Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02 14:27
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort naar Amerika en we hebben besloten hiervoor een camera aan te schaffen. Nu zijn wij beide niet thuis in de wereld van fotocamera's en daarom hoop ik dat jullie ons kunnen helpen.

Echte eisen hebben we niet, zolang de kwaliteit van de foto's maar super is. We hebben allebei ook geen ervaring met zaken als ISO, witbalans etc, maar hier willen we graag in leren.

Ons budget is ongeveer 350 euro. Wat raden jullie ons aan?

[ Voor 2% gewijzigd door Daan_ op 20-03-2018 21:08 . Reden: Groetjes doen is niet nodig ;-) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:49
Ik raad jullie aan om er toch iets meer over na te denken, want "mooie foto's" kun je met bijna elke camera wel maken. Elke camera heeft tekortkomingen en als je leert wat die zijn en hoe daar mee om te gaan, maak je alweer mooiere foto's dan enkel point-and-shoot.

Belangrijke eerste vragen om over na te denken zijn:
- wil je lenzen kunnen wisselen voor meer vrijheid?
- wat voor foto's ga je maken?
- wil je na de vakantie er mee doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je hoeft geen expert te zijn, maar iets meer eigen inzet kunnen wij op Tweakers wel waarderen. Het is niet de bedoeling om je budget neer te zetten en vragen en wat adviseren jullie. Beetje meer eigen inzet ;-)

Wat heb je zelf gevonden, Waarom twijfel je tussen deze camera's
* Systeemcamera, spiegelreflex of compactcamera .....
* wat wil je gaan fotograferen
* etc etc...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Sorry, ik ben inderdaad het een en ander vergeten te vermelden.

Ik heb rondgekeken ik hoor dat je het meeste voor je geld krijgt als je een DSLR (spiegelreflexcamera) koopt, vooral als op je een budget zit.

Ik lees wel dat systeemcamera's de laatste tijd beter worden. Toch zouden deze vaak duurder zijn, dus voor ons op dit moment buiten budget..

Het doel is voornamelijk om het landschap/gebouwen en plaatsen vast te leggen. Snelle beelden (sneller dan bijvoorbeeld het verkeer) zullen dus niet zo snel van toepassing zijn.

Ook na de vakantie zullen nog wel foto's blijven maken, maar dat zal voornamelijk zijn bij uitjes. De camera zal dus niet wekelijks gebruikt worden.

Ik wil niet teveel hoeven wisselen qua lenzen. 1 of 2 extra lenzen zijn meer dan zat. Foto's op verre afstanden zal ik denk ik ook niet snel maken.

Op dit moment blijf ik me inlezen. Echter merk ik dat er toch veel vakthermen bij komen kijken. Vandaar hoop ik dat jullie me een beetje in de juiste richting kunnen duwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 22:08
Ik zou persoonlijk, met een beperkt budget en beperkte kennis eerder voor iets als dit gaan:

pricewatch: Panasonic Lumix DC-FZ82 Zwart

Voldoet denk ik meer dan voor het doel waar je het voor wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
Ik zou gewoon voor een compactcamera gaan. Als je in het budget van 0-500 euro kijkt zou ik voor een Panasonic gaan. Die @timwijn linkt is een prima camera. Niet duur, Maar wel veel functionaliteit (groot zoombereik (al geef je aan dat niet nodig te hebben) en zelfs 4k filmen). En je kan leren wat sluitertijd, iso waarde en lensopening doet voor de foto's die je maakt.

Als je een kleinere camera wilt zou ik voor een pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ90 Zwart gaan.

Als je iets boven je budget kijkt (rond de 500 euro) dan zou ik voor een pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX15 Zwart gaan of een (tweede hands?) Sony RX100 III of IV gaan. Het verschil is dat deze camera's beter zijn bij minder licht (door een grotere lensopening) en, ook door een grotere sensor, makkelijker scherpte/diepte foto's maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Fleximex op 21-03-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Bedankt allemaal! Ik heb zojuist de Panasonic Lumix DC-FZ82 besteld!
Pagina: 1