Autohuur San Francisco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:32
Waar auto huren in USA?

Na een tijd sparen gaan we deze zomer (augustus-september) eindelijk 3.5 week naar west VS. We vliegen op SFO en moeten dan na een paar dagen een auto hebben om een mooie roadtrip te maken van drie weken. Nu zie ik legio verschillende tussenpersonen en vergelijkingssites voor autohuur. Waarbij het lijkt dat ze allemaal negatieve reviews hebben. Wat zijn jullie ervaringen met partijen als easycars.nl, easyterra.nl, holidaycars etc? Na wat googlen kom ik op wat oude forum posts en lijkt het allemaal wel betrouwbaar? Het zou voor mij een hele geruststelling zijn als hier een aantal mensen goede ervaringen hebben of goede alternatieven weet. Alvast bedankt :)

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55
Heb je misschien weinig aan maar we waren best content met Avis. Prijs zal wel minder interessant wezen.

https://www.avis.com/en/locations/us/ca/san-francisco

[ Voor 14% gewijzigd door anessie op 20-03-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 00:39
Alamo is een gerenommeerd bedrijf. Mijn ervaringen ermee zijn echter niet louter positief, maar dat komt meer door gekluns dan echt onbetrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
Wij hebben vorig jaar ook Alamo gebruikt. Goeie prijs voor best wel toffe auto's. Let wel even goed op dat je er een verzekering bij hebt als je boekt. Anders moet je dat ter plekke nog doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb in augustus drie weken een Mustang Cabrio gehuurd via Argus Carhire, prima bevallen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Zou boeken met Auto Europe en dan Alamo. Je hebt alle verzekeringen die je nodig hebt. Bovendien kun je gratis annuleren en bij een betere prijs opnieuw boeken.

Overigens erna online inchecken en skip the counter doen:p. Scheelt je weer zeker een uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maakt opzich niet zo veel uit waar je een auto huurt, maar betaal de autohuur ALTIJD met creditcard tenzij daar een HELE goede reden voor is om dat niet te doen. Dus ook als je via een broker boekt gewoon met creditcard boeken.

De reden hiervoor is dat verzekeringen in de VS anders werken, en dat ICS een stukje extra verzekering heeft.

Wil je niet via een creditcard betalen, boek dan bij een fatsoenlijke broker, zoals bijvoorneeld Sunnycars (iDeal). De verhuurmaatschappij is dan altijd Alamo, maar Sunnycars biedt er nog eens een extra aansprakelijkheidsverzekering bovenop die je als Europeaan nodig hebt. Sunnycars is iets duurder dan Alamo zelf, maar dan ben je in ieder geval goed verzekerd. Alamo zal je ter plekke altijd een extra verzekering proberen te verkopen, maar die moet je gewoon weigeren. De extra verzekering van Sunnycars blijft ook gelden als je ter plaatse een upgrade doet en aan Alamo bijbetaalt voor een duurdere auto.

En vraag vantevoren een ZIP code aan voor je creditcard, zodat je makkelijker kunt tanken.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 21-03-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 10:33
crepsly schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:21:
Waar auto huren in USA?

Na een tijd sparen gaan we deze zomer (augustus-september) eindelijk 3.5 week naar west VS. We vliegen op SFO en moeten dan na een paar dagen een auto hebben om een mooie roadtrip te maken van drie weken. Nu zie ik legio verschillende tussenpersonen en vergelijkingssites voor autohuur. Waarbij het lijkt dat ze allemaal negatieve reviews hebben. Wat zijn jullie ervaringen met partijen als easycars.nl, easyterra.nl, holidaycars etc? Na wat googlen kom ik op wat oude forum posts en lijkt het allemaal wel betrouwbaar? Het zou voor mij een hele geruststelling zijn als hier een aantal mensen goede ervaringen hebben of goede alternatieven weet. Alvast bedankt :)
T maakt volgens mij allemaal niet zoveel uit, alle grote bedrijven zijn prima betrouwbaar en dan kan je gewoon voor de gene met de laagste prijs gaan.
Wij hebben 3,5 week Amerika in april afgelopen jaar gedaan, ook gestart in San Francisco en 3 weken auto gehuurd. Hebben we bij Budget gedaan, Ford Mustang cabrio voor ong. 1100 euro.
Al geboekt vrij ruim van te voren in Nederland op de site van Budget zelf (dus zonder tussenkomst van broker oid).

Even opletten dat je bij de balie bij het ophalen nee zegt tegen alle "upgrades" rondom extra verzekeringen etc. Het is daar ook wat anders geregeld met huur auto's dan hier, in principe geen eigen risico terwijl dat in NL standaard is bij het huren van een auto.

Wij kregen uiteindelijk na nee zeggen tegen alles bij de balie de V8 versie mee ipv de standaard V6 >:). En alles zat er verder op en aan, stoelverwarming & koeling, apple car play, etcetc

[ Voor 11% gewijzigd door timwijn op 21-03-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
timwijn schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Even opletten dat je bij de balie bij het ophalen nee zegt tegen alle "upgrades" rondom extra verzekeringen etc. Het is daar ook wat anders geregeld met huur auto's dan hier, in principe geen eigen risico terwijl dat in NL standaard is bij het huren van een auto.
Bij Alamo moet je bij de balie op alles nee zeggen. Als je eenmaal in de parkeergarage bent moet je gewoon vragen of je een dikkere auto mag pakken. Vaak mag dat, op de convertibles na. Als je dus een Kia Picanto hebt gehuurd kun je, als je je een beetje normaal gedraagt en een goede tip geeft, gewoon met een dikke V8 wegrijden. Overigens hebben ze geen Picanto-klasse, dus als je die huurt krijg je default al een upgrade.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 21-03-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Trommelrem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Bij Alamo moet je bij de balie op alles nee zeggen. Als je eenmaal in de parkeergarage bent moet je gewoon vragen of je een dikkere auto mag pakken. Vaak mag dat, op de convertibles na. Als je dus een Kia Picanto hebt gehuurd kun je, als je je een beetje normaal gedraagt en een goede tip geeft, gewoon met een dikke V8 wegrijden. Overigens hebben ze geen Picanto-klasse, dus als je die huurt krijg je default al een upgrade.
dus skip the counter. dan ga je niet twijfelen. Sowieso staan alle auto's waar je uit kunt kiezen in de rij waar je voor betaald hebt. Dus eventueel ook dikke SUV's.

Zipcode kun je bij tanken gewoon random doen. Gaat altijd goed als je gewoon iets verzint,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 16:40
Wij hebben in SF via Alamo een auto gehuurd. Akkoord gegaan met een upgrade naar een middenklasse, die eenmaal in de garage niet meer beschikbaar bleek te zijn. Daar de keuze gekregen tussen een Mustang convertible en een Dodge Journey. Voor de rest ook tevreden. Geen gezeik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wij zijn twee keer in de VS geweest (binnenkort derde keer) en beide keren hebben we via rentalcars.com of carrentals.com (ik haal die altijd voor elkaar :o) een auto gehuurd bij Thrifty. En dat is eigenlijk altijd prima bevallen.

Het enige waar we beide keren issues mee hadden is tol. Je moet dat van te voren goed uitzoeken, want ze gaan proberen je allerlei tolconstructies aan te smeren. Mijn tip is om jezelf hier goed over te informeren.

Tijdens onze tweede reis hebben we twee boetes gekregen (tegelijk). Eentje omdat de auto verkeerd om geparkeerd stond (dat mag in DC blijkbaar niet ...) en de andere omdat de tag verlopen was, Kennelijk moet een nummerplaat elk jaar vernieuwd worden. Ik heb toen direct met Thrifty gebeld en ze hebben ons drie dagen later, toen het ons uit kwam van een nieuwe, grotere huurauto voorzien. We hebben verder van beide boetes nooit meer iets gehoord. Op zich prima geregeld dus, het is natuurlijk wel irritant dat je tijd uit je vakantie moet nemen om dit soort onzin te regelen, wijze les: controleer voor je wegrijdt of de plaat nog geldig is, dit staat op de nummerplaat geprint.

Verder denk ik dat het verschil tussen de huurtoko's erg klein is, ze zijn immers bijna allemaal van dezelfde eigenaar. In ieder geval Thrifty, Hertz en Dollar (en volgens mij ook Alamo) zijn van dezelfde eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:03
Maakt opzich niet zo veel uit waar je een auto huurt, maar betaal de autohuur ALTIJD met creditcard tenzij daar een HELE goede reden voor is om dat niet te doen. Dus ook als je via een broker boekt gewoon met creditcard boeken.
De reden hiervoor is dat verzekeringen in de VS anders werken, en dat ICS een stukje extra verzekering heeft.
Heb je daar een bron van? Als je de "normale" verzekeringen boekt, dan is je auto allrisk verzekert met 0 eigen risico, en heb je verder niets nodig.
En vraag vantevoren een ZIP code aan voor je creditcard, zodat je makkelijker kunt tanken.
Zipcode is je postcode, die kan je niet aanvragen, die heb je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49
Alamo voor ons ook 2x iig.
En inderdaad wat al gezegd is, zeg op alles nee. Dus geen upgrade omdat je een tiny car hebt gehuurd. Zolang je koffers er in kunnen naar het hotel, is dat prima. Je krijgt namelijk altijd een upgrade omdat die auto's er niet zijn of omdat ze allemaal weg zijn.
Wij hebben dit iig iedere keer gehad. Op 2 eilanden van Hawaii. Altijd de opmerking dat het zo'n kleine auto is, maar dat was al groter als wat we thuis reden. En in Florida idem. Alle 3 de keren stonden er helemaal geen kleine wagens. Want Amerikanen rijden die dingen niet.
Alhoewel we 1 keer hebben gehad dat de mensen na ons sneller bij de kleinere wagen waren. En we dus "jammer genoeg" een grotere moesten pakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso doet gemiddelde CC van hier volgens mij weinig qua autoverzekeringen, misschien als je een hele dure hebt.

Vorig jaar naar Canada geweest, en daar ook dit probleem gehad. Hoop uitzoeken, veel te veel tijd in gestopt, denk je een goedkope te hebben heeft die ook weer desastreuse reviews, etc.
Uiteindelijk gegaan voor oplossing die we gewoon direct hadden moeten kiezen, rechtstreeks bij Hertz, met een kortingscode van mijn werk (die gewoon door iedereen te Googlen is). Zonder korting was rechtstreeks bij verhuurders veel duurder dan via een tussenpersoon, maar zo ging het prima.
En het voordeel als er schade is (wat er was, ook al kon niemand bedenken hoe die schade uberhaupt mogelijk was, laat staan wanneer het was gebeurd), geen gedoe met dat je eerst zelf moet betalen. Wij hadden nog wel €200 eigen risico, (die we voor €150 hadden mogen afkopen), maar na formuliers te hebben ingevuld kwamen ze erachter dat we wel behalve eigen risico via hun verzekering hadden, werden alle formulieren doorgescheurd, en hoefden we niks te betalen. Beetje apart, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Waar auto huren in USA?

We hebben éxact hetzelfde op het oog! We gaan ook aug/sept weg, 4 weken, incl nog een weekje canada. Landen ook op SFO. Ik ga dit even volgen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
Been there, ook met een bezoekje aan Hawaii om 'bij te komen' ;-)
Voor het rijden door Amerika zelf hebben we bij Hertz gehuurd; 7/8 Passenger Standard 4WD SUV, (Categorie L4) FRAR, (L4) Ford Explorer of gelijksoortig.
Dit werd een Nissan Pathfinder, heerlijke grote auto en ideaal voor zo'n roadtrip. € 664 voor 15 dagen.

In Hawaii hadden we bij Budget een Ford Fiesta gehuurd voor 1 dag voor € 50. Dit werd echter een Ford Mustang, dus dat was mooi meegenomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Een aanrader is https://www.autohuuramerika.nl.
Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik de eigenaar ken, dus dat kan een positiever beeld bij mij geven.

Vind het zelf wel prettig daar, zij vergelijken en zoeken en je boekt gewoon via hun het voordeligste. Callcenter in het Nederlands en geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
Ik ga rond die tijd ook drie weken, maar wij vertrekken vanuit LA. Wij huren een auto bij Sixt, van een locatie die losstaat van het vliegveld (in Santa Monica). Daar overnachten we dan eerst nadat we aankomen met het vliegtuig. Belangrijkste voordeel is dat je bij Sixt voor minder geld een luxere, Europese auto kunt huren dan bij de verhuurders op/bij het vliegveld. Misschien iets om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 992889 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:36:
[...]

dus skip the counter. dan ga je niet twijfelen. Sowieso staan alle auto's waar je uit kunt kiezen in de rij waar je voor betaald hebt. Dus eventueel ook dikke SUV's.

Zipcode kun je bij tanken gewoon random doen. Gaat altijd goed als je gewoon iets verzint,
Verschilt per tankstation. Een groot deel van de tankstations accepteert geen random code meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Onderstaande is ook goedkoop, wil nog wel eens van dag-tot-dag variëren
http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:08

Koppensneller

winterrrrrr

Wij hebben vorige zomer via ADAC (de Duitse ANWB, zeg maar) geboekt. Ongeveer gelijke prijzen als wanneer je direct bij de 'standaard' aanbieders (Alamo, Hertz, etc.) huurt, maar je krijgt er gratis de tweede bestuurder bij. Verder regelen zij dan dat je je qua verzekeringen en eigen risico nergens zorgen over hoeft te maken door een net pakket samen te stellen. Bovendien heb je gratis annulering en omboeking. Is ons erg goed bevallen!

[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 21-03-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-03 19:32
Herkenbare vraag. Alvast veel plezier! In 2013 hebben wij hetzelfde gedaan.

Wij hebben toen geboekt via www.rentalcars.com.

Mijn tip is wel de auto vanaf de verhuur op het vliegveld te halen. Wij hebben toen de fout gemaakt de 1e 3 dagen in SF te blijven en daarna midden in het centrum de huurauto te halen. Nadeel is dat er dan geen keuze gemaakt kan worden. Er staat gewoon een auto klaar. Gevolg: Een diep verdrietige vriendin die absoluut niet met die auto zoveel wou rondrijden. Na enig wachten hadden we het geluk dat er een mooie vrij nieuwe andere auto net terug kwam.

In 2016 hebben wij een auto in Orlando gehuurd op het vliegveld. Dan ga je gewoon naar de parkeergarage. Kies je een auto naar keuze uit jouw segment en stap je daar in.

Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:38

steveman

Comfortabel ten onder

In 2015 cars-scanner.com gebruikt, welke ook mailde vanaf cartrawler.com.

Dacht eerst dat twee dagen mustang (cliche's bestaan met een reden, he!) heel duur zou zijn toen ik bij directe verhuur zocht, maar uiteindelijk viel me dat nog wel mee voor USD 123.76.

Opgepikt op SFO, bij budget.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Let op dat als je rechtstreeks een auto huurt (bij Alamo bijv.), je dan de EU website pakt en niet de US. Dan krijg je automatisch de juiste (aansprakelijkheids)verzekering erbij. Je wil echt niet zonder in Amerika rondrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
smrtphoneuser schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:19:

Mijn tip is wel de auto vanaf de verhuur op het vliegveld te halen. Wij hebben toen de fout gemaakt de 1e 3 dagen in SF te blijven en daarna midden in het centrum de huurauto te halen. Nadeel is dat er dan geen keuze gemaakt kan worden. Er staat gewoon een auto klaar. Gevolg: Een diep verdrietige vriendin die absoluut niet met die auto zoveel wou rondrijden. Na enig wachten hadden we het geluk dat er een mooie vrij nieuwe andere auto net terug kwam.

In 2016 hebben wij een auto in Orlando gehuurd op het vliegveld. Dan ga je gewoon naar de parkeergarage. Kies je een auto naar keuze uit jouw segment en stap je daar in.

Hertz op SFO geeft je in het kantoor sleutels mee, dus daar kun je in ieder geval ook niet zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Een diep verdrietige vriendin die absoluut niet met die auto zoveel wou rondrijden. Na enig wachten hadden we het geluk dat er een mooie vrij nieuwe andere auto net terug kwam.
Auto volgende keer gewoon meenemen, rij je naar het grote verhuurstation en ruil je m daar om. Doen ze bij Alamo niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
Bushie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Auto volgende keer gewoon meenemen, rij je naar het grote verhuurstation en ruil je m daar om. Doen ze bij Alamo niet moeilijk over.
Hadden wij toen nog nagevraagd. Antwoord was "That isn't possible". Ook na flink aandringen.

Dit was toen afgehaald bij Alamo. In 2017 in Orlando bij de balie huurovereenkomst meegekregen. Loop het terrein op. Stapt in de auto en bij de uitgang koppelen ze je gekozen auto aan je overeenkomst binnen dat segment. Weet niet welke verhuurder dat toen was want dat hadden namelijk vrienden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Antwoord was "That isn't possible"
Typisch Amerikaans antwoord, niemand die ergens verantwoordelijk voor gehouden wil worden :-)
Ze doen het echt wel, bij Alamo al vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 992889 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:36:
[...]
Sowieso brandstof cash betalen in de VS, is altijd goedkoper. Het komt regelmatig voor dat Europese creditcards niet of alleen binnen worden accepteert (heb dit nog afgelopen september bij verschillende tankstations in de regio Las Vegas gehad).

Hou er rekening mee dat de brandstof goedkoper is in de VS maar door de afstanden en het feit dat de auto's toch gemiddeld groter/onzuiniger zijn het nog best een kostenpost kan zijn. De laatste keer dat ik een grote roadtrip had gedaan wat dat toch zomaar 500 euro bij elkaar, prima te overzien maar had er vooraf niet zo bij stil gestaan.Gaat gewoon hard met zo'n Mustang GT ;)
kipusoep schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:28:
[...]

Hertz op SFO geeft je in het kantoor sleutels mee, dus daar kun je in ieder geval ook niet zelf kiezen.
Het hangt helemaal van de locatie/verhuurder af. Bij sommige locatie's/verhuurders is er een rijtje auto's (op huurcategorie) waarin je zo mag wisselen. Maar ook gehad dat er überhaupt geen cabrio was (terwijl ik wel preferred member ben bij Avis) of dat ik een grotere auto mee kreeg omdat er op het moment dat ik er was geen auto direct beschikbaar was in de gehuurde klasse.

Horrorverhalen zijn er genoeg te vinden maar ik heb zelf nooit last gehad. Ik bestel meestal de auto via vliegmaatschappij (BA), de tarieven zijn meestal net iets gunstiger.

[ Voor 81% gewijzigd door PolarBear op 21-03-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vraag ik me toch af wat voor een auto het was waar je vriendin diep ongelukkig van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 21:51

Tjark

DON'T PANIC

Als je in de zomer rijdt, en je wil een convertible, de Ford Mustang heeft de grootste kofferbak van die typen, maar ik moest nog steeds precies goed proppen om 2 koffers er in te krijgen. Als je van die hardschalen koffers hebt, kan ‘t dus lastig zijn.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Tjark schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:08:
Als je in de zomer rijdt, en je wil een convertible, de Ford Mustang heeft de grootste kofferbak van die typen, maar ik moest nog steeds precies goed proppen om 2 koffers er in te krijgen. Als je van die hardschalen koffers hebt, kan ‘t dus lastig zijn.
Dat is ook de reden dat wij na goed uitzoeken toen toch voor een Dodge Charger zijn gegaan; een stuk grotere kofferbak en nog steeds een erg fijne auto om mee te rijden. Trouwens via Alamo gedaan en allemaal prima; ophalen en inleveren ging heel soepel en geen gedoe achteraf.

Bij Avis minder goede ervaringen nadat we onlangs 2,5 maand een auto hebben gehuurd. Wij hebben aan de balie nee gezegd tegen de extra verzekeringen maar die stonden uiteindelijk wel op de factuur. Met jetlag aan de kop niet genoeg het contract doorgezelezen want daar sstonden ze wel op maar specifiek aangegeven het niet te willen.

Het kan dus per maatschappij en per locatie verschillen hoe je het ervaart, maar volgens mij zijn ze allemaal wel prima te vertrouwen. Trouwens 1x direct gedaan en 1x via Cheapcars.nl en ging allebei prima. Zolang je niet bij een enkele autoboer op de hoek wat huurt maar gewoon bij een groot bedrijf blijft, zal er weinig mis gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
smrtphoneuser schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:19:

Dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van geluk hebben he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Laatst online: 20-06 20:43
Mijn ervaring is dat het in beginsel allemaal niet heel erg veel uitmaakt via welke website / platform je de huurauto regelt. Uiteindelijk kom je uit bij een van de grote verhuurders. Avis / Budget, Enterprise, Europcar, Hertz, Sixt of en lokale middelgrote verhuurder. Regel alle opties vooraf via het boekingsplatform, extra's zoals, tweede bestuurder, kinderzitje, navigatiesysteem en uitgebreide verzekering. Dan weet je vooraf hoeveel het gaat kosten en heb je aan de balie geen last van 'vervelende' verkooppraatjes en ad hoc keuzes die gemaakt moeten worden. Je hebt een lange vliegreis achter de kiezen en zit midden in een jetlag en je komt een auto ophalen. Alle keuzes zijn vooraf gemaakt, regel het papierwerk en krijg de sleutel overhandigd. Geen moeilijk gedoe, houdt het simpel.

