• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik een compact systeem configureren. Het doel is fotobewerking en gamen, op 1440P/60Hz. Het is de bedoeling dat alles in balans is, waarbij de videokaart over een paar jaar weer vervangen kan worden. Dit wordt mijn eerste build in zeer lange tijd (+10 geleden voor het laatst). De Dark Ages werden overbrugd met consoles en laptops.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum is 2000 euro, maar liever rond de 1750 zoals hieronder beschreven. Dit is exclusief verzendingskosten, assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het scherm gaat mee, een Benq SW2700PT https://tweakers.net/pric.../benq-sw2700pt-zwart.html, vandaar de 60 hz.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is absoluut geen merk voorkeur, het gaat mij om stabiliteit en betrouwbaarheid. Dat er nu meer Gigabyte en Corsair in de voorgestelde configuratie zit is toeval.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo compact mogelijk, geluidsniveau moet normaal zijn. Werken en gamen gebeurd met een hoofdtelefoon.

Ga je overklokken?
Geen overklokken deze keer, niet dat ik er geen ervaring mee heb gehad, ooit... :D ) (Celeron 566=>850, AMD 1700+ =>2500+.)

Wat verwacht je van ons?
Graag advies inzake van behuizing en stillere/efficiëntere koeling. Ik had ook gekeken naar de Fractal Design S Nano maar mij lijkt de Corsair iets beter voor luchtkoeling ?

Alvast dank voor alle suggesties, het is een beetje roestig geworden qua kennis en mogelijkheden. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 334,95€ 334,95
1Gigabyte Z370N-WIFI€ 149,25€ 149,25
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 695,-€ 695,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,50€ 59,50
1Corsair Obsidian 250D€ 79,-€ 79,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1Corsair RM550x Zwart€ 84,95€ 84,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.752,59

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:13
Sinds je niet van plan bent om te gaan overklokken is een 450 watt voeding wel voldoende. Zoals de
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, maar sinds die wat moeilijker te verkrijgen is, is een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W een goed alternatief. Beide zijn van goede kwaliteit en zeer stil.

De Scythe Mugen 5 past niet in de door jou gekozen kast, als ik de specificaties op de corsair pagina ervan zo bekijk. De koeler is 154.5mm hoog en de kast staat maar 95mm toe. daarentegen zal een pricewatch: Cryorig C7 of een pricewatch: Noctua NH-L12S wel passen.

Of je verandered de kast in één waar het wel in past, zoals de pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart of een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart. Echter moet je bij de Phanteks keuze wel een extra fan(120mm of 140mm) bij kopen voor de uitname(achterin), hij komt namelijk alleen met een front fan (200mm).

Zal vast niet veel uitmaken voor jou, maar de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB is nieuwer voor dezelfde prijs. Verbuikt minder stroom (bijna negeerbaar) en heeft een hogere TBW (Total Bytes Written). :+

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
Dank je wel voor het zeer uitgebreide antwoord. De Crucial neem ik mee :). Ik had de Phanteks al gezien maar kreeg de indruk dat hij koel technisch niet zo fantastisch was. Vandaar de Obsidian.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 10:42
Voordeel van de Obsidian 250D lijkt me de goede koeling van de videokaart. Nadeel is de beperkte hoogte van de CPU koeler. Op pcpartpicker.com zie je veel mensen voor waterkoeling kiezen in deze kast.

In de Fractal Design Nano S kan je het koelprobleem oplossen door voor een SFX voeding te gaan. (Bijvoorbeeld de Corsair SF450)

Denk je dat de meerprijs van de i7-8700k het je waard is? Als je wat wilt bezuinigen kan je naar mijn idee goed kijken naar een i5-8400 of i5-8600k.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:13
Jesse schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:56:
[...]

Denk je dat de meerprijs van de i7-8700k het je waard is? Als je wat wilt bezuinigen kan je naar mijn idee goed kijken naar een i5-8400 of i5-8600k.
Daar zat ik ook aan te denken, maar aangezien ik zelf ook aan grafische design, fotobewerking en soms een rendertje hier en daar doe had ik het maar niet gezegd. Meeste, als niet bijna alle programma's in dat hoekje maakt gebruik van Hyperthreading wat de i5-8xxx niet ondersteunen.

ligt aan de programma's die gebruikt worden en of de overweging het extra geld waard is voor de Theebag.

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55
De 8700 is een stuk goedkoper en biedt nagenoeg dezelfde prestaties als de 8700k.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee