Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ISDN naar Voip (voys.nl?) voor een klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Ivm het uitfaseren van isdn en veranderen van ons werksysteem willen wij ons telefoonnetwerk updaten en veranderen naar Voip. Nu is om dit moment deze situatie bij ons van toepassing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qZwHHkrM9Ep1Pmlw6HchnHjA/medium.png

Ons internet is 15/1 mbit op dit moment. Echter wanneer we van het isdn af zijn kunnen we mogelijk proberen om pair bonding aan te gaan vragen aangezien de 2e aderpaar dan weer vrij is.

In principe willen wij overstappen naar een hosted voip oplossing vanwege een aantal reden:
1. Simpeler onderhoud/geen onderhoud centrale
2. Bij onweer moeten wij altijd alles afkoppelen ivm inslagen (dure grap drie isdn kasten in een jaar) en zijn nu dus onbereikbaar wanneer alles is afgekoppeld.

Ik zat zelf te denken om het te veranderen naar deze situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MTA994K3fyZyzPjF18bQXJ0T/medium.png

Een aantal eisen die wij hebben bij de overstap zijn:
- De vaste lijn is door te schakelen naar mobiele telefoon (bv bij onweer of niemand aanwezig op bedrijf)
- Onweer probleem oplossen/omzeilen
- één gesprek bij het nummer is genoeg. Wij zullen niet met meerdere tegelijk bellen.

Nu kwam ik zelf uit bij voys.nl. Na daar te hebben rondgekeken twijfel ik met name over één punt:

Hoeveel toestellen ga ik vanuit bij het bestellen? Moet ik kijken naar basisstations of echt per los dect toestel? Ik weet nog bij bv een basisstation als N310 de voip gegevens in het basisstation gaan en niet per handset. Maar of dit ook nog klopt en ook zo is bij meerdere handsets weet ik niet.

Of ik 5 invul bij voys (converter, 2x N510, 2x voys app) of 10 (converter, 7x dect handset, 2x voys app) scheelt nogal wat namelijk. Wij hebben zoveel handsets omdat er bv twee in de woonkamer staan en ook in alle slaapkamers een telefoon.

Ik dacht zelf dat het 5 "licenties" zouden zijn en ik dus €19.50 per maand kwijt zou zijn. Klopt dit of zit ik hiermee fout? En heeft anders iemand nog andere goede oplossing(en)?

Ik weet niet of dit het goede subforum is hiervoor, maar een zoektocht op voip levert 5 verschillende subforums op voor de eerste 10 topics :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Alle reacties

Verwijderd

Als blikseminslagen een probleem zijn, zijn ze dat ook met ADSL, daar verandert helemaal niets aan. Kijk of je een geschikte bliksemopvanger op de lijn kan zetten, en/of kijk of je glasvezel kan krijgen.

Ik snap niet helemaal waarom je bij een tent bestelt die per telefoon nog eens extra rekent, als je telefonie ook bij je ISP bijin kan krijgen. De toestelvraag zal in technische zin gaan om het aantal tegelijk te ondersteunen spraakkanalen. Of deze tent dat gemakshalve naar "seats" doortrekt voor wat makkelijke extra inkomsten weet ik niet, heb ik niet nagekeken. Mischien een beter idee om het extra wat je anders aan deze tent geeft te steken in een goede ISP, bv. xs4all ipv. kpn. (Ook al is kpn eigenaar van xs4all--de laatsten zijn nog steeds een stukje beter.)

Persoonlijk zou ik zelf eerst goed nakijken wat mijn apparaten kunnen en ze niet bij een VoIP-provider bestellen, maar dat moet je zelf weten. Kijk bijvoorbeeld even goed wat die fritz!box 7360 ondersteunt. Er zit nl. een analoge interne aansluiting in, en er kunnen zelf al zes DECT-apparaten aan gekoppeld worden.

Je kan zelfs een fritz!box (bv. 7390 maar ook oudere zoals de 7270 of 7170) via interne ISDN met je telefooncentrale verbinden, en het ding instellen op je externe VoIP-provider. Je kan dat in "ip client" modus doen maar ook als het ding tegelijkertijd ADSL moet verzorgen. Dat zou moeten werken, en dan hoef je zelfs nauwlijks iets aan je bestaande opstelling te veranderen. Het voordeel daarvan is dat interne gesprekken niet twee keer over de ADSL gaan maar door je eigen centrale afgehandeld worden.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:25:
Als blikseminslagen een probleem zijn, zijn ze dat ook met ADSL, daar verandert helemaal niets aan. Kijk of je een geschikte bliksemopvanger op de lijn kan zetten, en/of kijk of je glasvezel kan krijgen.
Glasvezel is een grote nee. Lang leve buitengebied.