Lees vooraf goed de voorwaarden door. Print de voucher uit op dode-bomen-papier. Zorg dat de creditcard op jou naam staat en niet de naam van iemand anders. Zorg voor voldoende bestedingslimiet en stort desnoods tijdelijk iets bij. Controleer verloopdatums van paspoort en rijbewijs, vuistregel is dat ze minimaal 6 maanden geldig moeten zijn op het moment dat je weer terugreist naar huis.

Haal de auto inderdaad direct op van de luchthaven, daar staan veel voertuigen. Amerikanen maken graag een praatje. Hoe gaat het, waar gaat de reis naartoe. Medewerkers hebben de mogelijkheid om je een gratis upgrade te geven als ze zien dat je veel koffers bij je hebt of als ze merken dat je een mooie / lange road trip gaat maken. Laat je niet ongevraagde een betaalde upgrade aansmeren. Zij leveren de auto die zij beschikbaar hebben. Hetgeen je bestelt hebt of iets groters, nooit kleiner. Vind je zelf dat hetgeen je bestelt hebt te klein is en lukt het niet om een gratis upgrade te krijgen dan zul je misschien moeten betalen voor een upgrade. Als je vooraf bij het boeken goed nadenkt over de formaat voertuig dat je nodig gaat hebben dan zit je nooit met een te klein voertuig. Je kunt erop gokken dat je een gratis upgrade krijgt maar je kunt er niet van uitgaan. Al gebeurt het best regelmatig, zeker op luchthavens waar ze heel veel voertuigen beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Uiteindelijk kom je uit bij een van de grote verhuurders. Avis / Budget, Enterprise, Europcar, Hertz, Sixt
Pas op met Sixt. Zij hebben een regel dat je alleen in de staat waar je de auto op haalt en de aangrenzende staten mag rijden. Schijnen ze ook actief te monitoren:

http://car-rental.sixt.co...P&tlang=en_GB&style=typo3
zie het hoofdstuk "Territorial Restrictions & Rentals Across State Lines "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanrader: usareisen.de
Zitten in Berlijn en pakken alle grote verhuurders, voro heel weinig.
Shcclt een stuk met via website van de aanbieders zelf boeken, danwel in NL boeken.
Maar doe ff je eigen vergelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Bushie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:28:
[...]
Pas op met Sixt. Zij hebben een regel dat je alleen in de staat waar je de auto op haalt en de aangrenzende staten mag rijden. Schijnen ze ook actief te monitoren:

http://car-rental.sixt.co...P&tlang=en_GB&style=typo3
zie het hoofdstuk "Territorial Restrictions & Rentals Across State Lines "
Serieus? Goed om te weten! Ik vind het wel een hele rare regel. De USA is, misschien even afgezien van de huidige politieke situatie, een geciviliseerd land en dan verwacht je zoiets niet. Als je in Zuid-Afrika een auto huurt dan spreekt het eigenlijk voor zich dat je daarmee niet maar Mozambique of Zimbabwe mag rijden. Staat ook duidelijk in het contract en ze zeggen het ook nog een keer aan de balie voordat je je handtekening zet. Maar binnen de verenigde staten tussen staten is best raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 15:40
Ik heb een paar keer een wagen geboekt via Easyterra, bij verschillende verhuurders. Nooit problemen gehad en alles wat gewoon geregeld en betaald. En vaak is dat iets voordeliger dan direct bij de maatschappij te boeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33
The Eagle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:30:
Aanrader: usareisen.de
Zitten in Berlijn en pakken alle grote verhuurders, voro heel weinig.
Shcclt een stuk met via website van de aanbieders zelf boeken, danwel in NL boeken.
Maar doe ff je eigen vergelijk.
Ik heb de Canadese variant gebruikt, drive-canada.de. Een Duitse partij die hetzelfde doet als sunnycars.nl alleen dan net iets goedkoper. Voor Amerika hebben ze de volgende site: https://www.usareisen.de/mietwagen/.

Waarbij je kan filteren op extra bestuurder, uitgebreide verzekering, bijna altijd unlimited milage. Etc. etc.

Af en toe even Google Translate gebruiken om het Duits te vertalen maar ik kan er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 14:56

nlboy

Alles kitz?

Ik ga binnenkort ook naar de VS (niet SF) en ik heb mijn auto geboekt via https://www.cardelmar.com/nl. De prijs is incl. all risk (ook banden en ruitschade). De reviews zijn wisselend, maar ja ik heb eigenlijk weinig tot geen huur sites gevonden met alleen maar positieve reviews. En qua prijs zitten zij hetzelfde als een verhuur met basis verzekering.

[ Voor 11% gewijzigd door nlboy op 21-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Serieus? Goed om te weten! Ik vind het wel een hele rare regel.
Ik ook, wat nog veel erger is dat ze dus actief monitoren en $0,50 per "illegale" mijl in rekening brengen.
Big brother is watching you, dus kijk maar uit als je een rough road naar Bodie of iets dergelijks mee pakt.
Voor mij geen Sixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:30

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik ben regelmatig een paar dagen voor het werk in de US en huur dan altijd bij Enterprise. De locaties zitten net iets verder weg maar ze brengen en halen je gratis van of naar bijvoorbeeld een hotel. Op het vliegveld is dit geen probleem, daar zitten ze meestal gewoon bij de andere bedrijven. Grootste voordeel van Enterprise is dat de prijs echt aanzienlijk lager ligt dan bij Hertz en dergelijke.

Wat verzekeringen betreft, het is een misverstand dat iedere creditcard alles dekt. Mijn Rabocard (Maestro) dekt helemaal niets.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 14:56

nlboy

Alles kitz?

Taab schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Ik heb de Canadese variant gebruikt, drive-canada.de. Een Duitse partij die hetzelfde doet als sunnycars.nl alleen dan net iets goedkoper. Voor Amerika hebben ze de volgende site: https://www.usareisen.de/mietwagen/.

Waarbij je kan filteren op extra bestuurder, uitgebreide verzekering, bijna altijd unlimited milage. Etc. etc.

Af en toe even Google Translate gebruiken om het Duits te vertalen maar ik kan er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over vinden
Ah interessant! Zeker de filters zijn handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
https://www.easyterra.nl/

Heb je ook nog gedacht aan de navigatie, die erbij huren is namelijk behoorlijk prijzig (indien van toepassing), wij hebben gewoon een oude TomTom voorzien van Amerikaanse kaarten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Kijk eens bij sunnycars nu een paar keer gehuurd ook aan de andere kant van de wereld en heldere voorwaarden.(geen extra verzekeringen ed, gewoon een all in prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:37
In 2014 een rondreis gemaakt in Zuid-West Amerika, denk er nog vaak met plezier aan terug :)

Wij hebben toen via Alamo een 'Standaard SUV' gehuurd.

In eerste instantie wilde ze ons afschepen met een wat ouder barrel, maar na dat we aangaven dat we daar niet mee akkoord gingen kregen we een gloedje nieuwe SUV (Ford Explorer) met 50km op de teller :9

Verdere afhandeling en inleveren verliep vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:52
Heb altijd goede prijzen gevonden bij Budget. Is gelieerd aan Avis maar hanteert beduidend lagere prijzen. En, niet onbelangrijk, heb er ook prima ervaringen mee gehad.
1x een Ford Escape gereserveerd, we kregen een Nissan Rogue.
1x een Ford Explorer gereserveerd, Ford Explorer gekregen.

Let op dat de prijzen blijven stijgen, het patroon dat ik lijk te ontdekken is dat de prijs stijgt iedere 1e van de maand. Bijv. een Escape voor een kleine 3 weken in jul/aug kostte in januari nog ca 900 euro, per 1 februari 1000 euro, en per 1 maart ca 1100 euro.

Nog een tip bij het plannen: tussen grote vliegvelden is de one-way fee gratis (bijv oppikken SFO, inleveren LAX).

En je kunt 10% korting pakken via deze pagina https://www.budget.com/en/offers/us-offers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 16:41
FabianGTI schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:09:
https://www.easyterra.nl/

Heb je ook nog gedacht aan de navigatie, die erbij huren is namelijk behoorlijk prijzig (indien van toepassing), wij hebben gewoon een oude TomTom voorzien van Amerikaanse kaarten :+
Inderdaad, wij gaan over een paar maanden naar Orlando. Maar voor het geld waarvoor je een GPS erbij huurt kun je net zo goed naar de best buy of een wallmart gaan en een nieuwe kopen 8)7.
Je kunt ook nagenoeg de hele staat Florida offline downloaden in Google Maps. Heb je gewoon offline navigatie beschikbaar via Google.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Goede ervaringen via Sunnycar. Vooral qua verzekeringen is dat erg handig.

Sowieso, als je via de NL website van een verhuurder boekt, dan moeten ze jou naar NL maatstaven verzekeren. Boek je via de VS website, dan zul je goed op moeten letten hoe en waarvoor je verzekeringen neemt. Kijk ook niet te licht naar het bedrag voor aansprakelijkheid, dat kan daar bij een aanrijding met letsel heel hard oplopen. Er is een reden dat je aansprakelijkheid bij Sunnycars tot 7.5 miljoen gedekt is.

Destijds heb ik gewoon mijn telefoon als navigatie gebruikt. Here Maps was toen nog standaard op Nokia's en offline te downloaden. Kan nu volgens mij ook met Google Maps, even voor dat je vertrekt doen.

@Meekoh
Let op dat een groot deel snelweg daar tolweg is (Florida's Turnpike). Ik zou even informeren bij het ophalen hoe dat geregeld is, en afhankelijk van hoe vaak je er op rijd kijken of je iets kunt afsluiten/afkopen want per dag betalen loopt snel op.

Rondom Orlando zelf/Disney etc. is het geen tolweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 16:41
LOTG schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:41:
@Meekoh
Let op dat een groot deel snelweg daar tolweg is (Florida's Turnpike). Ik zou even informeren bij het ophalen hoe dat geregeld is, en afhankelijk van hoe vaak je er op rijd kijken of je iets kunt afsluiten/afkopen want per dag betalen loopt snel op.

Rondom Orlando zelf/Disney etc. is het geen tolweg.
Goeie tip, ga ik vooral even navragen. We zitten in de basis in de buurt vanOrlando, maar we willen wel uitstapjes gaan maken.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-06 14:16
Meekoh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Goeie tip, ga ik vooral even navragen. We zitten in de basis in de buurt vanOrlando, maar we willen wel uitstapjes gaan maken.
Kijk op de kaart waar je heen wilt. Oost/west is geen probleem. Noord/Zuid is niet te doen zonder de turnpike te nemen. Miami of de Keys en zo. Let er ook op dat de snelheid naar NL begrippen nogal laag ligt dus verkijk je niet op de afstand. Vooral de op de Keys is het max 80 km/h dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
Tip voor navigatie is koop de duurste bij best buy en hou het bonnetje en doos want binnen 14 dagen mag je hem kostenloos terug brengen. Dan heb je navigatie voor nop.

[ Voor 0% gewijzigd door aegis op 16-10-2018 10:55 . Reden: typo ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wij hebben via het reisburo alles laten regelen (Jan Doets). Uiteindelijk was dat via Hertz. Goeie ervaringen mee, weinig poespas met het ophalen, etc.
In SanFran is er in onze auto ingebroken, en het was geen enkel probleem om een nieuwe op te halen bij het vliegveld. Enige wat het ons kostte was tijd.

Offtopic, SF is toffe stad, maar let op je spullen! Haal je auto leeg en zet deze op een bewaakte parkeerplaats en doe zoveel mogelijk met openbaar vervoer/taxi/uber/Lyft.
De hop on/ hop off is prima alternatief voor OV overigens :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 11:56
Tussen de vele tips hier nog een informatieve website: AllesAmerika.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
Sissors schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:02:
Vraag ik me toch af wat voor een auto het was waar je vriendin diep ongelukkig van werd.
Het was een Jeep wrangel uit 2011. Zag er afgetrapt uit en had al flink wat mijlen (50.000) erop staan. Zouden 4000km gaan rijden. Uiteindelijk kwam er een gloednieuwe Chevrolet Captiva met slechts 1000 mijl op de teller binnen. Kleur blauw. Dat zag ze wel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrtphoneuser
Waar auto huren in USA?

Misschien nog een tip als je in SFO ben. Koop geen kaartjes bij de beroemde cable cars. Kost je een vermogen en met een 3 daags vrij openbaar vervoer ticket mag je gewoon vrij opstappen. Vraag bij de receptie van je hotel ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Cardelmar.com is een prima boekingssite, meerdere malen gebruikt.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
aegis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:05:
Tip for navigatie is koop de duurste bij best buy en hou het bonnetje en doos want binnen 14 dagen mag je hem kostenloos terug brengen. Dan heb je navigatie voor nop.
Of koop voor $30 een T-Mobile Tourist Sim en gebruik Google Maps/Apple Maps, ben je ook meteen bereikbaar voor het thuisfront via WhatsApp en kun je Google Maps gebruiken voor POI :)

Heb je 2 Gb voor 3 weken op 4G snelheid (en daarna 2G snelheid), maar ik heb een tijdje geleden in een week volgens mij meer gebruikt dan die 2 Gb en ik merkte niks van een snelheidsverlaging. Aanschaffen is een kweste van een T-Mobile binnen wandelen (overal te vinden in de grote steden) en binnen 5 minuten is alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Laatst online: 16-06 18:01
disclaimer: Ik heb niet het gehele topic gelezen.

Ik gebruik altijd sunnycars als broker omdat het een all-in formule is. Dan hoef ik me minder zorgen te maken over wat wel of niet gedekt is.

Enige tip die ik geef is je auto te huren op een luchthavenkantoor... dan heb je meestal vrije keuze binnen je categorie. In een stadskantoor is je keuze veel beperkter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Laatst online: 25-05 03:09
Voor goedkope huurauto's in de VS: https://www.usareisen.de

Daar heb ik in San Francisco voor twee weken een auto gehuurd, kleinste klasse kiezen, die is er namelijk nooit. Gratis upgrade gehad naar een Dodge Avenger. Listen mij toen €160 voor twee weken, onbeperkte kilometers. Was in Maart, ongeveer 6 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:43
Lees dit topic even : https://forum.allesamerik...92ac574aeea32dafeff296462

Wij huren de laatste jaren alleen op de manier, huren een midsize en rijden de garage uit met de laatste keren een Ford Explorer (Expedition stond er ook, maar net iets te groot) en een Chevrolet Suburban. Voordeel van deze auto's dat ze al een navigatie systeem aan boord hebben. Of zoals eerder gemeld de Here app op je telefoon zetten.

Maar lees dat topic door en vergelijk daarna de prijzen let voor al op of alle verzekeringen er bij zitten.

Net even voor je gekeken als je een auto huurt op SFO van 20/8 t/m 10/9 kost je dat $693,- (+/- E591,-) incl alle verzekeringen.

Dan nog de tip (al meerdere malen geven) pas op aan de balie waar je ja tegen zegt. Je betaald zomaar $4,95 per dag extra voor een road service.

Als laatste als je een prijs ziet de je bevalt en deze nog later kan cancellen (meestal een pay at pickup).. boeken je kan er later nog vanaf...

Afhankelijk wat je gaat doen, maar met 3 weken in de SFO regio zullen de NP's wel op het programma staan zou ik een SUV aanraden, je zit dan net wat hoger en hebt beter zicht op de natuur. Nadeel is wel een hoger verbruik... Eventueel kan je nog een echte 4x4 nemen als je soms off road wil (let op, dit mag niet van de verhuurder.

Betalen van de benzine kan met de CC of zoals ik altijd doe met je normale pinpas. Voordeel van de pinpas tov de CC is de opslag deze is bij de pinpas aanzienlijk lager.

Geld kan je pinnen bij een ATM of en da's soms goedkoper als een cash back bij een supermarkt (kan volgens mij niet meer bij een Walmart). Sommige ATM hebben nog een extra opslag van $2,50

[ Voor 40% gewijzigd door Jacko01 op 22-03-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb drie keer in de (westelijke) VS een auto voor 3 weken gehuurd. Elke keer bij National (is dezelfde keten als Alamo & Europcar). Ik neem nooit een convertible. Met mijn bleke huidje levert dat alleen maar verbrande huid en het risico van een zonnesteek op. Bovendien is het daar in de zomermaanden zo heet dat je liever de ramen dicht en de airco aan doet. Dus altijd een auto met airco nemen. Dat is in de praktijk niet zo’n probleem aangezien alleen de allerkleinste auto’s die niet hebben.

Het gedoe met die zipcodes bij het tanken is irritant. Alleen vijfcijferige Amerikaanse codes worden geaccepteerd en de onze snappen ze niet. Of erop gecontroleerd wordt lijkt per staat of regio te varieren. Als een fictieve code niet geaccepteerd wordt zul je even naar binnen moeten lopen. Soms kun je vooraf betalen en soms willen ze even je CC vasthouden terwijl jij tankt. Is wat omslachtig maar heeft bij mij verder nooit problemen opgeleverd.

Een tip die ik in dit topic nog miste: Bij minstens twee Nederlandse verzekeraars kun je de verzekeringen voor zo’n huurauto afsluiten. Dan ben je relatief goedkoop goed verzekerd (bij een Nederlandse verzekeraar) en heb je de verzekeringen van de verhuurder niet nodig. Op de verzekering van een CC kun je maar beter niet vertrouwen (voor zover autohuur überhaupt verzekerd is via de CC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Ik kan sunnycars aanraden. 1x gezeik gehad bij het inleveren van een auto dat er gele strepen opzaten vooraan op de bumper. Was me zelf niet opgevallen en uiteraard zelf niets geraakt. Leek een heel gedoe te gaan worden, toen gelukkig aan de all-in verzekering van sunnycars gedacht en 5 minuten later was ik buiten :) Medewerker heeft het nog opgezocht en de strepen zaten er van voor mij al op. Had echter wel het gevoel dat Alamo mij daarvoor wouden laten opdraaien.

Sunnycars werkt dus met Alamo. Die proberen je wel wat te intimideren om een grotere auto te nemen en een extra verzekering die je niet nodig hebt. Gewoon negeren.

Verder kies je niet altijd een bepaalde auto. Meestal komt het neer op een bepaalde "klasse". Je kiest bij aankomst gewoon een auto uit een hele rij maar dus niet noodzakelijk van het merk dat je vooraf gekozen hebt. Als je voor een specifieke wagen gaat dus wel even vooraf informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 03:23
Ik heb ervaringen met boekingen via vergelijking sites zoals Easyterra, Rentalcars. Op zich niets mis met deze sites maar ik heb geen ervaring met afhandeling van schade en juist dan komt de service kijken.
Let ook op dat ze soms gratis annuleren aanbieden maar in kleine letters staat dat je een deposito niet terugkrijgt wat vaak enkele honderden US$ kan kosten.

Wat ik persoonlijk doe is op die sites kijken naar prijzen en dan bij de desbtreffende site zelf ga kijken. Is het prijsverschil niet te groot dan boek ik rechtstreeks bij verhuurder. Dat vind ik prettiger want zo elimineer ik een tussenpersoon.

Ervaring in de US is dat je idd vaak gratis een upgrade krijgt: auto's staan geparkeerd en zoek er maar 1 uit die rij en vaak zijn er verschillende categorieen in een rij opgesteld :)

Veel plezier!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:50
FrankHe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:16:
[Knip]

Controleer verloopdatums van paspoort en rijbewijs, vuistregel is dat ze minimaal 6 maanden geldig moeten zijn op het moment dat je weer terugreist naar huis.

[Knip]
Gisteravond een auto gehuurd bij Hertz, na het doorlezen van dit topic. Zojuist kwam ik echter bovenstaande tegen.

Mijn rijbewijs is geldig tot en met 20 november 2019, we huren echter een auto van 21 mei tot en met 5 juni. Zowel bij ophalen als afleveren is mijn rijbewijs dus nét geen 6 maanden meer geldig.
Ik zie het zelf echter ook nergens in de voorwaarden van Hertz staan.

Kan iemand mij bevestigen dat dit daadwerkelijk zo is? Dan moet ik even met spoed een nieuw rijbewijs aanvragen. In de mail van Hertz zie ik alleen staan geldig rijbewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 14-05-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 21:44

Polycom

Poes van goud

Bel Hertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
G33st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Gisteravond een auto gehuurd bij Hertz, na het doorlezen van dit topic. Zojuist kwam ik echter bovenstaande tegen.

Mijn rijbewijs is geldig tot en met 20 november 2019, we huren echter een auto van 21 mei tot en met 5 juni. Zowel bij ophalen als afleveren is mijn rijbewijs dus nét geen 6 maanden meer geldig.
Ik zie het zelf echter ook nergens in de voorwaarden van Hertz staan.

Kan iemand mij bevestigen dat dit daadwerkelijk zo is? Dan moet ik even met spoed een nieuw rijbewijs aanvragen. In de mail van Hertz zie ik alleen staan geldig rijbewijs.
Bel inderdaad Herz even.

Het is doorgaans een ding van de douane / vreemdelingendienst die de grenscontroles doen. Dan willen ze een harde garantie zien dat je van plan bent het land ook weer te verlaten. Een vliegticket terug, een paspoort dat tenminste nog een half jaar geldig is en een korte vraag over je reisdoel zorgen eigenlijk altijd voor groen licht.

Als je met een minder dan 6 maanden geldig paspoort zonder problemen het land in en uit komt dan zal het huren van een auto waarschijnlijk ook prima gaan.

Sommige landen leggen strengere regels op om wat meer grip te hebben op wie er zich allemaal door het land bewegen. Als ik het me goed herinner geldt dit bijvoorbeeld voor Thailand en omringende landen. Verhuurders worden dan geinstrueerd om niet te verhuren wanneer een paspoort wordt overlegt met minder dan 6 maanden geldigheid. Dit is doorgaand analoog aan wat de douane aan de grens verlangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ik heb met veel plezier een mooie jeep wrangler gehuurd bij dollar. Enige wat ik heel irritant vond was dat je niet kon bijhuren via een app. Je moest 20 minuten wachten bij de klantenservice. Ik had het directe nummer ook niet van de balie op de luchthaven. Als je dat hebt, dan is het een stuk makkelijker om bij te boeken.

Het kan wel zijn dat ze bijboeken nu wel al hebben gedigitaliseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Uiteraard niet om je bang te maken, maar ik heb goede ervaringen met Sunny cars.
Ik weet het niet helemaal precies meer maar zij verhogen het verzekerd bedrag altijd naar €8 miljoen.

De huurauto's die je pakt in de states zijn vaak verzekerd tot het wettelijk minimale ($1 miljoen in meeste staten).
Dit betekent dus als jij om welke reden dan ook een ongeluk zou veroorzaken en de schade gaat boven de $1 miljoen dan draai je hier persoonlijk voor op.

Een miljoen is niet heel veel in dit soort gevallen, zeker niet in de USA.

Zelf ongeluk gehad tijdens een rondreis waarbij de veroorzaakster dus een huurauto heeft met een maximaal bedrag van $1 miljoen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
Eli3l schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:33:
Voor goedkope huurauto's in de VS: https://www.usareisen.de

Daar heb ik in San Francisco voor twee weken een auto gehuurd, kleinste klasse kiezen, die is er namelijk nooit. Gratis upgrade gehad naar een Dodge Avenger. Listen mij toen €160 voor twee weken, onbeperkte kilometers. Was in Maart, ongeveer 6 jaar geleden.
Dit hielp ons ook al twee keer aan een goedkope deal voor een kleine auto. Terplekke voor een relatief laag bedrag een auto uitgekozen die we graag wilden :+ Vond ik het overigens meer dan waard voor de hele ervaring.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-06 12:03
Ik wou net schreeuwen SUNNNYYYCARRS omdat na best lang scrollen nog geen die het noemt.
Maar goed, inmiddels al paar keer genoemd, sunnycars dus.
Geen gezeik, volledig verzekerd, geen hoofdpijn. En goedkoop ook nog!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:51
Tip: laat niet je creditkaart in de huurauto liggen.
Wij zaten met het gezin al in het vliegtuig en pa dacht ineens: F*CK, creditkaart ligt nog in de auto. Gevraagd aan stewardess: kan ik bellen vanuit het vliegtuig :? Ja hoor, heeft u voor mij een creditkaart :? :+ :X
Vriendelijke man uit het gezelschap zijn kaart kunnen lenen en pas geblokkeerd. Was een duur telefoontje trouwens (midden jaren 90), ik meen een kleine 200 gulden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
gergs schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:18:
Ik wou net schreeuwen SUNNNYYYCARRS omdat na best lang scrollen nog geen die het noemt.
Maar goed, inmiddels al paar keer genoemd, sunnycars dus.
Geen gezeik, volledig verzekerd, geen hoofdpijn. En goedkoop ook nog!
in NL geregeld, goedkope middenklasser bleek een Outlander te zijn bij aankomst. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 10:44
Subtiele kick, maar zonde om een nieuw topic te openen.
Wij gaan in september voor 3 weken die kant op, beginnen met onze trip ook in San Francisco.
Alles is in principe geregeld. Alleen de auto moet nog..

Ons budget is ongeveer €1000 (liever minder) voor 19 dagen. Ik wil heel graag iets Amerikaans rijden, ik vertik het om onze trip in een Nissan, Toyota o.i.d. te rijden. Liefst een Charger, Mustang of een Challenger.
Waar heb ik de meeste kans om een dergelijke auto te kunnen huren? Ik heb natuurlijk al het e.a. uitgezocht, maar uit de categorieën kan ik niet heel veel opmaken..

Hoop op ervaringen vanuit jullie kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bartus1989 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:55:

Ons budget is ongeveer €1000 (liever minder) voor 19 dagen. Ik wil heel graag iets Amerikaans rijden, ik vertik het om onze trip in een Nissan, Toyota o.i.d. te rijden. Liefst een Charger, Mustang of een Challenger.
Waar heb ik de meeste kans om een dergelijke auto te kunnen huren? Ik heb natuurlijk al het e.a. uitgezocht, maar uit de categorieën kan ik niet heel veel opmaken..
Dan zoek je niet goed. Dit soort auto’s heeft een aparte categorie als je ze uberhaupt kunt krijgen. Een Amerikaanse auto is vrijwel altijd mogelijk behalve misschien in de kleinste segmenten. Zelf neem ik altijd fullsize (19 dagen voor € 1000 moet wel haalbaar zijn met een fullsize) en dan krijg je zoiets als een Chevrolet Malibu ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
bartus1989 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:55:
Subtiele kick, maar zonde om een nieuw topic te openen.
Wij gaan in september voor 3 weken die kant op, beginnen met onze trip ook in San Francisco.
Alles is in principe geregeld. Alleen de auto moet nog..

Hoop op ervaringen vanuit jullie kant!
Als je de periode waarop je de auto nodig hebt deelt kan ik eens kijken. Een goede plek om ook even te kijken in het allesamerika forum. Daar staan tips over trucjes om een hogere status te krijgen. Zo is er een truc waarbij je bij National Car rental de Executive Elite status krijgt. Dan kun je een status match aanvragen bij andere verhuur partijen. Je kunt dan een auto reserveren uit een bepaalde klasse, als je Executive Elite status hebt kun je een mid size auto reserveren en mag je iets uit de full size klasse uitkiezen in de Aisle. 23 dagen zou ons dan $1.097 kosten en dan mag je dus iets uit de executive area kiezen, daar kan vrijwel alles in staan. Met (veel) geluk staat er een Mustang in, maar die kans is klein. Wij zelf wilden per se een Mustang, uiteindelijk was Budget voor ons het goedkoopst en hebben we daar gereserveerd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 10:44
Die truc ken ik, maar heb me er nog niet in verdiept. Misschien goed om toch eens te doen, dank!
Periode heb je even in de PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:01

bReChThOu

Team Belgium

Volgend jaar - half september tot begin oktober - gaan mijn vriendin en ik ook op rondreis in de verenigde staten, met als start (en eind) San Francisco. Nu heb ik na het boeken van vliegtickets bij Scandinavian Airlines ook via hun een auto gereserveerd bij Avis. Alleen lijkt mij die prijs te goedkoop? Ik vind online ook niks over de website https://sas.carsbookingengine.com/en_GB/search . Buiten mijn naam en wat datums heb ik nog niks moeten betalen, dus zou het zo weer kunnen annuleren. Weet iemand of dit legit is en of we qua verzekeringen goed gecoverd zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UYEkzAl.png

Als ik rechtstreeks kijk bij avis/alamo kom ik op bijna het dubbele uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-06 12:03
Ik heb altijd sunnycars als richtlijn en idd staat er ook rond de 800 voor zo'n soort auto.
Met 500 eur heb je Chevrolet Spark, is toch heel anders dan Malibu......
Dus of het een hele goede deal is - of foute prijs - of ter plekke nog van alle insurances moeten bij betalen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
gergs schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:16:
Ik heb altijd sunnycars als richtlijn en idd staat er ook rond de 800 voor zo'n soort auto.
Met 500 eur heb je Chevrolet Spark, is toch heel anders dan Malibu......
Dus of het een hele goede deal is - of foute prijs - of ter plekke nog van alle insurances moeten bij betalen.
@bReChThOu

Ken je usareisen.de?
Mietwagen is Duits voor huurauto en dan krijg je dit:
https://www.usareisen.de/...&dd=02.10.2020&dt=12%3A00

Voor 800 zie je daar wel wat grotere auto's staan. Vond 800 al best veel geld, huurauto's zijn wel goedkoop in de VS, want auto's zijn goedkoop. Owjah, zoek wel uit waar de afhaal locatie is, als het ver van de airport is ipv op de airport vind ik dat irritant na een lange reis.. Maargoed, allemaal persoonlijke dingetjes.

