Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-06 17:18
Ik zoek een?
Klein apparaat om draadloos (ter vervanging van mijn Marmitek Audio Anywhere 625) geluid via 3.5mm jacks te versturen (pc -> 3.5mm plug -> apparaat -> draadloos -> ontvanger -> 3.5mm plug -> stereo) die *niet* op 2.4GHz, 5.4GHz of 5.8GHz werkt(!), bijvoorbeeld een draadloze set op 30GHz zou prima zijn

Wat is je budget?
Maximaal 125 eur voor ontvanger + zender (inclusief stroomadapters)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geluid draadloos door een woonkamer sturen

Wat heb je zelf al gevonden?
Alle apparaten die ik vind werken op 2.4GHz, 5.4GHz of 5.8GHz, maar deze storen erg bij mij thuis door alle buren/shops in de buurt op bluetooth en wifi, of ik vind industriële toepassingen die erg groot zijn en 3000+ eur kosten...

Extra info: Afstand is 7 meter.

[ Voor 7% gewijzigd door grasmanek94 op 20-03-2018 21:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar wil je het exavt voor gebruiken? Moet een betere oplossing te bedenken zijn. Een BT receiver en ontvanger bijvoorbeeld. Dat moet te redden zijn denk ik.

Die Marmitek dingen zijn sowieso storingsgevoelig is mijn ervaring. Heeft niks met de frequentie te maken maar simpelweg met het signaal en de techniek. Als je bijv wifi gebruikt zit daar vanalles in om het signaal goed door te krijgen. Vandaar dat systemen als Sonos en Heos zo goed werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:14
Heeft je PC geen Bluetooth? Ik gebruik zelf de Xiaomi Mi Bluetooth Audio Receiver in combinatie met een MacBook en verschillende iPhones. Kost ongeveer 15 EUR en werkt goed. Je kunt de ingebouwde accu gebruiken of de module aansluiten op een micro USB aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Dankjewel voor jullie antwoorden.
oohh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:02:
Heeft je PC geen Bluetooth? Ik gebruik zelf de Xiaomi Mi Bluetooth Audio Receiver in combinatie met een MacBook en verschillende iPhones. Kost ongeveer 15 EUR en werkt goed. Je kunt de ingebouwde accu gebruiken of de module aansluiten op een micro USB aansluiting :)
Ik zou dat ook als oplossing willen zien maar dit is mijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w1qjRlR.png

Is er dan ook een "sender" voor? Kan niet eentje snel vinden, zal dan wel van een ander merk moeten hebben.. en heeft bluetooth niet heel wat vertraging die zichtbaar is als je films afspeelt?
The Eagle schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:54:
Waar wil je het exavt voor gebruiken? Moet een betere oplossing te bedenken zijn. Een BT receiver en ontvanger bijvoorbeeld. Dat moet te redden zijn denk ik.
Zie mijn schematische opstelling boven
[b][message=54656181,noline]
Die Marmitek dingen zijn sowieso storingsgevoelig is mijn ervaring. Heeft niks met de frequentie te maken maar simpelweg met het signaal en de techniek. Als je bijv wifi gebruikt zit daar vanalles in om het signaal goed door te krijgen. Vandaar dat systemen als Sonos en Heos zo goed werken.
Okay dat wist ik niet, dan zal ik toch voor betere apparatuur moeten zoeken dan die Marmitek dingen. Enige aanraders voor mijn opstelling? Ik gebruikt het ook om films te kijken dus latency is ook belangrijk, bij die marmitek dingen, als het werkt, hoor/zie je helemaal geen vertraging en lijkt alles gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

OK, je wilt dus gewoon geluid draadloos doorsturen van je laptop naar je stereo? Dat kan makkelijker, veel makkelijker :)

Koop een RB Pi, zet er Kodi op. Dat wordt je mediaspeler. Die kun je via een webpage bedienen vanaf je laptop of smartphone (zijn remote apps voor).
Vervolgens laat je op je laptop en DLNA servertje draaien via Windows Media player of anders, zie https://www.howtogeek.com...into-a-dlna-media-server/

De splitter kan dan uit de bestaande setup. Zolang je laptop die DLNA server draait kun je overal bij je opgeslagen muziek. Webradio ed kan via Kodi zelf, heb je je laptop niet voor nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
The Eagle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:40:
OK, je wilt dus gewoon geluid draadloos doorsturen van je laptop naar je stereo? Dat kan makkelijker, veel makkelijker :)

Koop een RB Pi, zet er Kodi op. Dat wordt je mediaspeler. Die kun je via een webpage bedienen vanaf je laptop of smartphone (zijn remote apps voor).
Vervolgens laat je op je laptop en DLNA servertje draaien via Windows Media player of anders, zie https://www.howtogeek.com...into-a-dlna-media-server/