En met onweer moeten we ook het modem offline halen, echter daarom willen we nu ook kunnen doorschakelen naar onze mobiele telefoons die gewoon via 4G gaan dan. Daarom leek hosted voip een stuk beter dan een eigen voip kast ophangen.
Ik snap niet helemaal waarom je bij een tent bestelt die per telefoon nog eens extra rekent, als je telefonie ook bij je ISP bijin kan krijgen.
De ISP heeft niet alle functies die wij zouden willen
De toestelvraag zal in technische zin gaan om het aantal tegelijk te ondersteunen spraakkanalen. Of deze tent dat gemakshalve naar "seats" doortrekt voor wat makkelijke extra inkomsten weet ik niet, heb ik niet nagekeken. Mischien een beter idee om het extra wat je anders aan deze tent geeft te steken in een goede ISP, bv. xs4all ipv. kpn. (Ook al is kpn eigenaar van xs4all--de laatsten zijn nog steeds een stukje beter.)
Het internet is al van xs4all.
Persoonlijk zou ik zelf eerst goed nakijken wat mijn apparaten kunnen en ze niet bij een VoIP-provider bestellen, maar dat moet je zelf weten. Kijk bijvoorbeeld even goed wat die fritz!box 7360 ondersteunt. Er zit nl. een analoge interne aansluiting in, en er kunnen zelf al zes DECT-apparaten aan gekoppeld worden.

Je kan zelfs een fritz!box (bv. 7390 maar ook oudere zoals de 7270 of 7170) via interne ISDN met je telefooncentrale verbinden, en het ding instellen op je externe VoIP-provider. Je kan dat in "ip client" modus doen maar ook als het ding tegelijkertijd ADSL moet verzorgen. Dat zou moeten werken, en dan hoef je zelfs nauwlijks iets aan je bestaande opstelling te veranderen. Het voordeel daarvan is dat interne gesprekken niet twee keer over de ADSL gaan maar door je eigen centrale afgehandeld worden.
Ik heb bewust gekozen om de 7360 het voip niet te laten afhandelen. Ik wil in de toekomst graag zelf een eigen router plaatsen ipv de 7360 en die zal vermoedelijk geen voip hebben.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

wontcachme schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:47:
En met onweer moeten we ook het modem offline halen, echter daarom willen we nu ook kunnen doorschakelen naar onze mobiele telefoons die gewoon via 4G gaan dan. Daarom leek hosted voip een stuk beter dan een eigen voip kast ophangen.
Nouja, of je nu je verschillende VoIP-apparaten individueel naar de VoIP-hoster wijst, of eerst naar je eigen VoIP centrale en daarna naar de VoIP-hoster, dat maakt voor je bellers niet heel veel uit. Het geeft je wel meer interne controle, en het scheelt provisioning van toestelkanalen bij de hoster. Waarom minder controle een beter idee lijkt ontgaat me even.
De ISP heeft niet alle functies die wij zouden willen
[...]
Het internet is al van xs4all.
En welke functies missen ze? Je zou eens een balletje kunnen opgooien, xs4all pakt dat wel eens op. Maar ik zie dat ze bijvoorbeeld "doorschakelen bij geen gehoor" ondersteunen. Dat moet het ook doen als je geen gehoor geeft want je hebt het modem eruitgetrokken wegens onweer.
Ik heb bewust gekozen om de 7360 het voip niet te laten afhandelen. Ik wil in de toekomst graag zelf een eigen router plaatsen ipv de 7360 en die zal vermoedelijk geen voip hebben.
Dat kun je later ook uitelkaar trekken. Als je de 7360 moet inleveren dan zet je zelf iets leukers neer, een 7390 bijvoorbeeld. Die kan ook alles. Of je begint nu al met een eigen router neer te zetten, dan weet je precies wat'ie later gaat kunnen.

Daarnaast, je DECT basisstations zijn kennelijk al VoIP maar hangen toch aan je centrale; die kan, eventueel na uitbreiding, ook aan een hosted VoIP gehangen worden. En ook dat moet tellen als een enkel kanaal, niet als een stapel toestellen, want je handelt al je interne verkeer zelf af. En als je centrale SIP ondersteunt kan je 'm ook de SIP-functies van de 7360 laten overnemen, want zo te zien ondersteunt xs4all dat wel (waar kpn dat niet doet).

Dus, opties genoeg. Waarom wil je eigenlijk precies van je centrale af? Je hebt 't ding staan, is'ie duurder in onderhoud dan een hosted VoIP per toestel te betalen?

Verwijderd

Zijn er ooit bliksemafleiders geplaatst op de telefoonlijn? Deze zijn gewoon te koop. Bij meer dan pak weg 60V slaan ze door (zelfherstellend). Daardoor zal er nooit hoger dan 60V op de lijn komen te staan, en de modem moet daar tegen kunnen.

Verwijderd

bliksem afleiders op je telefoonlijn.? Heb je ook een aluminium folie hoedje dan? Die werken ook schijnt, erg goed. Maarre voys is natuurlijk wel een goede keuze.
Pagina: 1