Mijn advies: voor de beleving, neem een Amerikaanse auto. Als je echt leuk vindt, zo'n SUV of pickup, als het je niets kan schelen gewoon een Chevvy of een Dogde ofzo.

Ben zelf op vakantie in een Cadi DTS gaan rijden en heb veel later in NL een Cadi CTS gekocht en rij nu in een Cadillac ATS coupé. Gewoon leuk :+ Ook een Mustang cabrio gehuurd een keer - geen moment spijt gehad, ook al is het een onhandig ding qua bagage. Tis een roadtrip-land, dus de beleving is écht heel anders als je een leuke auto erbij hebt dan in een Honda Civic.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-11-2019 15:21 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:19
@bReChThOu Ik vind het wel goedkoop, ja.
Tenzij je (misschien, ik gok maar wat) bij het ophalen nog honderden euro's aan allerlei soorten verzekeringen extra moet betalen.

De laatste paar keer boek ik auto's bij Sunny, via de site van TUI.
Het idee dat je geheel verzekerd bent, en geen gezeik, gezeur, geleur, gezever, gedreig, gedoe bij balie's hebt is mij op vakantie (bijvoorbeeld na een lange vermoeiende vlucht, in de hitte) best wel wat waard.

Drie weken geleden huurde ik een auto, en bij de balie zei de medewerker: er zitten een paar krasjes aan de voorkant, maar ik zie dat Sunnycars alle aansprakelijkheid al heeft afgedekt, dus u hoeft zich daar niet druk om te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
zetje01 schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:49:
@bReChThOu Ik vind het wel goedkoop, ja.
Tenzij je (misschien, ik gok maar wat) bij het ophalen nog honderden euro's aan allerlei soorten verzekeringen extra moet betalen.

De laatste paar keer boek ik auto's bij Sunny, via de site van TUI.
Het idee dat je geheel verzekerd bent, en geen gezeik, gezeur, geleur, gezever, gedreig, gedoe bij balie's hebt is mij op vakantie (bijvoorbeeld na een lange vermoeiende vlucht, in de hitte) best wel wat waard.

Drie weken geleden huurde ik een auto, en bij de balie zei de medewerker: er zitten een paar krasjes aan de voorkant, maar ik zie dat uw verzekering alle aansprakelijkheid al heeft afgedekt, dus u hoeft zich daar niet druk om te maken.
Toen ik in 2014 naar de westkust ging had ik ook een goedkope autohuur, maar daar bleken heel wat verzekeringen niet bij in te zitten. Sindsdien boek ik ook alleen via SunnyCars.

2 maanden geleden wilde ik via Sunny in Portugal nog een auto huren, maar bleek gewoon 30% goedkoper via TUI (verhuurpatner van TUI is ook Sunny :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Autoverzekering voor een huurauto kun je ook apart afsluiten bij meerdere Nederlandse verzekeraars en volgens mij is dat ook stukken goedkoper dan de verzekeringen die veel verhuurders je aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:32
bReChThOu schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:31:
Volgend jaar - half september tot begin oktober - gaan mijn vriendin en ik ook op rondreis in de verenigde staten, met als start (en eind) San Francisco. Nu heb ik na het boeken van vliegtickets bij Scandinavian Airlines ook via hun een auto gereserveerd bij Avis. Alleen lijkt mij die prijs te goedkoop? Ik vind online ook niks over de website https://sas.carsbookingengine.com/en_GB/search . Buiten mijn naam en wat datums heb ik nog niks moeten betalen, dus zou het zo weer kunnen annuleren. Weet iemand of dit legit is en of we qua verzekeringen goed gecoverd zijn?

[Afbeelding]

Het is een lage prijs, bij uscarhire kom ik uit rond de 550eu. Dus ook niet onrealistisch aangezien dit gezamenlijk met je ticket is krijg je vaak wat korting.

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
bReChThOu schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:31:

Ik krijg Ongeveer dezelfde prijs met een andere verhuurmaatschappij via autoeurope (goede ervaringen Mee). Prijs lijkt me dus realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Bedankt voor de antwoorden. Als ik kijk naar wat er in zit qua verzekeringen lijkt me dit wel redelijk volledig. Als ik overigens nu dezelfde zoekopdracht doe (zelfde site; zelfde parameters) kom ik uit op 670€, dus misschien goed geluk qua periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 23:53
Tip voor iedereen die over de plas wat wil huren bij Alamo: vul als contractId in: THPPS30 . Dit werkt alleen via alamo.com (dus geen .nl). Geeft geloof ik 30% korting, wel even opletten dat je en wa (third party liability) verzekering afsluit, danwel in Nederland, danwel via Alamo. Collision Damage Waiver zit in de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Ik heb nu eentje gerserveerd met Dollar via EasyTerra. Hier zitten alle verzekerigen (WA/CDW) + uitgebreide dekking (glas, dak, banden). Ook een Chevrolet Malibu voor 590€. Dan ben ik ook zeker dat ik op de luchthaven gewoon nee kan zeggen tegen alle additionele dingen die ze proberen aan te smeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
Providentia schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:26:
Tip voor iedereen die over de plas wat wil huren bij Alamo: vul als contractId in: THPPS30 . Dit werkt alleen via alamo.com (dus geen .nl). Geeft geloof ik 30% korting, wel even opletten dat je en wa (third party liability) verzekering afsluit, danwel in Nederland, danwel via Alamo. Collision Damage Waiver zit in de prijs inbegrepen.
Heb je dit echt getest? Of krijg je dan aan de counter te horen dat het een military discount is ofzo en dat je je US army bewijs moet tonen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 23:53
nino_070 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:03:
[...]

Heb je dit echt getest? Of krijg je dan aan de counter te horen dat het een military discount is ofzo en dat je je US army bewijs moet tonen
Het is de kortingscode (contractId) die gebruikt wordt door de website germanwho.com , die geven korting aan hun gebruikers. Ik heb hier zelf afgelopen zomer een auto mee gehuurd (Mid-size SUV 13 dagen $583).

Code werkt, is niet voor militairen of andere gebruikersgroepen waar je een lidmaatschap van moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sleppooooo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-10-2022
** Knip. Onnodige kick. **

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 14-09-2022 19:35 ]

Pagina: 1