PC blijft crashen tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vaak last van dat mijn pc uitvalt en zichzelf automatisch weer opstart. Dit gebeurt alleen terwijl er een game openstaat en meestal tijdens of vlak na een laadscherm, of als ik de settings van een game verander. Ik dacht dat dit mss aan mijn grafische kaart lag, maar ook nadat ik deze heb vervangen, heb ik nog last van het probleem. (ik was sws van plan om deze te vervangen, dus is geen verloren kost)

Dus wat er juist gebeurt en wanneer:

-Wanneer: Als ik een spel opstart; als ik in game een laadscherm krijg; als ik settings in-game verander; heel soms random terwijl ik een game aan het spelen ben; NOOIT als er geen game open staat, dus bij YouTube, internetbrowser, ...

-Wat: PC valt helemaal uit, alsof er een power reset is (fans blijven wel draaien), en start zich automatisch zelf weer op

Soms heb ik hier weken helemaal geen last van, maar andere keren blijft het gwn keer op keer gebeuren en kan ik geen games spelen voor een tijdje. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt,
Jorik

Specs:
CPU: Intel Core i7-3820 3.60GHz
RAM-geheugen: 16 GB
GPU: MSI GTX 1080 GAMING X
PSU: Inter-Tech Combat Power CPM 750W
Moederbord: MSI X79A-GD45
Besturingssysteem: Windows 10 Home 64-bit
*Als ik iets vergeten ben of als je nog iets nodig hebt, laat maar weten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Welk merk en type voeding gebruik je? Zit nogal een verschil tussen een 750Watt mstech en een 750watt a merk voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
memtest
bios update
Kan je ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:42
Vragen:

Test onderstaande eens uit of als je ze kan beantwoorden:

1. Monitor je systeem als je aan het gamen bent (temps cpu, temp gpu) (hwmonitor, cpuid, etc)
2. download een bluescreen viewer, zodat je mogelijk iets in de logs vind.
3. draai een complete (kan even duren) memtest. (kun je vanaf een linux live cd of bootable usb draaien).
4. Is het probleem bij een specifieke game? zo ja, google eens of anderen ook issues hebben.
5. je hebt 16 gb ram (2x 8GB?). probeer eens met 1 bankje te gamen en/of geheugen slots te wisselen
6. drivers compleet verwijderen en pak eens een vorige versie van de GPU driver (indien het sinds kort is opgetreden)
7. scan je HDD eens, of simpel, vervang je sata kabel eens (kan helpen, hoeft niet).

probeer eens een voeding ergens te lenen en kijk of je het kan reproduceren. 750W is ook voor een 1080 best veel, maar zoals .Maarten ook al zegt, merk en kwaliteit zegt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen zijn dat je CPU te heet wordt misschien en dat hij als beveiling uitvalt. Maar het kan ook zijn dat het aan je voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:17:
Welk merk en type voeding gebruik je? Zit nogal een verschil tussen een 750Watt mstech en een 750watt a merk voeding.
Dit is de voeding die ik gebruik: Inter-Tech Combat Power CPM 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:19:
Dan zou ik die vervangen.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/319787-31-shuts-gaming

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:19:
[...]

Waarschijnlijk is je voeding het probleem. Je kan hem vervangen door een https://tweakers.net/pric...-focus-plus-650-gold.html (Bijvoorbeeld)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Yep, voeding vervangen ook als dat de oorzaak niet blijkt. Is gewoon baggerkwaliteit. Beste wat bij je systeem past is de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op andere forums ook gevraagd naar oorzaken/oplossingen en bijna iedereen zei dat het een slechte PSU was, dus ik heb deze vervangen door een nieuwe en mijn pc werkt weer perfect. Iedereen bedankt voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Heb je nu wel een goede voeding gekocht? Welke?
Pagina: 1