Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
Las in het vodafone of S8 topic dat het schijnbaar beter is om direct via je provider een telefoon aan te schaffen.

Argument is dat er hardware verschillen, door de provider aangebracht, in dezelfde reeks/serie telefoons kunnen zitten. In dit geval gaat het om een andere antenna in de s8 als je hem direct via vodafone koopt (dus beter bereik op het vodafone netwerk).

Weet wel dat er indd verschillen in hardware zijn per land/continent, maar per individuele provider dus ook?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me stug. Die telefoon is een dermate massaproduct dat een bedrijf als Samsung daar geen aangepaste productielijn voor op gaat zetten.
Wat wel zou kunnen is dat er bepaalde batches met andere omderdelen gemaakt zijn, en die batches grotendeels door een telco worden afgenomen. Maar ook die kans acht ik klein.

Blijft over een stukje aanpassing in de software. Dat zie ik Samsung / Vodafone nog wel doen. Is gewoon het zend / ontvangstvermogen wat aanpseen of oprekken op bepaalde frequenties, danwel eerder via IP routen oid. Maar aparte hardware...nee, dat zie ik niet gebeuren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
En wat is de bron van dit verhaal? Zo krijg je de geruchten wel de wereld in.

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
Als er een fatsoenlijke bron was had ik deze vraag uberhaupt niet hoeven stellen.

Door navragen verhelp je juist geruchten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Sak3d schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:13:
Als er een fatsoenlijke bron was had ik deze vraag uberhaupt niet hoeven stellen.

Door navragen verhelp je juist geruchten.
Heb je al geprobeerd het bij de bron te vragen: degene die het zei in het Vodafone/S8-topic, waar je in de eerste zin van dit topic over hebt?

The devil is in the details.

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Heb je al geprobeerd het bij de bron te vragen: degene die het zei in het Vodafone/S8-topic, waar je in de eerste zin van dit topic over hebt?
Ja, geen respons..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
En wat zeiden ze daar?

The devil is in the details.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 22:28
Dit is onzin, was dit wel zo geweest dan zou er reclame voor worden gemaakt. Zou natuurlijk een mooi Voordeel zijn tegenover de concurrenten.

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 19:55
Nee, de Nederlandse S8 hebben identiek hardware, alleen Vodafone en T-mobile hebben een eigen sku waar de software versie verschilt, maar ook dat is geen probleem, ook met een Nederlandse los variant (CSC = PHN) kun je VoLTE en VoWiFi gebruiken bij deze providers (zodra het beschikbaar is bij T-mobile).

KPN en Tele2 leveren gewoon generieke Nederlands toestellen, geen eigen skus.

Edit:
22:07 typo

[ Voor 5% gewijzigd door Luinwethion op 20-03-2018 22:07 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Ja, samsung gay voor alle providers andere hardware gebruiken... Het enige wat verschilt is de software, hardware is gewoon identiek.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11 18:25
Het is ook niet logisch om te doen. Het vodafonenet gebruikt in NL internationaal heel gebruikelijke frequenties die niet verschillen van de andere providers.
Maar wat wel zo is is dat providers verschillende versies uitleveren voor continenten. In Azie en in Amerika worden deels iewat andere technologien gebruikt en net andete banden. Hierom is het absoluut aan te raden een EU versie van je telefoon te kopen. Nou werken tegenwoordig wel alle telefoons zo'n beetje overal wat, maar het kan je zeker bereik en snelheid kosten.
Een voor NL gewenste telefoon heeft 800/900/1800/2100/2600MHz aan boord.
Band 20/8/3/1/7.
Pagina: 1