De splitter kan dan uit de bestaande setup. Zolang je laptop die DLNA server draait kun je overal bij je opgeslagen muziek. Webradio ed kan via Kodi zelf, heb je je laptop niet voor nodig.
Interresante optie, maar moet ik dan niet 2x kodi opzetten voor elke speaker set? En kan ik dan ook tegelijk geluid sturen vanaf 1 apparaat, bijvoorbeeld mijn laptop, smartphone of ipod? Want nu werkt het met elk apparaat dat een 3.5mm jack heeft, en dan speel geluid netjes af op beide stereo sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je hier wellicht iets aan? https://www.hardwarewebwi...der-via-cat5-max-50m.html

Ik neem aan dat je bij de pc/laptop in elk geval een utp aansluiting hebt waar je internetsignaal binnenkomt.
Eventueel kan je er nog een powerline adapter tussen zetten, als je bij de andere zijde in je kamer geen netwerkkabel hebt liggen.

Dan heb je dus: pc > audio extender > netwerkkabels > audio extender > ontvangend apparaat

of

pc > audio extender > powerline adapter > stopcontacten op beide plekken > powerline adapter > audio extender > ontvangend apparaat

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik begin je een beetje te snappen. Je hebt twee 5.1 setjes die je aan beide kanten van de kamer hebt staan, en bij voorkeur tegelijk aan wilt sturen.
Ik zal even voorbij gaan aan het feit dat je huidige setup verre van doet waar je een 5.1 set normaal boor gebruikt. Ziet er nu uit alsof je gewoon zoveel mogelijk speakers in je kamer wilt ;)

Als je ze beiden tegelijk wilt gebruiken is het zonder directe link heel lastig synchroon te krijgen. Ik zat nog aan vasting te denken, maar ik weet niet of je naar meerdere devices tegelijk kunt casten.
Wat jij eigenlijk wilt is multiroom audio, maar dan in 1 kamer.
Denk dat dat ook je zoekterm moet zijn. Is hier best wat over geschreven op GoT :)

Maare...waarom niet gewoon een fysieke kabel? Is toch makkelijk weg te werken? En dan kun je wel gewoon met een splitter werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 22-03-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Ik heb een fysieke kabel gedaan, al dan niet afgeschermd en krijg allemaal gezoem, als ik de GND aard met de aarde van een schakelaar dan krijg ik tijdens afspelen ruis maar is het gezoem weg wanneer er niks is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Noem eens merk en types dan van alles wat je hebt aangesloten. Receiver? Logitech setjes? Speakers? Wat en hoe :)

Met twee simpele logitech setjes kan ik me vorostellen dat ze op elkaar gaan lopen werken, maar een tweetal receivers moet dit gewoon kunnen handelen, desnoods met een mengpaneeltje oid er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Beide setjes zijn Logitech Z506, ik heb wel nog een keer proberen te gronden op de GND van mijn laptop oplader (die permanent zit verwerkt in mn bureau) en alles lijkt nu prima netjes en stooringloos te werken.. op de kabel van 15m lang die ik zelf in elkaar heb geflantst (bij de praxis telefoonlijn kabel gehaald omdat die dun is en ik m reeeedelijjk netjes weg kon werken, met een CAT7 van 20M die ik hier heb liggen zou dat niet lukken).

Dus mijn issue is wel opgelost maar eigenlijk is de vraag er nog wel, als ik een draadloos alternatief zou zoeken, wat is de beste optie om twee Logitech Z506 op een afstand van ong 7M te linken :)?

Mijn zwager had nogal veel geld neergelegd voor een heel Sonos systeem met alle toeters en bellen, luxe 1gbit switches ertussen en ervoor gezorgd dat alleeeen die apparaten erop zitten (en dus geen pc's op zitten of wifi access points oid, alleen ingeplugd in de router zodat die dingen internet hebben) en we konden het beeld van de TV (die direct aangesloten was op een of ander sonos bar) maar niet gesynchroniseerd krijgen met het geluid, je merkt gewoon altijd bij t kijken een vertraging tussen een lip bewegen en het geluid zelf.. support paar keer gebeld, konden niet helpen, dus van Sonos blijf ik in ieder geval weg (en is sowieso ver boven mijn budget). Daar ben ik dan weer bang voor als ik systemen zie die zeggen "wifi", "lan", "bluetooth", e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 23-03-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oftewel, je hebt een hele cheape kabel voor audio gebruikt die er niet voor geschikt is en dan vind je het gek dat het niet werkt. En wel 100+ euro uit willen geven voor een draadloze oplossing 8)7

Doe jezelf een lol, koop een 3,5mm splittertje en een paar fatsoenlijke verlengkabels. Kost echt de wereld niet. Werkt het splittertje niet, kun je altijd nog een simpel mengpaneeltje kopen.

Pagina: 1