niet online
He bedankt!...volgens mij staat daar dat je het alleen met een pci kaart kan doen..moet ik daar maar ff op wachten dus :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dual monitor support werkt alleen bij agp/pci of pci/pci combinatie. isa kaarten worden NIET ondersteund.
Ik heb zelf een TNT1-agp-17" en een S3-virge-pci-15" draaien.
Je kan op beide monitoren de resolutie en refresh (!!) apart instellen. Wel (LET OP!!) moet op beide monitoren de KLEURDIEPTE gelijk zijn anders kan windows de desktop niet goed uitbreiden en zie je alleen wiite strepen (of zo).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
/me dacht aan v5 5500-agp 19 inch piiyama en v3-3000 pci 15 inch optiquest. helaas waren de v3 3000 bij (*&^#$*(^@#^*%@#&^!!!!!!! vobis uitverkocht. [hadden actie v3 3000 pci voor 230,- !!!] dan maar geen dual systeem.
[lang verhaal]

• 4POX
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

I heb nu sinds vanmiddag een 2de videokaart erin.. Een brakke ati 2MB uit '95 en alles werd meteen gepakt... Het grootste nadeel wat ik hier ondervind is dat de 17" op 85HZ draait en de 14" op 60HZ.. Het is super irri om steeds om teswitchen als je naar de andere monitor moet kijken....

En de kabels van de 14" zijn te kort... Dus het is nu een krappe bedoeling op mijn bureau

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Misschien ben ik wel heel dom maar.....als je 2 videokaarten hebt en je speelt bijv Q3A
-is er dan eentje uit?
-speel je met de agp OPENGL en met de pcikaart met softwarerenderer???

wak

Verwijderd

Hmmm....
ik probeer laats ook een muli-monitor systeem
op te zetten maar dat lukte jammer genoeg niet onder win2k..

primair display: diamond fusion agp
secundair display: oude matrox kaart die ik
uit een oud systeem van m'n vaders kantoor heb gesloopt, weet effe niet het type meer.
(uit een p90 gesloopt, kaart was toen heel high end en alle geheugenbankjes waren vol, iemand een idee welke type het was?)

Werkte van geen kant, win2k gaf zelf ook aan dat hij het niet deedt maar wat er mis was...
Kaart werd denk ik gewoon niet ondersteund
of misschien vond m'n fusion het wel niet zo leuk.

jammer...
ik heb nu dus nog een mooi ctx 15" monitor over :( :(
Met zo'n s3 virge kaartje heb je toch de minste problemen? Want dan koop ik die wel het is toch maar een paar tientjes :)

KuLLun aka KaRRde

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nogmaals: oude S3 kaartjes doen het niet onder Win2k.

Resolutie en refreshrates kun je gewoon per videokaart instellen.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En bij het spelen van full-screen spelen heb je het spel beeld op de eerste monitor en zie je op de tweede monitor gewoon de desktop van windows. Je kan hier alleen niet meer naartoe met de muis of toetscombinaties dus je kan er ook niets meer doen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

..oude S3virge kaartjes doen het WEL onder win2k, zolang je ze maar als primary display in je bios opgeeft.

Let er trouwens op dat bij sommige spellen in OpenGL je 2e monitor uit moet zetten (gewoon bij Display Properties) om in OpenGl-mode te kunnen starten.
Pagina: 1